LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
Kdyz uz jste u toho Fiatu, tuto znacku potkavam pri tankovani nejcasteji, predevsim prave Punta. Ze zvedavosti jsem se pana (odhadem 30 let) zeptal a naklady na km ma uzasny, tvrdil 1,2Kc/km. S timhle se Fiat docela predvedl a hlavne s touto moznosti prisel opravdu brzo. Mj. Kia se pokousela auta s LPG prodavat tusim v roce 1995, ale i pred reklamu to evidentne nemelo uspech.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: LPG
Náklady pri LPG sú podstatne nižšie ako pri benzíne, ale treba rátať celkové náklady, nielen samotné palivo LPG. Nato netreba zabúdať, potom tie náklady budú trošku odlišné
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
vycházím z tohoto:
Cena CNG vč. DPH se pohybuje okolo 23 až 25 Kč/kg což odpovídá 16,50 až 17,80 Kč/m3 – což je ekvivalent 1 litru benzinu. Jinak řečeno při spotřebě 8 litrů benzinu na 100 km je spotřeba CNG 8 m3 na 100 km, výsledkem jsou potom náklady cca 1,20 – 1,30 Kč/km. V případě přeplňovaných motorů TSI jsou při nižší spotřebě dokonce náklady 1 Kč/km. Pro vozy CNG od r. 2009 dále platí nulová sazba silniční daně.
8 litrů LPG = 8x 18 = 1,44 czk / kč. To nedopočítávám ještě spotřebu benzínu navíc...
Navíc si nějak nedovedu představit, že budou zvedat ceny zemního plynu o daně - to by je domácnosti sežraly ne?
Cena CNG vč. DPH se pohybuje okolo 23 až 25 Kč/kg což odpovídá 16,50 až 17,80 Kč/m3 – což je ekvivalent 1 litru benzinu. Jinak řečeno při spotřebě 8 litrů benzinu na 100 km je spotřeba CNG 8 m3 na 100 km, výsledkem jsou potom náklady cca 1,20 – 1,30 Kč/km. V případě přeplňovaných motorů TSI jsou při nižší spotřebě dokonce náklady 1 Kč/km. Pro vozy CNG od r. 2009 dále platí nulová sazba silniční daně.
8 litrů LPG = 8x 18 = 1,44 czk / kč. To nedopočítávám ještě spotřebu benzínu navíc...
Navíc si nějak nedovedu představit, že budou zvedat ceny zemního plynu o daně - to by je domácnosti sežraly ne?
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: LPG
Ty tvoje počty se mi nějak nezdají.Mně to vychází nastejno podle tvých výpočtů,tedy 1,32 - 1,42.Akorát ten benzín navíc...
Naposledy upravil(a) matysekul dne 25 led 2013, 20:32, celkem upraveno 1 x.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
http://www.cng.cz/cs/618/
ještě mám pár let do výměny auta, tak máme spoustu času to pořešit
ještě mám pár let do výměny auta, tak máme spoustu času to pořešit
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: LPG
Ja jazdim na autobuse s pohonom na CNG. Ide to dobre , len dost odchadzaju sviecky. Kamarat ma sluzobny fiat doblo z vyroby na CNG. A to uz druhy. Prvy na 80 000km zosrotovany. Nedal sa ani opravit. Na tom novsom mu od 40 000 km v kuse svieti kontrolka motor a nikde mu to nevedia urobyt. Cng je tazko stlacitelny iba 20% z objemu nadrze vojde plyn. A pumpy tiez riedko. V Taliansku zas bol kamos a ze bolo viac pump CNG ako LPG. V Norsku zas autobusy chodia na etan ci metan, neviem presne.
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
FISHkaa:daň na CNG bude... v prvé řadě to budou směrnice EU o spotřební dani za PHM, aby si byly rovnocené, tzn. stejné zatížení při produkci energie 1GJ ať už to množství dostaneš z nafty, lpg nebo cng
co se týče nějakého dalšího zdanění, tak tuším Kalousek navrhnul že pro zemní plyn spotřebovaný jako PHM bude jiná sazba daně než pro ten samý plyn, kterým si doma zatopíš nebo ohřeješ vodu... trošku nevyřešenou otázkou zůstaly domácí plnící stanice, ale pokud ještě nezřídili tak určitě zřídí nějaký další úřad, kde to budeš muset registrovat, aby přesně věděli, kolik kubíků si spálil v domácnosti a kolik v autě
co se týče nějakého dalšího zdanění, tak tuším Kalousek navrhnul že pro zemní plyn spotřebovaný jako PHM bude jiná sazba daně než pro ten samý plyn, kterým si doma zatopíš nebo ohřeješ vodu... trošku nevyřešenou otázkou zůstaly domácí plnící stanice, ale pokud ještě nezřídili tak určitě zřídí nějaký další úřad, kde to budeš muset registrovat, aby přesně věděli, kolik kubíků si spálil v domácnosti a kolik v autě
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Zmrdi...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: LPG
Vzhledem k rozšíření CNG v ČR se zatím zdanění neobávám. A také díky tomu, že to je palivo mnohem šetrnější k životnímu prostředí, by to byla podpásovka.
