Chiptunning
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Chiptunning
Má někdo zkušenosti s optimalizací software řidící jednotky u Getze 1,3. Z Netu jsem se dozvěděl, že by výkon mohl stoupnou o cca 13 kW a točivý moment o 20 Nm bez zvýšení spotřeby paliva
- Reklama
- mylys
- Moderátor
- Příspěvky: 321
- Registrován: 19 dub 2005, 11:21
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Vitej na Hyundaiclubu.
Muzes upresnit kde "na Netu" ses tohle dovedel?
Myslim si, ze tady moc lidi s touto zkusenosti nebude, protoze vzhledem ke stari modelu Getz jsou vsechny predpokladam jeste v zaruce a ten kdo by si v zaruce nechal "precipovat" ridici jednotku by podle me byl docela nadsenec.
Jinak ja jsem krome tohoto odkazu na chiptuning Getze nic nenasel.
Muzes upresnit kde "na Netu" ses tohle dovedel?
Myslim si, ze tady moc lidi s touto zkusenosti nebude, protoze vzhledem ke stari modelu Getz jsou vsechny predpokladam jeste v zaruce a ten kdo by si v zaruce nechal "precipovat" ridici jednotku by podle me byl docela nadsenec.
Jinak ja jsem krome tohoto odkazu na chiptuning Getze nic nenasel.
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Všeobecně chiptuning nepřeplňovaných (ne-turbo) motorů je nanic a moc se nevyplatí.
Těm 13kW jen čipem bych nevěřil.
Pokud zvyšovat výkon, pak jedině vyměnit vačky, vzduchovej filtr, vyleštit sání a kanálky, výměna komplet výfukového potrubí včetně svodů a pak až ten chip. A samozřejmě ten čip musí bejt odladěnej na tu provedenou úpravu.
Pokud chcete jednoduše navýšit výkon, pak asi nejjednoduší bude výměna vzd. filtru (to ale moc výkonu nepřidá, tak 3-5%) a kompletní předělání výfukového potrubí.
Těm 13kW jen čipem bych nevěřil.
Pokud zvyšovat výkon, pak jedině vyměnit vačky, vzduchovej filtr, vyleštit sání a kanálky, výměna komplet výfukového potrubí včetně svodů a pak až ten chip. A samozřejmě ten čip musí bejt odladěnej na tu provedenou úpravu.
Pokud chcete jednoduše navýšit výkon, pak asi nejjednoduší bude výměna vzd. filtru (to ale moc výkonu nepřidá, tak 3-5%) a kompletní předělání výfukového potrubí.
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
VELCOME JOSEF
Chod motoru tvého vozu má na starosti elektronická řídicí jednotka. Pokud upravíš data uložená v pamětí (eprom) této jednotky, své vozidlo již nepoznáš. Tyto úpravy jsou v zásadě možné u všech typů vozidel s elektronickou řídicí jednotkou. Modifikaci dat řídicích jednotek, tj. sladění výkonu, kroutícího momentu a spotřeby paliva do jednoho harmonického celku, se říká BIT POWER.
Nejjednodušší, nejbezpečnější, nejspolehlivější a zdá se, že i nejlevnější, je optimalizace softwaru řídicí jednotky. Řídicí jednotka řídí, reguluje a kontroluje všechny důležité funkce motoru, sleduje jeho zátěžový stav a pomocí řady senzorů snímá i údaje o vnějším prostředí (venkovní teplotu, množství vzduchu, teplotu motoru atd.).
-zvýšení výkonu motoru o 10 – 40% a točivého momentu o 15 – 35%
-akcelerace, oživení, pružnost
-snížení spotřeby paliva až o 1l dle způsobu jízdy
-zachování limitu čistoty výfukových plynů dle platných norem
-zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
Chod motoru tvého vozu má na starosti elektronická řídicí jednotka. Pokud upravíš data uložená v pamětí (eprom) této jednotky, své vozidlo již nepoznáš. Tyto úpravy jsou v zásadě možné u všech typů vozidel s elektronickou řídicí jednotkou. Modifikaci dat řídicích jednotek, tj. sladění výkonu, kroutícího momentu a spotřeby paliva do jednoho harmonického celku, se říká BIT POWER.
Nejjednodušší, nejbezpečnější, nejspolehlivější a zdá se, že i nejlevnější, je optimalizace softwaru řídicí jednotky. Řídicí jednotka řídí, reguluje a kontroluje všechny důležité funkce motoru, sleduje jeho zátěžový stav a pomocí řady senzorů snímá i údaje o vnějším prostředí (venkovní teplotu, množství vzduchu, teplotu motoru atd.).
-zvýšení výkonu motoru o 10 – 40% a točivého momentu o 15 – 35%
-akcelerace, oživení, pružnost
-snížení spotřeby paliva až o 1l dle způsobu jízdy
-zachování limitu čistoty výfukových plynů dle platných norem
-zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
Hyundai Accent 1.5 Clean Silver
Zatím nejvíc jsem se toho pravděpodobně dozvěděl na www.abctuning.cz, kde je pro mne srozumitelně vysvětlen princip úprav a předpokládané hodnoty zvýšení výkonu i točivého momentu u jednotlivých značek a typů moturů. Ale přesto bych rád i praktické zkušenosti někoho, kdo to již provedl.
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
chip tuning
... dať si v záruke chip, ktorá trvá 3 roky /niekde až 5 rokov/ je asi nezmysel. Automaticky padá záruka, a to je hlavná nevýhoda. Určite sa dá upraviť točivý moment a výkon o pár % ...ale stojí to zato
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Některé firmy po chiptuningu přebírají záruku na motor.
Já říkám, že chiptuning objektivně na tomhle motoru nepoznáš.
Když už to budeš dělat, tak si před tím a potom zajeď změřit výkon na motorovou brzdu, ať alespoň poznáš, jak moc ti lhali
Já říkám, že chiptuning objektivně na tomhle motoru nepoznáš.
Když už to budeš dělat, tak si před tím a potom zajeď změřit výkon na motorovou brzdu, ať alespoň poznáš, jak moc ti lhali
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
K tomu ABCTuningu, z mého okolí mám hodně informacích a jejich velmi špatných referencích, takže pokud chceš vyhodit peníze, tak je radši dej mě. Výsledek pro tebe bude stejnej, na autě nic nepoznáš a mě to potěšíJosef píše:Zatím nejvíc jsem se toho pravděpodobně dozvěděl na www.abctuning.cz, kde je pro mne srozumitelně vysvětlen princip úprav a předpokládané hodnoty zvýšení výkonu i točivého momentu u jednotlivých značek a typů moturů. Ale přesto bych rád i praktické zkušenosti někoho, kdo to již provedl.
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
chiptuning GEtz
....začínam meniť svoj názor na chiptuning pre môjho 1.1 Getza, po tom čo som si prečítal na www.hyundaicz.cz firma ACH s.r.o Ostravský kraj a ich ponuke na chip v spolupráci a ABC-Chiptuning. Záruka ostáva, spotreba tiež, v prípade nespokojnosti sa preprogramuje riadiaca jednotka späť, tak fakt nevidím problém....
Nárast výkonu motora je zaujímavý, ale hlavne nárast krútiaceho momentu v ešte nižších otáčkach ! Može to byť celkom citelné s 950kg vozidlom
Ak by aj spotreba klesla bral by som to už len ako bonus, ktorý poteší.
Finančne to nieje až tak hrozné, keď si uvedomím že zrazu mám pod kapotou motor skoro o sile 1.3l Myslím, že je to ešte viac lákavejšie pre tých čo majú klimatizácie a motor 1.1. Po chiptuningu ani nepocítia že si zapli klimu
Nárast výkonu motora je zaujímavý, ale hlavne nárast krútiaceho momentu v ešte nižších otáčkach ! Može to byť celkom citelné s 950kg vozidlom
Ak by aj spotreba klesla bral by som to už len ako bonus, ktorý poteší.
Finančne to nieje až tak hrozné, keď si uvedomím že zrazu mám pod kapotou motor skoro o sile 1.3l Myslím, že je to ešte viac lákavejšie pre tých čo majú klimatizácie a motor 1.1. Po chiptuningu ani nepocítia že si zapli klimu
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
to all: připojím jen svůj postřeh.
Vystudoval jsem ČVUT fakultu strojní - někteří mí spolužáci nyní pracují pro výrobce automobilů (VW, GM) jako konstruktéři a vězte, že to zrovna kreténi nejsou.
Myslíte si, že kdyby chip tuning měl pouze mnohdy zmiňované přednosti, že by jej sami výrobci již neaplikovali? Opravdu si myslíte, že firma která nabízí chip má stejný rozpočet na vývoj jako výrobce aut?
