Zimní radovánky

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od 69pavel »

jinak takovou mou zivotni skusenost z dob kdy jsem jeste jezdil se svym soukromym zajezdovym autobusem Karosa,bylo to v zime pri navratu z Prahy do Ostravy a dost tehdy foukal silny vitr, z Prahy jsem vyjizdel cca kolem 23 hod vecerni smer na Brno,dalnice skoro prazdna sem-tam kolem profrcelo auto.No a nekde za Humpolcem jak jsem vyjel z poza lesniho porostu na nekrytou cast dalnice,tak me sfoukl bocni vitr z praveho jizdniho pruhu az k levym svodidlum.Abych do nich nenarazil tak jsem ztrhnul volantem,lec jsem mel smulu,ze na ceste byla ledovka jak na kluzisti.To co nasledovalo bylo jako v nejakem akcnim filmu.V zivote jsem nemel tak spocene zada smrtelnym potem.Nejen ze s trochou stesti jsem ten smyk ustal,a udrzel jsem bus na ceste bez jedineho skrabance na karoserii.Ale navic s celym busem jsem se otocil o 1 a pul hodiny a zustal jsem stat v protismeru ve svem smeru.V autobuse 40 skoroposranych bledych pasazeru.Jen vedouci zajezdu co sedel vedle me ,tak jak jsme zustali stat a klesla oblaka prachu,vstanul a s ledovym klidem me poplacal po ramene a pronesl-klobouk dolu,je videt ze to mas v ruce,to ze jsme byl spocenej vsude i tam kde se normalne nebyva,tlak skoro 200,rozklepana kolena- to uz nevidel. I kdyz tehdejsi pocity cestujich mohly byt horsi nez moje.
auto co jelo za mnou tak mi potom ridic rikal ze jak se vznesla oblaka snezneho prachu tak ztratili na chvili celou dalnici z oci a nevideli kam ze to jedou,nastesti nikdo do mne tehdy nenarazil. jako kdyz na to vzpominam tak uz to beru jako humornou historku ale tehdy mi do smichu dvakrat nebylo,natoz cestujicim,nechtel bych neco takoveho zazit a sedet vzdadu v prostoru pro cestujici,musi to byt hruza.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Reklama
 

Uživatelský avatar
smokeflypaper
*
Příspěvky: 70
Registrován: 18 zář 2012, 14:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od smokeflypaper »

Tak to gratuluju k manevru. Udrzet autobus ve smyku a vyvaznout bez ztraty kyticky je umeni ;)

Jinak k tomu plynu u FWD pri nedotacivem smyku, je mozno samozrejme plynem korigovat to aby se kola dostaly do zaberu.. nemyslim tim plyn na 100%, ale treba jen na 25%, tim se kola maji sanci chytnout rychleji nez kdyz jsou jen na volnobeh..
ale chce to urcite cvik/mit to vyzkousene.. zalezi taky na momentalni adhezi takze na snehu by mel byt ten plyn obravdu minimalni na suchem asfaltu klidne i vetsi ale ne plny..

PS: chybou, ktera take predchazi prechodu FWD vozidla do nedotaciveho smyku pri zataceni je prave jizda uplne bez plynu nebo prudke brzdeni. Ale jak jsem psal zalezi na podminkach vozovky, rychlosti, vaze auta, rozlozeni vahy, kvalite pneu, atd...
i40cw,1.7 CRDi 100kW, AT,style+navi (seznamuji se :)
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2777
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od Espero »

No to já mám historku, když jsem ještě jezdil s Trabantem a bylo to někdy v r. 1974-1975, od r. 76 jsem koupil Škodovku 100, tak to později být nemohlo. Vzadu v kufru jsem vozil trochu těžší dřevěnou krabici s vysouvacím víkem v drážce na vercajk a drobné díly (souvisí to s historkou). Jel jsem v noci a za tmy z Budějovic do Prahy a za Táborem, resp. za Sudoměřicemi na staré budějovické se jede trošku do kopce, pak je pravoúhlá zatáčka vpravo, pokračuje se pak rovně znovu lesem napřed z kopce a pak znovu do kopce. Jel jsem kolem lesa, ten je po pravé straně a ta zatáčka je na volném prostoru, pak zase začne znovu les. Něco podobného jako u předchozího příspěvku, neboli dostal jsem smyk. Nešlo o vítr, ale o to, že v zatáčce byl led a současně mlha, ale jako mléko, krátký úsek, asi 100 metrů jako bílá stěna. Přes ten les před tím to vidět nebylo, není dodnes přes něj do zatáčky vidět. No a samozřejmě smyk na tom ledě, ale naprosto jsem nevěděl, kam v tom mléku mířím, zatáčka byla 90 stupňů doprava (naštěstí jsem to tam znal a věděl jsem), takže kromě rovnání smyku jsem se pokoušel udržet auto i v té zatáčce na silnici. Srovnat to do rovna znamenalo vylétnout ze silnice na vnějším oblouku zatáčky. Povedlo se mi po 4 dalších smycích to nakonec uřídit. Dokonce jsem ani nezastavil. Horší to bylo s tím zavazadelníkem. Krabice při tom smyku odstředivou silou vyrazila na výlet a zevnitř mi prorazila pravý zadní blatník a rohem koukala asi tak 10 cm ven, to jsem zjistil až doma, po zbytek cesty jsem nechápal, proč na mě předjíždějící auta troubila a lidi v nich něco ukazovali. Aspoň jsem se mohl pocvičit, jak opravit ten blatník - praskliny projet vrtačkou, srovnat to podlepením skelným vláknem namočeným v epoxidu, potom spáry epoxidem "vytmelit" všechno zabrousit, znova srovnat epoxidem, znovu zabrousit a nakonec nastříkat barvu (sprayem), Téměř to ani nebylo nakonec vidět a "oprava" přišla v tehdejších cenách na nějakých 80,- Kč i s tím sprejem.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od 69pavel »

