Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Na srazu v Roudné před týdnem mi Rade 622 ukázal a předvedl svojí sporákovou Elantru a musím říct, že mě to docela chytlo. Mám jenom jenom jeden benzinový vůz a sice Renulta Thalii 1,2, ostatní mám na naftu. Tak jsem si provedl propočet vzhledem k projezdu km a zjistil jsem, že by mi to ušetřilo nějakých 33-34 tisíc Kč ročně, neboli úprava by se do roka vrátila.
Nelenil jsem a protože mám autíčko nové, vyrazil jsem k Renaultům na v Praze na Zličíně s dotazem, jestli by to uměli a jak by to vypadalo se zárukou. Výsledek mě nepotěšil. Jednak mi rovnou řekli, že bych přišel téměř o celou záruku - jednak na motor a palivovou soustavu vč. příslušenství, jednak na karoserii vzhledem k vestavbě nádrže místo rezervy a nutnosti do kastele vrtat a vařit. To bych ještě pochopil. Pak mi řekli, že po novém roce to dělat budou, takže by to uměli, ale budou to dělat jen v souvislosti s prodejem nových vozů na plyn dodaných přímo z fabriky. V průběhu 1. čtvrtletí 2013 chce Renault u nás začít prodávat vozy s plynovým pohonem přímo z fabriky. Úpravu vozů původně na benzin, že prý nedoporučují vzhledem k tomu, že motory na plyn budou mít proti benzinovým z fabriky konstrukční změny, související hlavně s povrchovou úpravou součástí (písty, ventily, ventilová sedla, výfukový systém). Jde o to, že emisí u plynového spalování je vodní pára a ta by u neupravených benzinových motorů prý po čase způsobila zoxidování pístů, stěn válců ventilů a výfukového systému a prý proto podstatně zkrátila životnost motorů.
Neboli, když to někdo nechá udělat u motoru ve 2/3 životnosti a více, nic strašného se asi nestane, otázka je jak to bude u úplně nových motorů. Zatím jsem se tedy rozhodl to po dobu záruky ponechat v původním stavu a mezitím snad získám postupně dost informací, abych se pak definitivně rozhodl to buď udělat nebo ne.
Zajímaly by mě názory na to od ostatních.
Nelenil jsem a protože mám autíčko nové, vyrazil jsem k Renaultům na v Praze na Zličíně s dotazem, jestli by to uměli a jak by to vypadalo se zárukou. Výsledek mě nepotěšil. Jednak mi rovnou řekli, že bych přišel téměř o celou záruku - jednak na motor a palivovou soustavu vč. příslušenství, jednak na karoserii vzhledem k vestavbě nádrže místo rezervy a nutnosti do kastele vrtat a vařit. To bych ještě pochopil. Pak mi řekli, že po novém roce to dělat budou, takže by to uměli, ale budou to dělat jen v souvislosti s prodejem nových vozů na plyn dodaných přímo z fabriky. V průběhu 1. čtvrtletí 2013 chce Renault u nás začít prodávat vozy s plynovým pohonem přímo z fabriky. Úpravu vozů původně na benzin, že prý nedoporučují vzhledem k tomu, že motory na plyn budou mít proti benzinovým z fabriky konstrukční změny, související hlavně s povrchovou úpravou součástí (písty, ventily, ventilová sedla, výfukový systém). Jde o to, že emisí u plynového spalování je vodní pára a ta by u neupravených benzinových motorů prý po čase způsobila zoxidování pístů, stěn válců ventilů a výfukového systému a prý proto podstatně zkrátila životnost motorů.
Neboli, když to někdo nechá udělat u motoru ve 2/3 životnosti a více, nic strašného se asi nestane, otázka je jak to bude u úplně nových motorů. Zatím jsem se tedy rozhodl to po dobu záruky ponechat v původním stavu a mezitím snad získám postupně dost informací, abych se pak definitivně rozhodl to buď udělat nebo ne.
Zajímaly by mě názory na to od ostatních.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Reklama
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Espero: to je u snad každeho prodejce, pokuď to neprodavaji ONI, tak je to blbe a zničí to auto atd ... ty kecy, chapu že možna životnost motoru bude menší - což ja osobně na mých autech na PLG jsem radikalně nezpozoroval, je třeba měnit olej atd. kapku se o to starat ..
a počítej kolik ušetřích, ale napiš si klidně do nákladu co 5 let GO motoru - ( dle prodejce bude vprdeli) ... stejně ušetříš
... rozhodnutí je NA TOBĚ ...
a počítej kolik ušetřích, ale napiš si klidně do nákladu co 5 let GO motoru - ( dle prodejce bude vprdeli) ... stejně ušetříš
... rozhodnutí je NA TOBĚ ...
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
No to auto mi oni právě prodali a po novém roce by to udělat uměli, dříve ne, právě teď procházejí školením a investicemi na to a pokud jim to přikážu udělat a zaplatím si to, udělají to, ale s důsledkem výše popsaným. Kolik by stála GO motoru nevím. Zatím nevím, zjistím a zavedu to do kalkulace.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
No a prave na ochranu motoru kdyz jezdis na plyn se pridava zasobnik a davkovac Flashlube, ktery ti motor ochrani byva to uz snad automaticky soucasti instalace LPG.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Podíval jsem se na to, požití toho aditivu by zvýšilo náklady na cca 6 kč / 100 km. Neboli při mém průjezdu km by to znamenalo nějakých 1 200,- Kč ročně, takže úspora proti benzinu by klesla na cca 31-32 tisíc. Pořád dobré. Současně tam psali, že u Thalie se ten aditiv používat musí, jinak se motor, hlavně ventily oddělají za cca 20 tis. km provozu. Je otázka, jak je to účinné dlouhodobě, jestli existují testy na dlouhodobou životnost motoru s tím pačokem.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Covece byl jsem na takovem minisraziku kdy to mel jeden clovek v i30 - mel ji predelanou na plyn. A taky rikal, ze by bez toho do plynu nesel, bohuzel si nevzpomenu na nick. Ale nasel jsem fotku kde jsem jeho auto vyfotil. Je to ta nadobka vpravo se zlutym vickem.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Tak to na sebe uz prasknu ja jsem dostal na vyber, bud temer standardni cena, budu mit zaruku, privstrik a kompresor nebo bude cena o tusim bura nizsi, taky BRC, montaz stejnymi lidmi, ale bez zaruky temer na vsechno, bez kompresoru atp. O zaruku se nepripravim ani omylem, takze jsem zvolil tu druhou moznost. Co to vsechno bude obnaset ukaze az cas, ac jsem dlouha leta byl neverici Tomas, tak ceny na totemech CS me donutily do LPG jit. Ted mi zbejva uz jen doufat, ze to bude fungovat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Amalfi: a co souhlas na zveřejnění? jinak ta i30 byla moje
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Jeee tak vidis, poznal sis auto Tak muzu to tu nechat?
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Úpravy z fabriky? Zoxidování pístů? To je opravdu mlžení - vodní pára ta je přítomná ve všech spalných plynech. Kdybys řešil vodní páru po vypnutí motoru, tak všechny součásti až po katalyzátor jsou tak rozžhavené, že vodní pára nemá šanci na nich vydržet.
Za katalyzátorem je to u všech motorů stejná tragédie - skokové snížení teploty plynů a další zvýšení obsahu vodní páry = koroze všeho za katem asi 10x rychlejší než před ním.
Realita je taková, že stále více autorizáků předělává na LPG bez vědomí fabriky, protože je to jednak pěkných 15% navíc k ceně auta, navíc další penízky za LPG servis, filtry, emise... a za druhé dnes to začíná být mocný argument ohledně toho, jakou značku si nerozhodnutý zákazník koupí.
Za katalyzátorem je to u všech motorů stejná tragédie - skokové snížení teploty plynů a další zvýšení obsahu vodní páry = koroze všeho za katem asi 10x rychlejší než před ním.
Realita je taková, že stále více autorizáků předělává na LPG bez vědomí fabriky, protože je to jednak pěkných 15% navíc k ceně auta, navíc další penízky za LPG servis, filtry, emise... a za druhé dnes to začíná být mocný argument ohledně toho, jakou značku si nerozhodnutý zákazník koupí.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
já už sem skoro rozhodnutý. 30kkč a záruka zůstává...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
severtom: s poslednou vetou súhlasím.
Mám presne čo som chcel, spotrebu po dialnici v prepočte 5 litrov, dojazd 500km je tiež OK. Normálna spotreba osciluje v prepočte okolo 3,5 litra naturalu/nafty
LPG bol pre mňa silný argument, keby nebola táto možnosť, tak si nekúpim.
Mám presne čo som chcel, spotrebu po dialnici v prepočte 5 litrov, dojazd 500km je tiež OK. Normálna spotreba osciluje v prepočte okolo 3,5 litra naturalu/nafty
LPG bol pre mňa silný argument, keby nebola táto možnosť, tak si nekúpim.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
Aaa konečně jsi se nechal zvyklat. Vítej v klubu plynařů Při dnešních cenách to fakt už pomalu nejde jinak. E85 je sice taky cesta, ale to je podle mě spíš slepá ulička.Hardcam píše:Tak to na sebe uz prasknu ja jsem dostal na vyber, bud temer standardni cena, budu mit zaruku, primazavani a kompresor nebo bude cena o tusim bura nizsi, taky BRC, montaz stejnymi lidmi, ale bez zaruky temer na vsechno, bez kompresoru atp. O zaruku se nepripravim ani omylem, takze jsem zvolil tu druhou moznost. Co to vsechno bude obnaset ukaze az cas, ac jsem dlouha leta byl neverici Tomas, tak ceny na totemech CS me donutily do LPG jit. Ted mi zbejva uz jen doufat, ze to bude fungovat.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika
nějak se nám ten počet rozrůstá
Hardcam: není důvod aby to nefungovalo uděláš peněžence radost
Espero:k flashlube jsem velmi, velmi skeptický. Dokud nebylo, všichni jezdili. Najednou je a ejhle, potřebuje to každej motor neřikám že to uškodí ale slova servisáka "můžou se propálit písty, můžou se podpálit ventily,..." každý nerad slyší a v ten okamžik si nechá doporučit a namontovat snad vše... Jinak co se týče konec záruky, to řiká hodně lidí že potom. Ale víš jak se řiká, potom je nikdy navíc záruku máš kolik? 2-3 roky? A za ty 3 roky ušetříš cca 60tis (při dnešních cenách po instalaci lpg) a to po záruce bude možná tak cena auta. Nehledě na to, že celý systém plynu se dá přehodit do dalšího auta, se stejným počtem válců a obdobným výkonem. Protože jsou různé sady např. do 100,300 a 500koňových aut, koně musíš nakrmit a slabý reduktor, vstřiky a další věci ti z auta udělají plečku. To je vesměs jediné omezení a přehození do jiného auta je práce na jeden den, takže řádově 3tis kč, materiál není potřeba nový žádný, vše lze použít znova, pokud nepřekročíš 10let u nádrže... takže až mi odejde sonata do věčných lovišť, koupím další V6 a nechám si dát silnější reduktor, já mám nějaký sráč na 100kW tuším a při sprintech na letišti pod plným jsem ho chudáka přemrazil ale za běžné jízdy se mi to ještě nikdy nestalo. Teď to bylo poprve
Hardcam: není důvod aby to nefungovalo uděláš peněžence radost
Espero:k flashlube jsem velmi, velmi skeptický. Dokud nebylo, všichni jezdili. Najednou je a ejhle, potřebuje to každej motor neřikám že to uškodí ale slova servisáka "můžou se propálit písty, můžou se podpálit ventily,..." každý nerad slyší a v ten okamžik si nechá doporučit a namontovat snad vše... Jinak co se týče konec záruky, to řiká hodně lidí že potom. Ale víš jak se řiká, potom je nikdy navíc záruku máš kolik? 2-3 roky? A za ty 3 roky ušetříš cca 60tis (při dnešních cenách po instalaci lpg) a to po záruce bude možná tak cena auta. Nehledě na to, že celý systém plynu se dá přehodit do dalšího auta, se stejným počtem válců a obdobným výkonem. Protože jsou různé sady např. do 100,300 a 500koňových aut, koně musíš nakrmit a slabý reduktor, vstřiky a další věci ti z auta udělají plečku. To je vesměs jediné omezení a přehození do jiného auta je práce na jeden den, takže řádově 3tis kč, materiál není potřeba nový žádný, vše lze použít znova, pokud nepřekročíš 10let u nádrže... takže až mi odejde sonata do věčných lovišť, koupím další V6 a nechám si dát silnější reduktor, já mám nějaký sráč na 100kW tuším a při sprintech na letišti pod plným jsem ho chudáka přemrazil ale za běžné jízdy se mi to ještě nikdy nestalo. Teď to bylo poprve
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)