Motorový olej
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej motora
nerozumiem naco tu laborujete nad detailami. V manuale mate napisane jednak viskozne a jednak vykonove triedy oleja,ktore pozaduje vyrobca. v nasich klimatickych podmienkach sa doporucuje skor "redsi" olej u zimnej viskoznej subtriedy. vybrat sa urcite bude dat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: olej motora
to 69pavel Nerozumim??? Proč by mě technik výrobce oleje (Sunoco) cokoliv namlouval když má širokou škálu olejů v nabídce? Prostě mi poradil ten nejlepší olej pro můj motor. Věřím mu . !
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: olej motora
ty harde rozveď to trochu,mne by docela zajímalo proč by se zrovna u mne motor měl za 5 let odrovnat,a nebo přidáš najeté kmHardcam píše:1.4 i 1.6 maji 3,3l...pouzit muzete jakykoliv olej splnujici specifikace dane vyrobcem.
Napr. i20 1.2 ma dle vyrobce jezdit na olej 5W-20, to si tam necha nalit jen ten, kdo motor chce za 5 let oddelat.
fakt by mne to docela zajímalo,
zvedl jsme se od NB vytáh papíry po posledních garančkách a mám uvedeno :
1.výměna Shell plus 10W-40
2.výměna Shell ultra 5W-40
tak a teď mudrujte,ale pozor na označení
editováno
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: olej motora
to co se technik naucil z manualu knizky parafraziairwaves píše:to 69pavel Nerozumim??? Proč by mě technik výrobce oleje (Sunoco) cokoliv namlouval když má širokou škálu olejů v nabídce? Prostě mi poradil ten nejlepší olej pro můj motor. Věřím mu . !
z hlediska uspory paliva doporucujeme motorovy olej SAE5W/20 ci 5W30 ILSAC GF-3, bez ohledu na region pouzivani a verzi motoru. tak potez panbuh,to je jako by hlasal, jezdete na slunecnicovy olej nebo lukanu,nejhorsi na tom je ze to pojede ale jak??
precti si muj minuly prispevek-psano neco o viskozite oleje, to je psane v odbornych kuloarech a zadni blbci tam nejsou. proste pokud jezdis dalnicni provoz i v nasich podminkach tak varinata xxW/30 je naprosto nevhodna, pokud jezdis kratkodobe dalnici tak ten olej to unese ale neni to idealni pro ten motor, zadny vyrobce neni schopen vyrobit aby xxW/30 mela lepsi viskozitu nez xxW/40, proto je to odstupnovane a pokud by to vyrobce umel tak by byla jedna kategorie a nemuselo by byt tolik druhu viskozit.
pokud po dalnici jezdis max do 100km/h a obcas(ne kazdy den) tak ta xxW/30 je pro motor dostacujici,v tom ma ten tvuj technik pravdu.
taky jen tak ze zvedavosti se podivej do knizky sveho manualu a procti si ho cely.
mimochodem tam je taky psane jak caste intervaly vymen se pouzivaji kdyz auto jezdi ve ztizenych provoznich podminkach(dalnice,mestsky provoz,kratke jizdy,jizda s karavanem atd.) pote jake tridy(klasifikace) oleje by se mel pouzit pouzit dle teplotniho zatizeni podle druhu provozu kde bude auto jezdit
z meho soudu ,i ostanich odborniku- dalnice jsou ztizene podminky tak samo pokud budes jezdit velmi sportovni jizdu a motor neustale tocit ve vysokych otackach,a priznejme si pokud po dalnici jezdis 140,neb misty i vic tak motor presahuje 3000ot/min(diesel) a ted nevim kolik ma benzin ale taky to bude kolem 4000ot/min a vys ,
a ted polopaticky abys to pochopil,nebudu ted presny a rozebirat to odborne presne podle danych vlastnosti oleju ale takhle nejak to funguje ,pri techto otackach a vys dochazi k nadmernemu zahrivani oleje ,timto klesa viskozita a mazaci schopnost oleje, takze ta 30 ztraci mazaci schopnost drive nez 40 ,pote pri delsim zatizeni dochazi k nedostatecnemu mazani na mazacich mistech a ty jsou pote vystavene nadmernemu zatizeni a driv se opotrebovavaji staci takhle na pochopeni.
nikoho nenutim, kazdy ma svou hlavu a je strujcem sveho stesti. jinak v knizce je jako poznamka psane ze olej 30 se nedoporucuje pro dlouhodoby provoz pri vysokem zatizeni a rychlostech-mysleno jizda po dalnici. je jedno zda je to accent neb jiny vuz
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: olej motora
nevim jak to napsat aby to nevypadalo že si dělám legraci. Nparosto vážně... Tak určitě děkuji, že se mě snažíš pomoci a investuješ do toho energii. Olej je vděčné téma to jsou velké diskuze. A pořád dokola a pořád to někdo nechápe a leje tam 30W a jezdí jako blázen . Děkuji, věřím doporučení od profesionála.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: olej motora
to airwaves:
neboj ja jsem v poho,nikomu nenutim sve nazory a na nikoho se nepovysuji,jak jsem uvedl kazdy je strujcem sveho stesti,ja osobne se snazim aby treba me auto melo to nejlepsi za nejmensi penize a taky se ridim podle toho kde ,jak a co snim jezdim,ted je jeste brzo na to abych mohl konstatovat kolik mi hyu accent vydrzi,byl bych rad aby vydrzelo aspon to co me prvni auto S120L
tehdy jak jsem ho dovezl tak prvni co jsem udelal vylel z motoru tu sracku co se nazyvala M6AD nebo M8AD uz nevim co tam davali a nalil tam polosyntetiku Mobiol 10W/40, to same bylo provedeno s prevodovkou kdy ta sracka PP90 prisla ven a misto ni kvalitni olej.
prvni generalku na motoru jsem delal ve 160.000Km a to jen proto ze se mi na 4valci prohnila podlozka pod valcem a tekla voda do oleje,kdyz uz to bylo rozdelane tak jsem si rekl uz to udelam,pri jedne praci, po GO motoru jsem znovu najel pres 160.000 km, prevodovka mi ve 220.000 zacla vrcet pri rozjizdeni na 1 a 2 stupen,pri rozdelani jsem zjistil ze loziska jsou OK ale problem byl v tom ze venkovni salky lozisek se protacely v obalu prevodovky, takze po mensi uprave a za pomoci lepidla se venkovni salky uchytily na pevno a prevodovka zase slouzila jak mela, bohuzel karoserie nevydrzela a koroze uz byla takova ze to nemelo cenu vyvarovat tak to slo do srotu,bez agregatu,ty prisly do druhe S120L kterou jsem koupil s vadnym motorem ze levny peniz, tam motor nabehal dalsich cca 40.000 (vcetne chorvatska2008), kdyz toto nekomu vykladam tak nikdo mi neveri ze motor mohl tolik vydrzet, kdy jine Skodovky vydrzely kolem 80.000-120.000 pak uz to zralo vic oleje nez benzinu, pritom ja olej nedolival,bylo to od vymeny do vymeny co 10.000 km. tak pote je treba polozit otazku cim asi to bylo ze to tolik vydrzelo,materialy na motorech byly stejne,ze by to bylo asi tim olejem?? kdo vi to uz nezjistime ale ja si myslim a vim sve.
jinak pardon za to ze tu pisi mimo misu
neboj ja jsem v poho,nikomu nenutim sve nazory a na nikoho se nepovysuji,jak jsem uvedl kazdy je strujcem sveho stesti,ja osobne se snazim aby treba me auto melo to nejlepsi za nejmensi penize a taky se ridim podle toho kde ,jak a co snim jezdim,ted je jeste brzo na to abych mohl konstatovat kolik mi hyu accent vydrzi,byl bych rad aby vydrzelo aspon to co me prvni auto S120L
tehdy jak jsem ho dovezl tak prvni co jsem udelal vylel z motoru tu sracku co se nazyvala M6AD nebo M8AD uz nevim co tam davali a nalil tam polosyntetiku Mobiol 10W/40, to same bylo provedeno s prevodovkou kdy ta sracka PP90 prisla ven a misto ni kvalitni olej.
prvni generalku na motoru jsem delal ve 160.000Km a to jen proto ze se mi na 4valci prohnila podlozka pod valcem a tekla voda do oleje,kdyz uz to bylo rozdelane tak jsem si rekl uz to udelam,pri jedne praci, po GO motoru jsem znovu najel pres 160.000 km, prevodovka mi ve 220.000 zacla vrcet pri rozjizdeni na 1 a 2 stupen,pri rozdelani jsem zjistil ze loziska jsou OK ale problem byl v tom ze venkovni salky lozisek se protacely v obalu prevodovky, takze po mensi uprave a za pomoci lepidla se venkovni salky uchytily na pevno a prevodovka zase slouzila jak mela, bohuzel karoserie nevydrzela a koroze uz byla takova ze to nemelo cenu vyvarovat tak to slo do srotu,bez agregatu,ty prisly do druhe S120L kterou jsem koupil s vadnym motorem ze levny peniz, tam motor nabehal dalsich cca 40.000 (vcetne chorvatska2008), kdyz toto nekomu vykladam tak nikdo mi neveri ze motor mohl tolik vydrzet, kdy jine Skodovky vydrzely kolem 80.000-120.000 pak uz to zralo vic oleje nez benzinu, pritom ja olej nedolival,bylo to od vymeny do vymeny co 10.000 km. tak pote je treba polozit otazku cim asi to bylo ze to tolik vydrzelo,materialy na motorech byly stejne,ze by to bylo asi tim olejem?? kdo vi to uz nezjistime ale ja si myslim a vim sve.
jinak pardon za to ze tu pisi mimo misu
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: olej motora
Ja leju do feldy 10W4O Sunoco a motor nebere ani deci a ma natočeno 240000. Poradce mi řikal W40 nalej do korka až najedeš 100000km do nového motoru je to zjednodušeně řečeno hustý. Jo díky za vysvětlení na to je forum.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- rosi
- *
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12 led 2012, 17:09
- Bydliště: VČ, nedaleko rodiště cestovatele Emila Holuba
Re: olej motora
to 69pavel:
nelze brát až tak zjednodušeně, jestli olej xxW/30 nebo xxW/40, např. moje předchozí auto Ford Mondeo, r.v. 96, 1.8 i, 16V, 85 kW má olej 5W30 (A1, B1) přímo výrobcem předepsaný. Je to auto, které si na delších trasách a větších rychlostech lebedí. Poslední skoro 3 roky najeto cca 20 tis. km ročně, mezi výměnami doléváno cca 0,5l. Teď s ním jezdí dcera, celkem najeto téměř 200 tis. km a pořád šlape jako hodinky.
Tak nevidím důvod nepoužívat olej 5W/30, když ho výrobce doporučuje.
Druh používaného oleje mají výrobci motorů odzkoušený a doporučovaný olej do příslušného motoru má ve své nabídce téměř každý výrobce olejů.
nelze brát až tak zjednodušeně, jestli olej xxW/30 nebo xxW/40, např. moje předchozí auto Ford Mondeo, r.v. 96, 1.8 i, 16V, 85 kW má olej 5W30 (A1, B1) přímo výrobcem předepsaný. Je to auto, které si na delších trasách a větších rychlostech lebedí. Poslední skoro 3 roky najeto cca 20 tis. km ročně, mezi výměnami doléváno cca 0,5l. Teď s ním jezdí dcera, celkem najeto téměř 200 tis. km a pořád šlape jako hodinky.
Tak nevidím důvod nepoužívat olej 5W/30, když ho výrobce doporučuje.
Druh používaného oleje mají výrobci motorů odzkoušený a doporučovaný olej do příslušného motoru má ve své nabídce téměř každý výrobce olejů.