my si muzem psat,vime sve a vime o cem mluvime, toto by spis meli probirat v autoskole a ucit tam lidi jak se chova auto pri ruznych situacich,bohuzel toto se nedeje a pak to na cestach taky tak vypada.

navic si myslim ze by meli povinne byt prezkouseni vsichni tak jak maj profici udelat to proste i pro obycejny lid aby lide se seznamili s novinkama, kolik je lidi co ridicak na vyhlasku 100 ktera dnes uz neplati a nekteri nemaj paru ze uz je zakon ktery prosel nescetne krat zmenama a porad to meni v cim dal vetsi paskvil.
je to sice zase o penezich ale kdyby tady dal stat penize do prevence nehod misto na lecbu drog a ostatnich picovin tak by udelal lepe.kdyb v autoskole promitali novym adeptum veskere zabery z nehod vcetne nasledku i s mrtvolama tak by to melo pozitivni vliv na psychiku a mozna by si rozmysleli kdyz cerstvy ridicak sedne do silneho vozu jestli mu zato stoji zivot riskovat na ceste,ale toto je o celkovem pristupu k vychove od mala,coz priznejme si rok co rok je mlada generace horsi a horsi
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od Amalfi »

Kuci moc dobre se to tu cte. Jinak ja mam uchylku stejne jako Hard a SFP kdyz je snih, vezmu retezy a lopatu a jedu se vyblbnout. S drivejsimi auty se to nedalo, s temi jsem ale vzdy trenoval pripominaka jak se chova auto na snehu a na ledu na volnych plochach. U i20 ktera ma ESP to bylo uz znatelne lepsi. Jinak jak jsem vythl smyk do prednich kol a jel rovne, vzdy mi pomohlo pridat mirne plyn - jak pise SFP. Kola se hned chytla a vytahla mne ze zatacky, stalo se mi to tak na Getzu i na i10. Ale ja v techhle okamzicich nepanikarim, mam vzdy jasno, to mam z tech pocitacovych her :) Ale jsou i jini lide, kteri se rozsypou a sve chyby opakuji a nedaji se poucit.
Kdysi pred mnoha a mnoha lety to jeste jezdil predchudce Daewoo Matize - Daewo Tico. Mela ho jedna pani ktera ho v zime nabourala a mela me vezt k zakaznikum. Protoze nemela cim, sef firmy ji pujcil auto sve manzelky - Ford Ka - to prvni cele oplastovane. Jeli jsme takto pres Skritek (Mezi bruntalem a Sumperkem) kdo to zna vi ze se jede pres hrebeny hor a v zime tam byva opravdu hodne snehu. Silnice jsou ale udrzovane a pokud clovek prizpusobi jizdu okolnostem, neni problem. My jsme ale problem meli ... pani sedela v aute, ktere bylo o neco silnejsi nez Tico, a nechapala ze to v zime klouze. Takze necekalo se dlouho a nasadila na rovnem useku k predjizdeni aut pred nami. prvni pokus nevysel, dostala hodiny a zarazili jsme se cumakem do snehu nahrnuteho na okraji cesty. Snih byl nastesti mekky a k poskozeni plastove masky auta nedoslo. Ridicka byl dost vyhukana, nechtel jsem ji stresovat, jeli jsme dal. Predpokladal jsem ze uz to zkouset nebude, preci jen se poradne lekla. Omyl za skritkem a ceduli okres Sumperk predjizdela dodavku takovym stylem ze to nedavalo vyznam, bylo to z kopce takze prepokladala ze to bude hned, tak na to slapla.... no pri vraceni se na svou polovinu zazmatkovala, a ztratila kontrolu nad rizenim, brzdy, plyn toceni volantem, litali jsme po silnici strasne, nastesti nejelo nic v protismeru, tak jsme narazili do svodidel a predek auta rozbity. No cekali jsme 2 hodiny na policajty zase byla nervnuta a ze ona uz tim nepojede, ale zatech par hodin ziskala na sebejistote. Bylo jasne ze sluzebka skoncila, takze jak dopravka odjela, meli jsme jet zpet. No rizeni uz mi prenechat nechtela, ze zpatky uz to dojede... Ujeli jsme velky kus cesty a dorazili k esicku, kdy jsem si rikal, ja bych to jel pomaleji, vzdyt je tu brecka ... Pani ale ani nezpomalila, cim vic jsme se priblizovali tim vetsi riziko jsem v zatacce videl a ona porad nic .... no pak zatocila jako krava a na brzdy ...... no jeste ze to odnesli ty dvere mezi mnou a svodidly. Prohodila neco o tom ze uz kurva policajty volat nebude a jeli jsme dale.
Urcite si dovedete predstavit jakou mel radost jeji sef a co asi chudak musel vysvetlovat manzelce...
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
pepe pedro
**
Příspěvky: 426
Registrován: 13 dub 2011, 14:08
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od pepe pedro »

