Re: Zavady ceeda. edit: + i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Hardcam »

H: tak ja to beru ze strany fyziky, ne z marketingovych kecu. Dodnes ani nevim, co se u moji i30 pise v TP za spotreby, jednodusse je mi takovej udaj k nicemu. Accent 1.3 je podstatne lehci a podstatne slabsi a predevsim jednodussi (technicky), i30 je bytelna, tezsi, podstatne silnejsi, diky objemu vic bojuje s ohratim motoru atd. atd....proto bych predpokladal, ze potrebuje o neco vice paliva 0,5-litr. A oba dobre vime, ze sesty kvalt u :hyu: je taky spis marketing, nez realnej prinos.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od caruser »

Haer

Nebudeš ďaleko od pravdy, že :hyu: ladí autá aby nízku spotrebu dosahovali len v laboratóriach, rovnako je to aj u mojej i20ky za 5,1 sa dá jazdiť, ale ako píšeš je to o obmedzovaní, ak by som jazdil normálnym štýlom dostanem sa na hodnotu o 0,5 - 0,7 l vyššiu :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
bruno75
*
Příspěvky: 41
Registrován: 29 říj 2012, 21:09
Bydliště: Trnava, Slovakia

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od bruno75 »

Laboratorne merania su vzdy o niecom inom. V prvom rade ide o urcite porovnanie spotreby pri rovnakych (nasimulovanych) podmienkach laboratoria.
Myslim, ze to bolo aj niekde celkom dobre popisane, ze motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu (nielen vody ale aj oleja). V tychto podmienkach sa nasimuluje napriklad "mestsky" cyklus alebo "mimo mesto" riadeny podla PC a zaroven je merana spotreba.
Odpor vzduchu a vsetky ostatne premenne su vlozene ako konstanta k samotnemu vypoctu spotreby.
Co nie je ale pocitane su prevysenia vozovky, jazdy so studenym motorom, kolony a pod. tu prave vznikaju tie rozdiely od deklarovanej spotreby a realnej.

V reale sa taketo podmienky DAJU dosiahnut aj ked len na urcity limitovany pocet kilometrov alebo limitovany cas.
V podstate je jedno ci sa pouzije meranie spotreby ako predpisuje EU alebo US. V oboch pripadoch ide o rozdielnu metodiku ale primarne ide o porovnanie spotreby pri tych istych podmienkach. To ze US metoda je blizsie priemernej realnej spotrebe je trochu aj o tom o aky trh sa jedna. V US pokial nie je vsetko presne napisane a nespochybnitelne tak je to sudom vymahatelne ako chyba vyrobcu a nie uzivatela. Preto sa pre US auta robia navody ako pre polodementov. (... do palivovej nadrze sa leje iba benzin pre benzinovy motor a diesel pre dieslovy motor, zakazane liat vodu a ine tekutiny vratane ludskych vyluckov...) Ak by sme mali takto vsetko pisane na nasich EU autach tak by im to s nasou naturou ani nikto necital a kazdy by si myslel ze je to pisane pre dementov.
Takze tak sa k tomu US meraniu treba postavit. Ich fakt zaujima ci na galom prejdu x-km a ked neprejdu tak to je chyba vyrobcu. Preto sa radsej vyrobca poisti a radsej uda nizsi km najazd na galon.
EU norma je zase o niecom inom... tu ide cisto o eko business a teda emisie a ine sracky ktore nutia vrobcov ist do extremov (EGR, FAP a pod.)
Hyundai IX35 1.7CRDi Style - Cashmere brown [11/2012]
Ochcavka v teedeeii na hlinach - firemne
jaeden
*
Příspěvky: 17
Registrován: 30 pro 2012, 18:45

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od jaeden »

To auto mám abych jezdil, ne abych se omezoval. Ale i tak vám celkem závidím.
Má spotřeba je v létě 7-8 (klima), 8-10 v zimě. Posledně jsem tankoval po 450km s tím, že tam ještě tak na 50km zbylo. To mi vychází tak na 10.5l/100km. ](*,)
Mám najeto 11 tisíc km. Třeba si to sedne.
I30 1.6 CVVT 2011 - nechal jsem ženě
IX55 3.0 CRDi 2011 - prodáno
VW Passat 2.0 TDI, chiptuning na něco málo přes 400Nm - firemní dálkáč
Lexus RX 450H 2010 3,5l V6 - Miláček s pořádným motorem. Japonská kvalita.
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od vorlajz »

já mám najeto 3.550 km a jezdím teď v zimě za 8 l plus mínus...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Axel.Foley »

Aktuálně najeto 29.300 km, od nákupu auta ke dnešnímu dni průměrná spotřeba 6,62 l/100 km (skutečná, ne dle PP). Rekordem byla cesta na východ Slovenska uprostřed léta ve třech lidech - 5,65 l/100 km :D/ Jezdím vrámci rychlostních limitů, nijak zvlášť na to netlačím, někdy podřazuji s meziplyny. Dálnice jezdím na tempomat, ve městech a na Slovensku často využívám omezovač rychlosti.

Jak již bylo mnohokrát řečeno, je těžké porovnát spotřebu u jednotlivých aut, protože se liší podmínky i způsob jízdy. Dobrým příkladem je můj bývalý Escort, se kterým jsem dokázal udělat trasu Olomouc - Praha - Olomouc za 8 na sto, ale i za 14!!!

Jinak, jestli se nemýlím, tak průměrná spotřeba udávaná výrobcem pro motor 1,4 CVVT je 6,21 l/100 km. V létě nemám problém jezdit v rozsahu 6 - 6,3 l, v zimě 6,5 - 7 l. Do práce to mám 7 km, ráno po 2 km u sámošky vypínám motor a nasleduje druhý studený start. Takže žádné ideální podmínky...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
jaeden
*
Příspěvky: 17
Registrován: 30 pro 2012, 18:45

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od jaeden »

Ono asi většinu spotřeby dělá styl jízdy, i když částečný vliv může mít i auto, to je kus od kusu. Já ji mám vysokou protože mám rád zátah. Když je maximální krouťák dostupný někde od 4.5k otáček, tak to prostě musím točit. Točím do omezovače běžně. :twisted:
Proto přemýšlím, že si koupím nafťáka ať mám klid. I když nejspíš z druhé ruky. Hluk nafty bude balzám na uši zvyklé na omezovač. :mrgreen:
I30 1.6 CVVT 2011 - nechal jsem ženě
IX55 3.0 CRDi 2011 - prodáno
VW Passat 2.0 TDI, chiptuning na něco málo přes 400Nm - firemní dálkáč
Lexus RX 450H 2010 3,5l V6 - Miláček s pořádným motorem. Japonská kvalita.
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Nexus »

jaeden: sorry že to takhle trhám z kontextu, ale nesmírně mě pobavilo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hluk nafty bude balzám na uši
nechci rýpat, ale myslím že omezovač u benzinu je imho lepší než chrochták :lol: to teprv zažiješ peklo, kor u ojetiny :)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
jaeden
*
Příspěvky: 17
Registrován: 30 pro 2012, 18:45

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od jaeden »

Nexus píše: nechci rýpat, ale myslím že omezovač u benzinu je imho lepší než chrochták :lol: to teprv zažiješ peklo, kor u ojetiny :)
Proto tam ten smajlík :D Ale imho chrochták v 2-3k kde má 300Nm je tišší než benzin v 4.3-5.8k kde má 150Nm.
Naposledy upravil(a) jaeden dne 02 led 2013, 14:10, celkem upraveno 1 x.
I30 1.6 CVVT 2011 - nechal jsem ženě
IX55 3.0 CRDi 2011 - prodáno
VW Passat 2.0 TDI, chiptuning na něco málo přes 400Nm - firemní dálkáč
Lexus RX 450H 2010 3,5l V6 - Miláček s pořádným motorem. Japonská kvalita.
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od vorlajz »

možná pocitově tišší, je to trošku jiný zvuk... jo a 1.6 CVVT má ten krouťák 157 Nm ve 4.200 ot... ne v 6.000 ot... :) to by bylo pak peklo... i proto jsem volil radši 1.6, než 1.4, páč ta má svůj max krouťák snad až v 5.000 ot. a to nemluvím o tom, že jsem chtěl 6ti kvalt...