Chip tuning spočívá ve změně mapovacích polí v eprom paměti řídící jednotky a klauzule: vyšší výkon - nižší spotřeba - zachovaná životnost jsou parametry, které se vzájemně vylučují. Výrobci aut toto řeší kopmpromisy, které firmy zabývající se chip tuningem jednostraně využívají k navýšení výkonu a to mnohdy bez ohledu na ostatní parametry. Tvrzení, že pak bude zachovaná životnost motoru je pouhým výstřelem do tmy - jak to asi sakra někdo dokáže - vždyť většina výrobců samotných životnost neuvádí!
Jestliže nějaká firma provede chiptuning a přijme záruku na motor, pak v tom případě výkon nezvedají vůbec nebo tak neznatelně, že převzetí záruky na motor je jen formalitou.
Osobně se v motorech vrtám už dlouho, takže jsem již viděl vylágrované motory chipnutých aut (benzin, naftou se nezabývám). Osobně bych spíš věřil firmám, které se úpravou motorů zabývají komplexně (ne pouze eletronicky), kde vám řeknou ano uděláme na motoru to a to, výkon bude přibližně takový, přesně vám to sdělíme až po odladění na motorové brzdě a jeho životnost bude tolik a tolik kilometrů, případně je nutné po tolika a tolika kilometrech motor rozebrat a zkontrolovat. Faktem je, že to je cenově už někde "jinde".
Já osobně považuji za rozumné - pokud auto slouží i jako přibližovadlo, ne jen jako hračka pro zábavu - upravovat auto tak, že nahradím některé komponenty kvalitnějšími, protože výrobce na nich šetřil, kvůli ceně vozu: bavlněný vzduchový fitr, laděný výfuk, zapalovací svíčky s iridiovým jiskřštěm, kvalitnější pneu, případně sportovní podvozek s vědomím nižší životnosti podvozkových komponentů apod.
Ještě jeden postřeh - většina firem, které chip tuning nabízejí na trhu v ČR, software jako takový nevyvíjí, pouze jsou dealeři, proto, když se rozhodnete jejich služeb využít je dobré se zeptat od jaké firmy chip vlastně je.
A ještě jsem si vzpoměl - víte, že mnoho tzv. úpravců, používá stejné pratiky jako autobazary - někde tam dole pod vaším podpisem je malinkým písmem napsáno, že aby byly provedené úpravy citelné je nutné mít nejen motor v absolutním pořádku zároveň používat benzin s oktanovým číslem min. 98 ...
... tak a teď se do mě všichni pusťte ...
Vystudoval jsem ČVUT fakultu strojní - někteří mí spolužáci nyní pracují pro výrobce automobilů (VW, GM) jako konstruktéři a vězte, že to zrovna kreténi nejsou.
Myslíte si, že kdyby chip tuning měl pouze mnohdy zmiňované přednosti, že by jej sami výrobci již neaplikovali? Opravdu si myslíte, že firma která nabízí chip má stejný rozpočet na vývoj jako výrobce aut?
Chip tuning spočívá ve změně mapovacích polí v eprom paměti řídící jednotky a klauzule: vyšší výkon - nižší spotřeba - zachovaná životnost jsou parametry, které se vzájemně vylučují. Výrobci aut toto řeší kopmpromisy, které firmy zabývající se chip tuningem jednostraně využívají k navýšení výkonu a to mnohdy bez ohledu na ostatní parametry. Tvrzení, že pak bude zachovaná životnost motoru je pouhým výstřelem do tmy - jak to asi sakra někdo dokáže - vždyť většina výrobců samotných životnost neuvádí!
Jestliže nějaká firma provede chiptuning a přijme záruku na motor, pak v tom případě výkon nezvedají vůbec nebo tak neznatelně, že převzetí záruky na motor je jen formalitou.
Osobně se v motorech vrtám už dlouho, takže jsem již viděl vylágrované motory chipnutých aut (benzin, naftou se nezabývám). Osobně bych spíš věřil firmám, které se úpravou motorů zabývají komplexně (ne pouze eletronicky), kde vám řeknou ano uděláme na motoru to a to, výkon bude přibližně takový, přesně vám to sdělíme až po odladění na motorové brzdě a jeho životnost bude tolik a tolik kilometrů, případně je nutné po tolika a tolika kilometrech motor rozebrat a zkontrolovat. Faktem je, že to je cenově už někde "jinde".
Já osobně považuji za rozumné - pokud auto slouží i jako přibližovadlo, ne jen jako hračka pro zábavu - upravovat auto tak, že nahradím některé komponenty kvalitnějšími, protože výrobce na nich šetřil, kvůli ceně vozu: bavlněný vzduchový fitr, laděný výfuk, zapalovací svíčky s iridiovým jiskřštěm, kvalitnější pneu, případně sportovní podvozek s vědomím nižší životnosti podvozkových komponentů apod.
Ještě jeden postřeh - většina firem, které chip tuning nabízejí na trhu v ČR, software jako takový nevyvíjí, pouze jsou dealeři, proto, když se rozhodnete jejich služeb využít je dobré se zeptat od jaké firmy chip vlastně je.
A ještě jsem si vzpoměl - víte, že mnoho tzv. úpravců, používá stejné pratiky jako autobazary - někde tam dole pod vaším podpisem je malinkým písmem napsáno, že aby byly provedené úpravy citelné je nutné mít nejen motor v absolutním pořádku zároveň používat benzin s oktanovým číslem min. 98 ...
... tak a teď se do mě všichni pusťte ...
ahojte,nevím co k tomu pořádně napsat, mám jen jednu zkušenost. Jezdil jsem Felicií r.v.97 1,3Mpi 50kW, asi po 15 000km mi autosalon nabídl chiptunning cca za 4500,- a navýšením o 12kW. Vím, že ten výkon dost nadsadili, ale slíbili záruku na motor, větší pružnost a již jmenovanou nižší spotřebu. Nebylo to až tak moc peněz tak jsem to zkusil. Byl jsem mile překvapen, protože jak zrychlení, tak hlavně pružnost se o hodně zlepšila a felicie bez úpravy jsem si podával k snídani.Tam kde dřív jsem při plném autě jel na 4 jsem klidně mohl nechat zařazenou pětku. Spotřeba sice neklesla, ale ani nestoupla. Myslím si, že v určitých mezích se nemusí vylučovat vyšší výkon a nižší spotřeba, protože pro rozpohybování stejné váhy větším výkonem nepotřebujete tolik energie. Já s tím mám kladnou zkušenost i když vím, že 12kW je opravdu blbost.Auto jsem prodal při 160000km a šlapalo jako hodinky.Už půl roku mám Getze 1,3 a po záruce a ještě pár km do toho jdu, už jen kvůli pružnosti. koho to zajímá a není vysloveně proti tak www.bitpower.com
Každý ať si názor ostatně udělá sám!Zdarec a spoustu šťastných km v Getzíku.
Každý ať si názor ostatně udělá sám!Zdarec a spoustu šťastných km v Getzíku.
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
chiptuning
....v podstate v každom príspevku, je niejaká pravda. Ja tiež silno zvažujem že si dám ten chip do môjho 1.1 Getza. Ak by sa predsa začalo diať niečo zlé s autom, čo by spôsobil nový software, je predsa prípadna zodpovednosť v rámci zmluvy na úpravcovi a keď má niekto za sebou, skúseného automechanika a dobrého právnika nieje sa predsa čoho báť. Podľa mňa sa to oplatí vyskúšať, či už pre 1.1 aj pre 1.3 motor.
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
Nevím, jestli dají záruku a po 2roky mně to ještě trápit nebude, ale autosalon Hyundai Olomouc firmu Bitpower doporučuje a všude mají jejich reklamu, ale ruku do ohně za to nedám, v dnešní době je kšeft jen kšeft. Nemám ještě jasno v motorizaci podle papíru jsem si koupil 1,3 63kW, v techničáku velkém mám 1350 a 62.5kW 118Nm v malém 1,4 62,5kW.Všude na netu najdeš motory pro Hyundai 1,3 60kW a 1,4 63kW,tak tomu moc nerozumím,každý papír jiný údaj.Jinak se chystám pokovit okna na tmavo,5500Kč ale bude to krasavec!
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
chip ano či nie?
...podľa úspešného predajcu aut Hyundai a Chevrolet firma ACH.s.r.o. Fridek -Místek sa po inštalacii chiptuningu do motorov Hyundai všetkých kubatúr záruka na motor neruší, dokonca ju na prianie zákazníka urobia priamo na novom aute, pri jeho preberani v ich showroome priamo pred očami nového vlastníka auta Hyundai. U nich v servise myslím že aj majú motorovú brzdu, kde sa daju uverit nové dáta.
Podmienka je instal chiputuningu u nich priamo pracovníkmi ABCtunnig.cz. V takom prípade nieje fakt čo riešiť so zárukou.
Keby som býval na Morave už dávno som u nich. Sú výborní predajcovia
Podmienka je instal chiputuningu u nich priamo pracovníkmi ABCtunnig.cz. V takom prípade nieje fakt čo riešiť so zárukou.
Keby som býval na Morave už dávno som u nich. Sú výborní predajcovia
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/