1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Mám 1.6 CRDI 85kW, r.v. 08 a při teplotě pod 10C trvá někdy cca. 5s, než motor chytne a to i přes to, že motor nechám nažhavit. Diagnostika nic nehlásí. U zahřátého motoru je to OK. Mám obavy, jak se to bude chovat v zimě.
Jinak palivový filtr je nový a nafta Shell, nebo TESCO. Nemá to vliv. Jnak jak motor chytne, tak chod je pravidelný, běží na všechny válce.
Jinak palivový filtr je nový a nafta Shell, nebo TESCO. Nemá to vliv. Jnak jak motor chytne, tak chod je pravidelný, běží na všechny válce.
- Reklama
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Motor by mel spravne bez problemu nastartovat ihned jak zhasne zhaveni (jeho delak se meni dle okolni teploty). Ja to vidim na zhavicky popr. baterku, u 4 roky staryho auta (resp. to bude asi 5. zima), pokud uz nebylo meneno, to neni nic neobvyklyho. Vesmes i sam od sebe bys mel auto na zimu pripravit a myslim, ze po 4-5 letech by si auto zaslouzilo novy zhavice nebo novou baterku.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Co jsem měl starou Octavku, tak tam žhaviče byly origo a baterka se měnila, až úplně klekla. Říkám si, že kdyby to byl žhavič, tak se nechytne jeden válec, teda pokud nejsou špatné všechny.Hardcam píše:Motor by mel spravne bez problemu nastartovat ihned jak zhasne zhaveni (jeho delak se meni dle okolni teploty). Ja to vidim na zhavicky popr. baterku, u 4 roky staryho auta (resp. to bude asi 5. zima), pokud uz nebylo meneno, to neni nic neobvyklyho. Vesmes i sam od sebe bys mel auto na zimu pripravit a myslim, ze po 4-5 letech by si auto zaslouzilo novy zhavice nebo novou baterku.
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
S vynechanim valce pri startu jsem se setkal jen u odstavenyho disela, ale chytnul se za chvilinku. Ty predpokladam jezdis denne.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Ochcávka je v kvalitě bohužel jiná třída, ale jak říká klasik, co bys chtěl za ty prachy
Souhlasím s Hardcamem, mohly by to být žhaviče už z toho důvodu, že teplej nahodíš dobře, s baterkou zkušenosti nemám. Dobrej dehet v létě nastartuje i se všemi špatnými žhaviči. S klesající teplotou je to už horší a horší.
U hnůjdaje čekej vadný žhaviče i po roce.
Ale zjistit vadné žhavení můžeš i bez jakékoliv demontáže čehokoliv ( maximálně horního plast krytu).
Od nějakýho elektrikáře si vypůjč stejnosměrný klešťák a změř proud před konektorem k hřebínku ke žhavičům. Přívod je jeden, takže změříš celkovej proud. Ať ti někdo otočí klíčkem na žhavení. V prvních 4 sekundách by měl být cca 64 plus minus 6A, pokud jsou origo žhaviče, relé a baterka OK. Já naměřil 63A.
Pokud je víc žhavičů přerušených, pak jsou to násobky 16A. Pokud při více měřeních naměříš velmi rozdílné hodnoty, mohlo by to být relé ( nebo taky malý či žádný proud). Relé se dá vyzkoušet i samostatně, ale to už je jiná.
Souhlasím s Hardcamem, mohly by to být žhaviče už z toho důvodu, že teplej nahodíš dobře, s baterkou zkušenosti nemám. Dobrej dehet v létě nastartuje i se všemi špatnými žhaviči. S klesající teplotou je to už horší a horší.
U hnůjdaje čekej vadný žhaviče i po roce.
Ale zjistit vadné žhavení můžeš i bez jakékoliv demontáže čehokoliv ( maximálně horního plast krytu).
Od nějakýho elektrikáře si vypůjč stejnosměrný klešťák a změř proud před konektorem k hřebínku ke žhavičům. Přívod je jeden, takže změříš celkovej proud. Ať ti někdo otočí klíčkem na žhavení. V prvních 4 sekundách by měl být cca 64 plus minus 6A, pokud jsou origo žhaviče, relé a baterka OK. Já naměřil 63A.
