Anténa u Accenta
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Anténa u Accenta
Ahoj lidi. Jsem na tomto webu novým členem. Nedávno jsem si koupil stříbrnýho Accenta rv.97. Hned jsem se do něj zabouchl. Nezasouvá se mi poslední díl el.antény(cca 8cm). Má to tak být, nebo ne? Chci to kvůli myčce.Co s tím? Mockrát díky, Honys
- Reklama
Re: Anténa u Accenta
ahoj.. tak presne tohle sem resil a uspesne vyresil : nejdriv musis hodit auto na hever a sundat prave kolo , potom si pohrajes s podbehem, pozor na korejsky patent pridelani plastoveho podbehu ke karoserii ! jsou tam takovy maly "cvocky"a ty maji ve svim stredu klinek, ten staci zastrcit donitr nebo ven proste co se ti podari (bacha nestrat ho) u sundavani podbehu je tam vetsi prekazka a to v podobe dvou sroubu uplne dole, ty sou zarizly v plastu ktrej ma tendeci se s nim tocit - je treba ho sevrit v sikovkach viz fantazie... nesundavej celej podbeh az dopredu, staci ho pak jen ohnout ja to tak udelal. az to odkryjes tak uvidis zapozdreny elektromechanizmus anteny - drzi ho jen jedna matka k vinglu ktery je soucasti karoserie neulom ho !!!! a potom jeste matka ze shora , je to vlastne stribrne pochromovane zakonceni trubky z ktere vyjizdi antena. Vyndej antenu a demontuj kryt, mozna bude stacit kdyz opatrne vyndas motorek a prostrikas ho silkalem nez to budes zkouset zase antenni mechanismus zakrytuj!!! kdyz to nepomuze tak musis nechat vyjet antenu a sundat takovouu kruhovou misku ktera slouzi jako zasobnik pro plastovou duzinu anteny ..pokud i po uplnem vyjeti pecniva podstatny kus teto duziny tak ji zkrat protoze ja tam vlastne k nicemu a dela akorat zbytecnej odpor pri zasouvani . vse pak zadelej a zkus to snad ti to pomuze ..Me to pomohlo.Hodne stesti
Honys píše:Ahoj lidi. Jsem na tomto webu novým členem. Nedávno jsem si koupil stříbrnýho Accenta rv.97. Hned jsem se do něj zabouchl. Nezasouvá se mi poslední díl el.antény(cca 8cm). Má to tak být, nebo ne? Chci to kvůli myčce.Co s tím? Mockrát díky, Honys
Naposledy upravil(a) syfon dne 16 srp 2005, 10:35, celkem upraveno 1 x.
hyundai accent 3dv. 1,3 GLS 1999
Nenapsal jsi zda máš elektrickou nebo manuál. Každopádně jí namaž. Pozor, namaž ji, pak ji utři do sucha, zasunout vysunout, zase utřít do sucha. Jestliže postup budeš opakovat vícekrát (čím víc tím líp), začne z mezer mezi teleskopy vylézat černý "habras" a ten je potřeba vyčistit. Anténu hlavně po namazání utři do sucha, jinak se na ni nalepí prach a zatáhne se Ti opět do teleskopů, případně do motorku a to je pak prácička to vyčistit a rozpohybovat. Pro namazání můžeš použít jakýkoli olej, třeba silikonový, ale i obyčejné WD-čko.
to all: proboha nic nestřihat - ten ozubený silon je přesně dlouhý tak, aby vytvářel patřičný odpor při vyjetí a zajetí antény, pokud se zkrátí, motorek bude tlačit anténu tak dlouho dokud nenastane odpor jinde a větší (zbytečně se otlačí dorazy teleskopů a ty se po čase rozpadnou) nebo bude běžet po vysunutí naprázdno několik vteřin - stálé používání, motorek se spálí. Motorek nemá žádné časové relé nebo tak, jeho běh je řízen impulsem z rádia a pak běží tak dlouho nahoru/dolu dokud nenastane patřičný odpor a motorek se zastaví - špinavá anténa klade právě tak velký odpor, že motorek si "myslí" že anténa je už v dolní/horní úvrati a proto nezajíždí. Pokud není motorek rozbitý nebo anténa zlomená, nedoporučuju nikomu, kdo to nedělal motorek vyndavat.
to Honys: Když jej vyndáš z podběhu musíš odšroubovat horní matici co je na blatníku, jestliže tu matici na vyndaný motorek nenašroubuješ a pustíš motorek na prázdnom, anténa Ti z něj vyjede a je třeba motorek rozebrat a ozubený silon tam ručně zavést, pak jej znovu pustit a anténa jej navine zpět. Doporučuji anténu namazat a dokonale vyčistit, rozebrání bych volil, až když čištění nepomůže. Navíc k mazání vnitřku motorku je výrobcem použito tuhé mazivo asi silikonové a není proto dobré do něj stříkat olej apod.. Hovořím ze zkušeností s anténou na Sonatě a Accentu.
to Honys: Když jej vyndáš z podběhu musíš odšroubovat horní matici co je na blatníku, jestliže tu matici na vyndaný motorek nenašroubuješ a pustíš motorek na prázdnom, anténa Ti z něj vyjede a je třeba motorek rozebrat a ozubený silon tam ručně zavést, pak jej znovu pustit a anténa jej navine zpět. Doporučuji anténu namazat a dokonale vyčistit, rozebrání bych volil, až když čištění nepomůže. Navíc k mazání vnitřku motorku je výrobcem použito tuhé mazivo asi silikonové a není proto dobré do něj stříkat olej apod.. Hovořím ze zkušeností s anténou na Sonatě a Accentu.
Dík Lukino
Taky se mi moc nechce pouštět do toho rozdělávání. Vlítnu na to a pořádně to vyčistím. Pak dám vědět kdo vyhrál... Mám ještě v plánu umístit do předního nárazníku tuningovou mřížku. Jak jsem to zběžně sledoval, bude to taky trošku prácička, ale co bych pro mou 2.lásku neudělal.Ká moš říkal, abych si to vystříhnul nějak podle toho otvoru, zohnul, umístil, dotvaroval a pak přilepil. Nevíš co by bylo na to lepení dobrý? Stačí normál silikon?
mozna by stacil normal silikon ale ja sem pouzil "polyuretanove lepidlo" to sem vycetl na webu je to podstate to same na bazi silikonu,prodava se take v kartusich do pistole cca 140,-KčHonys píše:Taky se mi moc nechce pouštět do toho rozdělávání. Vlítnu na to a pořádně to vyčistím. Pak dám vědět kdo vyhrál... Mám ještě v plánu umístit do předního nárazníku tuningovou mřížku. Jak jsem to zběžně sledoval, bude to taky trošku prácička, ale co bych pro mou 2.lásku neudělal.Ká moš říkal, abych si to vystříhnul nějak podle toho otvoru, zohnul, umístil, dotvaroval a pak přilepil. Nevíš co by bylo na to lepení dobrý? Stačí normál silikon?
ja mel vyhodu.... na muj stary rozlomeny naraznik sem to predem nastrihal napasoval a pak sem jen odsrouboval ten na auticku a prilepil...
mozno videt na foteckach ze srazu
Lukino píše:to all: proboha nic nestřihat - ten ozubený silon je přesně dlouhý tak, aby vytvářel patřičný odpor při vyjetí a zajetí antény, pokud se zkrátí, motorek bude tlačit anténu tak dlouho dokud nenastane odpor jinde a větší (zbytečně se otlačí dorazy teleskopů a ty se po čase rozpadnou) nebo bude běžet po vysunutí naprázdno několik vteřin - stálé používání, motorek se spálí. Motorek nemá žádné časové relé nebo tak, jeho běh je řízen impulsem z rádia a pak běží tak dlouho nahoru/dolu dokud nenastane patřičný odpor a motorek se zastaví - špinavá anténa klade právě tak velký odpor, že motorek si "myslí" že anténa je už v dolní/horní úvrati a proto nezajíždí. Pokud není motorek rozbitý nebo anténa zlomená, nedoporučuju nikomu, kdo to nedělal motorek vyndavat.
to Honys: Když jej vyndáš z podběhu musíš odšroubovat horní matici co je na blatníku, jestliže tu matici na vyndaný motorek nenašroubuješ a pustíš motorek na prázdnom, anténa Ti z něj vyjede a je třeba motorek rozebrat a ozubený silon tam ručně zavést, pak jej znovu pustit a anténa jej navine zpět. Doporučuji anténu namazat a dokonale vyčistit, rozebrání bych volil, až když čištění nepomůže. Navíc k mazání vnitřku motorku je výrobcem použito tuhé mazivo asi silikonové a není proto dobré do něj stříkat olej apod.. Hovořím ze zkušeností s anténou na Sonatě a Accentu.
kdyz tam prebyva proc ho nezkratit.... az motorek dojede na doraz okamzite se vyne . - mam to vyzkouseny pac to ridi nadproudova ochana ktera ho vyne okamzite po narustu proudu vetsiho nez takoveho jaky staci na vysouvani a zasouvani a prave proto kdyz mu u dojezdu brani machanicky tento kousek plastu vytvari se narustek proudu a nadproudova ochrana ho predbezne vypne... mozna bude stacit kdyz se jen prostrika ale jastli je vybehanej (opalrny uhliky nebo vetsi odpor kotvy) tak proste se mu musi pomoc. jak rikam udelal sem to a slape to jak to ma...nic nevrci nebo tak...
hyundai accent 3dv. 1,3 GLS 1999
Celkem jsem opravoval již pět takových antén. 3x Hyundai, 1x Kia - je nemlich stejná a 1x Mazda - je taky stejná má jen jiný obal - střeva jsou stejná . Nejsem elektrikář tak tomu nerozumím jako ty , nicméně jestliže někomu radíš něco uřezat, tak přesně definuj kolik toho má uřezat, tzn. udej počet mm nebo cm, jinak antému zkrátí navždy
jasne... popsal sem to trosku nepresne ale nevim jesltli je to u vsech to same taky sem tam psal jestli že prebiva.... tzn.kdyz vyjede antena az do konce tak na svoji delku zpotrebuje urcitou delku plastove duziny(pred rezanim je nutne zkontrolovat jestli je antena plne vyjeta) a ten kousek co v zasobniku zustane a kouka ven vlastne k nicemu neni tak je treba nechat kousek do rezervy asi 1 cm a ostatni strihnout , musi tam zustat jen takovej kousek aby se pak duzina svinula zpet do zasobniku. u me ten ustrizenej kus meril kolem 10 cm
hyundai accent 3dv. 1,3 GLS 1999
Hmm ... to jsi mě docela překvapil. Vím, že, jak říkáš "dužina" je delší, ale deset centimetrů je docela dost. Antény co jsem měl rozebrané měly tu dužinu delší max o tři centimetry. Jestli takhle náhodou majitel před Tebou neměnil bič. Ze zkušeností vlastních a lidí z vrakáče vím, že jestliže se něco na anténě rozbije je to ten bič.
Mimochodem, nevíte někdo jak by se dal ten bič opravit. Mám celkem tři funkční motorky, ale bohužel taky tři poškozené biče - jeden zlomený, druhý má přtrženou "dužinu" a poslední má poškozené teleskopy - v jednom místě se rozjíždí - nedrží v sobě. Ten zlomený nemá cenu opravovat, u druhého dužina slepit nejde, ale chtěl bych opravit ten s poškozenými teleskopy. Každý teleskop má na konci měděnou objímku jako doraz a ta je kaput, nevíte jestli se dá nějak nahradit?
Na vrakáči prodají jen komplet motorek/bič za 1500,- - další motorek do sbírky nechci a nový bič stojí 800,- .
Mimochodem, nevíte někdo jak by se dal ten bič opravit. Mám celkem tři funkční motorky, ale bohužel taky tři poškozené biče - jeden zlomený, druhý má přtrženou "dužinu" a poslední má poškozené teleskopy - v jednom místě se rozjíždí - nedrží v sobě. Ten zlomený nemá cenu opravovat, u druhého dužina slepit nejde, ale chtěl bych opravit ten s poškozenými teleskopy. Každý teleskop má na konci měděnou objímku jako doraz a ta je kaput, nevíte jestli se dá nějak nahradit?
Na vrakáči prodají jen komplet motorek/bič za 1500,- - další motorek do sbírky nechci a nový bič stojí 800,- .
JA BYT TEBOU TAK DU DO NOVYHO BYČE ZA 800,- TOHLE JE DOCELA MRMLAČKA ALE KDYZ JINAK NEDAS TAK ZKUS PILNIKEM OBROUSIT KONEČEK PRUTU (JE TO POGALVANIZOVANY A UVNITR BYVA MOSAZ NEBO MĚD) A NA TO SE DA SUPROVĚ PÁJET TAKŽE S TROSKOU NERVU TY DORAZY UDELAS Z CINU..JINAK NEVIM. TOHLE SEM ROZEBRANY NASTESTI NEMEL .... JINAK SI MYSLIM PODLE ZAŠLOSTI VYROBKU ŽE BYLA PŮVODNÍ ALE NEHÁDAL BYCH SE....
hyundai accent 3dv. 1,3 GLS 1999