Ako zabehávať motor?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Ako zabehávať motor?
Nemusíš přepínat na manuál - když v kopci pořádně šlápneš na plyn (ale ne na podlahu), tak ti převodovka snad povolí otáčky nad 3000, ne?
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- Reklama
Re: Ako zabehávať motor?
Konečně jsem něco našel od odborníků, tedy lidí, kteří motory vyvíjí. Týká se motorů všeobecně, ne jen zajíždění. Úryvek o zajíždění je níže.
Celý článek je zde, doporučuji přečíst:
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv,
Spousta dotazů chodí i na téma zajíždění motoru. Dříve se doporučovalo šetřit ho nějakých pět tisíc kilometrů. Je to nutné i u moderních aut?
Je. Ale doba zajíždění je kratší, do 1 500 km. Opravdu však doporučuji dodržovat to, co je v návodu k obsluze. Tedy, do 1 500 km se vyhněte vysokým otáčkám, nejezděte na plný plyn, nejezděte s přívěsem, postupně zvyšujte zátěž. Zpočátku je totiž v motoru trošku vyšší vnitřní tření, postupně si ‚sedá‘, i v moderním motoru je ten efekt poznat.
Po zajetí se sníží i spotřeba. Ale je dobré si uvědomit, že je spousta věcí, které byste motoru neměli nikdy dělat, protože mu ubližují. Třeba ho vytáčet v zimě za studena. Olej je tuhý, mazání ložisek je ztížené, a motoru v tu chvíli dáváte neuvěřitelné rány – je to jako byste s ním najeli navíc 20 000 km. Motoru ani nesvědčí vytáčení do červeného pole - máme sice omezovače, ale když nemusím, tak ho netrápím.
Celý článek je zde, doporučuji přečíst:
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv,
Spousta dotazů chodí i na téma zajíždění motoru. Dříve se doporučovalo šetřit ho nějakých pět tisíc kilometrů. Je to nutné i u moderních aut?
Je. Ale doba zajíždění je kratší, do 1 500 km. Opravdu však doporučuji dodržovat to, co je v návodu k obsluze. Tedy, do 1 500 km se vyhněte vysokým otáčkám, nejezděte na plný plyn, nejezděte s přívěsem, postupně zvyšujte zátěž. Zpočátku je totiž v motoru trošku vyšší vnitřní tření, postupně si ‚sedá‘, i v moderním motoru je ten efekt poznat.
Po zajetí se sníží i spotřeba. Ale je dobré si uvědomit, že je spousta věcí, které byste motoru neměli nikdy dělat, protože mu ubližují. Třeba ho vytáčet v zimě za studena. Olej je tuhý, mazání ložisek je ztížené, a motoru v tu chvíli dáváte neuvěřitelné rány – je to jako byste s ním najeli navíc 20 000 km. Motoru ani nesvědčí vytáčení do červeného pole - máme sice omezovače, ale když nemusím, tak ho netrápím.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Ako zabehávať motor?
V navode pre i30 je pisane ze motor nevyzaduje extra zajazdovanie. Ale prvych 1.000km by mali byt otacky maximalne 3 - 4.000, nejazdit v stalich otackach a vyhnut sa prudkemu brzdeniu aby si brzdy postupne sadli. Pred i30 som mal noveho megana 1.6 benzin a jazdil som s nim tiez podla navodu prvych 3.000 km otacky 3 - 4.000 a bez problemov...
Momentalne mam na mojej i30 nieco cez 3tis km a nemam problem ju vytocit na 4 stupni aj do 110kmh to je okolo 5tis otacok. Samozrejme to to vytacanie je viac menej len pri najazde na dialnicu co nie je az tak casto kedze jazdim 80% v meste...
Momentalne mam na mojej i30 nieco cez 3tis km a nemam problem ju vytocit na 4 stupni aj do 110kmh to je okolo 5tis otacok. Samozrejme to to vytacanie je viac menej len pri najazde na dialnicu co nie je az tak casto kedze jazdim 80% v meste...
i30, 1.6GDI, style
Re: Ako zabehávať motor?
Pokud píšou maximálně 3000-4000, tak to neznamená, že to máš udržovat v tomto pásmu. Každej ať si to zajíždí podle svého, ale já se pak nedivím, že všichni chtěji podat hromadnou žalobu na Hyundai kvůli spotřebě...
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ako zabehávať motor?
No jako bývalý prodejce aut samo sleduju takové diskuse a rád bych jen upozornil že ne vše co se napíše v podobných příspěvcích na které odkazuje Deegr bych bral vážně...... např. toto - cituji: Pak by mohl být třeba problém s opotřebením ložisek na vačkové hřídeli a podobně.
Tedy když se zamyslím nad výše uvedeným nechápu proč by nízkými otáčkami měli být poškozené právě ložiska na vačkových hřídelích. Každému je snad ihned jasné že vačky určitě v nízkých otáčkách netrpí. To co je nadměrně namáhané v nízkých otáčkách jsou pístní čepy, ojnice a ojniční ložiska na klice a ev. i hlavní ložiska na klice......
Majitelům nových vozů jsem říkal toto: prvních 1500 km nesešlapujte naplno plyn max. do 3/4 a jezděte max. do 3/4 max. otáček, používejte všechny rychlostní stupně a nejezděte dlouho ustálenou rychlostí např. na dálnici..... Taktéž netahejte v době "zajíždění" přívěs. Pokud není vyhnutí a potřebujete jet s přívěsem, snažte se jezdit s vyššími otáčkami na nižší převodový stupeň aby zatížení motoru nebylo příliž vysoké.... po ujetí cca 1500 km už není třeba motor nějak zvlášť šetřit
Tedy když se zamyslím nad výše uvedeným nechápu proč by nízkými otáčkami měli být poškozené právě ložiska na vačkových hřídelích. Každému je snad ihned jasné že vačky určitě v nízkých otáčkách netrpí. To co je nadměrně namáhané v nízkých otáčkách jsou pístní čepy, ojnice a ojniční ložiska na klice a ev. i hlavní ložiska na klice......
Majitelům nových vozů jsem říkal toto: prvních 1500 km nesešlapujte naplno plyn max. do 3/4 a jezděte max. do 3/4 max. otáček, používejte všechny rychlostní stupně a nejezděte dlouho ustálenou rychlostí např. na dálnici..... Taktéž netahejte v době "zajíždění" přívěs. Pokud není vyhnutí a potřebujete jet s přívěsem, snažte se jezdit s vyššími otáčkami na nižší převodový stupeň aby zatížení motoru nebylo příliž vysoké.... po ujetí cca 1500 km už není třeba motor nějak zvlášť šetřit
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Ako zabehávať motor?
"Moderní motor vydrží hravě čtvrt milionu km, nevadí mu ani 1100 otáček"
přeloženo do češtiny: "Pěkně podtáčejte motory, ať si brzo koupíte nové"
Takový bulíky mi věšet na nos... Když držím na rovině bez potřeby akcelerace nějakých 1450 - 1500 ot., tak to už je fakt humus, nedejbože, abych při těch točkách dupal na plyn a snažil se zrychlovat. Takhle prasit motor. Nepotřebuju furt auto honit, pro běžný provoz mi stačí nějakých 1700 - 2000 ot., ale tlačit to takhle nízko, jak radí ten chytrák od škodoffky, tak to ani omylem.
přeloženo do češtiny: "Pěkně podtáčejte motory, ať si brzo koupíte nové"
Takový bulíky mi věšet na nos... Když držím na rovině bez potřeby akcelerace nějakých 1450 - 1500 ot., tak to už je fakt humus, nedejbože, abych při těch točkách dupal na plyn a snažil se zrychlovat. Takhle prasit motor. Nepotřebuju furt auto honit, pro běžný provoz mi stačí nějakých 1700 - 2000 ot., ale tlačit to takhle nízko, jak radí ten chytrák od škodoffky, tak to ani omylem.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Ako zabehávať motor?
U těch 1100 otáček neuvádí, na jakou rychlost a jakým stylem. Třeba tím myslel popojíždění na dvojku a to tomu opravdu nevadí Ale souhlasím, že 1100 otáček na nejvyšší stupeň je u čtyřválců dost málo, motor klepe, duní a chce od vás utéct co nejdál.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02 úno 2013, 18:49
zajet nové auto
koupil jsem nový hyundai i30 combi 1.6 88kw rok.2012 ,zatim velká spokojenost!jen by mě zajímalo,kolik je třeba najet kilometru,aby bylo auto dobře zajeté,kupoval jsem ho nějak na rychlo a nestačil jsem se na všechno zeptat..
Můžete někdo poradit,dík?
MOD Haer : oba prispevky slouceny s existujicim tematem.
Můžete někdo poradit,dík?
MOD Haer : oba prispevky slouceny s existujicim tematem.
Re: zajet nové auto
Už to tu bylo několikrát. Asi nejen kupuješ rychle auta, ale také rychle procházíš fóra.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 9&start=15
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 9&start=15
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Ako zabehávať motor?
Nazdar áci
skrz to zajíždění
sem to tady přečetl všechno sem si udělal shrnutí a vyšlo mě
točit cca 2000 - 4000 OT hodně řadit netočit do červenej čísel
jenomže
já s mým ježděním hlavně po městě (Vankovka,Koliště,Cejl) bych jezdil na DVOJKU max na TROJKU
ono ten radí kdy zařadit vyšší rychlost ale to bych to podtáčel
já jedu na trojku chcu to troch roztáhnout k 3500 OT a už to tam radí čtyřku nebo snad dokonce pětku
skrz to zajíždění
sem to tady přečetl všechno sem si udělal shrnutí a vyšlo mě
točit cca 2000 - 4000 OT hodně řadit netočit do červenej čísel
jenomže
já s mým ježděním hlavně po městě (Vankovka,Koliště,Cejl) bych jezdil na DVOJKU max na TROJKU
ono ten radí kdy zařadit vyšší rychlost ale to bych to podtáčel
já jedu na trojku chcu to troch roztáhnout k 3500 OT a už to tam radí čtyřku nebo snad dokonce pětku
i30 CW 1,6 CVVT stříbrná metalíza r.v.2013
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako zabehávať motor?
na toho rádce se vykašli, nebo ho rovnou vypni mě radil při 60km/h do 12% stoupání zařadit 6tku
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Ako zabehávať motor?
huhu46: buď v klidu, mě to radí řadit šestku kolikrát i na dvojce
Je to nesmyslný numero, kdyby na to místo dali venkovní teploměr, udělali by líp...
Při zajíždění se ti skutečně může v některých momentech zdát, že točíš zbytečně moc. V běžném provozu se zajetým autem se (hlavně po městě) můžeš často pohybovat pod 2000 ot. Ale v době záběhu se doporučuje držet točky mezi 2-4 tisícema.
Je to nesmyslný numero, kdyby na to místo dali venkovní teploměr, udělali by líp...
Při zajíždění se ti skutečně může v některých momentech zdát, že točíš zbytečně moc. V běžném provozu se zajetým autem se (hlavně po městě) můžeš často pohybovat pod 2000 ot. Ale v době záběhu se doporučuje držet točky mezi 2-4 tisícema.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Ako zabehávať motor?
To bude asi tím, že to stoupání prostě nepozná... Ale do další generace prý budou montovat nějaké senzory z telefonů s Androidem, tak by to mohlo být lepší .Limitz píše:na toho rádce se vykašli, nebo ho rovnou vypni mě radil při 60km/h do 12% stoupání zařadit 6tku
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Ako zabehávať motor?
skús si spočítat kolko častí sa drie o seba-nie len motor-prevodovka atd.A to sa musí prisposobit-sadnút.Ak to budeš namáhat je to v r...i.A potom sa možeš stažova na lapárni Podla zápisu to nevypadá ,že nie si nováčik.Takéto základné veci by si mal vediet
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Ako zabehávať motor?
tak nováček řidič nejsu,ale toto je první fungl nový auto tak to nechcu odrovnat
proto sem tady na tom fóru,abych si udělal obrázek
ten rádce řazení se dá vypnout,mě nevadí,spíš je to jen orientační
ale abych furt čuměl na palubovku a řídil se co to ukazuje to bych za tym volantem
nedělal nic jinýho (stejně tam furt čučím - jaká je to BOMBA - ta palubovka)
sem vždycky jezdil se šrotama a u tohoto VOZU motor vůbec neslyším to je prostě LUXUS
říkám mu MERCEDES
a právě proto že neslyším ten motor tak tady s Váma řeším ty otáčky
proto sem tady na tom fóru,abych si udělal obrázek
ten rádce řazení se dá vypnout,mě nevadí,spíš je to jen orientační
ale abych furt čuměl na palubovku a řídil se co to ukazuje to bych za tym volantem
nedělal nic jinýho (stejně tam furt čučím - jaká je to BOMBA - ta palubovka)
sem vždycky jezdil se šrotama a u tohoto VOZU motor vůbec neslyším to je prostě LUXUS
říkám mu MERCEDES
a právě proto že neslyším ten motor tak tady s Váma řeším ty otáčky
i30 CW 1,6 CVVT stříbrná metalíza r.v.2013
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105