každopádně když jsem měl Octavii FSI 4x4, tak ta měla max krouťák 200 Nm ve 3.500 ot... ale měla o dost kratší převody..., takže to super jelo, ale taky super žralo, tam jsem měl průmě 9,7 l po ujetí 115.000 km...

u té spotřeby hraje opravdu velkou roli profil trati... tady u nás na severu je to samej kopec... kdybych jezdil pořád po rovině, tak to bude taky vypadat jinak... každopádně doufám, že se dostanu někam k hranici 7 l na sto dlouhodobě, to by mi vyhovovalo... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

vorlajz píše:i proto jsem volil radši 1.6, než 1.4, páč ta má svůj max krouťák snad až v 5.000 ot.
Jen pro upřesnění - 1.4ka má sice maximum 137Nm při 5000-5200 rpm, ale už od 3tis. je na 130Nm, a třeba můj kus má maximum "už" při 4400ot (na brzdě).
Problém je v debilním programu ŘJ, která kvůli emisím motor nenechá přidat na skutečný maximum, takže výsledek je takovej gumovej tupej projev..
Výhoda o cca centimetr delšího zdvihu 1.6ky je jasná.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od vorlajz »

pilotzz píše:Výhoda o cca centimetr delšího zdvihu 1.6ky je jasná.
jsem laik, muzes mi toto bliz vysvetlit? Diky

musim se pak mrknout na ty grafy prubehu vykonu obou motoru... U me auto hodne oziva kolem 4.ooo ot.
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

Vrtání obou motorů je stejné, zdvih pístu je u 1.6ky o centrimetr větší - má jinou kliku.
Větší objem je dán jen vyšším zdvihem. Síla na píst (o něco větší - daná objemem spalované směsi) působí na větší páce (klice), tudíž generuje větší kroutící moment, resp. i s menší dávkou směsi může působit stejná síla na větší páce a při ideálním převodu být v konci efektivnější než menší slabší motor..
(samozřejmě ta síla je znednodušená, svět není statický, takže je důležitý průběh oné síly= tlaku na plochu pístu v čase = během pracovní doby, tedy vztaženo k úhlu/natočení kliky což je ve výsledku točivý moment motoru; násobený otáčkami = výkon. Průběh tlaku během pracovního cyklu graficky znázorňuje tzv. indikátoroý diagram - ten je ale pro konkrétní motor spíše utajovanou skutečností, ledaže by se chtěl výrobce mimořádně pochlubit s nějakou novinkou, která bez přeplňování zvýší krouťák, třeba změnou časování a délkou zdvihu ventilů...)
(to Z je okamžik zápalu - s předstihem před horní úvratí)
http://eamos.pf.jcu.cz/amos/kat_fyz/mod ... startpos=2
Přílohy
diagram.jpg
diagram.jpg (12.77 KiB) Zobrazeno 685 x
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od vorlajz »

diky za vysvetleni, ale moc moudry z toho nejsem :)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
dalibordn
**
Příspěvky: 140
Registrován: 02 bře 2009, 18:24

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od dalibordn »

vorlajz píše:možná pocitově tišší, je to trošku jiný zvuk... jo a 1.6 CVVT má ten krouťák 157 Nm ve 4.200 ot... ne v 6.000 ot... :) to by bylo pak peklo... i proto jsem volil radši 1.6, než 1.4, páč ta má svůj max krouťák snad až v 5.000 ot. a to nemluvím o tom, že jsem chtěl 6ti kvalt...

každopádně když jsem měl Octavii FSI 4x4, tak ta měla max krouťák 200 Nm ve 3.500 ot... ale měla o dost kratší převody..., takže to super jelo, ale taky super žralo, tam jsem měl průmě 9,7 l po ujetí 115.000 km...

u té spotřeby hraje opravdu velkou roli profil trati... tady u nás na severu je to samej kopec... kdybych jezdil pořád po rovině, tak to bude taky vypadat jinak... každopádně doufám, že se dostanu někam k hranici 7 l na sto dlouhodobě, to by mi vyhovovalo... ;)
Na 7 v oblasti jak píšeš a jěště s CW to bude velký oříšek těžkou rozlousknutelný.Můj typ bude 7.5-7.9.
Hyundai i30 made in cz
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“