I30-Rychlost
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: I30-Rychlost
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: I30-Rychlost
Nesouhlas. 200 km/h, to už není žádná sranda. To je víc než 55 metrů za vteřinu, jenom zaměření foťáku na určité místo zabere víc než tu jednu vteřinu. Většinou na cestě nejsi sám, relativní rychlost vůči ostatním autům je několikanásobně vyšší a potřebuješ se víc soustředit. Pokud ti např. do pruhu vjede auto, nebo dostaneš náhodný poryv bočního větru, tak máš mnohem méně času na vyřešení problému. Nehledě na to, že veškeré korekce rychlosti a směru musí být prováděny s citem...Hardcam píše:Nechat? Dneska na mobilu zmacknes jedno tlacitko, spustis fotak a kdyz ho zmacknes podruhy, tak mackas spoust a drzet volant striktne obema rukama uz me neucili ani v autoskole...kdyz je tady tema o rychlosti, tak pridam video od neznameho vojina (nejde v nem ale o max. rychlost) - https://www.youtube.com/watch?v=HgSbh9hP08o
Nemám problém s rychlostí a auto často řídím "jednoruč". Taky podle toho vypadají všechny moje volanty Ale nad nějakých 170-180 je to jiné kafe: obě ruce na volantu, soustředění na provoz, dokonce ani na rádio a nastavení topení nešahám. Jednou jsem to musel zakápnou z 200 na nějakých 80 a byl to hukot! Do dneška si to pamatuju (A9 Mnichov - Holledau). Frajeřiny a podhodnocení situace se v těchto rychlostech už nevyplácí
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: I30-Rychlost
Nedá se než souhlasit
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: I30-Rychlost
Chasnik: staci tu vec pouzivat intuitivne a pak se nemusis kouakt, co mackas. Cili o zadny "slepy" metry na silnici neprijdes a venujes se rizeni...jak ses na videu urcite vsiml, prava ruka radila, leva ruka neustale drzela volant...jestli se musis pohledem ujistovat, pro co sahas nebo kde to najdes (kam jsem to jen mohl dat ), tak te chapu ale to muj problem neni
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: I30-Rychlost
Súhlasím s chasnikom, aj keď občas 200km/h pozdravím. Vždy jedine sám a nepočúvam ani rádio, ani sa ničoho nechytám. Nič to nemení na tom, že za 3 sekundy (čo je vlastne nič) može byť už navždy neskoro...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: I30-Rychlost
A to potom, když potkáš v 200 km/h trámek 10x10 cm v levém pruhu, to je potom hukot...
Re: I30-Rychlost
Tak to teda hej...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: I30-Rychlost
Taky souhlasím s chasníkem. V rychlostech nad 200km/h jsou i německý dálnice docela klikatý. A když si za zatáčkou vzpomenou dva řidiči rumunskejch kamionů, že se začnou předjíždět, není zas tak jednoduchý brzdit. Rozdíl je nějakých 140km/h a ani auto, ač to je třeba BMW, se nad dvěstě nechová tak, jako v osmdesáti.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: I30-Rychlost
bony: a ve 130kmh je prejeti tramku uplne v pohode jo? Hop, hop a jedu daaal
ja jsem tady o Rumunskejch kamionech vubec nic nepsal, pokud jezdite 200kmh v hustym provozu, to se vazne nestacite ani u***t...to tady nekoho bavi mezi autama klickovat nebo umyslne argumentujete tema nejhorsima podminkama, co na silnici muzou nastat (abyste tomu pekne pridali na vaznosti a z ridice udelali toho nejbestialnejsiho vraha, protoze jede rychle)?
