[EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
[EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Zdravím,
mám i30cw teprve asi 2 měsíce (najeto asi 4,5 tis. km) a přijde mi, že když řadím 2. př. stupeň, tak subjektivně v hlavici řadící páky občas (ne vždy) cítím určitý přerušovaný odpor - jakoby trošku přes zuby, ale míň. Rozhodně není nic slyšet (když to člověk vezme přes zuby, tak je to cítit i slyšet, tohle je jen pocit v řadičce).
Nejvíc je to při řazení z 1 » 2. Při řazení 3 » 2 se problém nevyskytuje. Taky mi přijde, ale to ještě nemám ozkoušený, že se ten pocit dostavuje, když jedničku víc vytočím a nebo když řadím rychle (když chviličku počkám v poloze mezi, tak to jde taky většinou dobře)
Nejsem si taky jist, ale možná že se to samé občas stane u 4 př. stupně, ale tím si nejsem jist.
Nemůže být problém v synchronizaci. Problému moc nerozumím, ale u starých náklaďáků se muselo řadit s meziplynem... Asi blbost...
Jednička a trojka do své polohy zapadnou úplně bez problémů a čistě.
Setkali jste se s tím už někdo? Mám se jít zeptat do servisu?
------------EDIT-------------
Teď jsem s tím zase jel a přijde mi, že to zadrhnutí (což mi přijde jako výstižnější označení) se děje hlavně na začátku dráhy řazení dvojky - tzn. když si představíte klasický H -čko, tak to zadrhne občas v okamžiku, kdy dáte řadičku vlevo a pak by měla jít dolů, tak než se vydá na cestu dolů, tak v tom místě (řekněme trošku za půlkou cesty mezi 1 a 2). Snad je to pochopitelný...
Odesláno z mého Desire HD pomocí Tapatalk 2
mám i30cw teprve asi 2 měsíce (najeto asi 4,5 tis. km) a přijde mi, že když řadím 2. př. stupeň, tak subjektivně v hlavici řadící páky občas (ne vždy) cítím určitý přerušovaný odpor - jakoby trošku přes zuby, ale míň. Rozhodně není nic slyšet (když to člověk vezme přes zuby, tak je to cítit i slyšet, tohle je jen pocit v řadičce).
Nejvíc je to při řazení z 1 » 2. Při řazení 3 » 2 se problém nevyskytuje. Taky mi přijde, ale to ještě nemám ozkoušený, že se ten pocit dostavuje, když jedničku víc vytočím a nebo když řadím rychle (když chviličku počkám v poloze mezi, tak to jde taky většinou dobře)
Nejsem si taky jist, ale možná že se to samé občas stane u 4 př. stupně, ale tím si nejsem jist.
Nemůže být problém v synchronizaci. Problému moc nerozumím, ale u starých náklaďáků se muselo řadit s meziplynem... Asi blbost...
Jednička a trojka do své polohy zapadnou úplně bez problémů a čistě.
Setkali jste se s tím už někdo? Mám se jít zeptat do servisu?
------------EDIT-------------
Teď jsem s tím zase jel a přijde mi, že to zadrhnutí (což mi přijde jako výstižnější označení) se děje hlavně na začátku dráhy řazení dvojky - tzn. když si představíte klasický H -čko, tak to zadrhne občas v okamžiku, kdy dáte řadičku vlevo a pak by měla jít dolů, tak než se vydá na cestu dolů, tak v tom místě (řekněme trošku za půlkou cesty mezi 1 a 2). Snad je to pochopitelný...
Odesláno z mého Desire HD pomocí Tapatalk 2
Soukr.: Hyundai i30cw Trikolor EXCL + Style, 1.6 CVVT, 6M/T, Sleek Silver
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
- Reklama
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Občas mi to taky "chroupne" na dvojku i na trojku. V servisu mi říkali, že dráhu páky v kulise ovlivňuje zámek zpátečky, ale podle mě je problém v převodovce. Pokud zařadím po náklaďácku, s dvojím vypnutím spojky, tak kvalt zapadne lehce. Záleží na rychlosti řazení, podle mě jde o to, jak se vidlička synchronu trefí do otáček. Jestli je vadný synchron nebo je ta převodovka takto prostě konstruovaná, nevím. Každopádně, pokud, se situace nezhorší, tak to nechám být. Úplně přes zuby to nejde, to by byl jiný zvuk.
Už jsem si na to zvykl a je to lepší, než si nechat rozrýpat převodovku. Jakmile se do ní hrábne, tak jsou úniky oleje víc než pravděpodobné...
Už jsem si na to zvykl a je to lepší, než si nechat rozrýpat převodovku. Jakmile se do ní hrábne, tak jsou úniky oleje víc než pravděpodobné...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
To samé pozoruju u sebe a kdykoliv se ve mě probudí Michael Schumacher tak vím,že mám dávat bacha na převodovku,protože dvojka i trojka jdou zařadit jakoby později,hlavně ta trojka tam prostě nejde fláknout fofrem,ale musí se s citem.
Vzal jsem to po čase na vědomí a naučil jsem se s tím žít a neberu to jako závadu.
Vzal jsem to po čase na vědomí a naučil jsem se s tím žít a neberu to jako závadu.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
U mně se MSC probouzí většinou až při trojce a ty vyšší kvalty už tam jdou lehce, takže u chasníka je toto bez problémů
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Aha, takže nejsem sám. No tak to mě relativně potěšilo a uklidnilo - i když problém to neřeší (ale pocit, že v tom nejsem sám je fajn ).
No právě, že by to ovlivňoval zámek zpátečky mi přijde divný, protože občas (za určité a zatím ne přesně vysledované situace) to tam zapadne úplně krásně a někdy to zadrhne. Tak zatím mi to taky nějak extra nevadí (i když někdy, když potřebuju vletět do křižovatky rychle, tak řadím (1) tak do 4500ot a pak potřebuju rychle zařadit (2) a hle... chvilkové zdržení... což není moc příjemné). No pokud se to nebude zhoršovat, tak na to taky zatím kašlu, jen jsem chtěl vědět, zda-li je to něco zcela neobvyklého nebo zda-li se to občas vyskytuje a lze to přičíst specifiku i30cw.
Budu nadále bedlivě sledovat...
Díky za odpovědi...
No právě, že by to ovlivňoval zámek zpátečky mi přijde divný, protože občas (za určité a zatím ne přesně vysledované situace) to tam zapadne úplně krásně a někdy to zadrhne. Tak zatím mi to taky nějak extra nevadí (i když někdy, když potřebuju vletět do křižovatky rychle, tak řadím (1) tak do 4500ot a pak potřebuju rychle zařadit (2) a hle... chvilkové zdržení... což není moc příjemné). No pokud se to nebude zhoršovat, tak na to taky zatím kašlu, jen jsem chtěl vědět, zda-li je to něco zcela neobvyklého nebo zda-li se to občas vyskytuje a lze to přičíst specifiku i30cw.
Budu nadále bedlivě sledovat...
Díky za odpovědi...
Soukr.: Hyundai i30cw Trikolor EXCL + Style, 1.6 CVVT, 6M/T, Sleek Silver
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Mně to nedělá, ale rád si tady přečtu, že snad všechny autorizované servisy přistupují k jakékoli stížnosti zákazníka stejně - vlastnost auta, zlepšení nečekejte, zvykněte si.
Ještě že se mi na autě nic nese.e - naposledy (před skončením zákonné záruky) jsem jim ukazoval uvolněnou - svorku aku a reakce: to je ještě dobré (co na tom, že ji nelze dál utáhnout), při opakovaném dotazu, zda je to normálka, takový slabý plíšek, přišla odpověď "stejně ji nemáme, museli bychom ji objednat". Po zkušenosti s "nošodrátem" (přes 14 dnů) jsem si řekl, že si poradím sám. Je to rychlejší a tím pádem mnohem levnější.
