Rychlostní index zimních pneu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlostní index zimních pneu
Harde, kdo se bojí s*re v síňi
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Reklama
Re: Rychlostní index zimních pneu
Harde, moc mě to zajímá, protože po dvou zimách kupuju nové. Mám Conti TS830 index T. Mimo jiné se dost ojíždí.
Je to opravdu tak velký rozdíl v hlučnosti mezi T a H? Cos měl oboje za značky?
Je to opravdu tak velký rozdíl v hlučnosti mezi T a H? Cos měl oboje za značky?
Re: Rychlostní index zimních pneu
Porovnavat muzu klidne v absolutnu, Dunlop Winter Sport 4D jsou nejtissi pneu, ktery jsem kdy mel a tesim se na ne od jara do podzimu ( a to ty Bridgestony rozhodne nejsou hlucny, na puvodni Kumho nic nema ), prezouvat budu ale az na konci rijna, minuly rok, jak nebyl snih, jsem je naprosto zbytecne nicil.
Rad bych je poradne otestoval na snehu, ale nebyla poradna prilezitost. Ja pro zmenu vybiram letni pneu, ted jsou docela priznivy ceny.
Rad bych je poradne otestoval na snehu, ale nebyla poradna prilezitost. Ja pro zmenu vybiram letni pneu, ted jsou docela priznivy ceny.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Rychlostní index zimních pneu
Máme teraz doma novú i30 1,6i a dali jej zimné pneu Dunlop W S 4D a absolútne žiadny rozdiel v hluku oproti letným pneu som nezaznamenal. No a letné origo boli index H a zimné sú T, žiadna nálepka o znížení rýchlosti pneu v aute nie je. Takže z toho mi vyplýva, že by som kúpil T (ak nie je velký rozdiel v hluku oproti H) a vytlačil by som si nálepku, čo je na prvej stránke v tomto vlákne pre pokoj v duši.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Rychlostní index zimních pneu
"Kartičky" jsem nějaký loni dělal, bavili jsme se tenkrát o té samé věci. Akorát bylyl uloženy na webu, která už nefachčí, takže samozřejmě už tady nejsou vidět.Hardcam píše:nekde je tady odkaz na vytisteni "karticky" (nedelal jsi to Rybicko ty?), ktara se da zastrcit do nejaky spary na palubce...ja jsem to sice vytiskl asi 5x, ale nevozil, od lonsky zimy jezdim na indexu H a to je nebe a dudy oproti Tecku hlavne v hluku.
Tak je sem dávám znovu, pokud by se někomu hodily:
Já ji mám nalepenou nad výdechem topení mezi rádiem a přístrojovkou, díky té černé barvě tam nebije do očí a mám splněno. V ČR je to asi fuk, tady jsem ještě nezažil, že by to někdo řešil, ale jezdím občas ven a třeba u aut v Německu jsem si té nálepky všiml často, takže to asi místní policie zajímá...
- Přílohy
-
- nalepka_v_aute.jpg (93.19 KiB) Zobrazeno 3874 x
-
- Vmax Nokian.jpg (38.08 KiB) Zobrazeno 3874 x
-
- Vmax ruzne.jpg (45.73 KiB) Zobrazeno 3874 x
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Rychlostní index zimních pneu
Teraz sa o tom píše v aktuálnom čísle SM. H sa može zameniť za T, len musí byť nálepka v zornom poli ako má chasnik. A nebude problém...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Rychlostní index zimních pneu
No ja som si ju nalepil práve včera (tú chasnikovu - díky), ale nie do zorného poľa, doprdele. Nalepil som ju na dvierka schránky na okuliare nad popolníkom.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Rychlostní index zimních pneu
vidim ze sa tu stale objavuju dezinformacie, takze tu je presne znenie vyhlasky:mnkk píše:Teraz sa o tom píše v aktuálnom čísle SM. H sa može zameniť za T, len musí byť nálepka v zornom poli ako má chasnik. A nebude problém...
(4) Ak sa použijú zimné pneumatiky s označením
„M+S“, „M.S.“ alebo „M& S“ s nižšou kategóriou rýchlosti,
ako je najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla, je
nutné na túto skutočnosť upozorniť dodatkovým označením
formou nálepky. Kategóriu rýchlosti vozidla sa
odporúča znížiť najviac o jednu rýchlostnú kategóriu
nižšiu, ako je najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla.
Údaj na nálepke musí obsahovať najväčšiu prípustnú
rýchlosť zimných pneumatík namontovaných na vozidle,
ktorá počas prevádzky vozidla v cestnej premávke
nesmie byť prekročená. Nálepka musí byť umiestnená
v zornom poli vodiča. Upozornenie formou nálepky
môže byť nahradené zariadením trvale nainštalovaným
vo vozidle, napríklad palubným počítačom.
takze majitelia 1,4 80kW s max. konstrukcnou rychlostou 187km/h mozu kludne pouzivat T aj bez nalepky, lebo T je do 190 km/h a to NIE JE "nižšou kategóriou rýchlosti" ako "najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla"
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Rychlostní index zimních pneu
Pěkný,to se mi líbí.. moje auto má konstrukční rychlost 170km/h,mám pneu s indexem T,ale skutečná jeho rychlost je vyšší.. tomu říkám good deal
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Rychlostní index zimních pneu
Áno, vyhláška hovorí, že to o čom sa tu bavíme je možné. T namiesto H pri zimných pneu aj pre i30 1,6i.ajrton píše:
vidim ze sa tu stale objavuju dezinformacie, takze tu je presne znenie vyhlasky:
takze majitelia 1,4 80kW s max. konstrukcnou rychlostou 187km/h mozu kludne pouzivat T aj bez nalepky, lebo T je do 190 km/h a to NIE JE "nižšou kategóriou rýchlosti" ako "najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla"
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Rychlostní index zimních pneu
ano, mozes pouzit T aj na 1,6, ale len s nalepkou, lebo 1,6 ma maximalku 192mnkk píše:Áno, vyhláška hovorí, že to o čom sa tu bavíme je možné. T namiesto H pri zimných pneu aj pre i30 1,6i.ajrton píše:
vidim ze sa tu stale objavuju dezinformacie, takze tu je presne znenie vyhlasky:
takze majitelia 1,4 80kW s max. konstrukcnou rychlostou 187km/h mozu kludne pouzivat T aj bez nalepky, lebo T je do 190 km/h a to NIE JE "nižšou kategóriou rýchlosti" ako "najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla"
pri 1,4 nalepku nepotrebujes
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Rychlostní index zimních pneu
No jo, ale trvá to. V sobotu jsem to mezi Lindau a Mnichovem chvíli podržel pod plynem, ale víc než 195 tachometrovejch jsem z toho nevymáčkl...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Rychlostní index zimních pneu
Divné, ja som dal na mojej 1,4i podla GPS rovných 200km/h, tachometrových neviem kolko, lebo som to nesledoval. Niekde na YT je video ako ide maník na 1,4i 210km/h tachometrových. Minimálne tolko musí ísť aj 1,6i. Neviem aké ma prevody 1,6i.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Rychlostní index zimních pneu
Napadlo mně, že možná na pětku by to šlo. Šetka točila 5500, takže rezerva by tam byla. Ale bylo to kolegy auto a ten už mi tam začal fňukat, že prý mu ničím auto No nic, tak ať zase budu mít cestu do ITA nebo FRA, tak to vyzkouším
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Rychlostní index zimních pneu
Na 5. by isto dalo tých 200km/h, 6. mi vychádza pri 6000ot. na 212 km/h (z kopca by to mohlo dať) Teda ak ma i30 tú istú prevodovku co ma ceed. To je ale fuk, je to ďaleko za limitom dovolenej rýchlosti a tiež za limitom indexu H.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM