Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Za 1.5 roku, cca 10 tis km je spotřeba 6.6l dle palubáku.... Léto /klima/, zima...... Normální jízda......1.4 80 kw.
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Vlastnil jsem i20 (mesic nez napadl snih ... vim jsem pako) a to auto mi vyhovovalo. Hlavne spotreba. I kdyz jsem stacil najet jenom necely 2000km, spotreba pri ceste Plzen - Cheb vzdycky pod pet litru a rozhodne jsem s tim nejezdil pomalu (100 - 120 mimo obec, jezdim po stary, ne po dalnici). Po Plzni to bylo taky dobry, vetsinou kolem 6.5l a to cesta z lochotina na bory je poranu hodne spatnej napad ... horsi uz to bylo pri vyrizovani ve meste, to mi to vylezlo nad 8l, ale zase jsem asi 10x startoval ... I pri hodne rychly jizde nalozenej po dalnici to jezdilo do 7l.
Pri akci objevte Hyundai jsem si pujcil 1.6 GDI s tim, ze bych si to i koupil. Plzen - Cheb za 5.8l. Pak jsem to vzal do Nemecka na dalnice a nestacil jsem se divit. 140 - 160 na neomezenejch usecich, 120 - 140 na 120 a 80 - 100 na 80. Spotreba na nejakejch 300km byla 6.4 a prumerna rychlost pres 120 v hodine. Jedna vada na krase je, ze to bylo po pulnoci a dalnice byla skoro volna. Horsi uz to bylo pri ceste z Plzne do Kladna pres Rakovnik. Chtel jsem vyzkouset i kone pod kapotou v realnym provozu (brzda plyn). S i20 jsem to dal za 5.5l ... s i30 za 7.1l a casova uspora na cestu tam asi 10min ... Cestou zpatky uz jsem jel pres krivoklatsko a vylozene jsem se kochal, silnice volny. S fabkou v kombiku, co mam v Chebu, bych si to urcite tak neuzil, ale auto potrebuju jako "levnej" dopravni prostredek, takze jsem i30 s 1.6 v benzinu vzdal a novej diesel uz je na me moc drahej (nechci delat na auto).
Nasel jsem jeste neprodanou starou i30 s 1.6 v dieslu 66Kw, proto se chci zeptat, jestli nekdo nejezdi stejne trasy a jak je na tom se spotrebou.
Diky
Pri akci objevte Hyundai jsem si pujcil 1.6 GDI s tim, ze bych si to i koupil. Plzen - Cheb za 5.8l. Pak jsem to vzal do Nemecka na dalnice a nestacil jsem se divit. 140 - 160 na neomezenejch usecich, 120 - 140 na 120 a 80 - 100 na 80. Spotreba na nejakejch 300km byla 6.4 a prumerna rychlost pres 120 v hodine. Jedna vada na krase je, ze to bylo po pulnoci a dalnice byla skoro volna. Horsi uz to bylo pri ceste z Plzne do Kladna pres Rakovnik. Chtel jsem vyzkouset i kone pod kapotou v realnym provozu (brzda plyn). S i20 jsem to dal za 5.5l ... s i30 za 7.1l a casova uspora na cestu tam asi 10min ... Cestou zpatky uz jsem jel pres krivoklatsko a vylozene jsem se kochal, silnice volny. S fabkou v kombiku, co mam v Chebu, bych si to urcite tak neuzil, ale auto potrebuju jako "levnej" dopravni prostredek, takze jsem i30 s 1.6 v benzinu vzdal a novej diesel uz je na me moc drahej (nechci delat na auto).
Nasel jsem jeste neprodanou starou i30 s 1.6 v dieslu 66Kw, proto se chci zeptat, jestli nekdo nejezdi stejne trasy a jak je na tom se spotrebou.
Diky
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotřeba i30
"takze jsem i30 s 1.6 v benzinu vzdal" - tohle se právě řeší plynem, ne?
LPG za 14,90, přestavba za 23, myslím, že pokud kupuješ nové auto, tak si ho chceš chvíli nechat a něco s ním najet (ale i při dalším prodeji je LPG výhodou).
Jezdíš za 7-8 l plynu, tj. 3,5-4 l benzínu, to nedá ani nafťák.
LPG za 14,90, přestavba za 23, myslím, že pokud kupuješ nové auto, tak si ho chceš chvíli nechat a něco s ním najet (ale i při dalším prodeji je LPG výhodou).
Jezdíš za 7-8 l plynu, tj. 3,5-4 l benzínu, to nedá ani nafťák.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Spotřeba i30
Aká motorizácia bola v tej i20ke? Do 5 L ak je to 1,2 benzín bude jazdiť tak max. do 100 km/h.gmpm píše:Vlastnil jsem i20 (mesic nez napadl snih ... vim jsem pako) a to auto mi vyhovovalo. Hlavne spotreba. I kdyz jsem stacil najet jenom necely 2000km, spotreba pri ceste Plzen - Cheb vzdycky pod pet litru a rozhodne jsem s tim nejezdil pomalu (100 - 120 mimo obec, jezdim po stary, ne po dalnici)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
i20 byla 1.2 ... to auto nemelo chybu, ale dat necelejch 200K nebo 250K za naftaka v i30, to neni o cem.
Co se tyce LGP, dan pujde nahoru a prestavba se mi nezaplati ... Navic nova i30 1.4 v benzinu se necha sehnat za 270K, k tomu original prestavba, jsem 300K ... naftak za 250K mi vychazi mnohem lip, i kdyz je to starej model. Na krasu nedam, jezdit to bude a to bohate staci.
Kdyz by tu byl nekdo, kdo by mi mohl napast spotreby s dieslem 1.6 66kw na tehle trasach, byl bych rad.
Diky
Co se tyce LGP, dan pujde nahoru a prestavba se mi nezaplati ... Navic nova i30 1.4 v benzinu se necha sehnat za 270K, k tomu original prestavba, jsem 300K ... naftak za 250K mi vychazi mnohem lip, i kdyz je to starej model. Na krasu nedam, jezdit to bude a to bohate staci.
Kdyz by tu byl nekdo, kdo by mi mohl napast spotreby s dieslem 1.6 66kw na tehle trasach, byl bych rad.
Diky
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotřeba i30
Nepoznám tu trasu, teraz som ju pozrel na mape. Ja by som ju jazdil za 5l cez Prahu a za 4,7 cez Rakovník. 66 kW crdi nie je pretekár, ale spotrebu ma nízku. Skús nájsť do 240tis. Kč 1,4i a daj si plyn. Tankovať budeš pri tejto trase každé 3 dni, ale pri cene 700 Kč za nádrž sa budeš iba smiať.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
cerstva spotreba:
3200 km, 4 ludia, nalozeny kufor, cca 80% casu pustena klima, cca 80% dialnica = priemer 7,9 l/100km (zahadna zhoda PP s realne natankovanym mnozstvom)
3200 km, 4 ludia, nalozeny kufor, cca 80% casu pustena klima, cca 80% dialnica = priemer 7,9 l/100km (zahadna zhoda PP s realne natankovanym mnozstvom)
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Spotřeba i30
To mnkk: Diky. Pres Prahu jsem to s pujcenou i30 nezkousel (nechtel jsem platit znamku) a taky by to pro me bylo k nicemu. Kdyz jsem to bral z Kladna pres Prahu s i20, trosku jsem pospichal a ani prumer k ceduli Plzen nesplnoval povolenou rychlost na dalnici ... auticko zralo kapanek vic . Jak uz jsem psal, u plynu mam strach o narust dane a taky parkuju v Plzni v podzemnich garazich (prvnich 90min je zadarmo a to mi na pochuzky po meste staci).
Dalsi duvod proc diesel, je ze matinka ma 2l xsaru a ta uz dosluhuje. 2l lagunu v benzinu uz jsem nastesti nechal sesrotovat, jezdila s tim i za 13l a ty opravy mi ve vysledku vetraly penezenku vic, nez koupe 4lety fabie v kombiku ... Matka je trosku nervak a neumi pouzivat plyn, takze i s tou skodovackou 1.4 jezdi za 8l a to i na hodne dlouhejch strekach (bezne pres 300km, coz pri ceste z Chebu neni takovej problem ...). Ze by musela do toroidni nadrze kazdou chvili tankovat, to by asi neproslo (sama plyn navrhla, popsal jsem ji to, hlavne kdy zacne svitit kontrolka ze ma natankovat ... kdyz se ji rozsviti ve fabce, ma strach, ze nedojede ani par kilometru). Uz ma pres 15K km na E85 a pri uspore kolem koruny za litr uz mam malou rezervu na pripadne opravy.
Co se vykonu 1.6 66kW tyce, nemam strach, nemam vetsinou potrebu s nikym zavodit (ale taky nejezdim pomalu) a jestli s tim budu jezdit do 5l a vydrzi to alespon 5let bez vetsich investic, neni co resit ... Pak asi probubla k matince a to uz muzu lamentovat, ze to znicila
Dalsi duvod proc diesel, je ze matinka ma 2l xsaru a ta uz dosluhuje. 2l lagunu v benzinu uz jsem nastesti nechal sesrotovat, jezdila s tim i za 13l a ty opravy mi ve vysledku vetraly penezenku vic, nez koupe 4lety fabie v kombiku ... Matka je trosku nervak a neumi pouzivat plyn, takze i s tou skodovackou 1.4 jezdi za 8l a to i na hodne dlouhejch strekach (bezne pres 300km, coz pri ceste z Chebu neni takovej problem ...). Ze by musela do toroidni nadrze kazdou chvili tankovat, to by asi neproslo (sama plyn navrhla, popsal jsem ji to, hlavne kdy zacne svitit kontrolka ze ma natankovat ... kdyz se ji rozsviti ve fabce, ma strach, ze nedojede ani par kilometru). Uz ma pres 15K km na E85 a pri uspore kolem koruny za litr uz mam malou rezervu na pripadne opravy.