kaskadérka jako prase.Sebrat papíry a nasrat do rúk :|
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od 89majlo96 »

smokeflypaper píše:PS: chybou, ktera take predchazi prechodu FWD vozidla do nedotaciveho smyku pri zataceni je prave jizda uplne bez plynu nebo prudke brzdeni.
S jazdou bez plynu sa dostanes skor do smyku ako s trochu pridanym plynom ? Na toto si ako prisiel ?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od Hardcam »

Vidim tady par ironickejch narazek, jen jsem tim chtel rict, ze je uplne neco jinyho zkusit si "rizenej" smyk na letisti, kde na sobe clovek nepocituje zadne riziko a vi, ze to dopadne dobre a pak se o to samy pokouset se sevrenou prdeli v provozu nekde v serpentinkach, kde je kolem akorat skala a svodidla. Ucit se na parkovisti urcite neni spatny, ale "prdel" s predokolkou je nesmysl, utopie. S tricitkou "trenuju" tady na vesnici, kde je minimalni provoz, ale silnice tu jsou akuratni, dostatecna viditelnost na reakci a jeste jsou na nich pruhy snehu, ve kterych se snazim jezdit a pokouset to.
Co se Hirohita (L200) tyce, tak s tim je spojena i moje nova zaliba - foceni a ta cesta, na ktery je focena, bylo asi to nejmirnejsi, kde jsem predvcirem byl. L200 projede i nesmysly, presto je to adrenalin a jinou obdobnou zabavu bohuzel nemam (na padak a bungee se urcite necejtim). Bavi me rokle v lesich (rep. voj. prostorech), brody (jeden zamrzly tak trochu prasknul a hned to byla vetsi zabava), hodne zavata pole. Vetsinou jsou vsude stromy, takze je sance se v pripade problemu vytahnout dalkove rizenym navijakem. Amalfiho obdivuju, ze tohle podstupuje s novym autem, na to bych nemel zaludek a vetve krase nici lak.
Tady jsem jeste vystoural nejaky foto (z videa).
Přílohy
hiro.jpg
hiro.jpg (117.32 KiB) Zobrazeno 1668 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od laufas »

koukam na to video... Proc to tak turuje? Kdyby nedaval tolik plynu, auto by se lip vyhrabalo, ne? Btw nejsem zastance podobnyho orani po okoli.
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od Hardcam »

Neni to jen v lesich, v CR je spousta prostoru, kde se da "beztrestne" takhle dodavet. Turuje to proto, ze auto je lanem privazany ke stromu a ceka, kdy kola budou min prokluzovat a chytnou se. Ikdyz je fakt, ze plynu ma vic nez je treba, stacila by pulka.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
smokeflypaper
*
Příspěvky: 70
Registrován: 18 zář 2012, 14:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od smokeflypaper »

89majlo96 píše:
smokeflypaper píše:PS: chybou, ktera take predchazi prechodu FWD vozidla do nedotaciveho smyku pri zataceni je prave jizda uplne bez plynu nebo prudke brzdeni.
S jazdou bez plynu sa dostanes skor do smyku ako s trochu pridanym plynom ? Na toto si ako prisiel ?
Zkušenosti z okruhového ježdění v závodním speciálu, a také z jízd z osobním autem na kluzkém povrchu.

Podotýkám že, je důležité jen ten plyn lechtat! A ne na to dupat jak o život.

Prakticky to funguje tak, že kolo které není v zápřahu, netahá směrem kterým je natočeno, ale hrne se po tečně ve směru, který byl u auta ve chvíli kdy pneumatiky ztratily veškerou adhezi. V tento okamžik se dá mírnou korekcí plynu a úhlu natočení kol docílit toho, že kola získají adhezi zpět a tím pádem již můžeš za určitých podmínek auto dostat zase pod kontrolu.

EDIT:
Hardcam píše:Vidim tady par ironickejch narazek, jen jsem tim chtel rict, ze je uplne neco jinyho zkusit si "rizenej" smyk na letisti, kde na sobe clovek nepocituje zadne riziko a vi, ze to dopadne dobre a pak se o to samy pokouset se sevrenou prdeli v provozu nekde v serpentinkach, kde je kolem akorat skala a svodidla. Ucit se na parkovisti urcite neni spatny, ale "prdel" s predokolkou je nesmysl, utopie. .........

Jasny ze vetsi zabava je to se zadohrabem to nepopiram, ale jak jsem psal, zadny takovy nemam, proto jsem taky na foru :hyu: a ne BMW nebo Nissan. Nesouhlasim s tebou ale v tom ze na lede to nemuze byt prdel. Klidne predvedu ze prdel a adrenalin to muze byt i s predohrabem. Zalezi na tom jak s nim jezdis a jak to umis rozhoupat, tak aby to houpani nebylo nahodily ale chteny.. kapisto?
i40cw,1.7 CRDi 100kW, AT,style+navi (seznamuji se :)
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od 69pavel »

smokeflypaper napsal
Prakticky to funguje tak, že kolo které není v zápřahu, netahá směrem kterým je natočeno, ale hrne se po tečně ve směru, který byl u auta ve chvíli kdy pneumatiky ztratily veškerou adhezi. V tento okamžik se dá mírnou korekcí plynu a úhlu natočení kol docílit toho, že kola získají adhezi zpět a tím pádem již můžeš za určitých podmínek auto dostat zase pod kontrolu


napsal jsi to pekne ale u normalnich aut s prednim nahonem nerealizovatelne, leda ze by to auto melo samosvorny diferak-potom souhlas. jinak nee, mozna ze by tomu pomohla castecne elektronicka stabilizace ale ta funguje jen do doby nez se to prevali pres urcitou mez a pak nepomuze ani ta stabilizace
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
smokeflypaper
*
Příspěvky: 70
Registrován: 18 zář 2012, 14:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od smokeflypaper »

Mas urcite pravdu, ale ja se zde nebavim o velkych rychlostech ale o alespon nejakem vlivu. Psal jsem ze to funguje za jistych okolnosti, nejlepsi bude pokud si to pujdes vyzkouset la snih v malych rychlostech coz muzes klidne i pred domem ;)

Mam vyzkouseno, ze i u osobniho auta to ma vliv. Zkusil jsem si to prave na kluzkem povrchu kde je to znat nejvice. Porovnaval jsem to tak, ze jsem nechal kola stocene a cekal az se to "chytne" a pak to zkousel s mirnym plynem a pak i s mirnou brzdou. S plynem se auto pomalu stacelo tim smerem kam byly natocene kola.

Rozhodne jsem se pohyboval vice tim smerem kam jsem mel natoceny volant nez kdyz jsem to nechal hrnout bez plynu/s brzdou. Na snehu se kola bez plynu chytily prakticky az pri nulove rychlosti u pouziti plynu to bylo vyrazne znat uz pri rychlosti 20-25 Km/h

Efekt pri vyssich rychlostech je v beznych podminkach prakticky nemeritelny. Problem bude ze pri vyssich rychlostech je kinetická energie hrnouciho se auta tak vysoka ze by byly potreba hrebiky aby to neco udelalo... to je fakt...

kdo nezkusi neuveri :mrgreen:
i40cw,1.7 CRDi 100kW, AT,style+navi (seznamuji se :)
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od Yurii »

Tak dneska navráceno z lyžovačky v Rokytnici n.J, na cestu jsem tatíkovi sebral milovanýho Forestera a na prvním zasněženém parkovišti u cesty si trošku pohrál... samozřejmě je to větší sranda než se Skupáčem ale zase díky tomu jak jsem se ho naučil s částečnou ztrátou adheze se mi i permanentní 4x4 řídí mnohem líp :) Nebo asi něják řidičsky zraju nebo co :)

Obrázek

Mimochodem s plně obsazeným autem je to mnohem větší zábava než když jedu sám takže videa fotky nejsou :-D :lol:
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
smokeflypaper
*
Příspěvky: 70
Registrován: 18 zář 2012, 14:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní radovánky

Příspěvek od smokeflypaper »

no jo tak s tímhle to musí bejt paráda ;)
i40cw,1.7 CRDi 100kW, AT,style+navi (seznamuji se :)
Odpovědět

Zpět na „Pokec“