Ještě že se mi na autě nic nese.e - naposledy (před skončením zákonné záruky) jsem jim ukazoval uvolněnou - svorku aku a reakce: to je ještě dobré (co na tom, že ji nelze dál utáhnout), při opakovaném dotazu, zda je to normálka, takový slabý plíšek, přišla odpověď "stejně ji nemáme, museli bychom ji objednat". Po zkušenosti s "nošodrátem" (přes 14 dnů) jsem si řekl, že si poradím sám. Je to rychlejší a tím pádem mnohem levnější.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Ahoj, po case ti to pojde radit bezproblemovo.... Len to chce trosku viacej nabehat.. Ja viem, ze servis ti povie, to si sadne, ale naozaj si to sadne... Pripadne ked budes radit s medziplynom tak to neurobi Vlasna skusenost...
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Tak jsem jel včera okolo servisu a tak jsem "neodolal" a zastavil se tam. Tak přijímací technik si do toho sedl a projel se (párkrát se rozjel: 1 -> 2) a říkal přesně to, co píšete výše: "že si to časem sedne", že jsou ty pozice těch rychlostí ještě neochozené (říkal něco o nějaký úvratích nebo tak nějak - to už se zase dostal za horizont mých obecných teoretických znalostí, nebo možná mě chtěl jen "ohromit cizími slovy" ). Nevím.
Nicméně je to v té neochozené kulise, nikoli v zubech či synchronech převodovky - prý tedy - tak snad....
No musím říct, že ono gumové a nepřesné řazení francouzských aut má něco do sebe. Tohle co má evokovat německou přesnost mě spíš otravuje...
Nicméně je to v té neochozené kulise, nikoli v zubech či synchronech převodovky - prý tedy - tak snad....
No musím říct, že ono gumové a nepřesné řazení francouzských aut má něco do sebe. Tohle co má evokovat německou přesnost mě spíš otravuje...
Soukr.: Hyundai i30cw Trikolor EXCL + Style, 1.6 CVVT, 6M/T, Sleek Silver
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Služ.:Dacia Logan MCV 1.6 MPI, 62kW, modrá, LS Cool
Hist:Lada2105,Rapid 136,Ren. 21 2.2i,Felicia 1.3(PickUp),Felicia 1.3,Ren Thalia 1.5dCI,Fabia 1.2HTP,Ren Megane II 1.4 16V
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
No já nevím, jak dlouho si to má "sedat", už atakuju 40 tkm a ty jejich kecy s úvratěma ať si strčej do prdele Jak jsem říkal předtím, pokud se to nebude zhoršovat, tak to nechám být, furt je lepší občas trošku někde škrtnout než si nechat rozrýpat převodovku...
U Forda jsem si taky stěžoval na synchron 2. převodového stupně. Taky měl plno keců o dvojitém zalomení těch pák (u C-Maxe je šalcpáka jako "joystick" na palubce), já mu na to odpověděl, že to dvojité zalomení pák se vždycky záhadně ztratí, když podřazuju s meziplynem a ať si pohádky nechá pro roztomilé blondýnky S tím jsme se rozešli, závada se ani po najetých 135 tkm nezhoršila, takže jsem to pak neřešil.
U Forda jsem si taky stěžoval na synchron 2. převodového stupně. Taky měl plno keců o dvojitém zalomení těch pák (u C-Maxe je šalcpáka jako "joystick" na palubce), já mu na to odpověděl, že to dvojité zalomení pák se vždycky záhadně ztratí, když podřazuju s meziplynem a ať si pohádky nechá pro roztomilé blondýnky S tím jsme se rozešli, závada se ani po najetých 135 tkm nezhoršila, takže jsem to pak neřešil.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: [EDIT]Řazení druhého převodového stupně
Mám na dvojce a trojce něco podobného. Stačí řadit klidně a né za páku tahat jako u V3S a padá to samo. Mám 26 tisíc km a už jsem si zvyknul. Jak píše chasník když se to nezhorší tak se do převodovky nikdo pouštět nebude.
Hyundai i30 Trikolor 1,4 s paketem plus a černou metalízou 6/2011
Hyundai Accent 1,3 12V 62 kW 2004/3 prodán
Hyundai Lantra combi GLS 1,6 16V r.v.96 Sněhurka je prodaná.
Hyundai Accent 1,3 12V 62 kW 2004/3 prodán
Hyundai Lantra combi GLS 1,6 16V r.v.96 Sněhurka je prodaná.
řazení z 2 na 3 stupen u i30cw 1,4
Zdravím chlapci
uklidnili jste mě, mám stejný problém...mám najeto ale už 60 000 a je to pořád stejné...doporučuji řazení s meziplynem nebo pomalejší řazení
uklidnili jste mě, mám stejný problém...mám najeto ale už 60 000 a je to pořád stejné...doporučuji řazení s meziplynem nebo pomalejší řazení
škoda spartak, 100
lada 1200, 1500
lada samara 1,5
peugeot 205
nissan micra 1,3
vw golf 1,4
mitsu colt 1,3
peugeot 205 1,9 td
mazda 323 1,8 16v
hyundai i30 1,4
lada 1200, 1500
lada samara 1,5
peugeot 205
nissan micra 1,3
vw golf 1,4
mitsu colt 1,3
peugeot 205 1,9 td
mazda 323 1,8 16v
hyundai i30 1,4
Re: řazení z 2 na 3 stupen u i30cw 1,4
jěště jeden postřeh....
jezdím s autíčkem i30 cw 1,4 80kW sice jen od dubna, ale...s mojí mazdou 1,8 s klasickou šaltpákou ve skříni, šlo řadit či lépe řečeno vykreslit správnou dráhu ( tj z 2 jakoby přitahovat k sobě až k neutrálu a řadit 3 ...takový schod) ale tady s bovdenama mi připada, že někam ta vůle zmizela, jestli mi rozumíte a z 2 na 3 to tam spadne zpříma a tím pádem cítím zoubky...bohužel...jde to natvrdo...a to bude asi vada tohoto typu řazení...měl jsem colta 1,3 16V taky s bowdenama a to bylo to samé...
všechny zdravím a mnoho šťastných kilometrů a chovejme se k sobě jako lidi a ne hovádka...díky
...spíš zbožné přání
jezdím s autíčkem i30 cw 1,4 80kW sice jen od dubna, ale...s mojí mazdou 1,8 s klasickou šaltpákou ve skříni, šlo řadit či lépe řečeno vykreslit správnou dráhu ( tj z 2 jakoby přitahovat k sobě až k neutrálu a řadit 3 ...takový schod) ale tady s bovdenama mi připada, že někam ta vůle zmizela, jestli mi rozumíte a z 2 na 3 to tam spadne zpříma a tím pádem cítím zoubky...bohužel...jde to natvrdo...a to bude asi vada tohoto typu řazení...měl jsem colta 1,3 16V taky s bowdenama a to bylo to samé...
všechny zdravím a mnoho šťastných kilometrů a chovejme se k sobě jako lidi a ne hovádka...díky
...spíš zbožné přání
škoda spartak, 100
lada 1200, 1500
lada samara 1,5
peugeot 205
nissan micra 1,3
vw golf 1,4
mitsu colt 1,3
peugeot 205 1,9 td
mazda 323 1,8 16v
hyundai i30 1,4
lada 1200, 1500
lada samara 1,5
peugeot 205
nissan micra 1,3
vw golf 1,4
mitsu colt 1,3
peugeot 205 1,9 td
mazda 323 1,8 16v
hyundai i30 1,4