Propálený píst - problém s kroužky

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

radekcz5
Příspěvky: 3
Registrován: 20 čer 2012, 21:09

Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od radekcz5 »

Ahoj Sanťáci , ačkoli jsem majitelem Santy od roku 2007 , přihlásil jsem se na forum až dnes. Samozřejmě proto , že mám problém. Auto má najeto 112 000 km a minulý týden se zastavilo. Záruky jsou pryč ( 3 roky a 100 000 km ) a tak jsem do autorizovaného servisu nejel. Bohužel závada není jednoduchá , mám propálený jeden píst. Začal jsem shánět díly a s velkou nevolí jsem zjistil , že pístní kroužky se prodávají pouze v sadě na všechny 4 válce a stojí cca 8 000,- Kč . Momentálně tedy sháním kroužky na jeden píst , případně i píst a dva vstřikovače. Když už to mají hoši rozebrané vyměním i rozvody ( mají se měnit až ve 120 ) , koupil bych tedy i sadu na rozvody a obě těsnění ( hlava + vana ) . Moje Santa je r.v. 07 , 2,2 CRDI AT.

Poraďte prosím
Reklama
 

Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od enjoy »

Měl bych jednu radu,zkus firmu Szakal metal.Dělají tyhle věci a mohli by mít...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od FORD »

Zdarec,to že se prodávají v sadě má svůj smysl a určitě neměn jen ten špatný ale celou sadu-po pár tisících km bys toho litoval a opět rozebíral...
Máš jistotu,že jsou to reálné km???Je divné že v těchhle km ti vstřiky propálily píst-tato závada se stane ale vždy tomu něco předchází,muselo to viditelně kouřit protože píst propálí jen přebytečné množství nafty...
Pokud to chces mít pořádně udělané-tak všechny vstřiky na repas,vadné vyměnit.
-vyměnit vadný píst a rozhodně všechny kroužky...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Uživatelský avatar
kubad
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2010, 08:10
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od kubad »

typl bych to na čipovaný motor, proto se asi ani nejede do origo servisu :hyu:
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od Hardcam »

Tak si znovu precti prvni prispevek :roll:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
radekcz5
Příspěvky: 3
Registrován: 20 čer 2012, 21:09

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od radekcz5 »

Ahoj,

díky všem co se pustili do diskuze. Jen pro úplnost. Auto je koupené v česku a jsem první majitel, tak že km jsou opravdové. S autem jezdila manželka , proto tak málo km. Myslím , že to je hlavní důvod proč jsme na to nepřišli dříve. Auto jezdí denně 10 km do práce a z práce občas o víkendu na chatu. To je asi ten nejhorší režim pro diesel , který si lze představit. Do značkového servisu nejezdím už dva roky , mám tu dobrý servis s kompletní diagnostikou a nemám s nimi problémy , rozdíl mezi garančkou u Hyundai a zde jsou 3 000,- Kč. Myslím , že výsledkem této diskuse pro mě je , že další auto bude benzínové , alespoň pro manželku , která najezdí takto málo km.

Díky všem Radek
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od Richard555 »

jo máš pravdu Radku, tvou popisované užívání auta je opravdu pro nafťáka nevhodné, za 10km auto na naftu pořádně neohřeješ, ani spotřeba nebude nic moc, nafta je dobrá na delší jízdy, na tvůj způsob jízd je lepší benzín ....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
kubad
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2010, 08:10
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od kubad »

nesmysl - auto zahřeje na 10km bez problémů a spotřeba bude výrazně lepší než u benzinu, a s propáleným pístem to nemá nic společného - kam na tyhle pověry chodíte?
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Uživatelský avatar
MICHAL77
****
Příspěvky: 1044
Registrován: 22 kvě 2010, 22:29
Bydliště: Vysočina

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od MICHAL77 »

Na 10km neohřeju ani benzín, pokud to nejní 10km přes Prahu :lol:
Odzkoušeno :mrgreen:
.........
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3714
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od Vilda »

kubad píše:nesmysl - auto zahřeje na 10km bez problémů a spotřeba bude výrazně lepší než u benzinu, a s propáleným pístem to nemá nic společného - kam na tyhle pověry chodíte?
Jako vtip, je to dobrý :lol: ale jestli to míníš vážně, tak větší nesmysl dlouho jsem nečetl ](*,) a hlavně v zimě bych to rád viděl ....

radekcz5 : Kluci ( někteří ) tady maji pravdu ... vyměň všechny kroužky, včetně rozvodů a uvažoval bych o prodeji. Pro ženu, na její ježdění bude ideální menší benzin ....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od Limitz »

za 10km se neohřeje ani voda v chladiči, natož tak olej v motoru :roll:
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od antek »

Asi tak nějak, ten propálený píst má z největší pravděpodobností na svědomí vadný vstřikovač, nafta nevstříkne ale prokápne a neštěstí je hotové.
Accent LC CF1 1.3 2006
Uživatelský avatar
kubad
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2010, 08:10
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od kubad »

BLESK007 píše:Na 10km neohřeju ani benzín, pokud to nejní 10km přes Prahu :lol:
Odzkoušeno :mrgreen:
na IX55 mám po 10km vše ohřáté, na Yarisovi cca po 4km, pokud venku není -20st.C koncernové TDi potřebuje víc než 10km ale stejně najezdilo bez problémů 190tkm při denním dojíždění kratším nž 4km.
samo k tomu kopec delších tras, ale ne každý den ](*,)
a řeči o vhodnosti jsou fakt akorát na pobavení JE ROK 2012
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Uživatelský avatar
kubad
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2010, 08:10
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od kubad »

Limitz píše:za 10km se neohřeje ani voda v chladiči, natož tak olej v motoru :roll:
A ON JAKO STUDENÝ OLEJ NEMAŽE?
nebo jak to souvisí s propáleným pístem
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Uživatelský avatar
kubad
**
Příspěvky: 221
Registrován: 05 srp 2010, 08:10
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Příspěvek od kubad »

antek píše:Asi tak nějak, ten propálený píst má z největší pravděpodobností na svědomí vadný vstřikovač, nafta nevstříkne ale prokápne a neštěstí je hotové.
je to velice pravděpodobné inu kvalitní servis :idea:
pokud auto nebylo čipované tam je to po čase vcelku běžný jev
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“