Mám zkušenost s Iveco Daily 3.0 CNG, průměrná spotřeba na dálnici (pohodové tempo cca 110 - 120 km/h) 9 kg prázdný, 10 kg s nákladem 800 kg. Po městě si bere 10 - 13 podle trasy a způsobu jízdy.
Podle zkušeností s dalšíma dodávkama podobné velikosti se dá odvodit, že spotřeba CNG v kg je obdobná jako spotřeba nafty podobně silného motoru. S většíma Transitama, naftovou Dailynou nebo třeba Masterem se mi spotřeba pohybovala mezi 8,5 - 13 l/100 km.
Rozdíl je v tom, že to 1 kilo CNG stojí oněch zmiňovaných 23 - 25 Kč (V Německu a Itálii okolo 1 - 1,1 EUR, v Rakousku dokonce 0,8 EUR), ceny nafty zmiňovat nemusím, jsou známé... Pokud by si někdo pořídil domu plnicí stanici, tak v závislosti na tarifu dodavatele plynu získá ještě výhodnější cenu
Provozní náklady CNG a LPG jsou podobné, z hlediska ekologie a dostupnosti zdrojů je na tom líp ten stlačený zemní plyn. Při tankování "doma" je CNG jasně výhodnější.
Mám zkušenost s Iveco Daily 3.0 CNG, průměrná spotřeba na dálnici (pohodové tempo cca 110 - 120 km/h) 9 kg prázdný, 10 kg s nákladem 800 kg. Po městě si bere 10 - 13 podle trasy a způsobu jízdy.
Podle zkušeností s dalšíma dodávkama podobné velikosti se dá odvodit, že spotřeba CNG v kg je obdobná jako spotřeba nafty podobně silného motoru. S většíma Transitama, naftovou Dailynou nebo třeba Masterem se mi spotřeba pohybovala mezi 8,5 - 13 l/100 km.
Rozdíl je v tom, že to 1 kilo CNG stojí oněch zmiňovaných 23 - 25 Kč (V Německu a Itálii okolo 1 - 1,1 EUR, v Rakousku dokonce 0,8 EUR), ceny nafty zmiňovat nemusím, jsou známé... Pokud by si někdo pořídil domu plnicí stanici, tak v závislosti na tarifu dodavatele plynu získá ještě výhodnější cenu
Provozní náklady CNG a LPG jsou podobné, z hlediska ekologie a dostupnosti zdrojů je na tom líp ten stlačený zemní plyn. Při tankování "doma" je CNG jasně výhodnější.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: LPG
už jsem to někde psal viewtopic.php?f=56&t=9099&start=960#p383574 (nevím jak vložit hezčí tabulku)
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-11-238_cs.htm
cituji
Jak se bude zacházet s alternativními motorovými palivy, jako je LPG (zkapalněný ropný plyn) a CNG (stlačený zemní plyn)?
...
Členské státy, které podporují používání CNG a LPG, často uplatňují na tyto produkty velice nízké úrovně zdanění. Celková míra jejich používání je však stále spíše omezená. V zájmu větší důslednosti by měly být uplatňovány stejné daňové sazby podle obsahu energie a emisí CO2 na všechna motorová paliva, včetně CNG a LPG. To znamená, že relativní výhody každého paliva, pokud jde o emise CO2, budou automaticky oceněny prostřednictvím daňového systému, avšak bez dalších konkurenčních výhod. V nové směrnici se nicméně počítá s dlouhými přechodnými obdobími pro sladění úrovní daně, protože současné daňové sazby za tyto produkty jsou často poměrně nízké a mohl by být zapotřebí určitý časový rámec, než budou moci stejnou měrou konkurovat tradičním motorovým palivům. Členské státy mohou proto po dobu dvanácti let nadále poskytovat CNG a LPG zvýhodněné zacházení.
edit: to chasník, ale cena domácí plničky je raketa (140k) a její provoz taky neni zrovna zadarmo a nemyslím si, že vydrží ten kompresor věčnost, vychází mi to zhruba na hodinovou kilowatu, při plnění standartního vozu 6 hodin seš tam za cca 20 - 40 Kč (NT-VT) na 350??? km + ten plyn (jenom teoretizuji, co google dal)
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-11-238_cs.htm
cituji
Jak se bude zacházet s alternativními motorovými palivy, jako je LPG (zkapalněný ropný plyn) a CNG (stlačený zemní plyn)?
...
Členské státy, které podporují používání CNG a LPG, často uplatňují na tyto produkty velice nízké úrovně zdanění. Celková míra jejich používání je však stále spíše omezená. V zájmu větší důslednosti by měly být uplatňovány stejné daňové sazby podle obsahu energie a emisí CO2 na všechna motorová paliva, včetně CNG a LPG. To znamená, že relativní výhody každého paliva, pokud jde o emise CO2, budou automaticky oceněny prostřednictvím daňového systému, avšak bez dalších konkurenčních výhod. V nové směrnici se nicméně počítá s dlouhými přechodnými obdobími pro sladění úrovní daně, protože současné daňové sazby za tyto produkty jsou často poměrně nízké a mohl by být zapotřebí určitý časový rámec, než budou moci stejnou měrou konkurovat tradičním motorovým palivům. Členské státy mohou proto po dobu dvanácti let nadále poskytovat CNG a LPG zvýhodněné zacházení.
edit: to chasník, ale cena domácí plničky je raketa (140k) a její provoz taky neni zrovna zadarmo a nemyslím si, že vydrží ten kompresor věčnost, vychází mi to zhruba na hodinovou kilowatu, při plnění standartního vozu 6 hodin seš tam za cca 20 - 40 Kč (NT-VT) na 350??? km + ten plyn (jenom teoretizuji, co google dal)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
To by si ale soudruzi z EU měli uvědomit, že pokud "férověji" zdaní plyn jako palivo, může se stát, že to někdo dostane do novin a hlavních zpráv - nelze oddělit plyn do sporáku od plynu do nádrže auta - obojí jde stejným plynovodem.
Tj. všichni co plynem topí, vaří atd. si v případě "férového" zdanění pořádně připlatí.
To dostane celou veřejnost na stranu "autoplynařů"
A tohle téma pokud začíná být o CNG, by se mělo oddělit, přestěhovat na vlastní adresu a tam by se pak mohlo diskutovat o výhodách, nevýhodách a dopadech.
V tomto tématu by mělo zůstat jen LPG. Jinak je to totiž víceméně parazitování zastánců nepříliš rozšířeného CNG použitelného pouze při pravidelném ježdění (jinak z nádrže unikne) na velké popularitě dobře zavedeného a rozšířeného LPG.
Tj. všichni co plynem topí, vaří atd. si v případě "férového" zdanění pořádně připlatí.
To dostane celou veřejnost na stranu "autoplynařů"
A tohle téma pokud začíná být o CNG, by se mělo oddělit, přestěhovat na vlastní adresu a tam by se pak mohlo diskutovat o výhodách, nevýhodách a dopadech.
V tomto tématu by mělo zůstat jen LPG. Jinak je to totiž víceméně parazitování zastánců nepříliš rozšířeného CNG použitelného pouze při pravidelném ježdění (jinak z nádrže unikne) na velké popularitě dobře zavedeného a rozšířeného LPG.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Rád bych se vrátil k "praktičtějším" otázkám ohledně LPG.
Nálepka LPG na zadních dveřích je povinná nebo ji můžu sundat?
Revize je povinná po 10000 km nebo roce podle toho co nastane dřív?
Nálepka LPG na zadních dveřích je povinná nebo ji můžu sundat?
Revize je povinná po 10000 km nebo roce podle toho co nastane dřív?
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Luboshak: nálepka je povinná, ikdyž u řady řidičů u nás jsem ji neviděl, kor u těch co mají hrdlo schované vedle hrdla pro tankování benzinu. Nevím jak tebe, ale mě rozhodně neobtěžuje jediné kdy prý nemusí být, pokud se jedná o tovární přestavbu, jako dělá třeba subaru, kdy za to to celé ručí automobilka...
A revize? Pokud myslíš v rámci záruky, tak bych se přiklonil k Hardovi a budeš to mít v papírech, tzn asi těch 10-15tis km. Jinak jednou ročně, ale drtivá většina jezdí jednou za dva roky před STK, kdy je nutná. Nic víc, nic íň. Taky jezdím před stk a za očuchání a vyplnění papírku si vždy bere kilčo
A revize? Pokud myslíš v rámci záruky, tak bych se přiklonil k Hardovi a budeš to mít v papírech, tzn asi těch 10-15tis km. Jinak jednou ročně, ale drtivá většina jezdí jednou za dva roky před STK, kdy je nutná. Nic víc, nic íň. Taky jezdím před stk a za očuchání a vyplnění papírku si vždy bere kilčo
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
samolepky mám, v kufru
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out