Klimatizacia
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Klimatizacia
Nie, nemá to byť obvyklé, aj keď sa to stáva. Musíš mať niekde netesnosť/dieru. Chladiaci plyn sa vytráca pomaličky. Na služobnej fabke nebola klíma plnená 7 rokov a ešte ako tak chladí - tohto roku už pôjde na naplnenie.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- Reklama
Re: Klimatizacia
Letos jsem se moc z klimy neochladil, na jaře naplnili chladicím plynem a po měsíci zas fučela jen teplej vzduch. Nakonec zjistili, že je od spodku prorezavělý žebroví. Vypadá to, že tyhle korejci rezavějí už po 3 letech.
Re: Klimatizacia
Rezavej hliník? Zajímavé. Na hliníku se tvoří pasivační vrstva eloxu.
Tak že by proražení od kamínků? Zajímavé, jezdil jsem šotolinu, využívám ten masivní trojúhleník pod motorem a klima pořád klimatizuje. Což neznamená, že bude fungovat i příští rok, samozřejmě...
Tak že by proražení od kamínků? Zajímavé, jezdil jsem šotolinu, využívám ten masivní trojúhleník pod motorem a klima pořád klimatizuje. Což neznamená, že bude fungovat i příští rok, samozřejmě...
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Klimatizacia
Taky se řadíš mezi nevěřící Tomáše? Vrať se o pár stránek zpět: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=30
Když rezne, tak rezne. Když je to solí, tak je to solí. Když je to molitanem, tak je to molitanem. A i kdyby byl z Humpolce
Když rezne, tak rezne. Když je to solí, tak je to solí. Když je to molitanem, tak je to molitanem. A i kdyby byl z Humpolce
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Klimatizacia
Já jsem ten molitan mezi chladiči už taky zneškodnil. Ve čtvrtek jsem umyl auto a ještě za dva dny byl ten molitan nasáklej jako houba a navíc zadržuje mrtvolky hmyzu. Nedoporučuju být hlavou pod chladičem při odkrytí molitanu - docela jsem se naobědval, byla tam toho plná hrst .
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Re: Klimatizacia
Pleteš se, schválně kvůli tobě jsem se díval a popisované problémy nemám - pravda tento týden je sucho, takže suchý molitan nepřekvapí, ale není vylámaný, ani pokrytý mrtvolami.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Klimatizacia
Novější verze i30 mají údajně již problém s rezivěním klimy vyřešený.
Re: Klimatizacia
A tie novšie verzie sú ktoré? Moja bola vyrobena 7/2011 (teda podla velkého TP) Je to uz jedna z posledných. Snáď to stihne zhrdzavieť do 4 roku a nie až po piatom (po záruke) No to sme dopadli...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Klimatizacia
Od kdy přesně montují vylepšenou verzi chladiče klimy skutečně nevím. Osobně mám jednu z posledních dovezenou z Koreje. Řekl bych tedy, že rok 2011 bude již v pohodě.
Re: Klimatizacia
OK, tak si držím palce... ...ostatným tiež.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Klimatizacia
Já mám auto vyrobené 6/2011, ale žádnou konstrukční změnu na chladiči nepozoruju. U mě chladič vypadá uplně stejně jako ten Mechounův děravej z korejské třicítky. Ten molitan dole skutečně vytváří dobré prostředí pro oxidaci. Pokud zvlhnul, tak to vydrželo i několik dní, ikdyž auto parkuju na sídlišti a celý den na něj svítí slunce. Pro odstranění molitanu jsem se rozhodl i proto, že se mi v tom prostoru mezi chladiči udržuje svinstvo (výše uvedené mrtvolky hmyzu), které dále podporuje udržovaní vlhkosti. Až si najdu čas, tak tu mezeru vyplním nějakým vhodnějším materiálem s možností snadného vyčištění. Jinak i bez molitanu vše funguje normálně klima i motor, nic se nepřehřívá ani nerezonuje.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Re: Klimatizacia
Mám za sebou v pořadí druhou garanční prohlídku a víceméně vše v pohodě. Závady žádné, jen prostě kontrola vozu. Dle faktury byli vyměněny veškeré filtry (vzduchový i pylový). Buď je to jen náhoda, nebo se prostě v servisu něco nepovedlo, ale prakticky dva dny po tomto servisu (hned první den jsem neměl důvod pouštět klimu), pozoruji slabý výkon klimatizace. Dříve, když jsem zapnul klimu na automat (většinou mám nastaveno na 23°C), tak okamžitě začal foukat chladný vzduch a klima běžela na plný výkon. Zhruba po 4 - 5 minutách, kdy se již interiér ochladil, tak klima na automat sama ubrala a již jen udržovala nastavenou teplotu interiéru. No a najednou po tomto servisu, když opět stejným způsobem zapnu klimu na automat, tak nejdříve fouká takový vlažný vzduch, asi tak teprve po 2 minutách je z výduchů cítit více chladu, klima stále běží téměř na plný výkon a k automatickému snížení výkonu klimy, kdy je interiér vychlazen na požadovanou teplou, dojde až tak po 15-20 minutách. Prostě to málo chladí a trvá to delší dobu, než se docílí požadovaná teplota v interiéru. Nikde nic nesmrdí ani nic jiného nenaznačuje nějakou mechanickou závadu klimy. Auto a s tím i klima je používáno druhou letní sezonu. Zas tak choulostivej nejsem a v žádném případě klimu nepoužívám od jara až do podzimu, tak že nějak extrémně zabrat ode mě nedostává. Při kratších jízdách si vystačím s otevřeným okýnkem a klimu vážně používám jen při trase jízdy 20km a delší a když je vážně vedro. Buď mi prostě došlo chladicí médium, nebo údajně by mohl být problém s pylovým filtrem. Servisní prohlídku mi dělali v Kreansu (bývalí Háša) v Ústí nad Labem. Máte někdo radu, čím to může být, ať na mě v servisu nezkoušejí nějaké finty a neplatím zbytečně něco, co není potřeba?
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Klimatizacia
Včera a dnes bolo 38- 39st. C a klíma isto dostala zabrať. Prečo ide 2 min teplý vzduch netuším. To, že ide 15 min. na max. je myslím v tomto teple v poriadku. Mohlo odísť nejaké čidlo, alebo náplň klímy vyfučala. Bez diagnostiky to je ťažko a nie je servis ako servis. Jeden mi diagnostikoval tlakový spínač a všetko presne vysvetlil, ako čo funguje a druhý vymenil saharu a klíma po naplnení klímovala bez výmeny snímačov. Automatická klíma ma tolko snímačov, že sa môže pokaziť čokolvek.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Klimatizacia
mnkk: Tenhle problém s klimou, co jsem popisoval, se začal projevovat už před měsícem. Teplo sice bylo taky, ale nebyli takový extrémy. Prostě standard kolem 30°C.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Klimatizacia
Aha, tak rýchlo servis, kým sa neuvaríš v týchto teplách.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM