Tak som to skúsil aj ja. A??? ...a nič moc výsledok. Dojazd sa zvýšil iba tolko ako každé ráno. Motor ťahá rovnako. Aj dvere som mal otvorené, aj na brzdu som šlapal. Kolko máte dojazd na 3/4 nádrže? Skúsim to ešte na H1 cez víkend.Hardcam píše:Postupy jsou dva resp. tri a neofiko se deli na soft reset a hard reset (kalibrace resp. re-kalibrace ECU). Ja jsem delal jen soft, protoze auto bylo zaparkovany na dvore, studeny a nechtelo se mi vyjizdet, takze jsem jen na 30 min odpojil minus pol baterie. Doufal jsem, ze to bude stacit, jinak bych prikrocil k metode dva. A stacilo. Po zapojeni se uvedlo radio do zakladniho nastaveni a stejne tak palubni pocitac, zustal jen puvodni udaj dennich kilometru.
Pak je hard reset a ten je tady popisovanej asi 100x - ale ridi se dle tohoto pokynu http://old.prelude.cz/data/ecu_reset.htm, nekteri Hyundaiaci pred odpojenim baterky jeste nekolikrat proslapovali brzdu a nechali otevreny dvere ridice.
Ted po dotankovani do plna mam dojezd 635km. Pro priste ale budu uz vzdycky delat druhy postup, tohle byl spis pokus, jestli to bude na PP mit vliv a nastesti melo.
Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
- Přílohy
-
- DSC_1041x.jpg (80.96 KiB) Zobrazeno 1092 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Spotřeba i30
XMira
Zo skúseností z premávky mi ako najlepšia kombinácia vychádza dojazd na neutrál a jemné dobrzdenie motorom.
Ako tu čítam, tak mnohí tu jazdia po meste na 5. prevodový stupeň pri 50 km/h.
Aké otáčky máš pri 50ke na päťku?
Zo skúseností z premávky mi ako najlepšia kombinácia vychádza dojazd na neutrál a jemné dobrzdenie motorom.
Ako tu čítam, tak mnohí tu jazdia po meste na 5. prevodový stupeň pri 50 km/h.
Aké otáčky máš pri 50ke na päťku?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Nevím úplně přesně - podle mě něco přes 1500ot. Ale až pojedu domů, tak se kouknu.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Spotřeba i30
A len tak zo zvedavosti, akú máš okamžitú spotrebu pri 1500 ot a 50 km/h?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
mnkk: na 3/4 od 470km vys. Tech 252km ujede nebo jen ukazuje?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
caruser: kouknu a dám vědět..... teda pokud nezapomenu. Znám se
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Spotřeba i30
tak mi reset nepomohol. Jazdím na plyn a vždy ráno mi to ukazuje tých 380km a potom to klesa podla toho kolko najazdím. prejdem 80km a klesne napr. o 80km na 300. Ráno mám znova 380 a tak dookola už xy dní. Plynu to berie 8, tak benzinu max. 6,7(nemeral som). na 3/4 nádrže musím prejsť 450km. Jednu jazdu som išiel na benzín 540km a ešte ostalo 1/4 nádrže.Hardcam píše:mnkk: na 3/4 od 470km vys. Tech 252km ujede nebo jen ukazuje?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
Ten údaj může být 2,5L a nebo taky 5,5L anebo třeba 8,5L. Záleží na sklonu vozovky, který okem ani nevnímáš, větru, nahuštění pneu, a taky stavu nervové soustavy (každý má jinak citlivé hnáty a vůbec čuje i jemné změny v okolí a tyto pak nějak vyhodnotí..).caruser píše:A len tak zo zvedavosti, akú máš okamžitú spotrebu pri 1500 ot a 50 km/h?
Někdy je lepší to "roztáhnout" rychle na dvojku a pak drbnout pětku a se spotřebou třeba 2,5L sice pomalu vadnout (třeba z 55-60km/h na 50-45km/h), než se snažit udržet 50km/h ale při spotřebě 8L, protože motor prostě netáhne a tak řidič šlape víc a víc.. Nyní u plynu je to přímo "šílený" rozdíl právě při otáčkách kolem 2tis. kdy s BA95+E85 měl motor krouťák a pružnost a okamžitá byla třeba 4L, ale na LPG to ukazuje i 9L!! U otáček nad 3tis už je to jen +10% v neprospěch LPG...
Je třeba mít na paměti, že při 1500rpm je max. výkon na úrovni sotva 18% - u 1.4ky řekněme 15kW při plném plynu, a tak rozdíl v dávkování paliva pro udržení malé rychlosti a pro nějakou citelnou akceleraci v řádu několika - relativně málo - kilovat je procentuálně obrovský, v řádu stovek procent..
Ti vnímavější si určitě všimli, že po prvním sešlápnutí plynu na podlahu při záměru akcelerovat se dá ubírat plyn a přitom auto stále zrychluje. Je to závislé mj. od kvality paliva a schopnosti ECU měnit předstih s ohledem na různé projevy spalování (složení výfukových plynů, klepání), nejen samotným množstvím dávkovaného paliva. Když motor točí dvojnásobné otáčky, má pak ECU na ujetou vzdálenost dvakrát více vzorků k vyhodnocení a k adjustaci a může se dříve přizpůsobit nějakému naprogramovanému optimu (relativnímu i absolutnímu).
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
pilotzz
Do kopca určite nebudem jazdiť s 1500 ot./min., ale na rovine pri plynulej premávke je možné pri urdržiavaní predpísanej rýchlosti jazdiť za 2,5 l, musí byť však plynulá premávka. Najdôležitejšie je vyhýbať sa situáciám, kedy má motor najvyššiu spotrebu (štartovanie, zrýchlovanie apod.), ale toto sú skôr návody na economyrun, takto málokto bude v reále jazdiť
Do kopca určite nebudem jazdiť s 1500 ot./min., ale na rovine pri plynulej premávke je možné pri urdržiavaní predpísanej rýchlosti jazdiť za 2,5 l, musí byť však plynulá premávka. Najdôležitejšie je vyhýbať sa situáciám, kedy má motor najvyššiu spotrebu (štartovanie, zrýchlovanie apod.), ale toto sú skôr návody na economyrun, takto málokto bude v reále jazdiť
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
tak do "kopce" asi nikdo, ale po "nerovině" to člověk ani někdy neví a žije/řídí v domění, že jede po rovině. Nejlepší je takovou trasu jezdi na kole a hned je jasno, to ty rovinky vypadají úplně jinak...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
poznám to, a keď sa k tomu pridá silný nárazový vietor akoby som stál
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Tacho bylo na 50km/h - spíš o tloušťku čárky nad. Měl jsem zapnutej tempomat. Otáčky cca. 1600. A spotřeba, s klimou a ve dvou lidech skákala okolo 5l.
Ráno zkusím bez klimy.
Ráno zkusím bez klimy.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Spotřeba i30
Jo to jsem si jednou taky tak hrál s okamžitou spotřebou a nevšiml si ,že kolona přede mnou zastavila.No a kdyby to abéesko nepozbíralo (bylo to v dešti )a na poslední chvíli to nestrhl do příkopy tak jsem toho borečka hodil na toho před ním.Když jsem zastavil tak jsem měl čumák u jeho zadních dveří.Ještě teď mne polévá horko .když si na to vzpomenu.
Jinak nuluju spotřebu každých tisíc km a od nějakých pěti do dnešních 13cti tisíc to je stejné.Stále 7,2 stále 7,2 ....
Jinak nuluju spotřebu každých tisíc km a od nějakých pěti do dnešních 13cti tisíc to je stejné.Stále 7,2 stále 7,2 ....
Hyundai i 30 comfort 1,6i (93 kw)šestikvalt, glowing red, 03 2011
Re: Spotřeba i30
XMira
No dosť, čakal som menej, ale možno tá klíma to dorazila.
walach
Neboli krásne časy, keď v autách sme nemali palubný PC? Jazdala bola bezpečnejšia.
No dosť, čakal som menej, ale možno tá klíma to dorazila.
walach
Neboli krásne časy, keď v autách sme nemali palubný PC? Jazdala bola bezpečnejšia.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
caruser: Eště můžu zkusit šestku...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6