ja jsem tady o Rumunskejch kamionech vubec nic nepsal, pokud jezdite 200kmh v hustym provozu, to se vazne nestacite ani u***t...to tady nekoho bavi mezi autama klickovat nebo umyslne argumentujete tema nejhorsima podminkama, co na silnici muzou nastat (abyste tomu pekne pridali na vaznosti a z ridice udelali toho nejbestialnejsiho vraha, protoze jede rychle)?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: I30-Rychlost
V nejhorších podmínkách by mě ani nenapadlo to valit. Ale těžko poznáš na prázdný dálnici, že tě za kopcem v zatáčce čeká kamion. A tam, kde máš ve 130ti spoustu času na ubrání plynu, tam už to je ve 230ti horší a ostře brzdíš. Nehledě na to, že kus pneumatiky, kamen, olej, hever a podobný blbiny, můžou ležet i na prázný dálnici. Proto souhlasím s Chasníkem, že pokud chci zkoušet limit auta, nefotím, nesvačím, netelefonuju...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: I30-Rychlost
Súhlasím s chasnikom. 200 km rýchlosť je veľká a vtedy nie je dôvod na blbosti ako jazda jednou rukou a chystanie mobilu, aby som celú situáciu zachytil. Jedno v akom aute, treba mať rešpekt a byť hlavne predvídavý, pretože na našich cestách jazdia všelijakí vodiči. Začiatočníci, frajeri, kamionisti, zmätkujúce ženy. Zo skúsenosti sú najhoršie za volantom ženy. Jazdia síce opatrne, ale robia priveľa chýb. Chýba odhad a vhodné riešenie situácie na ceste.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: I30-Rychlost
Je zbytečné to tady hrotit. Harde, já jsem si nevšiml, že by z tebe někdo dělal nejbestiálnějšího vraha. Kláda na silnici je skutečně málo běžná věc, ale pokud k ní jedeš 200 a 130, tak máš jiné možnosti pro brždění a případný úhybný manévr.
V tomhle tématu jsem se vyjádřil proto, že běžná reakční doba řidiče, které se normálně věnuje provozu, tj. občas něco promýšlí v hlavě, občas hovoří se spolujezdci, občas šteluje něco na rádiu nebo topení apod. je okolo jedné vteřiny. Řidič, který se plně soustředí na jízdu (což se dlouhodobě špatně udržuje, ale v určitých momentech to lze), dokáže tuto dobu zkrátit na čas okolo 0,3 sec. Tedy rozdíl 0,7 vteřiny, což je při rychlosti 200 km/h 39 délkových metrů, tedy zhruba délka 2 aut, která za sebou jedou v běžném (neříkám bezpečném) rozestupu.
To je důvod, proč zdůrazňuju, že ve vyšších rychlostech je soustředění se na jízdu důležité. I když některé věci děláš intuitivně a přímo neodtrhuješ zrak od provozu před sebou, přece jen té vedlejší činnosti věnuješ určitou mozkovou kapacitu, která zkracuje reakční dobu.
A propos, hustý provoz být nemusí, ale prázdná cesta se taky většinou nepoštěstí. Při dvoustovce se přibližuješ autu jedoucímu rychlostí 130 km/h 3,5x rychleji než při 150, takže chtě nechtě nějaká auta dojedeš. A že představují potenciální nebezpečí, to snad budeš souhlasit, taky už jezdíš nějaký pátek...
Ještě dodám, že tyto rychlosti si v ČR nedovoluju. Víc než policie se obávám nepozornosti ostatních řidičů. Plyn přišlápnu hlavně přes Germánii. Nechci tady glorifikovat německé řidiče, v jiných ohledech s nimi taky mívám potíže, ale rozhodně jsou naučeni počítat s rychlými auty v provozu a koukat do zrcátek. Před 2 týdny jsem jel trasu Lindau - Rozvadov, všude, kde to šlo jsem jel 160 - 180 a a ni jednou jsem nemusel prudce na brzdy...
A aby nedošlo k omylu - když je to možné, jezdím rád rychle
P.S.: Harde, Fluffy není zrovna důkazem toho, že britská modrá je klidné domácí kočičí plemeno
V tomhle tématu jsem se vyjádřil proto, že běžná reakční doba řidiče, které se normálně věnuje provozu, tj. občas něco promýšlí v hlavě, občas hovoří se spolujezdci, občas šteluje něco na rádiu nebo topení apod. je okolo jedné vteřiny. Řidič, který se plně soustředí na jízdu (což se dlouhodobě špatně udržuje, ale v určitých momentech to lze), dokáže tuto dobu zkrátit na čas okolo 0,3 sec. Tedy rozdíl 0,7 vteřiny, což je při rychlosti 200 km/h 39 délkových metrů, tedy zhruba délka 2 aut, která za sebou jedou v běžném (neříkám bezpečném) rozestupu.
To je důvod, proč zdůrazňuju, že ve vyšších rychlostech je soustředění se na jízdu důležité. I když některé věci děláš intuitivně a přímo neodtrhuješ zrak od provozu před sebou, přece jen té vedlejší činnosti věnuješ určitou mozkovou kapacitu, která zkracuje reakční dobu.
A propos, hustý provoz být nemusí, ale prázdná cesta se taky většinou nepoštěstí. Při dvoustovce se přibližuješ autu jedoucímu rychlostí 130 km/h 3,5x rychleji než při 150, takže chtě nechtě nějaká auta dojedeš. A že představují potenciální nebezpečí, to snad budeš souhlasit, taky už jezdíš nějaký pátek...
Ještě dodám, že tyto rychlosti si v ČR nedovoluju. Víc než policie se obávám nepozornosti ostatních řidičů. Plyn přišlápnu hlavně přes Germánii. Nechci tady glorifikovat německé řidiče, v jiných ohledech s nimi taky mívám potíže, ale rozhodně jsou naučeni počítat s rychlými auty v provozu a koukat do zrcátek. Před 2 týdny jsem jel trasu Lindau - Rozvadov, všude, kde to šlo jsem jel 160 - 180 a a ni jednou jsem nemusel prudce na brzdy...
A aby nedošlo k omylu - když je to možné, jezdím rád rychle
P.S.: Harde, Fluffy není zrovna důkazem toho, že britská modrá je klidné domácí kočičí plemeno
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: I30-Rychlost
Ch: jsou useky, kde to jde a jde vychytat dobu, kdy to jde...reakcni doba se ti zkracuje i pohledem do zpetnyho zrcatka, kam koukat musis, takze to +- vyjde na stejno. Nemecko je jina diskuse, tam mas obvykle tri pruhy a mistni ridici vi, ve kterem maji svou rychlosti jet, aby jizda byla bezpecna a plynula.
Pomerne casto - prakticky kazdou druhou jizdu po dalnici - potkam policejniho Passata, takze ono to tady stejne moc praktikovat nejde.
Nicmene opravdu rychle nejezdim nebo jsem aspon nejezdil - pres 170kmh jsem za posledni tri roky jel sotva 3x, takze je to vyjimka, za prve me to nikdy extra nebavilo (tech bezpecnych useku je tu malo a aut v dobe, kdy nejvic jezdim dost), za druhe spotreba pak jde k 12ti litrum. Ted s LPG ale na dalnici bez problemu muzu jezdit 130-140kmh za podstatne jiny penize nez driv oblibenych 110kmh.
Pomerne casto - prakticky kazdou druhou jizdu po dalnici - potkam policejniho Passata, takze ono to tady stejne moc praktikovat nejde.
Nicmene opravdu rychle nejezdim nebo jsem aspon nejezdil - pres 170kmh jsem za posledni tri roky jel sotva 3x, takze je to vyjimka, za prve me to nikdy extra nebavilo (tech bezpecnych useku je tu malo a aut v dobe, kdy nejvic jezdim dost), za druhe spotreba pak jde k 12ti litrum. Ted s LPG ale na dalnici bez problemu muzu jezdit 130-140kmh za podstatne jiny penize nez driv oblibenych 110kmh.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: I30-Rychlost
Hoši,hoši diskuze se stočila úplně jinam.Já chtěl odbornou radu a ne polemiku o bespečnosti .Ja jezdim pneu 205x17x55.A vzadu mám krásný dva výfuky,funkční.Pošlu foto.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: I30-Rychlost
Kdysi dávno, když ještě nebyl bodový systém a byl jsem mladej a blbej, vracel jsem se služební Fab I 1,9 TDi 77 kW z Mladé Boleslavi do Prahy a napadlo mě vyzkoušet, kolik na zimních gumách dá. Tacho ukázal 205 Po cca 5ti minutách mně to přestalo bavit, tak jsem ubral na povolenou rychlost. Asi o 2 km dál švestky měřili rychlost
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek