LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
Presne tak výpočet je ľahký, na benzín máš spotrebu 7 L (1L u nás 1,52 EURO) náklady 10,64 EURO/100 km. Spotreba LPG 8,4 L (1L za 0,750 EURO) 6,3 EURO+ benzín na štartovanie (u mňa 0,25 EURO na 100 km) + primazávanie (0,282 EURO na 100 km)=6,84 EURO.
Ak prestavba stojí 1200 EURO návratnosť po cca. 31.000 km, ak budeš mať vyššiu spotrebu návratnosť bude ešte rýchlejšia
Ak prestavba stojí 1200 EURO návratnosť po cca. 31.000 km, ak budeš mať vyššiu spotrebu návratnosť bude ešte rýchlejšia
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: LPG
mnkk
No neviem ja si íčko ponechám, kým sa nerozpadne, autá, ktoré by som chcel sú príliš drahé, takže to nemá zmysel.
Tá i40ka 2,0 v spotrebe nkeď jazdí do 10ie je až taký zázrak, známy ju má a je rád keď jazdí do 10 L
No neviem ja si íčko ponechám, kým sa nerozpadne, autá, ktoré by som chcel sú príliš drahé, takže to nemá zmysel.
Tá i40ka 2,0 v spotrebe nkeď jazdí do 10ie je až taký zázrak, známy ju má a je rád keď jazdí do 10 L
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
To som napísal iba na odlahčenie situácie. Ja si ho tiež nekúpim. Dobre sa mi sedí iba v mojej i30, tvojej i20 a v santa fe. V ostatných sa necítim dobre.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Ďakujem v mene i20ky za kompliment
Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú
Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
LPG v koncerne sa nebude vyvíjať, lebo oni majú CNG. Korejci a japonci majú atmo motory, tu sa dá niečo robiť. Európa prejde na turbo. Už aj frantíci majú TCE, je to len otázka času. Taliani majú tiež výborné (ak nie najlepšie) malé turbobenzíny. Bude škoda jednoduchej prerábky na LPG, keď atmo skončia (ak vôbec skončia)
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Keď atmosféra skončí, tak aj LPG. Momentálne neexistuje riešenie pre priamovstreky. Som zvedavý ako sa bude dariť Viale s ich projektom použitia benzínových vstrekovačov pre LPG
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Nexus: kdysi jsem nechtel ani naftu, pak jsem ji mel tri roky. Clovek i technika se vyviji, je treba cas od casu prehodnotit svoje nazory. A tohle je ciste jen o penezich. Nicmene s rezervou bojuju v hlave dal a rozhodne se ji nechci vzdat a kufr i30 je tak malickatej, ze tim dovolenou stejne neabsolvuju, pac kufru mame vzdycky plnej.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Na dovolenou beztak pojedeš Sonatou, takže to nemusíš řešit
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: LPG
caruser píše:Ďakujem v mene i20ky za kompliment
Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú
Uvidíme. Výrobci taky houfně dávali rozvodové řemeny a kde jsou dnes? Zpět u řetězů.
Myslím, že může být problém cpát LPG do vstřikovače konstruovaného na benzín, ale nevidím důvod, proč by někdo nemohl zkonstruovat vstřik na LPG, který vydrží teplotu ve spalovacím prostoru. Výrobci jako Lovato atd. s tím určitě přijdou, pokud přímovstřiky na trhu chvíli zůstanou.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
[quote="severtomMyslím, že může být problém cpát LPG do vstřikovače konstruovaného na benzín, ale nevidím důvod, proč by někdo nemohl zkonstruovat vstřik na LPG, který vydrží teplotu ve spalovacím prostoru. Výrobci jako Lovato atd. s tím určitě přijdou, pokud přímovstřiky na trhu chvíli zůstanou.[/quote]
V tomto nie je problém, BRC ponúka takéto prestavby napr. pre TSI motory. Vstrekovače na LPG to zvládnu, tam id skôr o ekonomickú stránku takejto prevádzky, keďže treba privstrekovať benzín aby nedošlo k zadretiu benzínových vstrekovačov. Tu sa už potom vytráca výhodnosť LPG.
V tomto nie je problém, BRC ponúka takéto prestavby napr. pre TSI motory. Vstrekovače na LPG to zvládnu, tam id skôr o ekonomickú stránku takejto prevádzky, keďže treba privstrekovať benzín aby nedošlo k zadretiu benzínových vstrekovačov. Tu sa už potom vytráca výhodnosť LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
http://www.novinky.cz/ekonomika/273570- ... -hmot.html by mě zajímalo, které to LPG to bylo.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: LPG
caruser: nevím proč by se měly zadřít, sice se to před 2 lety když se přímovstřiky objevily, často tvrdilo, nicméně s příchodem Euro 6 budou mít i přímovstřikové motory ještě nepřímý vstřik do sání (aby splnily limit pevných částic). Měří se při nízkých otáčkách a malém zatížení motoru, proto se v tomto režimu přímý vstřik úplně vypne, aby byl úřední šiml spokojený. Veškerý výkon je generován z nepřímého vstřiku. Až při potřebě vyššího výkonu se uplatní přímovstřik.
Takže vstřikovače, které vydrží vypnuté v běžícím motoru, není problém vyrobit.
Takže vstřikovače, které vydrží vypnuté v běžícím motoru, není problém vyrobit.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Já mám ten dojem, že problém je spíš v tom, že je potřeba, aby se ty přímovstřiky ochlazovaly benzínem. Proto tam Caruser psal o tom přivstřikování benzínu.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: LPG
Ano, treba ich ochladzovať benzínom, aby nedošlo k ich zadretiu. Ak sa nebudú vôbec používať, resp. len pri štartovaní vplyvom vyššej teploty pri spaľovaní LPG dôjde k ich zadretiu.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Píšete jen obecné informace z doslechu, já mám tvrdá data, světový testovací cyklus obsahuje 4 úseky, kdy je motor zatížen jen na 25%, délky jsou 250, 200, 150 a 250 sekund. U motorů pro Euro 6 budou v těchto úsecích aktivní jen nepřímé vstřiky.
Zkuste si zjistit tepelnou kapacitu části vstřikovače, která je zašroubována do spalovacího prostoru, a pak si odpovězte na otázku, zda za 250 sekund dosáhne přímovstřik teploty, která se už dále nebude zvyšovat, i kdybys s ním jel po dálnici na 25% výkonu několik hodin. (Odpoveď je ano.)
Zkuste si zjistit tepelnou kapacitu části vstřikovače, která je zašroubována do spalovacího prostoru, a pak si odpovězte na otázku, zda za 250 sekund dosáhne přímovstřik teploty, která se už dále nebude zvyšovat, i kdybys s ním jel po dálnici na 25% výkonu několik hodin. (Odpoveď je ano.)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor