Mizící chladící kapalina

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Dalibor
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 pro 2006, 22:31

Mizící chladící kapalina

Příspěvek od Dalibor »

Zdravím,
prosím o radu, pokud se někdo setkal s něčím podobným.

V 7 měsíci se mi při delší jízdě ve vedru po dálnici přehřál motor a došlo k varu chladící kapaliny - dolito cca 5 litrů.
Následně v autoraizovaném servisu diagnostikován vadný termostat (v době kontroly fungoval, ale prý se neotevřel a doporučili jaj vyměnit).
Po výměně ubývala chladící kapalina. Dvakrát ji dolili a řekli že to je OK, prý se to odvzdušňuje postupně.
Když ale mizela dále (při delší jízdě cca 150 km zmizí tak polovina kapaliny v nádobce) poradili se a řekli (aniž by na uto mrkli) že ase termostat nestačil (4000 Kč) ale že jim to mám přistavit, připravit si 15 000 Kč a že rozeberou motor že bude mikrotrhlina v hlavě... Těsnění prý to není...
Moc se mi do toho nehce jít, ať jim nedám 15 000 a nakonec to zase nepomůže jako posledně...

Slyšel jsme něco o tom, že lze ještě obarvit chl. kapalinu a zjistit, zda někde neuniká. Víte o tom něco?
Prosím o radu. S nastávajícími mrazy nemohu dolévat vodu :-)

Díky

D.
Reklama
 

Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od FISHkaa »

pokud si uvařil, tak riziko vadného těsnění pod hlavou je velké.

Obecně sem to řešil v kvalitním neznačkovém servisu na kamarádově autě:
- kontrola zda kapalina nemizí například prorezlým chladičem
- kontrola a přetěsnění u teplotního čidla

Tohle nepomohlo a následovalo sundání hlavy motoru - přebroušení (musí se právě kvůli srovnání), instalace nového těsnění a šroubů uchycení.

Od té doby klid.
Tuhle práci bych nesvěřil autorizovanému servisu (pokud by bylo auto již mimo záruku), ale profíkům v ověřeném servisu.
8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Dalibor
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 pro 2006, 22:31

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od Dalibor »

No, autorziovaný servis se zase tváří, že těsnění to nebude....
V neautorizovaném servisu se an to až tak netvářili a taky se jim do toho moc nechtělo...

Pod autem žádná kaluž není, auto jezdí, jen mizí kapalina.
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od FISHkaa »

mrkni pod víko dolévání oleje (studený motor). Bude tam bílej sajrajt. Odkud jsi?
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Dalibor
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 pro 2006, 22:31

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od Dalibor »

Nic bílého na víčku oleje není a nebylo. Taktéž žádný bílý kouř z výfuku.
Z Ostravy
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od FISHkaa »

zkus to probrat z klukama tady http://www.automima.cz/. Ti jsou v tom extra dobří 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od 69pavel »

pokud nikde neni stopy po chladici kapaline pod autem tak to po zahrati jde do spalovaciho prostoru kdy si to motor proste prisava. nemine te sundat hlavu, srovnat,nove tesneni a pokud je uvadeno v dilenske prirucce nove srouby tak i ty,u nekterych se to musi menit pokazde kdyz se sunda palice, nevim jak zrovna u tveho typu motoru,kazdopadne to sver odbornikum a ne fuserum,jinak zaplaces nad opravou a treba to budes muset delat znovu
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Dalibor
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 pro 2006, 22:31

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od Dalibor »

No jo...otázkou je koho považovat za odborníky...

D.
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od 69pavel »

Dalibor píše:No jo...otázkou je koho považovat za odborníky...

D.

pises ze jsi z Ostravy,nebudes to mit daleko skus se domluvit zde http://www.autoservis-konecny.cz/o.php?o=autoservis
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od Richard555 »

Nechci strašit, ale podobnou závadu jsem řešili na Suzuki Vitara a po několika rozebrání a složení motoru, rovnání hlavy a výměn těsnění to nakonec byla vlasová trhlina v hlavě...... hrozně blbě se to hledá....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Dalibor
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 pro 2006, 22:31

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od Dalibor »

Díky za rady.
Aktuálně prosím, má někdo zkušenost s firmou http://www.automima.cz/ z Opavy?

Děkuji

D.
lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Re: Mizící chladící kapalina

Příspěvek od lyachin »

Pokud není únik chladící kapaliny moc veliký, pak se to na víčku otvoru pro dolévání oleje neprojeví. Hlava by se po sundání měla každopádně srovnat a nechá se překontrolovat natklakováním. Tím se vyjasní její stav a zjistí se případné praskliny. Pro slušný servis je to běžná praxe. Jinak mohu říci, že to nemusí být nutně hlava, ale může to být i jen fouklé těsnění pod hlavou. Pokud auto vařilo, pak je dosti pravděpodobné, že to těsnění nevydrželo.
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“