Hyundai ix20 1,4 CVVT Classic Steel Gray 8/2011
2/2018 přenecháno rodičům, 6/2019 ~ 120 000 km
2/2018 přenecháno rodičům, 6/2019 ~ 120 000 km
Re: olej motora
to rosi:
ano pises vyrobcem predepsany A1 B1 to beru ale v teto tride se delaji vsechny druhyteplotnich klasifikaci oleje od 0W-20W / 20-50 ,neni to jen jeden druh 5W/30 pote si musi vybrat podle podminek v jakem provozujes sve vozidlo. kazdy vyrobce do servisni ci manualu napise minimalni pozadavek na kvalitu oleje, to ale neznamena ze tam nemuze prijit lepsi.
to airvas: dvakrat bych nerekl ze 40 je hustejsi nez 30 ve studenem stavu muzou byt klidne stejne hustoty, rozdil poznas az po zahrati treba na 60°C(provozni teplota oleje),navic ta 5W40 ma lepsi studene starty oproti 5W/30
jinak si neplette pojem viskozita s hustotou, tyto dve veliciny fakt nemaji nic spolecneho. a pokud si chcete neco procist o olejich tak zde
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3103
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
ano pises vyrobcem predepsany A1 B1 to beru ale v teto tride se delaji vsechny druhyteplotnich klasifikaci oleje od 0W-20W / 20-50 ,neni to jen jeden druh 5W/30 pote si musi vybrat podle podminek v jakem provozujes sve vozidlo. kazdy vyrobce do servisni ci manualu napise minimalni pozadavek na kvalitu oleje, to ale neznamena ze tam nemuze prijit lepsi.
to airvas: dvakrat bych nerekl ze 40 je hustejsi nez 30 ve studenem stavu muzou byt klidne stejne hustoty, rozdil poznas az po zahrati treba na 60°C(provozni teplota oleje),navic ta 5W40 ma lepsi studene starty oproti 5W/30
jinak si neplette pojem viskozita s hustotou, tyto dve veliciny fakt nemaji nic spolecneho. a pokud si chcete neco procist o olejich tak zde
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3103
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: olej motora
Procházel jsem mazací plány výrobců olejů a velmi často je doporučován pro Hyu a motor 1,6 benzin olej 5W30. Nic proti těm odkazům, ale to je forum jako tady naše. Narazil jsem jednou na montážní firmu LPG, která na svých stránkách uvádí jako jednu z výhod LPG prodloužení výměnných lhůt pro oleje. A já četl na forech o olejích opak, že olej by se měl měnit u LPG dříve. Tak jsem v rámci fora tlačil na tu firmu ať to vysvětlí nebo změní. Odpověděli mě velmi jednoduše, až budeš mít něco oficiálně tak se budeme bavit. Bohužel oficiálně něco podepsanýho jsem nenašel. Pouze diskuze.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej motora
Zdravím, chtěl bych se zeptat kde kupujete olej do motoru?
Blíží se mi I. garanční prohlídka a chtěl bych si koupit svůj olej, ale některý ceny mi přijdou podezřele levný ... máte někdo dobré reference na nějaký spolehlivý e-shop? Přemýšlím o Shell Helix Ultra 5W-40 (4 litry) a ceny se pohybují od 500 Kč do cca 1.500 Kč. Nechci koupit něco nekvalitního pouze přebaleného do padělaného obalu
Díky za rady?
Blíží se mi I. garanční prohlídka a chtěl bych si koupit svůj olej, ale některý ceny mi přijdou podezřele levný ... máte někdo dobré reference na nějaký spolehlivý e-shop? Přemýšlím o Shell Helix Ultra 5W-40 (4 litry) a ceny se pohybují od 500 Kč do cca 1.500 Kč. Nechci koupit něco nekvalitního pouze přebaleného do padělaného obalu
Díky za rady?
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: olej motora
Zdravím, mám 1.6 cvvt, nedávno jsem měl taky garančku, koupil jsem stejný jako mysliš ty - Shell Helix Ultra 5W-40 (4 litry), olej vyměnili, na samotnou výměnu nic neřikali, jen upozornovali že se nemouhou zaručit za olej ktery dostanou takhle bokem ikdyž je v orig balení. Prý by se event při poruše motoru musela uděla nějaká zkouška jakosti oleje, snad v ceně tisíců. Oleje jsou někdě hodně přestřelený, koupil jsem tady - buyoil.cz. Nevím jaký olej tam byl předtím z výroby, ale při studeném startu jsem hned poznal rozdíl, kdy motor je méně hlučný a sametověji naskočí. I při zátěži mi přijde že je hluk od motoru menší. Shell v manuálu doporučuje 40, 30 tam ani zmíněna není, žluté stránky na konci manuálu.
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej motora
Vaial: Díky za radu.
