Studený motor při rozjezdu netáhne
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Ano je riesenie pockat kym sa zohreje trosku, ale tym padom sa vraciame spat o 20 rokov minimalne!
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
- Reklama
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Mne tiež auto po rozbehu,ked je este studený motor trocha cukne, zacalo mi to robit na nejakých cca 10000km.najprv som sa zlakol,že mam nejaký chybny kus, no teraz mam uz 49000km a uz som si zvykol proste neroztahujem ho za studena ... ono je potom po prejdeni takeho 1km uplne v pohode, takze neriesim
Hyundai i30 1,4 VVTI 82kW 109HP, r.v.2010,
LPG system BRC + dochladzovanie ventilov JLM
LPG system BRC + dochladzovanie ventilov JLM
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Dělá to ESP? To je ten prevít, který způsobí jako by neochotu projet zatáčku tak nějak svižně... Z toho vyplývá, že pokles "výkonu" nezpůsobí motor, ale elektronika. Třeba se mýlím...
i30 CW 1.4 Tricolor
(bylo Škoda 105, VW Jetta II, Renault Thalia 1,4 55kW a Thalia 1,2 16V 55kW)
(bylo Škoda 105, VW Jetta II, Renault Thalia 1,4 55kW a Thalia 1,2 16V 55kW)
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Moje autí za studena také nechce moc jet, ale do cca 2km se to dost zlepší. Také bych řekl, že za některé poklesy vykonu za studena může ESP. Stalo se mi už několikrát, že jsem se rozjížděl v křižovatce, kde je přechod pro chodce (namrzlé ty pásy pěkně kloužou) a jak jsem tam dal dvojku a trochu na to šlápnul, tak jsem se málem zakousnul do volantu. ESP razantně ubralo výkon a mě o tom informovalo téměř nepostřehnutelným bliknutím kontrolky. Během mžiku se zase výkon vrátil a já šel prozměnu do sedačky . Podotýkám, že žádný prokluz kol jsem ani nezaznamenal.
Minulý týden a o víkendu, když byla teplota okolo 8-10 stupňu, bylo vše v pořádku a auto i za studena táhne o dost lépe. V teplotách pod nulou mám prvních pár kilometrů dojem, jak když mám vpředu motor z Getze .
Minulý týden a o víkendu, když byla teplota okolo 8-10 stupňu, bylo vše v pořádku a auto i za studena táhne o dost lépe. V teplotách pod nulou mám prvních pár kilometrů dojem, jak když mám vpředu motor z Getze .
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Motor stále cuká pokud je studený...v servisu mi řekli, že položí dotaz na centrálu, při zkušební jízdě se jim to stalo také, takže uvidíme, jak se k tomu postavěj...přeci u novýho auta nebo teď už zánovního nebudu čekat 5 minut než se ohřeje a pak teprve vyrazím na cestu, přeci se nevrátím do doby, kdy jsem jezdil ve škodě 105 L ) a poslouchat, jak se mi z podkapoty ozývají divné zvuky to se mi taky nechce...chci, aby auto fungovalo normálně a nechci se bát, že to do mě někdo na křivatce ze zadu našije....!
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
No nevím, jak moc vám to teda cuká, ale u mně je to občas, když přišlápnu dvojku, tak cítím na pár desetin vteřiny ztrátu výkonu. Zvykl jsem si na to holt prvních 300 - 400 metrů moc nešlapat, potom už to jede normálně. O 5 minutách vůbec nemůže být řeč, u mně je to otázka cca 30 vteřin. A že studený motor nejede jako zahřátý, je snad normální. U nafťáku to bylo ještě horší, sice jel, ale dělal u toho strašný zvuky prvních pár minut...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Myslim si ze zadny studeny motor nejak zazracne netahne, studena OII nafta je tom taky zle, sice jede ale prvnich par set metru je takova ztuhla, otupela a tezkopadna. I30 je na tom lepe.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Mám novou I30 1,4 a dělá mě to taky.Už mě to i 1 x napsalo chybu "motoru.Vymazali, prý benzín...klasika.Zkusím lít VIF, u dieselu se mi to osvědčilo.
- Michaelgelo
- *
- Příspěvky: 40
- Registrován: 07 říj 2012, 20:05
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Tak se taky připojuji mám i30CW 1,4 80KW r. 2011 19005km, referenční vozidlo. Dělá to ráno a po 200-300m je vše o.k. Jinak se chci optat měl jsem předtím diesel 2,2 a zdá se mi, že se ohříval rychleji. Mám teplotu na teploměru mezi 70-80°C auto sice topí a je vše o.k., ale spotřeba je pr. 8,1l a to to nevytáčím a jezdím opravdu v nízkých otáčkách, tak jak ukazuje PC. Měl jsem půjčenou novou i30 a motor 1,6 a za tu dobu spotřebu 6,5-7l. Tak jsem s toho trochu mrzutý.
H Coupe GK 2.0 16V 105KW r. 2005,H i30 CW 1,4 80KW Trikolor + packet plus, Nissan Tino 2,2 DI - supr auto, Opel Astra 1,8 16V, Fiat Tipo 1,4i -sráč, 2x Kadet 1,4 -hnilo to, Ford Escort 1,6 16V skoro nové , Honda civic CRX 1,6 16V, Kalibra 2,0 16V, atd.
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Ľudia si kúpia nízkoobjemové auto, lebo si myslia, že menej žerie a potom sa čudujú. Na 1,6-tke som tiež jazdil úspornejšie, na novú som však nemal, tak som kúpil tiež 1,4. Druhá vec platná hlavne v ČR: kúpim si kombíka, aj keď jeho potenciál využijem raz, max. 2× do roka. Po zbytok roka vozím vo veľkom kufri vzduch a niekoľko desiatok kg navyše, príp. ešte plno nepotrebných a nezmyselných vecí, lebo veď sa vojdú. Neobstojí ani argument, že rodina. Mám dve deti (+ ženu ) a v živote som nemal ani nechcel kombíka. Nehovorím, že by sa občas nezišiel, ale dá sa to spočítať na prstoch jednej ruky. Takže sečteno: nízkoobjemový motor s vysokým výkonom bude vždy žrať viac ako motor s vyšším objemom a porovnateľným výkonom + kombík bude vždy žrať o trochu viac ako krátka verzia.
Tá teplota je myslím v poriadku, nemá byť 90 °C a určite sa zohreje oveľa skôr ako diesel, aj skôr začne topiť.
Tá teplota je myslím v poriadku, nemá byť 90 °C a určite sa zohreje oveľa skôr ako diesel, aj skôr začne topiť.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
adam221 píše:Ano je riesenie pockat kym sa zohreje trosku, ale tym padom sa vraciame spat o 20 rokov minimalne!
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...
Možná problém u dieselu, ale moje 1.4 I30 vyjíždí po nastartování z garáže do mírného kopečka (výjezd garáže, lze jen nechat pár sekund motor promazat a pak se musí vyjet). Nikdy se nestalo, že by netáhla. Naopak, po ujetí 500 m (při nájezdu na hlavní) vždy zacuká - studený motor tím netrpí, ale během zahřívání nejspíš přepíná mapy podle teploty chlad. kapaliny a tam prostě poznáš chvilkové ztráty výkonu. Na lambda regulaci je v tom okamžiku ještě moc brzo, obohacení směsi pro rychlejší zahřátí je aktivní asi tak první 3 km, je to vidět na pal. počítači.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Vyjizdim po nastartovani taky do kopce, cca 50m 'prudsi', pak dalsich 100m mirnejsi.
Posledni 2-3 tydny kazdy druhy den problemy s rozjezdem:
Scenar 1
Motor nema zadny vykon. Plyn na 2500 ot. a jakmile zacne zabirat spojka tak to sleti k volnobehu ( na studeno ~1200).
Pridani plynu nema zadny efekt. Proste se do toho kopecka nerozjedu, az tak za 20-30sec se podari rozjet.
Scenar 2
Rozjedu se bez problemu, v mirnejsim kopecku na dvojku najednou sleti otacky k ~1000, takze podradit a drzet v otackach.
Posledni 2-3 tydny kazdy druhy den problemy s rozjezdem:
Scenar 1
Motor nema zadny vykon. Plyn na 2500 ot. a jakmile zacne zabirat spojka tak to sleti k volnobehu ( na studeno ~1200).
Pridani plynu nema zadny efekt. Proste se do toho kopecka nerozjedu, az tak za 20-30sec se podari rozjet.
Scenar 2
Rozjedu se bez problemu, v mirnejsim kopecku na dvojku najednou sleti otacky k ~1000, takze podradit a drzet v otackach.
i30 III 1.5 DPi, Engine Red, Family Comfort
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
adame, je otázka, jestli není ŘJ takto nastavena vědomě, aby prvních pár vteřin po nastartování chránila motor před prudkou akcelerací a rizikem zvýšeného opotřebení třecích ploch v motoru. Favorit sice vystartoval, otázka je, co se v tom studeném (a možná nepromazaném) motoru dělo...adam221 píše:Ano je riesenie pockat kym sa zohreje trosku, ale tym padom sa vraciame spat o 20 rokov minimalne!
Na Favorite sa dalo hned vystartovat, na Felicii s MPI tiez! Takto mozem menovat X aut Clio III sa vie tiez rozbehnut bezproblemov a bez cukania..
Skor si myslim, ze hyundai to nema uplne dotiahnute. Otazne este je, ci to ma Hyundai zaujem dotiahnut...
Víme my vlastně, co je pro ten motor nejlepší? Kdysi jsem četl manuál od nějakého auta (už nevím jakého, jestli to byl můj Fordík, nebo možná Accord), kde se výslovně uvádělo v kapitole Rozjezd se studeným motorem:
"Nastartujte vozidlo a bez prodlení se rozjeďte *). Prvních pár minut jízdy se vyvarujte prudké akcelerace a jízdě v režimu zvýšených otáček. Takto se motor optimálně zahřeje. Nenechávejte u stojícího vozidla spuštěný studený motor na volnoběh. Tímto způsobem se motor vozidla ohřívá pouze velmi pomalu, což je z ekonomického i ekologického hlediska neefektivní."
Na konci stránky text u hvězdičky:
*) Pro země USA, Saudská Arábie, Brazílie (a možná další, už přesně nevím...)
"Po nastartování nechte motor cca 30 vteřin běžet na volnoběh, poté zahajte jízdu."
Nevím, jak pro jiné, ale pro mně docela překvápko, že pro některé země radí něco jiného, v podstatě opak! Takže co?? Arabáši a amerikánci mají jiný auta nebo je to tak, že evropani ve snaze uškudlit každý gram výfukových zplodin nutí výrobce radit řidičům něco, co ve skutečnosti zkracuje životnost motoru?? Sám nevím, ale tvrdit, že cukání auta v prvních vteřinách jízdy je jednoznačně krok o spoustu let zpět, bych si nedovolil. Možná to je krok zpět, ale zřejmě ne od výrobců motorů, ale od nějakých zasraných pseudoekologů
Pokud opravdu někomu spadnou otáčky až těsně nad volnoběh, jako např. lockayovi, tak to je zralé na návštěvu servisu, to už je jiný problém, než tu řeší většina ostatních.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Tak tohle je zaručeně pravda, ovšem z důvodu emisí. Zahřát katalyzátor co nejdřív za každou cenu, protože evropské emisní předpisy jsou přísné, velmi přísné právě na obsah emisí během tuším prvních 90 sekund měřícího cyklu.Chasnik píše:Nevím, jak pro jiné, ale pro mně docela překvápko, že pro některé země radí něco jiného, v podstatě opak! Takže co?? Arabáši a amerikánci mají jiný auta nebo je to tak, že evropani ve snaze uškudlit každý gram výfukových zplodin nutí výrobce radit řidičům něco, co ve skutečnosti zkracuje životnost motoru?? Sám nevím, ale tvrdit, že cukání auta v prvních vteřinách jízdy je jednoznačně krok o spoustu let zpět, bych si nedovolil. Možná to je krok zpět, ale zřejmě ne od výrobců motorů, ale od nějakých zasraných pseudoekologů
Přehrát soft jednotky podle toho, pro jaký trh je auto určeno, je také naprostý standard všech značek. Evropské řídící jednotky téměř všech aut obsahují dokonce algoritmus, který detekuje tzv. evropský jízdní cyklus (měření spotřeby paliva uváděné v TP a přepočítávané na množství CO2).
Takže když ŘJ detekuje lehkou nohu, aktivně omezí výkon motoru, přidusí jej tak, aby byla spotřeba (a tím i vypočtené emise) co nejnižší.
Motor to neničí, je to jen malý podvůdek na zákonodárce (a zákazníky, protože reálná spotřeba auta je pak klidně o 2 litry vyšší než uváděná). Pár lidí už vyhrálo soud s výrobcem a obdrželi odškodné za to, že má auto výrazně vyšší spotřebu než udávanou.
Opakuji, týká se prakticky všech značek.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor