mmv: tak to jarní-podzimní spotřebu benzinu máme stejnou, teď se mi to zvedá i přes litr, protože dost jezdím couračky kolem kilometru, třeba 6x za den a to na plyn nepřepne, nebo přepne na posledních 20m
ale aby reduktor zamrznul za 5-10min?
po takové době má motor dávno běhovou teplotu a nemůže samovolně zamrznout. V sonatě mám poddimenzovaný reduktor a bohužel ho cíleně můžu za jízdy zmrazit tak, že okamžitě zdechne motor... poprve jsem to zaregistroval na srazu na letišti, když krmím pod plným těch papírových 118kW, přes reduktor jde obrovské množství kapalného plynu a zároveň vody, která plyn ohřívá a mění jej na plynný. Dokud držím motor v otáčkách, tak není žádný problém, protože voda rychle cirkuluje a ohřívá reduktor a nemá jak zamrznout, ale po projetí cíle jsem vyřadil a brzdil jenom brzdama, v ten okamžik téměř přestane voda cirkulovat a trvá to tak 3-5s než reduktor zamrzne - a pěkně u toho píská
stalo se mi to téměř vždy, když jsem šel za tím, že ho za jízdy přemrazím... jediný co k tomu můj poddimenzovaný reduktor (tuším že spadá do kategorie čtyřválců do 100kW) potřebuje je vyřadit na neutrál po pořádné náloži. Když tam nechám kvalt, motor má vyšší otáčky, proteče víc vody a nic se nestane. Stačí řádově tak 5s a k zamrznutí nedojde
pilotzz: severtom má pravdu s tím zapečením vstřikovačů u přímovstřiků, ale o tom jsem tady (možná v jiném vlákně) víckrát psal, že podle zatížení motoru dochází až k poměru 80%benzinu a 20%plynu a jedním dechem jsem dodal, že tohle je důvod proč bych si přímovstřik nekoupil
nezvládal bych náklady na provoz. Jediné slušné řešení v dnešní době o kterém vím má vialle a tím je vstřikování kapalného lpg pomocí benzinových vstřikovačů, ale to severtom komentoval slovy "je to kompromis na kompromis"... každopádně zkušenosti s tím nemám žádné a moc aut s tím taky nejezdí, takže co to (ne)udělá třeba po 100 nebo 150tis km budeš zatím těžko zjišťovat...
http://www.gera.cz/lpg/prestavba-fsi-na-lpg.php