LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Hmm, na pětku se někdy ploužím 50 km/h ovšem skoro bez plynu. V tomto režimu mluvit o lenivění... nevím nevím, v těchto otáčkách by se na plyn rozhodně šlapat nemělo.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

V rámci možností mi to ide 60km/h na 5. celkom slušne. O E85 som počul, že lepšie ťahá z nízkych ot.. Lenivosť pociťujem so zapnutou klímou. Vtedy je to sranda...

Inak to ide dobre, začínam si zvykať. =D>

pilotzz: mal si na E85 aj krabičku na impulz do RJ? Alebo si jazdil iba pomerom benz./E85? Akú si mal spotrebu? Díky.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Leendrix
**
Příspěvky: 401
Registrován: 28 říj 2009, 03:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Leendrix »

Zdravím, možná to tu už někdo řešil ale nějak jsem nenašel konkrétně tento problem. V pátek jsem si převzal přestavěnou Hyundai Sonatu r.v. 2002 96kW na plyn značky BRC. Nicméně při dojezdu domů jsem se pákrát rozjížděl a pokaždé to začalo cukat. Dělálo to při nižších otáčkách na 1, 2 a semtam i trojku. Jakmile jsem to přepnul na benzín tak to přestalo. Ještě trochu jsem zkoušel rozjezdy a začalo to cukat jako čert. Přitom se rozvítila kontrolka check motoru. Další den jsem s tím dojel do servisu odkud mám plyn a že to napojíme. Diagnostika zahlásila problém s jedním válcem a mechanik řekl, že to můžou být probíjejícící zapalovací kabely. Je pravda že to tak třošku praskalo jako by to kopalo do kostry. Dále mě doporučil nejezdit na plyn než se to vyřeší jinak mě můžou odejít ventily nebo co :). Dnes jsem nechal zapalovací kabely vyměnit za značkové za 700kč z :hyu: a stále to dělá. Přitom u benzínu nic.... Jinak svíčky tam mám klasické NGK co patří do :hyu: .

Zítra zas do servisu budu volat ale nevím nevim...
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

mnkk píše: pilotzz: mal si na E85 aj krabičku na impulz do RJ? Alebo si jazdil iba pomerom benz./E85? Akú si mal spotrebu? Díky.
Bez krabičky.
Max cca 9,9L na dálnici na čistej E85 při 130ti a velmi silném protivětru (odpovídalo to tak 150tce..). Min 31,5L/458km=6,9L/100km, směs 75%E85/25%BA95, ovšem motýlí noha, 2/3 město+okresky, 1/3 dálnice 120km/h, bez klimy. Přepočteno na čistý benál s českou cenou 5,4L
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Tak fajne. Raz skúsim e85. Za 500km miniem celú nádrž, takže nespozorujem ani zlý studený štart.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

Leendrix: jestli ti na plyn škube a na benzin ne, tak bych hledal chybu v seštelování plynu a za to může daný servis.. :roll: neřikám že to kabely nemůžou být, ale pochybuju o tom že by udělaly tak obrovský rozdíl! Stejně tak svíčky, taky jsem měl NGK a ty natočily 100tis km a téměř jenom plyn :twisted: teď tam mám bosh a troufnu si tvrdit, že mi dělají o litr vyšší spotřebu.... nevím kam s tím jezdíš, ale asi bych doporučil zkusit jiný servis pokud v jednom nezaboduješ, dle mé zkušenosti je to naprosto běžná praxe, že to prostě neumí seštelovat. Znají třeba "správný" hodnoty, ale pro jedno konkrétní auto a každé další je aspoň trošku specifické a vyžaduje individuální přístup. Sednout s mechanikem do auta a jezdit dokud to nesešteluje ke tvé spokojenosti, protože brc to zaručeně umožňuje, možná lenost nebo neznalost dotyčného to neumožňuje, ale nevím kam s tím jedeš, takže nechci dělat nějaké nerozmyšlené závěry.

pilotzz: že je auto na plyn lenivější klidně věřím, mě ethanol táhne znatelně líp než N95, ale až od 3500otáček a ty vpodstatě dosahuju pouze na dálnici. Pokud kombinace N95 a E85 po přepočítání dá spotřebu 5,4l tak bych plyn neřešil a jezdil tak, úspora by se snad limitně blížila nule :roll:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Otázka je čo na povie motor napr. po 140 000km? E85 mu asi bez úprav neprospieva. 100km ma bežne víde na 124 Kč, v prepočte na benzín 3,5l benzínu. Oproti 5,4l na E85 to je úspota takmer 2l na 100km. Ale je tu investícia 30 tisíc za prestavbu. Pilotzz už prestavbu má za sebou, tak asi vie čo robí. =D> To že sa investícia vráti po 25 - 30 tis km nevadí. Väčšina ludí najazdí na jednom aute aspoň 100 000km, takže 70 000km jazdi lacnejšie. =D> :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Hmm,¨mě tedy i30 na E85 (2 l do rozsvícené rezervy) nejela a cukala.
Přitom proti E85 nic nemám, motorka mi jede i na čistý.
LPG je nej, přestavbu jsem měl za 23 (samozřejmě vše nové a s doklady) a pokud někdo chce ušetřit, může dát použité díly.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

mnkk píše:Otázka je čo na povie motor napr. po 140 000km? E85 mu asi bez úprav neprospieva. 100km ma bežne víde na 124 Kč, v prepočte na benzín 3,5l benzínu. Oproti 5,4l na E85 to je úspota takmer 2l na 100km. Ale je tu investícia 30 tisíc za prestavbu. Pilotzz už prestavbu má za sebou, tak asi vie čo robí. =D> To že sa investícia vráti po 25 - 30 tis km nevadí. Väčšina ludí najazdí na jednom aute aspoň 100 000km, takže 70 000km jazdi lacnejšie. =D> :mrgreen:
U takového auta (otázka jak je staré, nejde jen o kilometry) instalatéři E85 krabiček dělají vždy čistku palivového systému. Jinak E85 uvolní a pošle až ke vstřikovačům veškeré svinstvo usazené v nádrži a potrubí a to není dobře.
Těch 6,9 lze chápat ale spíše jako rekord, std. režim jsem měl někde kolem 7,5-8,5 při podílu cca 2/3-3/4 E85.
S E85 a původním softem v ECU se o úspoře nedá moc mluvit, ale auto bylo proti BA95 živější, tedy v první půlce otáčkoměru, kde to člověk vnímá asi nejvíce.
Pokud by existoval nějakej garážmajster, co do ECU naždouchá opravdu instrukce aby motor ukázal co umí, tak by nebyl problém mít takovejch 130 koníků a 160Nm. Jenže nahrát nějaké popotažené datové mapy a nevědět jak s nima algorytmus řízení pracuje, to je metoda pokus-omyl, která se mi zatím neosvědčila.. Ekoteroristi nutí výrobce, aby za každou cenu drželi emise, ale že v konečném důsledku je auto líný, šlapeš mu na krk a máš o litr dva větší spotřebu oproti živějšímu krátkodobě emisně nevyhovujícímu motoru, to už je netrápí-to jim vyhovuje, o ekologii vlastně nejde..
LPG je zatím prostě min kačka na kilák dolů a to se počítá. :D/
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Z toho mi vypliva jedna pozitivna vec: e85 je dobra na cistenie systemu a este ma pri nej clovek pocit silnejsieho auta. Skoda, ze take nieco nevymysleli aj pre diesel, nebola by potrebna dekarbonizacia. =P~ =D> a nestoji to nic navyse.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Jojo ta cena LPG je dobrá. Včera mi bylo neskutečně dobře, když jsem natankoval i na předražené Shellce za 18,90Kč/1L do plna a platil 1009,-- s pocitem, že stejné množství benzínu by vyšlo bezmála o tisíc a pár drobných víc. Zajímavé, že tam natlačil nějakých 53,32L do nádrže 55L. Celkem jsem koukal. Ale je fakt, že nádrž byla úplně prázdná. Auto mi totiž cestou domů škytlo a jelo na benzín. Už jsem se lekl, že tomu něco je, ale pumpa mě přesvědčila o opaku. Jel jsem skoro jenom na výpary :mrgreen: Což mi říká, že ukazatel stavu plynu je na nic. Ukazuje furt plnou a o dojití plynu jsem se dozvěděl prostě tak, že při vytáhnutí auta na 40km/h to tlak plynu neudržel živit a po cuknutí to přeplo.
Co musím pochválit u té Shellky je kvalita plynu. Auto to dost nakoplo oproti plynu od Neptuna na Harfě. Až mi pak zase dělal rozjezd problém. - Auto bylo živé až moc. Rozdíl v ceně je ale také značný. Dvě koruny na litru. Tedy přesněji dm3.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Mne by malo vojst 38 a bezne tankujem az 46, ked sa mi podari vyjazdit nadrz dosucha. Pritom mi zakazali tolko tankovat. No neviem. Asi musim jazdit na 3/4 nadrze. :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

No on by měl zůstat nějaký vzduchový polštář co vim. Ale prý taky dost záleží na tom jak je schopná pumpa natlakovat.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Farrael

Koľko plynu pýta tvoja Sonata?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Farrael píše:No on by měl zůstat nějaký vzduchový polštář co vim. Ale prý taky dost záleží na tom jak je schopná pumpa natlakovat.
Áno 20%, len nikto nevie akú mám nádrž. Podla mňa nemôže pumpa pretlačiť o 20%. Možno keby sa pri tom rapkaní nevypla a stále by sa tlačilo. To asi nikto nerobí. :-k
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“