1,4 CRDi versus 1,6GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Máš pravdu,Mitsubishi to v minulosti použilo ,ale potom s tým prestalo.Dnes to používa VW group a H/K pri menších motoroch a sú s tým o dosť ďalej.
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100223/616 ... trekovanie
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100223/616 ... trekovanie
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Reklama
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
enjoy: uz v roce 2001 Honda prodavala 1,6 z vykonem 81kW, nemluve o dalsich.. Toyota, Suzuki....
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Keby bol 1,6GDI 99kW v roku 2001 s EURO 3, tak by tam tých 99kW bolo krásne cititelných. EURO 5 dusí motor. Nie len GDI, ale aj ostatné od iných výrobcov. Musíme si zvykať, že čoraz výkonnejšie motory budu čoraz tupejšie. Ďakujeme EU...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
mnkk: Naprostej souhlas. Než se řídící jednotka rozmyslí, jestli chce zabít dalších sedm tuleňů a projde celý dokument o euro 5, tak jí to, od sešlápnutí plynu, něco zabere.
A myslím, že za čas nás čeká velký display, který se při každé akceleraci bude ptát, zda to myslíme vážně a jestli skutečně chceme aktivovat zvýšený ekologický poplatek.... ale i to jednou zkončí. Nacpou nám do auta baterky a elektriku nám budou posílat asi malý zelený skřítkové, co nebudou produkovat žádnej metan
A myslím, že za čas nás čeká velký display, který se při každé akceleraci bude ptát, zda to myslíme vážně a jestli skutečně chceme aktivovat zvýšený ekologický poplatek.... ale i to jednou zkončí. Nacpou nám do auta baterky a elektriku nám budou posílat asi malý zelený skřítkové, co nebudou produkovat žádnej metan
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
enjoy píše:něvěřím tomu.. jel jsem s tímhle motorem v Kia Sportage a to bylo tak líný..Jelo to vlastně přibližne stejně jako v té době můj escort 1.6 66kW.
A jsem si poměrně jistý,že starý 2.0 mondeo s 96kW tomu ukáže záda jak prd,protože to taky vím moc dobře jak jede.
Já vůbec netvrdím,že to auto nebo ten motor nejede,ale je přinejmenším divné,že jiní renomovaní výrobci z 1.6 vytřískají 74kW a Hyundai si jen tak z čista jasna vystřelí jedna šestku s výkonem dvoulitru.
proč myslíš, že z čista jasna? Já myslím, že je to klidně možný... vždyť Fábie a koncern VW na přelomu tisíciletí dával 1.4 74KW - tedy 1.4 měli na výkonu 1.6 ... proč by tedy teď nemohla mít 1.6. výkon 2.0? doba pokročila, já to nevidím vůbec nereálně... v dnešní době nízkoobjemových motorů a jejich výkonů (pravda upravených turbem či kompresorem) si myslím,že je to už běžná věc
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
jinak pro tazatele... určitě bych šel do benzínu. Osobně jsem vždy preferoval naftu, ale teď díky DPF filtrům a podobným věcem jsou nafty tak rizikové, že jsem se rozhodl pro benzín a objednal 1.6GDI.
S tím nájezdem, který tazatel píše není podle mě o čem mlluvit. Takový rozdíl ve spotřebě zase nebude /při tom nájezdu), ale ušetří se na novém autě, na servisních prohlídkách, na dalším servisu. Kvůli filtru pevných částic je třeba měnit častěji olej, který se mísí s naftou z DPF filtru a tím se znehodnocuje. Čím méně člověk s naftou jezdí, tím je vypalování slavného filtru těžší. Pokud se vypalování přeruší, smíchá se zbylá nafta s olejem. Řidič těžko pozná, kdy se filtr vypaluje - snad jen podle vyšší spotřeby. Filtr se také vypaluje, kdy chce, takže se může zapnout, když pojedeme 02km do obchodu. Vypálit se nestihne, vypaluje se cca 15km. POkud jej třeba 3x přerušíme, může se poškodit, časem takovýmto chováním zatvrdne a je nutná výměna, která stojí desítky tisíc Kč. Bohužel, pryč jsou doby držáků, jaké byly dřívější naftové motory, kde se mohla podělat max. váha vzduchu, nebo turbo... z tohoto důvodu jsem objednal benzín, i když najezdím cca 25-30tis km/rok.
Ale je na každém z vás, co si koupí, já osobně bych už do nafty asi nešel - pokud nebudu mít služebáka, nebo soukromý nájezd 50tis/ rok
S tím nájezdem, který tazatel píše není podle mě o čem mlluvit. Takový rozdíl ve spotřebě zase nebude /při tom nájezdu), ale ušetří se na novém autě, na servisních prohlídkách, na dalším servisu. Kvůli filtru pevných částic je třeba měnit častěji olej, který se mísí s naftou z DPF filtru a tím se znehodnocuje. Čím méně člověk s naftou jezdí, tím je vypalování slavného filtru těžší. Pokud se vypalování přeruší, smíchá se zbylá nafta s olejem. Řidič těžko pozná, kdy se filtr vypaluje - snad jen podle vyšší spotřeby. Filtr se také vypaluje, kdy chce, takže se může zapnout, když pojedeme 02km do obchodu. Vypálit se nestihne, vypaluje se cca 15km. POkud jej třeba 3x přerušíme, může se poškodit, časem takovýmto chováním zatvrdne a je nutná výměna, která stojí desítky tisíc Kč. Bohužel, pryč jsou doby držáků, jaké byly dřívější naftové motory, kde se mohla podělat max. váha vzduchu, nebo turbo... z tohoto důvodu jsem objednal benzín, i když najezdím cca 25-30tis km/rok.
Ale je na každém z vás, co si koupí, já osobně bych už do nafty asi nešel - pokud nebudu mít služebáka, nebo soukromý nájezd 50tis/ rok
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
enjoy píše:něvěřím tomu.. jel jsem s tímhle motorem v Kia Sportage a to bylo tak líný..Jelo to vlastně přibližne stejně jako v té době můj escort 1.6 66kW.
A jsem si poměrně jistý,že starý 2.0 mondeo s 96kW tomu ukáže záda jak prd,protože to taky vím moc dobře jak jede.
Já vůbec netvrdím,že to auto nebo ten motor nejede,ale je přinejmenším divné,že jiní renomovaní výrobci z 1.6 vytřískají 74kW a Hyundai si jen tak z čista jasna vystřelí jedna šestku s výkonem dvoulitru.
a potom honda v roku 1995 prisla s civicom 1.6 vti s vykonom 118kW {160k} z atmosfery...
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 6&cache=no
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
A ďalším, nie zanedbateľným dôvodom proti nafte je zvyšujúca sa náročnosť moderných naftových motorov na kvalitu paliva, a tomu zodpovedajúca skutočnosť v našich končinách (na východ od nemecka).
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
a
Naposledy upravil(a) paserak dne 26 říj 2012, 23:29, celkem upraveno 1 x.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
já teda co s nafťákama jezdím asi 5 let, tak jsem nidky s naftou problém neměl, nikdy jsem aditiva nepřidával a nikdy nezamrzlo
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Pri nizkem najezdu nema diesel smysl. Prepocitani rozdilu ceny na navratnost po ujeti urciteho poctu km, neni dostatecny. Dnesni naftaky maji bohuzel kurvitko DPF a to behem regenerace zvysuje jak spotrebu, tak skodi motoru. Behem regenerace se totiz do valcu vstrikuje vic nafty aby prosla az k DPF a tam diky horeni zvysila teplotu na nejakych 600 stupnu a tim pomola ke spaleni sazi. Trva to nekolik kilometru (jak u ktereho auta - u me treba 10) a je treba se vyvarovat zastaveni behem regenerace, protoze ta jinak pobezi znova. Dale diky kondenzaci nespalene nafty ve valcich se tato dostava kolem pistnich krouzku do oleje a roste tak hladina oleje - olej se redi naftou. Proto je treba hlidat hladinu nafty a zavcasu vymenit (na meraku hladiny je znak X ktery nesmi hladina oleje s naftou prekrocit), protoze vlastnosti oleje se rapidne zhorsuji. Jsou majitele automobilu, kteri musi diky tomu ze vetsinou jen delaji kratke pojizdky, nuceni menit olej casteji nez co 15tkm, protoze uz jsou holt za max riskou. Nehlede na to ze zivotnost DPF je omezena a je velice a velice drahy.
U 1.6CRDi bezi regenerace kazdych 450km a trva taky pekne dlouho. Viz: zde
Takze 15 tisic urcite neni argument k tomu jit do nafty. Naklady s tim spojene, starosti a poruchovost, pokud si clovek neda pozor, za to nestoji. Benzin toho snese mnohem vic. Za tec par let kdy se pak ve frcu sejdou na prodej auta kdy jedno bude potrebovat nakladnou vymenu DPF a druhe bude vysmaty benzin, bude asi ten benzin prodejnejsi. Vetsina lidi DPF po zaruce nechava odstranit, ale to je zase o hubu kvuli emisim.
Dnesni nove naftaky holt musi mit DPF/FAP vsechny.
U 1.6CRDi bezi regenerace kazdych 450km a trva taky pekne dlouho. Viz: zde
Takze 15 tisic urcite neni argument k tomu jit do nafty. Naklady s tim spojene, starosti a poruchovost, pokud si clovek neda pozor, za to nestoji. Benzin toho snese mnohem vic. Za tec par let kdy se pak ve frcu sejdou na prodej auta kdy jedno bude potrebovat nakladnou vymenu DPF a druhe bude vysmaty benzin, bude asi ten benzin prodejnejsi. Vetsina lidi DPF po zaruce nechava odstranit, ale to je zase o hubu kvuli emisim.
Dnesni nove naftaky holt musi mit DPF/FAP vsechny.
Naposledy upravil(a) Amalfi dne 17 srp 2012, 10:25, celkem upraveno 1 x.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Naposledy nám v rodine zamrzla nafta v seate cordoba 1,9sdi okolo roku 1995. V dnešných autach sa to nestalo. Teda posledne nové s D. motorom máme z r.2009- to nemá DPF ani euro 5 (našťastie). U nás nie je problém aby bolo v zime okolo -30st. C, paradoxne som nenaštartoval i30 s 1,4 bezín. Zamŕzania nafty by som sa nebál... ale diesel s dpf by som si na doma (max. 15 000km/rok) nekúpil- preto mám 1,4 s LPG.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Joo mnkk dobra volba, lepsi plyn nez nafta na snizeni nakladu. Euro 5 je zabijak dieselu. Nektere automobilky to nevychytali. Nekde jsem cetl ze snad BMW se vyvarovalo kontaminaci oleje tim ze vstrikuje naftu pri regeneraci primo do vyfukoveho potrubi. Jako ti co maji o par let starsi auto muzou byt vysmati ze udelali dobry kup
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
A to sme nikdy (teda okrem doby MB1000 a 100) benzín nemali. Samé diesle -10ks. Keď som nedávno menil moj diesel, tak som nechcel s DPF. No a bez DPF nový nie je. Tak LPG, lebo benzín by som nechcel platiť- bol som zvyknutý na nízku spotrebu + možnosť zohnať lacnejšiu naftu.
Kto LPG nechce, aj tak by som mu odporúčil benzín. Výhradne koli DPF.
Kto LPG nechce, aj tak by som mu odporúčil benzín. Výhradne koli DPF.
Naposledy upravil(a) mnkk dne 17 srp 2012, 10:50, celkem upraveno 1 x.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Ja by som navrhol lahkú pomoc. Tlačítko ako ma napr. alfa: buď chcem ísť ECO, alebo SPORT, alebo NORMAL- bez toho aby ma obmedzovalo EURO 5. S autom s euro 5 sa tiež dá ísť za 10l/100km a potom sú CO2 emisie raz tak velké ako udáva výrobca pri nedosiahnutelných spotrebách. Celé toto kocúrkovo je iba koli zeleným mozgom, ktorý dosiahnú výborne hodnoty CO2- ale iba na papieri. A s papierom si može naša Zem akurát tak vytrieť zadok, lebo realita je úplne inde. Udusia motor aby mali v teste emisie 120g, to že sa zabijem (alebo nabúram) koli udusenému motoru, lebo nestihnem predbehnúť ich nezaujíma. Vlastne ludia sú iba na to aby platili- život nemá cenu...XMira píše:mnkk: Naprostej souhlas. Než se řídící jednotka rozmyslí, jestli chce zabít dalších sedm tuleňů a projde celý dokument o euro 5, tak jí to, od sešlápnutí plynu, něco zabere.
A myslím, že za čas nás čeká velký display, který se při každé akceleraci bude ptát, zda to myslíme vážně a jestli skutečně chceme aktivovat zvýšený ekologický poplatek.... ale i to jednou zkončí. Nacpou nám do auta baterky a elektriku nám budou posílat asi malý zelený skřítkové, co nebudou produkovat žádnej metan
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM