Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
ajrton
Zmenou jazdného štýlu , z 80 % je spotreba vozidla závislá od vodiča, resp. jeho jazdného štýlu. Rovnakú trasu niekto prejde so spotrebou 7,5 l a iný 5,5 l.
Zmenou jazdného štýlu , z 80 % je spotreba vozidla závislá od vodiča, resp. jeho jazdného štýlu. Rovnakú trasu niekto prejde so spotrebou 7,5 l a iný 5,5 l.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: Spotřeba i30
caruser
jazdim MPR+10km/h, plazit sa po meste 40-kou, po okreskach 70-kou a po dialnici 100-kou nikdy nebudem ...
jazdim MPR+10km/h, plazit sa po meste 40-kou, po okreskach 70-kou a po dialnici 100-kou nikdy nebudem ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Spotřeba i30
To tu nikto ani nechce, mimo mesta do 100, v meste 50 - 60 a spotreba aj so zapnutou klímou sa dá stlačiť do 6 L v aute veľkosti i30 a do 5 L v i20ke
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
jasne, ale ja nepisem o LPG ano o nafte ...caruser píše:To tu nikto ani nechce, mimo mesta do 100, v meste 50 - 60 a spotreba aj so zapnutou klímou sa dá stlačiť do 6 L v aute veľkosti i30 a do 5 L v i20ke
vsak napis akym jazdnym stylom ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Spotřeba i30
Píšem o benzíne, pri LPG je spotreba ešte vyššia ako pri benzíne a jazdiť do 6 L s naftou mimo mesta je dosť myslím.
Sú to klasické rady, ktoré najdeš na internete, napr.:
http://www.svet-komunikacie.sk/index.php?ID=9808
Ak chceš jazdiť úsporne bez toho aby si obmedzoval premávku, resp. seba dôležité je hlavne predvídať premávku, naučiť sa brzdiť motorom, často využívať jazdu na neutrál a hlavne prudko nezrýchľovať. Takto sa ťažko radí, najlepšie je si to vyskúšať a zistíš, že bez výrazného obmedzovania je možné znížiť spotrebu aj o 1 l/100 km v závislosti od konkrétnej trasy. Veľmi dôležité je dokonale poznať charakteristiku motora, aké prevodové stupne, resp. rýchlosti na jednotlivé stupne mu vyhovujú
Sú to klasické rady, ktoré najdeš na internete, napr.:
http://www.svet-komunikacie.sk/index.php?ID=9808
Ak chceš jazdiť úsporne bez toho aby si obmedzoval premávku, resp. seba dôležité je hlavne predvídať premávku, naučiť sa brzdiť motorom, často využívať jazdu na neutrál a hlavne prudko nezrýchľovať. Takto sa ťažko radí, najlepšie je si to vyskúšať a zistíš, že bez výrazného obmedzovania je možné znížiť spotrebu aj o 1 l/100 km v závislosti od konkrétnej trasy. Veľmi dôležité je dokonale poznať charakteristiku motora, aké prevodové stupne, resp. rýchlosti na jednotlivé stupne mu vyhovujú
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Jenom dodám, že kvalita paliva má přímo "fatální" vliv na výslednou spotřebu! S benzínem-hnojem to nejede a spotřeba klidně o litr vyšší. ECU s hnojem "zleniví" motor, a tam kde to brala pětka, točíš čtverku.
U LPG je to bohužel "krásně vidět" a není to těch konečnejch celkovejch +10%. Po městě na benál pětka vrněla a táhla s okamžitou spotřebou třeba 4,5L. Na plyn není koruťák a bere to třeba i 7L.
Ale že noha pilota je hlavní subjektivní faktor spotřeby, o tom žádná
U LPG je to bohužel "krásně vidět" a není to těch konečnejch celkovejch +10%. Po městě na benál pětka vrněla a táhla s okamžitou spotřebou třeba 4,5L. Na plyn není koruťák a bere to třeba i 7L.
Ale že noha pilota je hlavní subjektivní faktor spotřeby, o tom žádná
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
pilotzz
Reálny nárast spotreby LPG bude niekde v rozmedzí 15 - 25 %. 10 % je nereálnych, ak si jazdil za 7 L benzínu, ani omylom nebudeš pri rovnakých podmienkach jazdiť za 7,7 LPG
Ja som skúšal mnoho ČS na LPG, najazdil som cez 100.000 km, ale nikdy som nepostrehol kvalitatívne rozdiely v LPG. Možno som mal šťastie na dobré pumpy
Reálny nárast spotreby LPG bude niekde v rozmedzí 15 - 25 %. 10 % je nereálnych, ak si jazdil za 7 L benzínu, ani omylom nebudeš pri rovnakých podmienkach jazdiť za 7,7 LPG
Ja som skúšal mnoho ČS na LPG, najazdil som cez 100.000 km, ale nikdy som nepostrehol kvalitatívne rozdiely v LPG. Možno som mal šťastie na dobré pumpy
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Roli řidiče nadsazuješ. Každé auto je jiné, jinak zajeté, má jinou hmotnost, jiné pneu a tlaky v nich atd. A to se bavíme o spotřebě na shodné trase, jinak trasa a její profil má na spotřebu taky svůj vliv. Řidič ovlivňuje spotřebu hodně, ale pouze v rámci určitých hranic.caruser píše:ajrton
Zmenou jazdného štýlu , z 80 % je spotreba vozidla závislá od vodiča, resp. jeho jazdného štýlu. Rovnakú trasu niekto prejde so spotrebou 7,5 l a iný 5,5 l.
Ve firmě máme 2 stejná auta. Trasu, kterou se svým modrákem zajedu mezi 6,7 - 6,9 l/100, se stříbrňákem při stejném jízdním stylu nedostanu pod 7,2. Hmotnost stejná, paliva stejná...
Takže pokud vám to žere málo, buďte rádi, že šetříte, že jste dostali do ruky povedené auto nebo se vám ho povedlo dobře zajet...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Chasnik
Myslím, že to, že druhé rovnaké auto má vyššiu spotrebu je opäť len zásluha šoféra, ktorý ho zabehol iným spôsobom ako prvé auto, ktoré má nižšiu spotrebu.
Myslím, že to, že druhé rovnaké auto má vyššiu spotrebu je opäť len zásluha šoféra, ktorý ho zabehol iným spôsobom ako prvé auto, ktoré má nižšiu spotrebu.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
A ty dvě auta předpokládám zajížděli různí lidé? No tak by možná bylo na místě pokusit se specifikovat, jaké byli hlavní charakteristiky záběhu těch dvou aut (tzn. čeho se vyvarovat a o co se naopak pokoušet). Asi řekneš, že nevíš, jak někdo jiný zajížděl jiné auto, ale třeba já mám jakous takous představu o jízdním stylu svých kolegů v práci (občas s někým jedu jako spolujezdec)Chasnik píše:Ve firmě máme 2 stejná auta. Trasu, kterou se svým modrákem zajedu mezi 6,7 - 6,9 l/100, se stříbrňákem při stejném jízdním stylu nedostanu pod 7,2. Hmotnost stejná, paliva stejná...
Takže pokud vám to žere málo, buďte rádi, že šetříte, že jste dostali do ruky povedené auto nebo se vám ho povedlo dobře zajet...
Soukr.: Hyundai i30cw Trikolor EXCL + Style, 1.6 CVVT, 6M/T, Sleek Silver
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Re: Spotřeba i30
to samozřejmě, že způsob zajíždění je mi znám. Před nedávnem jsem to tady někde psal. Já auto zajížděl způsobem pro některé nepřípustným: Hned třetí den od vyzvednutí ze salonu jsem zapřáhnul vozík, sice jenom s nákladem cca 100 kg (+150 kilo samotný vozík). Při 1300 km jsem se vydal na dovolenou a přes Německo jsem auto moc nešetřil, krátkodobě i 160 km/h, cestou zpět (tacho okolo 3000 km) i přes 180 km/h.
Kolega jezdil daleko umírněněji, tažné nemá, na střeše věci nevozí, uvnitř kufru věčně prázdno. V záběhu se nejčastěji pohyboval v režimu 1500 - 3000 ot. Na rozdíl ode mně do nádrže nelije VIF (ale dávám to tam jenom ze zvyku, nejsem si jistý, nakolik to v benzínu pomáhá) a olej vyměňuje dle servisních intervalů, tedy s dvojnásobným intervalem než já.
Kolikrát můžete zajíždět jak chcete, každé auto je jiné, stačí se zeptat lidí, co mají na starosti menší flotily aut nakoupených ve stejnou dobu (cca 3-6, u větších už není takový přehled o řidičích). Holt někdy se zadaří a jindy ne...
Kolega jezdil daleko umírněněji, tažné nemá, na střeše věci nevozí, uvnitř kufru věčně prázdno. V záběhu se nejčastěji pohyboval v režimu 1500 - 3000 ot. Na rozdíl ode mně do nádrže nelije VIF (ale dávám to tam jenom ze zvyku, nejsem si jistý, nakolik to v benzínu pomáhá) a olej vyměňuje dle servisních intervalů, tedy s dvojnásobným intervalem než já.
Kolikrát můžete zajíždět jak chcete, každé auto je jiné, stačí se zeptat lidí, co mají na starosti menší flotily aut nakoupených ve stejnou dobu (cca 3-6, u větších už není takový přehled o řidičích). Holt někdy se zadaří a jindy ne...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Jo, to jsi vlastně psal na to, že já jsem jel také hned s novým autem jih Chorvatska a zpět... takže když to zkusím velmi zjednodušit a udělat z toho takové malé obecné pravidlo, tak:
hned od začátku jsi to honil a teď jezdí úsporněji, než kolega, který to pořád šetřil a teď nešetří u pump
No a ještě jedna otázka, kolik T-km trvá záběh, který přímo ovlivňuje následující chování vozu?
hned od začátku jsi to honil a teď jezdí úsporněji, než kolega, který to pořád šetřil a teď nešetří u pump
No a ještě jedna otázka, kolik T-km trvá záběh, který přímo ovlivňuje následující chování vozu?
Soukr.: Hyundai i30cw Trikolor EXCL + Style, 1.6 CVVT, 6M/T, Sleek Silver
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Re: Spotřeba i30
"kolik T-km trvá záběh, který přímo ovlivňuje následující chování vozu?"
to nikdo neví
Mondeo 1.8 benzín jsme zabíhali v r. 1998 plných 5 km Vyzvednutí Charouz Žebrák, z kopečka dolů k Bavoryni na D5 už tam bylo na tacho 190 a žádné problémy nebyly...
znal jsem obchoďáky, do s čerstvou fábií 1.4 MPI hodili za Chodovem cihlu na pedál, stáli tomu na krku až do Brna a to téměř denodenně. Problémy s motory nebyly (150 - 200 tkm no problem), samozřejmě díly zavěšení a tlumení na tom byly hůř, ale motoricky v pohodě.
No a pak člověk narazí na kus, ke kterému se chová slušně a on se mu za do vůbec neodvděčí A nenaděláš nic, protože spotřeba o 1l vyšší není důvod k reklamaci, to prokazování by bylo velmi problematické.
S žádným autem, které se mi dostalo pod ruku jako nové, jsem se moc nemazlil, Octu 1.8T 20V jsem dokonce syrovou honil k červenému poli (a z 14 aut jsem měl nejnižší spotřebu...) a nikdy jsem s motorem neměl problém. Osobně záběh považuju jenom za nějakou vlastní pojistku a alibi, že mám k autu slušný vztah, zřejmě se s ním dá od začátku jezdit normálně.
Statisticky to nemám doloženo, ale spíš se mi zdá, že problémy se spotřebou mívají ti, co auto na začátku šetřili
to nikdo neví
Mondeo 1.8 benzín jsme zabíhali v r. 1998 plných 5 km Vyzvednutí Charouz Žebrák, z kopečka dolů k Bavoryni na D5 už tam bylo na tacho 190 a žádné problémy nebyly...
znal jsem obchoďáky, do s čerstvou fábií 1.4 MPI hodili za Chodovem cihlu na pedál, stáli tomu na krku až do Brna a to téměř denodenně. Problémy s motory nebyly (150 - 200 tkm no problem), samozřejmě díly zavěšení a tlumení na tom byly hůř, ale motoricky v pohodě.
No a pak člověk narazí na kus, ke kterému se chová slušně a on se mu za do vůbec neodvděčí A nenaděláš nic, protože spotřeba o 1l vyšší není důvod k reklamaci, to prokazování by bylo velmi problematické.
S žádným autem, které se mi dostalo pod ruku jako nové, jsem se moc nemazlil, Octu 1.8T 20V jsem dokonce syrovou honil k červenému poli (a z 14 aut jsem měl nejnižší spotřebu...) a nikdy jsem s motorem neměl problém. Osobně záběh považuju jenom za nějakou vlastní pojistku a alibi, že mám k autu slušný vztah, zřejmě se s ním dá od začátku jezdit normálně.
Statisticky to nemám doloženo, ale spíš se mi zdá, že problémy se spotřebou mívají ti, co auto na začátku šetřili
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Ono môže mať priaznivý vplyv aj interval výmeny oleja. Keď kolega mení podľa predpisu a ty meníš 2× častejšie, tak aj tým možno získaváš navrch v spotrebe.
Teraz som menil olej, kurňa chlapi, nemohol som povoliť filter ani tou reťazou. Neviem či ten mechanik ho utiahol nejakým kľúčom alebo čo . Nakoniec som ho ani nepovolil, tak som len vypustil zo 2 litre oleja a dolial nový. Neviem však či to malo vôbec takto zmysel meniť... Rozmýšľal som, že zapichnem zboku do filtra silný skrutkovač a ním ho možno povolím/vytočím, ale čo keď nie?
Teraz som menil olej, kurňa chlapi, nemohol som povoliť filter ani tou reťazou. Neviem či ten mechanik ho utiahol nejakým kľúčom alebo čo . Nakoniec som ho ani nepovolil, tak som len vypustil zo 2 litre oleja a dolial nový. Neviem však či to malo vôbec takto zmysel meniť... Rozmýšľal som, že zapichnem zboku do filtra silný skrutkovač a ním ho možno povolím/vytočím, ale čo keď nie?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Spotřeba i30
Taky jsem se s tím dost rozčiloval, na všechny strany málo místa k uchopení, vytvoření páky...
Asi si pořídím tohle:
http://www.conrad.cz/klic-na-olejovy-filtr.k846074
Asi si pořídím tohle:
http://www.conrad.cz/klic-na-olejovy-filtr.k846074
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)