Co se vykonu 1.6 66kW tyce, nemam strach, nemam vetsinou potrebu s nikym zavodit (ale taky nejezdim pomalu) a jestli s tim budu jezdit do 5l a vydrzi to alespon 5let bez vetsich investic, neni co resit ... Pak asi probubla k matince a to uz muzu lamentovat, ze to znicila
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotřeba i30
Čo sa týka výkonu, tak 66kW nie je málo. Mal som taký výkon, len s iným motorom. V pohode stačí. Dane z plynu sa moc nebojím, lebo (mne) sa investícia vráti už za 5000km, čiže čoskoro. A potom to tiež nebude také hrozné. Počítam, že keď je teraz plyn na 1/2 benzínu po zdražení o 15% to víde stále menej. A benzín nemá DPF filter.
Ale ako vieš... Ak 66kW stačí, tak nie je problém.
Ale ako vieš... Ak 66kW stačí, tak nie je problém.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
To mnkk: 5000 nebo 50000? Ja nez bych tech 30K co stoji original prestavba usetril na palivu, potreboval bych minimalne tyhle ceny na rok a kousek a to nebude. V zimne je plyn vzdycky drazsi jak v lete (jina smes), navic pri poslednim zlevnovani sel plyn dolu o 3 - 4 kc a benzin taky (beru ono) ... az to pujde stejnym tempem zase nahoru, vsechny propocty jsou spatne, ty 3Kc u benzinu (nafty) nejsou tolik, jako 3kc u plynu (procentualne ... 10 proti 20 procentum). Kdyz k tomu pripoctu dan a jistou limitaci u pump (u benzinu a nafty proste zastavis na prvni pumpe a je to - hlavne v nemecku a dal nazapad je sit pump uplne nekde jinde nez u nas).
Ale presto se zeptam, jak ta 1.4 jezdi? Je to zivy mezi dejme tomu 40 - 80?
Ale presto se zeptam, jak ta 1.4 jezdi? Je to zivy mezi dejme tomu 40 - 80?
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotřeba i30
5 000km, vypočítal som si návratnosť pri 25 000km, už mam niečo cez 20500km, tak mi bude auto čoskoro šetriť. S cenami palív čarujú stále nedá sa nič robiť. Čo už. Je pravda, že s LPG mám určite obmedzenia. Sieť púmp nie je velká, ale ani zlá (stále mám plnú nádrž benzínu, pre istotu- takže nevadí, že prejdem 20km na benzín) Najväčšie obmedzenie je parkovanie v podzemí (občas nacúvam k stene a nikto si nič nevšimne ). Dá sa bez toho žiť. Doma nemám podzemnú garáž, tak OK.
Ako ide 1,4i? medzi 40-80km/h na dvojke parádne. Inak na pocit úplne vlažne a s klímou biedne. Medzi 5000 - 6200 ot., ide ako strela. Netreba sa báť podradiť o 2 stupne a ide dobre. Už si začínam zvykať. Jazdím na turbo naftách a to je o inom štýle.
Ja som s tým motorom spokojný. Minule som išiel po dialnici 200km/h podla navigácie. Takže výkon má, rýchle je.
Ročne jazdím cca 50 000km, na i30 odhadujem tých 30- 35 000km (manželka + ja).
Ako ide 1,4i? medzi 40-80km/h na dvojke parádne. Inak na pocit úplne vlažne a s klímou biedne. Medzi 5000 - 6200 ot., ide ako strela. Netreba sa báť podradiť o 2 stupne a ide dobre. Už si začínam zvykať. Jazdím na turbo naftách a to je o inom štýle.
Ja som s tým motorom spokojný. Minule som išiel po dialnici 200km/h podla navigácie. Takže výkon má, rýchle je.
Ročne jazdím cca 50 000km, na i30 odhadujem tých 30- 35 000km (manželka + ja).
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
Čéče já ti nevím, ale investici do LPG mi umořuje rozdíl v cenách paliva, ne podílgmpm píše:az to pujde stejnym tempem zase nahoru, vsechny propocty jsou spatne, ty 3Kc u benzinu (nafty) nejsou tolik, jako 3kc u plynu (procentualne ... 10 proti 20 procentum). Ale presto se zeptam, jak ta 1.4 jezdi? Je to zivy mezi dejme tomu 40 - 80?
Kolik je 3Kč z 16ti nebo z 34 si každej spočítá, ale relevantní je rozdíl. Tempo úhrady se sice nepartně snižuje kvůli spotřebě LPG cca +10% ale... ..viz zjednodušená tabulka (mimo náklady na plynové revize/emise, ty přijdou až v době, kdy "normální" řidič už má investici umořenou a už jen více/méně šetří...
Soudruzi z MF nejsou (snad) úplně blbí, a pokud návratnost posunou nad cca 40tisíc, přijdou odhadem o polovinu LPG businessu, a při +60tis to zabijou pravděpodobně úplně. (je třeba si uvědomit, že z oné investice má cca 40% stát (DPH + ostatní daně ze závislé činnosti a zisku PO)
Proti dnešním cenám by to znamenalo cenu kolem 25Kč a to už by (snad) míra kalousků mohl sedět na hradě a neotravovat lidem život (myslím na Mírově, ne na Hradčanech)..
- Přílohy
-
- návratnost LPG.JPG (161.26 KiB) Zobrazeno 724 x
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
Ja neporovnavam lgp proti benalu, ale proti nafte ... Co jsem videl tabulku spotrebnich dani, tak nekdy od roku 2018 bude dan stejna jak u benzin / nafta. Auto nechci prodavat, probubla rodinou a novou i30 plus LPG poridim draz nez starou v dieslu (za tu chce 250K ...). Vsadim na jistotu, tou je nizska spotreba.
Osobne bych byl nejradsi, kdyz by se zacaly delat auta na E85. Ocekaval bych minimalne stejnou spotrebu jako u benzinu a vetsi zivotnost. Navic bych tim podporil cesky jezedaky ...
Ale to uz jsme jinde. Co jsem chtel, uz vim. Pristi tejden bych mel mit pohromade prachy a pak dam vedet, jak to jezdi.
Osobne bych byl nejradsi, kdyz by se zacaly delat auta na E85. Ocekaval bych minimalne stejnou spotrebu jako u benzinu a vetsi zivotnost. Navic bych tim podporil cesky jezedaky ...
Ale to uz jsme jinde. Co jsem chtel, uz vim. Pristi tejden bych mel mit pohromade prachy a pak dam vedet, jak to jezdi.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotřeba i30
Ukaž mi tu tabulku. Zdanění paliv v EU určuje Brusel (od-do, každý stát si vybere z tohoto rozmezí, my si vybrali skoro nejvíc).
Navíc 40% i 50% ze 6 Kč bude vždy méně než 40% ze 17 Kč (ceny paliv z rafinérky).
Kalousek už má nulovou možnost zvedat daně na paliva, protože ve všech okolních zemích mimo západních hranic jsou paliva levnější. Dopravci i soukromníci hlasují nohama, já to mám do Polska 12 km a bývám tam poměrně často i na motorce (zajímavé a prázdné silnice).
Navíc 40% i 50% ze 6 Kč bude vždy méně než 40% ze 17 Kč (ceny paliv z rafinérky).
Kalousek už má nulovou možnost zvedat daně na paliva, protože ve všech okolních zemích mimo západních hranic jsou paliva levnější. Dopravci i soukromníci hlasují nohama, já to mám do Polska 12 km a bývám tam poměrně často i na motorce (zajímavé a prázdné silnice).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Spotřeba i30
gmpm:
Keď som kupoval i30, tak som mal takúto tabulku:
Cena auta bez DPH:
1,4i 199 000 Kč, náklady na 1 km 2,27 Kč;
1,4i + LPG 223 000 Kč, náklady na 1 km 1,14 Kč;
1,6 crdi 85kW 258 000 Kč, náklady na 1 km 1,76 Kč.
Počítal som s aktualnými cenami paliva za ktoré som vtedy mohol tankovať.
250 tis s DPH je dobrá cena za crdi, ja som chcel výkonnejšie a úspornejšie auto bez DPF. Preto LPG a benzín.
Vidím, že si rozhodnutý. Tak šťastnú kúpu...
Keď som kupoval i30, tak som mal takúto tabulku:
Cena auta bez DPH:
1,4i 199 000 Kč, náklady na 1 km 2,27 Kč;
1,4i + LPG 223 000 Kč, náklady na 1 km 1,14 Kč;
1,6 crdi 85kW 258 000 Kč, náklady na 1 km 1,76 Kč.
Počítal som s aktualnými cenami paliva za ktoré som vtedy mohol tankovať.
250 tis s DPH je dobrá cena za crdi, ja som chcel výkonnejšie a úspornejšie auto bez DPF. Preto LPG a benzín.
Vidím, že si rozhodnutý. Tak šťastnú kúpu...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM