Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
To mnkk: Ja ho budu taky brat bez DPH. Auto je ve vybave trikolor a s alu kolama ... Novou i30 s trikolorem pod 270K s dph asi nesezenu a stary za rozumny prachy nejsou. Osobne jsem chtel novou i20 s 1.4 crdi, ale pochybuju ze pujde pod 270K a navic jeste furt neoznamili, kdy vyjdou ... takze naftak ve stary i30 za ty prachy se mi libi.
Na netu jsem nasel tohle
http://garaz.autorevue.cz/download/file ... &mode=view
Navic pochybuju, ze si nase vlada necha utect prachy z toho, ze lidi utikaj od benzinu k lpg. Brusel urcuje minimalni hodnotu dani, ne maximalni ... U lpg je dalsi nevyhoda, ze i kdyby ho Polaci meli o dost levnejsi, tak ho proste 200l v obycejnym aute neodvezes, naftu a benzin jo, jenom te nesmi potkat celnici.
V Chebu stoji E85 26.9 (benzinka primo na care, taknujou to jenom Nemci) a tak si mati vzdycky pri ceste do "vnitrozemi" bere kanystry a natankuje na Onu v Nyranech u D5 200l po 23.5, s plynem nerealna vec.
Na netu jsem nasel tohle
http://garaz.autorevue.cz/download/file ... &mode=view
Navic pochybuju, ze si nase vlada necha utect prachy z toho, ze lidi utikaj od benzinu k lpg. Brusel urcuje minimalni hodnotu dani, ne maximalni ... U lpg je dalsi nevyhoda, ze i kdyby ho Polaci meli o dost levnejsi, tak ho proste 200l v obycejnym aute neodvezes, naftu a benzin jo, jenom te nesmi potkat celnici.
V Chebu stoji E85 26.9 (benzinka primo na care, taknujou to jenom Nemci) a tak si mati vzdycky pri ceste do "vnitrozemi" bere kanystry a natankuje na Onu v Nyranech u D5 200l po 23.5, s plynem nerealna vec.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Máš pravdu. Keď je možnosť kúpiť lacný nafťák, tak prečo nie. S tým tankovaním to je pravda. Niekedy som tak jazdil do polska (lacnejšie palivo o 6 korún/liter), doklad som mal, tak ma ani nenapadlo, že by to mohol byť problém... ...mohol byť! Ja som mal 66kW Tdi euro 2, toto asi nebude to isté s euro 5 a DPF. Ja som tiež kúpil i30 s vedomím, že o mesiac bude nová i30, tiež som vedel, že s takou výbavou pod 300 tis nebude stáť. Noo... ...manželke stačí- je spokojná. to je hlavné- aby si bol spokojný.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
to: gmpm
Tá smernica je vôbec už prijatá, alebo sú to len návrhy?
Tá smernica je vôbec už prijatá, alebo sú to len návrhy?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Tak já tedy s kanystrem jezdit nemusím (mimochodem, bez ohledu na Schengen nesmíš vozit přes čáru víc než 20 litrů, kontroly celníků mohou být tuším do 50 km od každého mezinárodního letiště, což jsou i docela malá aeroklubová letiště, proto také stojí Celní správa od hranic Náchod přes Jaroměr a HK až do Prahy).gmpm píše:Navic pochybuju, ze si nase vlada necha utect prachy z toho, ze lidi utikaj od benzinu k lpg. Brusel urcuje minimalni hodnotu dani, ne maximalni ... U lpg je dalsi nevyhoda, ze i kdyby ho Polaci meli o dost levnejsi, tak ho proste 200l v obycejnym aute neodvezes, naftu a benzin jo, jenom te nesmi potkat celnici.
V Chebu stoji E85 26.9 (benzinka primo na care, taknujou to jenom Nemci) a tak si mati vzdycky pri ceste do "vnitrozemi" bere kanystry a natankuje na Onu v Nyranech u D5 200l po 23.5, s plynem nerealna vec.
Převezu 45 l plynu, což je trochu víc než 20 l v kanystru, a k tomu mohu převézt 50 litrů benálu. Prostě nádrž plynu je napevno zabudovaný "dvoukanystr", celníci nemohou říct vůbec nic.
Pokud jde o E85, přímo u nás ve městě je ONO, E85 za 24,90, motorka na to jezdí bez problémů. Dost lidí má také vozy typu Kangoo apod., také berou čistý E85 (po úpravě ŘJ).
Nafta je mrtvá, právě ta minimální sazba spotřební daně bude Bruselem co nevidět zvýšena. Nafta má mnohem větší emise než benzín a ten zas mnohem větší emise než plyn. Spotřební daň na naftu se ale zvýší proto, že na litr nafty ujedeš víc. Teď je to obráceně, a nesmyslně.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Spotřeba i30
Urcite ne mnohem, mozna trochu, nekdy uz vubec a do budoucna na tom nafta bude lepe.severtom píše:gmpm píše: Nafta má mnohem větší emise než benzín a ten zas mnohem větší emise než plyn.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Emisie, emisie... CO2 ma nafťak nižšie než benzín. Teraz sa hrá na papieri hlavne na emisie CO2. Nafta euro 5 mi nevadí ani nesmrdí a má nižšie CO2, čiže je "čistejšia" než benzín. Plyn je čistejší než oboje- o tom
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
To je pekné až do momentu, kým ti pevné častice nespôsobia rakovinu a to aj pri spomínanom EURO 6.mnkk píše:Emisie, emisie... CO2 ma nafťak nižšie než benzín.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
To by potom každý človek s rokom výroby 1950 mal rakovinu, lebo staré autobusy, avie, tatry vylučovali tolko bordelu, že až. Emisie a rakovinotvorné látky nie sú to isté (podla mňa- nie som chemik). Rakovinotvorné su sadze. CO2 asi nie. Ak by CO2 boli, tak z benzínu by zomrelo viac ludí, lebo ma vyššie CO2.
Reagujem iba na to, že nafta má viac emisií. Automobilky uvádzajú iba CO2- tie má nafta nižšie pri rovnakom výkone než benzín a plyn má nižšie než obidva.
Človek a človek je rozdiel- každý nedostane z nafťaku rakošku, niekto ju má aj zo slnka. Kde to žijeme?
Reagujem iba na to, že nafta má viac emisií. Automobilky uvádzajú iba CO2- tie má nafta nižšie pri rovnakom výkone než benzín a plyn má nižšie než obidva.
Človek a človek je rozdiel- každý nedostane z nafťaku rakošku, niekto ju má aj zo slnka. Kde to žijeme?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
A v tom se právě pleteš, staré busy/tatry/avie generoval hrubé saze, které se zachytili v průdušinkách. Nové motory generují tak malé částice, které projdou i stěnou sklípků až do krve!
Takže: staré saze byly vidět, ale zdaleka tolik neškodily.
Takže: staré saze byly vidět, ale zdaleka tolik neškodily.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Spotřeba i30
Nepletem sa, viem o tom, že sadze škodia. Aj to viem, že tieto droné idú tak hlboko, že ich telo nedokáže odbúrať. Nepopieram to. Je to pravda. Je pravda aj to, že nie každému to ublíži. EU tlačí na automobilky na zníženie CO2 na 99g/km v USA nevadia V6, V8 s CO2 200 a viac. Nás tu buzerujú s DPF a nakoniec je z toho viac rakošky ako zo starého V8.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
EÚ tu možno ani nebude, kým vstúpia do platnosti tieto smernice. Keby sa radšej viac zamerali na zvyšovanie efektivity spaľovacích motorov aby dostali z ich potenciálu maximum, prípadne zamerať sa na zvyšovanie kapacity akumulátorov pre elektromobily, prípadne výrazná podpora vodíku.
Ok, takže poradie vplyvu na životné prostredie, resp. človeka je nasledovné:
1. vozidlá ZE (elektromobily, palivové články, vodíkové vozidlá)
2. CNG
3. LPG
4. benzín
5. nafta
Ak sa mýlim tak ma opravte
Ok, takže poradie vplyvu na životné prostredie, resp. človeka je nasledovné:
1. vozidlá ZE (elektromobily, palivové články, vodíkové vozidlá)
2. CNG
3. LPG
4. benzín
5. nafta
Ak sa mýlim tak ma opravte
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Podla mňa nás EU zdiera limitmi CO2. Niekedy som čítal aká je spotreba priemerného európského auta a aká je v USA. Naše 6 litrov, v USA 13 litrov. Ak má naše auto CO2 v priemere 140g/km, tak USA auto má podla spotreby 280 - 300g/km. S tým nič nenarobíme.
Keby mal aspoň ten s malými CO2 finančnú výhodu, ale nič. Teda, u nás nič. Inde majú...
Keby mal aspoň ten s malými CO2 finančnú výhodu, ale nič. Teda, u nás nič. Inde majú...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
Finančnú výhodu u nás ťa ešte zderú, stačí sa len pozrieť na pripravovanú novelu týkajúcu sa registračných poplatkov, že daň z luxusu. Kúpiš si obyčajnú i30ku 1,6 GDI 99 kw a miesto 66 EURO zaplatíš viac ako 327 EURO, pretože si kupuješ luxusné auto, čistí bananistan.
Ale to som už offtopic.
Má tu niekto i30 so systémom štart/stop, ako veľmi sa to prejavuje na spotrebe?
Ale to som už offtopic.
Má tu niekto i30 so systémom štart/stop, ako veľmi sa to prejavuje na spotrebe?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
K te nafte. Nemam strach, ze nafta skokove zdrazi o vic penez. Jsme tranzitni zeme a v tom pripade tu proste kamionaci nebudou tankovat a Kalousek bude uplne v loji, par aut se spotrebou do 5l ho nevytrhne. Navic uz tedka neni dan u nafty na minimalni hranici. Kdyz pripoctu, ze nemakacenkove u nas na vesnici prodavaj naftu po 20kc litr, mohl bych jezdit za pakatel (nebere od nich ani mati do xsary ... kupovat kradenou naftu z nadrazi neni uplne koser).
Vim, ze pres hranici muzu vest maximalne 20l navic, proto jsem zminoval Polsko jako zcela nevhodnou destinaci pro tankovani pro velkou cast nasi republiky. Naopak nemcum se jeste furt vyplati tankovat u nas a nezazil jsem, ze by na druhy strane chytali celnici. Jo Bavoraci co odstavujou cesky sunky jsou skoro vsude, ale celniky jsem jeste nepotka. Kdyz jsem vezl psa do frankfurtu na letiste (dal letel do houstonu), tak jsem sebou vezl 40l benzinu a ani me to nijak nenapadlo maskovat, ale fabku jsem jsem predtim nechal umejt ...
Co jsem cetl ja, tak ty mikro castice, co jsou tak super na rakovinu vznikaj pri pouziti turba, takze nejen nafta, ale vsechny turbo benziny jsou super ...
Osobne jezdim po Plzni casto na kole a vune starejch avii nebo karos je uzasna, uz aby nekdo rozhodl, ze je cas to stahnout z provozu. Bud do toho lidi zacnou lejt tekutou repku, ktera vyjde celkove levnejc (pocitano i s udrzbou) nebo to poslou do zaslouzeneho duchodu.
Ale zase uplne o necem jinym nez je spotreba.
Plyn je dobra volba, ale osobne si myslim, ze bych byl hroznej chuj, kdyz bych naftaka za tyhle prachy nevzal (konecna cena na urovni 210K), prodavat se bude mnohem lip, kdyz bych ho chtel prodat.
Vim, ze pres hranici muzu vest maximalne 20l navic, proto jsem zminoval Polsko jako zcela nevhodnou destinaci pro tankovani pro velkou cast nasi republiky. Naopak nemcum se jeste furt vyplati tankovat u nas a nezazil jsem, ze by na druhy strane chytali celnici. Jo Bavoraci co odstavujou cesky sunky jsou skoro vsude, ale celniky jsem jeste nepotka. Kdyz jsem vezl psa do frankfurtu na letiste (dal letel do houstonu), tak jsem sebou vezl 40l benzinu a ani me to nijak nenapadlo maskovat, ale fabku jsem jsem predtim nechal umejt ...
Co jsem cetl ja, tak ty mikro castice, co jsou tak super na rakovinu vznikaj pri pouziti turba, takze nejen nafta, ale vsechny turbo benziny jsou super ...
Osobne jezdim po Plzni casto na kole a vune starejch avii nebo karos je uzasna, uz aby nekdo rozhodl, ze je cas to stahnout z provozu. Bud do toho lidi zacnou lejt tekutou repku, ktera vyjde celkove levnejc (pocitano i s udrzbou) nebo to poslou do zaslouzeneho duchodu.
Ale zase uplne o necem jinym nez je spotreba.
Plyn je dobra volba, ale osobne si myslim, ze bych byl hroznej chuj, kdyz bych naftaka za tyhle prachy nevzal (konecna cena na urovni 210K), prodavat se bude mnohem lip, kdyz bych ho chtel prodat.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotřeba i30
Pravda.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM