velká spotřeba, nízký výkon...
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
velká spotřeba, nízký výkon...
Zdravim všechny,
mám takový malý problém ... I když zas tak malý není... Mám Sonatu 2007 CRDI a už delší dobu se mi stává, že když je auto dlouho v provozu obzvlášť na dálnici tak se mi něco stane s motorem a výsledkem je, že můžu točit pouze do 2900 otáček, tam se ručička zastaví autu jakoby klesne výkon a já musím přeřadit abych mohl jet dál. Zkusil jsem podřadit, abych věděl co to udělá, ale motor se jenom vytočí k červeným a pak nekompromisně zase klesne na 2900 ot. Jediný co to řeší je to, že někde zastavím a vypnu motor aspoň na 10 minut (když je to méně, pořád to blbne) a pak už to jede zase v pohodě (teda jak kdy). A jako by to ještě nestačilo, tak se mi teď dost zvedla spotřeba a mám dojem, že mi klesl výkon. Nemá někdo podobnou zkušenost? Nevíte čím to může být? Vyměnil jsem olej, vzduchový, olejový, palivový filtr, na celkovým přeměření auta a žádný výsledek.. Už opravdu nevím co s tím... Díky.
mám takový malý problém ... I když zas tak malý není... Mám Sonatu 2007 CRDI a už delší dobu se mi stává, že když je auto dlouho v provozu obzvlášť na dálnici tak se mi něco stane s motorem a výsledkem je, že můžu točit pouze do 2900 otáček, tam se ručička zastaví autu jakoby klesne výkon a já musím přeřadit abych mohl jet dál. Zkusil jsem podřadit, abych věděl co to udělá, ale motor se jenom vytočí k červeným a pak nekompromisně zase klesne na 2900 ot. Jediný co to řeší je to, že někde zastavím a vypnu motor aspoň na 10 minut (když je to méně, pořád to blbne) a pak už to jede zase v pohodě (teda jak kdy). A jako by to ještě nestačilo, tak se mi teď dost zvedla spotřeba a mám dojem, že mi klesl výkon. Nemá někdo podobnou zkušenost? Nevíte čím to může být? Vyměnil jsem olej, vzduchový, olejový, palivový filtr, na celkovým přeměření auta a žádný výsledek.. Už opravdu nevím co s tím... Díky.
- Reklama
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Zkus odpojit kabel od Lambda sondy.Jestli nenastane nějaká změna.Pokud ano,máš vyhráno a víš hned a hlavně zadarmo.. ty příznaky na ní celkem ukazují.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Já myslel, že Lambda sondu jí mají jenom benzíny, ne? A jinak co by se konkrétně mělo stát při odpojení?
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Co nechat vyčistit EGR? Taky jsem měl něco podobného, ale u automatu. Kdyz zůstal viset, tak klesly otáčky a motor šel de facto pouze na výfukové plyny. Pak jsem to zhasl a také čekal, potom to třeba i 100 km fungovalo normálně. Pořád se to ale zhoršovalo, až došlo na odtah.
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Já jsem teda podle několika e-shopů našel,že to lambdu má.. No stát by se mělo to,že ti auto pojede v továrním nastavení,čili pojede prakticky normálně,pouze nebude mít tak dobrou reakci na plyn a mírně vzroste spotřeba(oproti normálu).Ale hlavně tím zjistíš,jestli se ti ta závada stále projevuje.Bez té lambdy se dá jezdit celkem normálně i déle,pokud se ti to projeví až po ohřátí například.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
A zvládne to člověk sám nebo je to nějak složitější? Mimochodem kdysi jsem tady četl něco o zaslepení EGR ventilu, nebylo by to lepší řešení? I když jsem to nikdy nedělal, tak nevím jestli se to dá udělat u všech aut s EGR..
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Já osobně bych to nezvládl zcela určitě, umím jenom natankovat a doplnit ostřikovače a ani nevím kde to hledat. Pro odborníky je to ale malina.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Mě tohleto dělalo druhé čidlo klikové hřídele. Nepustilo mě přes 4000tis otáček. Pak jsem prostě musel přeřadit, neboť poklesl výkon - úplně si to škublo.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Když mě to žere víc už teď takže pochybuju, že ten rozdíl nějak víc poznám.. Ale když nad tím tak přemýšlím a tu lambdu bych tam fakt našel, tak už jenom tím, že mi to žere už teď, tak by to mohlo být tím, že vadná...enjoy píše:Já jsem teda podle několika e-shopů našel,že to lambdu má.. No stát by se mělo to,že ti auto pojede v továrním nastavení,čili pojede prakticky normálně,pouze nebude mít tak dobrou reakci na plyn a mírně vzroste spotřeba(oproti normálu).Ale hlavně tím zjistíš,jestli se ti ta závada stále projevuje.Bez té lambdy se dá jezdit celkem normálně i déle,pokud se ti to projeví až po ohřátí například.
No nejdřív se podívám na ten EGR jestli není zanešenej a kdyžtak se to pokusím vyčistit, popřípadně jestli by mi mohl někdo říct, jestli je lepší to vyčistit nebo rovnou zaslepit? Případně jestli se to dá udělat jen u některých aut nebo u všech (samozřejmě u těch co mají EGR), konkrétně u mě Sonata 2007 2.0 CRDI. A pokud ano, tak jestli tam můžu dát de facto jakýkoli materiál nebo by bylo lepší si to někde vyřezat např. s plechu nebo kovu... Díky.
jj přesně, škubne se to... Koukám, že budu mít s tímhle vším co dělatFarrael píše:Mě tohleto dělalo druhé čidlo klikové hřídele. Nepustilo mě přes 4000tis otáček. Pak jsem prostě musel předit, neboť poklesl výkon - úplně si to škublo.
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Vadná lambda škube taky... a spotřeba ti může vzrůst i poměrně radikálně.
Mě když odešla lambda,tak mi auto nejelo víc než 30km/h.Stačilo zastavit,otevřít kapotu,sáhnout po kabelu od lambdy na svodech a rozpojit.A jelo se dál.
Mě když odešla lambda,tak mi auto nejelo víc než 30km/h.Stačilo zastavit,otevřít kapotu,sáhnout po kabelu od lambdy na svodech a rozpojit.A jelo se dál.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Vadna lambda u Lanter zvedala spotrebu az ke 20ti litrum a automaticky lidi vedeli, co je spatne.
Sel bych po EGRu a nez ho dokola cistit, tak radsi zaslepit (pokud teda nedelas pro Greenpeace).
Sel bych po EGRu a nez ho dokola cistit, tak radsi zaslepit (pokud teda nedelas pro Greenpeace).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- thunderbird
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 25 úno 2011, 11:50
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
to p3t3r: mám 2006 CRDi a občas se mi stane to samé. Vozím s sebou základní OBDII diagnostiku a vždy při tomto chování je vyčtena chyba DPF. Stačí na chvilku vypnout motor a většinou se to spraví a registr chyb je čistý. Prostě to vypadá, že při tomto stylu jízdy se pustí regenerace DPF a z nějaké příčiny se korektně nedokončí, následkem čehož se ŘJ přepne do nouzového režimu tj, otáčky nejdou přes 3000. Proč tomu tak je nevím. Neusí to být jediná příčina a nevylučuju ani problémy s Lambdou apod, nicméně byl jsem již 2x na originál diagnostice a ta nenašla nic, všechno je prý v normálu. S mým autem jezdím dost krátký trasy což asi způsobuje vyšší zanesení DPF a pak při tý regeneraci prostě někdy selže.... Výhoda je že reset registru chyb to vyřeší a ta chyba není permanentní. Nevím jak častý jev je to u tebe, ale v mém případě během 1,5roku co Sonatu mám se to stane cca 1x za 2 měsíce. Moje auto má naběháno 141000 a co se spotřeby týče zdá se mi poněkud vyšší než by měla - dlouhodobý průměr je 7,6l/100km dle palubního počítače (nejsem žádný závodník a myslím že nohu mám tak přiměřeně těžkou...- jak jsi na tom ty???).
Taky bych rád věděl proč se to stane a zda za tím není něco jiného. Jediné co vyčetla originální diagnostika je vadné čidlo neutrálu (tuším chyba P0820) ale to by na to prý nemělo mít vliv - otázkou která mi nebyla zodpovězena proč má auto s manuální převodovkou čidlo neutrálu a k čemu tam je.....
Ještě k zaslepení EGR - také jsem o tom přemýšlel, ale co jsem zjišťoval má to háčky a zase otázky na které se různí názory, pokud je tu někdo kdo s tím má zkušenosti nechť se pokusí odpovědět.
a) ŘJ má o EGR přehled, takže zaslepením bude hlásit chybu a je třeba udělat SW zásah do Řj. Není to jako u starých dieselových motorů, kde stačilo zaslepit podtlakovou hadičku a byl klid.
b) Myslím si (možná špatně) že pokud se vyřadí EGR a nebude docházet k recirkulaci výfukových plynů kdy se část sazí znovu spálí budou tyto saze více zanášet DPF a teoreticky by to mohlo mít negativní vliv na jeho životnost popř. funkci.
c) Na druhou stranu pokud EGR bude vyřazen nebude docházet k zasírání sání bordelem a teoreticky bude lépe spalovat, protože se nafta bude mísit jen se vzduchem.
Jinak EGR jsem si nechal v servisu čistit, nicméně pocit že by se něco zlepšilo byl spíše subjektivní, na chování motoru to nemělo moc vliv....
Napiš jestli jsi nějak pokročil nebo zjistil něco nového.......
Taky bych rád věděl proč se to stane a zda za tím není něco jiného. Jediné co vyčetla originální diagnostika je vadné čidlo neutrálu (tuším chyba P0820) ale to by na to prý nemělo mít vliv - otázkou která mi nebyla zodpovězena proč má auto s manuální převodovkou čidlo neutrálu a k čemu tam je.....
Ještě k zaslepení EGR - také jsem o tom přemýšlel, ale co jsem zjišťoval má to háčky a zase otázky na které se různí názory, pokud je tu někdo kdo s tím má zkušenosti nechť se pokusí odpovědět.
a) ŘJ má o EGR přehled, takže zaslepením bude hlásit chybu a je třeba udělat SW zásah do Řj. Není to jako u starých dieselových motorů, kde stačilo zaslepit podtlakovou hadičku a byl klid.
b) Myslím si (možná špatně) že pokud se vyřadí EGR a nebude docházet k recirkulaci výfukových plynů kdy se část sazí znovu spálí budou tyto saze více zanášet DPF a teoreticky by to mohlo mít negativní vliv na jeho životnost popř. funkci.
c) Na druhou stranu pokud EGR bude vyřazen nebude docházet k zasírání sání bordelem a teoreticky bude lépe spalovat, protože se nafta bude mísit jen se vzduchem.
Jinak EGR jsem si nechal v servisu čistit, nicméně pocit že by se něco zlepšilo byl spíše subjektivní, na chování motoru to nemělo moc vliv....
Napiš jestli jsi nějak pokročil nebo zjistil něco nového.......
Sonata NF 2006 2.0 CRDi 103kW
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
No tak jsem zkoušel zaslepit ten EGR ventil... Nechal jsem si vyřezat záslepku a po denní práci, kdy se musí vyndat víko airboxu, hadice k turbu, chlazení EGR a ještě je k tomku blbej přístup jsem to zaslepil a na hoďku vypojil baterii (prý se tím resetuje ECU) a ihned po nastartování se mi samozřejmě rozsvítila kontrolka motoru... Zkusil jsem ještě resetovat ECU, ale bez výsledku, tak jsem to zase celý rozebral koupil sprej na odstranění sazí a vyčistil to... Ventil jako novej, ale samozřejmě žádná změna ... Všiml jsem si ale teď, že někdy při rozjezdu mi auto nepatrně cukne, což by i s těma zbylýma problémama ukazovalo na tu Lambdu... Takže až bude čas tak jí vyměním a uvidím, napíšu...
Pak už jediná možnost je snad to DPFko... Ale ať už výměna nebo úplné odstranění stojí "majlant" plus to odstranění není úplně perfektní a stejně to hlásí chyby. Na druhou stranu je ovšem blbost aby zrovna tohle blblo, ne? Vždyť když už to tam je, tak by to snad mělo nějak vydržet, ne? A jestli ne, tak proč to sakra stojí tolik...
Pak už jediná možnost je snad to DPFko... Ale ať už výměna nebo úplné odstranění stojí "majlant" plus to odstranění není úplně perfektní a stejně to hlásí chyby. Na druhou stranu je ovšem blbost aby zrovna tohle blblo, ne? Vždyť když už to tam je, tak by to snad mělo nějak vydržet, ne? A jestli ne, tak proč to sakra stojí tolik...
- thunderbird
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 25 úno 2011, 11:50
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Koukám že jsi si s tím vyhrál.... jakou máš průměrnou spotřebu???
Sonata NF 2006 2.0 CRDi 103kW
- thunderbird
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 25 úno 2011, 11:50
Re: velká spotřeba, nízký výkon...
Jen na okraj - další nouzák cca 140km/h dálnice, najednou pokles výkonu a prošlápnutí plynu naplno = otáčky max 3000. Po připojení diagnostiky vyčtena chyba 2002 Powertrain module DIESEL PARTICULATE FILTER (DPF) EFFICIENCY BELOW THRESHOLD. Chyba opět po vypnutí motoru zmizela..... (
Sonata NF 2006 2.0 CRDi 103kW