Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Dnes jízda 110 km,pro zajímavost vynulovaný PP už před startem a spotřeba 5,5 l/100 km.Najeto 24000 km.Zdá se že spotřeba klesla o něco i po 20000 km
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
- Reklama
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
za 5,5 se da docela dobre jet, neni to az tak tezke.. pokud se jede dal. a je to prijemne videt takovouto spotrebu. dokazu si predstavit, ze se tak da jezdit i dlouhodobe, akorat to nesmi byt kopcovity teren...
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: Spotřeba i30
Už mám najeto 900km tak taky přidám nějaký ten průměr dle PP
Hned po koupi Trutnov - Most, 200km, 6.5l/100km
Most - Chomutov a zpět, 60km, 6l/100km
jízda v sobotu po Plzni, 7.2l/100km
dnes Plzeň - Praha, po dálnici jsem držel 110km/h, 5,9l/100km
Uvidím jaký bude absolutní průměr na spritmonitoru dle tankování
Hned po koupi Trutnov - Most, 200km, 6.5l/100km
Most - Chomutov a zpět, 60km, 6l/100km
jízda v sobotu po Plzni, 7.2l/100km
dnes Plzeň - Praha, po dálnici jsem držel 110km/h, 5,9l/100km
Uvidím jaký bude absolutní průměr na spritmonitoru dle tankování
i30 cw 1,6 cvvt Trikolor Style bílá, rv. 2012
Re: Spotřeba i30
Jeden zajímavý poznatek:
Praha - Jihlava - Znojmo - Vídeň, s prázdným bržďákem (400 kg), průměr 9,3
Vídeň - Pohořelice - Brno - Praha, s naloženým bržďákem (1000-1100 kg), průměr 9,3
opět důkaz, že volba trasy s ohledem na její profil a plynulost, mají na spotřebu významný vliv.
Praha - Jihlava - Znojmo - Vídeň, s prázdným bržďákem (400 kg), průměr 9,3
Vídeň - Pohořelice - Brno - Praha, s naloženým bržďákem (1000-1100 kg), průměr 9,3
opět důkaz, že volba trasy s ohledem na její profil a plynulost, mají na spotřebu významný vliv.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Tak od soboty vlastním i30 1,6crdi s paketem style. Hned jsem si udělal malý výlet po trase: Klatovy-Plzeň-Karlovy Vary a zpět. Auto jsem nijak nešetřil spotřeba 5,4l. Na syrový motor je to super ale ještě musím zjistit jak se rozchází PC a realita. Dle zkušeností s 1,5crdi by měla spotřeba klesnout o více jak 1litr,
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: Spotřeba i30
Čo si myslíte o radách týkajúcich sa úspornej jazdy. Mám na mysli hlavne okamih preradenia (pri 2000 ot./min a brzdenie motorom).
Ja som si to dnes skúsil takto jazdiť v meste, rýchlosť max. 60 km/h, preraďovanie pri 2000 ot./min, brzdenie motorom. Absolvoval som asi 30 km úsek v meste, stál som asi na 9 semaforoch, premávka bola plynulá. Na tomto úseku som s trojvalcovým benzínom dosaiahol spotrebu podľa palubného PC 3,2 L, avšak najviac ma prekvapilo zistenie, že motor na 5. prevodovom stupni pri rýchlosti cca. 50 km/h a 1500 ot./min podľa palubného PC dosahuje spotrebu 2,7 l/100 km. Očakával som, že pri takomto podtáčaní bude spotreba vyššia, opak je však pravdou.
Aký máte názor na taký štýl jazdy, ktorý vpodstate schvaľuje aj samotný výrobca, tým, že v manuáli radí takto jazdiť, prípadne aký vplyv to môže mať na životnosť?
Ja som si to dnes skúsil takto jazdiť v meste, rýchlosť max. 60 km/h, preraďovanie pri 2000 ot./min, brzdenie motorom. Absolvoval som asi 30 km úsek v meste, stál som asi na 9 semaforoch, premávka bola plynulá. Na tomto úseku som s trojvalcovým benzínom dosaiahol spotrebu podľa palubného PC 3,2 L, avšak najviac ma prekvapilo zistenie, že motor na 5. prevodovom stupni pri rýchlosti cca. 50 km/h a 1500 ot./min podľa palubného PC dosahuje spotrebu 2,7 l/100 km. Očakával som, že pri takomto podtáčaní bude spotreba vyššia, opak je však pravdou.
Aký máte názor na taký štýl jazdy, ktorý vpodstate schvaľuje aj samotný výrobca, tým, že v manuáli radí takto jazdiť, prípadne aký vplyv to môže mať na životnosť?
- Přílohy
-
- Yaris.JPG (19.07 KiB) Zobrazeno 554 x
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Podle mě tímto způsobem jízdy motoru nijak neubližuješ.
Ale je tam tenká hranice mezi tím,že řadíš správně tak akorát a mezi podtáčením motoru.nemůže takhle jezdit každý,myslím,že na takovýhle styl pilotáže už musíš něco znát a například taxikáři takhle jezdí skoro všichni.
minulé léto jsem jel s taxálem co měl fabii 1.9 SDi,měl na ní 530 tisíc! a do zatáček kam jel snad krokem,měl trojku a na pětku jezdil 50 i míň,až jsem to přestával pobírat.Na druhou stranu musím říct,že to auto to bralo naprosto bez zaváhání.
Ale je tam tenká hranice mezi tím,že řadíš správně tak akorát a mezi podtáčením motoru.nemůže takhle jezdit každý,myslím,že na takovýhle styl pilotáže už musíš něco znát a například taxikáři takhle jezdí skoro všichni.
minulé léto jsem jel s taxálem co měl fabii 1.9 SDi,měl na ní 530 tisíc! a do zatáček kam jel snad krokem,měl trojku a na pětku jezdil 50 i míň,až jsem to přestával pobírat.Na druhou stranu musím říct,že to auto to bralo naprosto bez zaváhání.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Spotřeba i30
enjoy
Ano, presne takýto spôsob jazdy mám na mysli. Bežne 50 km/h na 5. prevodovom stupni, jemný dojazd ku križovatke na 3ke pri 25 - 30 km/h, motor točiť max. do 2000. Treba mať len cit a neklesnúť pod spomínanú hodnotu otáčok a aj s benzínom to pôjde po meste do 4 L.
Ano, presne takýto spôsob jazdy mám na mysli. Bežne 50 km/h na 5. prevodovom stupni, jemný dojazd ku križovatke na 3ke pri 25 - 30 km/h, motor točiť max. do 2000. Treba mať len cit a neklesnúť pod spomínanú hodnotu otáčok a aj s benzínom to pôjde po meste do 4 L.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Tak tohle bych motoru asi nemel silu udelat...a snad ani v pujcenym aute.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Hardcam
Ak sa nedostaneš pod kritické otáčky (1500 ot./min) motoru to neuškodí. Na rovnakom systéme fungujú ukazovatele preradenia.
Samotní výrobcovia odporúčajú takto jazdiť.
Ak sa nedostaneš pod kritické otáčky (1500 ot./min) motoru to neuškodí. Na rovnakom systéme fungujú ukazovatele preradenia.
Samotní výrobcovia odporúčajú takto jazdiť.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Vyrobce hlavne potrebuje, abych si co nejdriv koupil jeho dalsi model. Co doporucuje me zajima asi tolik, co predvolebni program komunistu. Ale proti gustu, at si kazdy radi kdy chce...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Však máme 5 rokov záruku, tak keď sa im ten motor vysype, nech sa starajú, a dlhšie si auto necháva málokto
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
v obci taky jezdim na petku a motor toci pod dva tisice.... neco malo pres 1500 otacek... vubec to nevadi, spotreba je nizka... ale... takhle se da jet jen kdyz po aute nechcete zadny vykon.. proste udrzovacka... pri jakekoliv potrebe zrychleni je treba podradit.... pri plnem plynu v padesati na petku dostava vse dost zabrat...
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: Spotřeba i30
Někde jsem kdysi četl, a tuším, že to snad mělo co dělat s koncernem, že ve městě je zbytečné řadit nad 2000ot. Ale je jasný, že to neplatí univerzálně - naložený auto do kopce je něco jinýho, než rovinka s prázdným autem.
Já jezdím na pětku 50 po městě běžně a podle toho, jak motor ochotně akceleruje nemám pocit, že bych ho trápil. Co mě ale zaujalo je fakt, že po resetu ECU mě ten "našeptávací displej", začal radit trochu reálněji. Dříve mě nutil řadit hodně nízko, teď už se chová docela rozumě a i k podřazení vybízí dřív.
caruser: V nějakým časáku zkoušeli rozdíl mezi bržděním motorem a "plachtěním". A prý jim dojíždění na neutrál vycházelo úsporněji. Ale asi by to chtělo vyzkoušet - třeba zapnutá klima to může docela zásadně změnit. Kdo ví...
PS: Absolutně netuším, jakou mám teď po městě spotřebu. I přes všechny moudré rady si jezdím, jak se mi zrovna zlíbí
Já jezdím na pětku 50 po městě běžně a podle toho, jak motor ochotně akceleruje nemám pocit, že bych ho trápil. Co mě ale zaujalo je fakt, že po resetu ECU mě ten "našeptávací displej", začal radit trochu reálněji. Dříve mě nutil řadit hodně nízko, teď už se chová docela rozumě a i k podřazení vybízí dřív.
caruser: V nějakým časáku zkoušeli rozdíl mezi bržděním motorem a "plachtěním". A prý jim dojíždění na neutrál vycházelo úsporněji. Ale asi by to chtělo vyzkoušet - třeba zapnutá klima to může docela zásadně změnit. Kdo ví...
PS: Absolutně netuším, jakou mám teď po městě spotřebu. I přes všechny moudré rady si jezdím, jak se mi zrovna zlíbí
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6