Pokud je víc žhavičů přerušených, pak jsou to násobky 16A. Pokud při více měřeních naměříš velmi rozdílné hodnoty, mohlo by to být relé ( nebo taky malý či žádný proud). Relé se dá vyzkoušet i samostatně, ale to už je jiná.
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Našel jsem tam, že jedna svíčka byla zkratovaná k tepelnému štítu, co tam je od výfuků. Ale i tak, když jsem to po opravě toho zkratu měřil, tak klešťák furt ukazuje, že tam při otočení klíčkem nic neteče. Nevíš, kde to má čidlo teploty motoru? Zkusil bych ho odpojit, to by pak snad mělo žhavit na maximum.Vladak píše:Ochcávka je v kvalitě bohužel jiná třída, ale jak říká klasik, co bys chtěl za ty prachy
Souhlasím s Hardcamem, mohly by to být žhaviče už z toho důvodu, že teplej nahodíš dobře, s baterkou zkušenosti nemám. Dobrej dehet v létě nastartuje i se všemi špatnými žhaviči. S klesající teplotou je to už horší a horší.
U hnůjdaje čekej vadný žhaviče i po roce.
Ale zjistit vadné žhavení můžeš i bez jakékoliv demontáže čehokoliv ( maximálně horního plast krytu).
Od nějakýho elektrikáře si vypůjč stejnosměrný klešťák a změř proud před konektorem k hřebínku ke žhavičům. Přívod je jeden, takže změříš celkovej proud. Ať ti někdo otočí klíčkem na žhavení. V prvních 4 sekundách by měl být cca 64 plus minus 6A, pokud jsou origo žhaviče, relé a baterka OK. Já naměřil 63A.
Pokud je víc žhavičů přerušených, pak jsou to násobky 16A. Pokud při více měřeních naměříš velmi rozdílné hodnoty, mohlo by to být relé ( nebo taky malý či žádný proud). Relé se dá vyzkoušet i samostatně, ale to už je jiná.
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Nechal bych so otestovat žhavky kolega z práce na Ceedu je měnil ve 46000km
Na mém Focusu vydrželi minimálně jednou tolik.Celkem palba za žhaviče 800 kus.
Na mém Focusu vydrželi minimálně jednou tolik.Celkem palba za žhaviče 800 kus.
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Tyto problémy jsem řešila loni a byly kaput všechny (!) žhavící svíčky. A výměna byla pěkná chuťovka, servisman si na tom málem vykloubil ruce.... A byla to zhruba 4.500 Kč .
-------------------------------------------------
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Za dva a půl litru do kapsy mu to stálo,takže ti ho líto být nemusí..
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
tak nejak se ten pseudo-kapitalismus musi podporovat...
Elantra 1.6 2006
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
ked to tak citam, hovorim si zlaty D4FA 154 000 a povodne zhavice.. uvidime tuto zimu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
tempest: čidlo teploty chl. kapaliny je na boku motoru naproti vzduch. filtru. Ale pokud jsi tam měl zkrat, tak se podívej pod kapotu k pojistkám, pravděpodobně ti odešla 80 A pojistka žhavení a kdo ví jak po tom zkratu vypadají kontakty relé, jestli nejsou spečené.
btw: tos venku ráno nastartoval i při těchhle teplotách bez žhavení?
btw: tos venku ráno nastartoval i při těchhle teplotách bez žhavení?
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Klešťák už jsem vrátil, takže to probliknu žárovkama. Na tu pojistku se podívu. Jinak to teď nastartuju, ale točím tak cca. 5s.Vladak píše:tempest: čidlo teploty chl. kapaliny je na boku motoru naproti vzduch. filtru. Ale pokud jsi tam měl zkrat, tak se podívej pod kapotu k pojistkám, pravděpodobně ti odešla 80 A pojistka žhavení a kdo ví jak po tom zkratu vypadají kontakty relé, jestli nejsou spečené.
btw: tos venku ráno nastartoval i při těchhle teplotách bez žhavení?
Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena
Trochu amaterske riesenie ale (ne)funkcne zhavice zistis ak po sebe 2-3 krat nazhavis, idealne v zime este pred ohriatim motora, tak by si mal citit aj na dotyk, ze je zhavic teply. Ak nie je tak je po smrti.
Hyundai IX35 1.7CRDi Style - Cashmere brown [11/2012]
Ochcavka v teedeeii na hlinach - firemne
Ochcavka v teedeeii na hlinach - firemne