Pořád mám z těch olejů v hlavě hokej ... Nechci zde opět začínat předešlou debatu, ale jako laik v tom nemám pořád jasno.
Díval jsem se na oba oleje tzn. Shel Helix Ultra Extra 5W-30 4L (cena 679 Kč )
http://www.buyoil.cz/buyoil/eshop/5-1-S ... tion#anch1
a Shell Helix Ultra 5W-40 4L (cena 528 Kč)
http://www.buyoil.cz/buyoil/eshop/0/3/5 ... a-5W-40-4L
a pořád nevím, který je pro moje auto vhodnější. V (kam pojedu na garančku) mi jasně řekli, že ta 5W-30 je v motoru z výroby a proto by nedávali nic jiného. Když jsem si dal vyhledat olej na stránkách http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=83709 tak jsem opět došle jen k 5W-30
Chtěl bych pro auto zvolit to lepší, ale co je teda lepší? Shel Helix Ultra Extra 5W-30 je dražší než Shell Helix Ultra 5W-40 - znamená to, že je lepší ???
Pořád mám z těch olejů v hlavě hokej ... Nechci zde opět začínat předešlou debatu, ale jako laik v tom nemám pořád jasno.
Díval jsem se na oba oleje tzn. Shel Helix Ultra Extra 5W-30 4L (cena 679 Kč )
http://www.buyoil.cz/buyoil/eshop/5-1-S ... tion#anch1
a Shell Helix Ultra 5W-40 4L (cena 528 Kč)
http://www.buyoil.cz/buyoil/eshop/0/3/5 ... a-5W-40-4L
a pořád nevím, který je pro moje auto vhodnější. V (kam pojedu na garančku) mi jasně řekli, že ta 5W-30 je v motoru z výroby a proto by nedávali nic jiného. Když jsem si dal vyhledat olej na stránkách http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=83709 tak jsem opět došle jen k 5W-30
Chtěl bych pro auto zvolit to lepší, ale co je teda lepší? Shel Helix Ultra Extra 5W-30 je dražší než Shell Helix Ultra 5W-40 - znamená to, že je lepší ???
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: olej motora
Tu je asi všetko: Viskozita automobilových motorových olejů
5W-40 by mal dosahovať potrebnú viskozitu aj pri dlhodobejšom vyššom zaťažení (dialnica je vyššie zaťaženie...), vyššej teplote.
5W-40 by mal dosahovať potrebnú viskozitu aj pri dlhodobejšom vyššom zaťažení (dialnica je vyššie zaťaženie...), vyššej teplote.
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Ford Fiesta 1,4 TDi
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: olej motora
no když už tu diskutujete, tak i já se přidám..... u atmosférických motorů tedy benzínů, je to skoro jedno, nejlepší je dodržet jak viskozní tak výkonovou třídu oleje co předepisuje výrobce, zmiňoval se tu 5W30 A1 B1 (snížená viskozita = úspora paliva) pro forda.... provozuji v rodině jedno mondeo a tak leju 5W40 A3 B3 B4 Shell helix a to vzhledem k náježděným km 260000km... podotýkám že olej od výměny do výměny nedolévám...... v naftách bych, ale byl opatrnější..... např. příručka pro Santa FE CRDI VGT proměnné lopatky turba předepisuje 5W30 A3 B4 kalsifikaCE CH4 ale jen do 10°C jiná alternativa tam není...... tedy když bude tepelji nesmím jezdit ???? V podstatě stejném motoru u vozu Chevrolet Captiva Výrobce VM Motori je povolen provoz 5W30 až do 30°C tedy v případě hyundai bude nějaký překlep......... a teď pozor chtěl jsem dát do tohodle vozu 5W40 ale byl jsem upozorněn na nevhodnost tohodle oleje z důvodu mazání turba..... prostě hustšího oleje proteče ložisky turba míň a tudíž se může přehřívat a napalovat v ložiscích a turbo může dát pá pá ...... jezdím na origo chevroletí olej 5W30 A3 B4 , syn byl v létě v Chorvatsku a jel s tímhle olejem a bez problémů..... najeto 120000km a olej od váměny do výměny se dolévá tak max. 0,5 lt.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175