Spotřeba i30 2012

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Deegr »

Teda, tady se na mě ale strhlo lidí :D No tak asi všichni odborníci se pletou, když nedoporučují v záběhu dálnice a asi jsou tak blbý, že jim není jané, že těch 130 km/h člověk nemůže držet pořád. Že se tam nepředjíždí kamiony, že je člově na té dálnici sám. A nebo se domnívají, že jízda rychlostí 110-130 km/h je pro motor pořád stejná jízda, tedy monotóní a proto tu dálnici nedoporučují? Že se nemění režim jízdy?

Ale jak se tu psalo, každý si auto zajíždí po svým, někdo poslechne mechanika, který mu řekne, ať mu dává čočku hned od začátku (přece mechanik tomu rozumí, vždyť se hrabe v autech...), někdo zase vlítne na dálnici, někdo to zase šetří.

Už jsem to tu psal. Zkuste použít selský rozum. Popřemýšlejte, jak to v motoru funguje, jak se to tam asi obrušuje, než si to všechno sedne. I když výrobní postupy jsou přesnější, pořád tam budou microoděrky a těm se vše musí přízpůsobit a když ten píst tam začne lítat rychlostí přes 5000 ot/min, co se asi stane? Ty microtrhlinky,oděrky atd se asi nebudou ideálně brousit, ale třeba se uštípne větší kus. Ty motory pak budou mít větší vůle, budou baštit více oleje i benzínu a nebudou mít udávaný výkon. Ale jak vás tady znám, tak tisíc lidí, tisíc názorů a určitě tady budete zase dávat svoje argumenty, někteří třeba i vypění :D No tak jen do mě :evil:

Tady je i zajimavej článek o motorech, tak všichni povinně přečíst!!! Už jsem ho tu myslím jednou dával.
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Prečítal som si iba začiatok. Ďalej nečítam, lebo...

1100 otáčok nevadí a 3500ot. vadí? Mojim ušiam 1100ot. vadí neskutočne. :roll:

Nemám nič proti tvojmu názoru. :wink: S tým obrusovaním súhlasím. Len si musíme uvedomiť, že je tu xy ludí, ktorí majú nové auto na cestu do práce 5km tam a 5km naspať. Tzn. za 10km 2 štarty. Aj keby dodržovali 2500ot. neverím, že zabehnú auto lepšie než ten, ktorý naloží auto rodinou a lyžami a ide na lyžovačku 350km s davom (normálne ako človek). Ako som písal nedá sa ísť 300km po dialnici bez zmeny rýchlosti (nežijeme v amerike).

Radšej si kúpim auto ktoré jazdilo po dialnici 150km/h, než také, ktoré jazdilo v Prahe 60km/h od križovatky k križovatke.
A také ktoré jazdilo 0-200-0, alebo okruhy by som tiež nechcel :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Deegr »

1100 ot leda tak u šesti a více válců. čtyřválec jdu minimálně na 1500. Šestku dokonce max nějakých 1700. Pak podřazuji. Souhlasím i s tím, že ve městě se auto zajet nedá. Ty studené starty jsou pro zajíždění hodně špatné. Ale že by si člověk nekoupil auto po někom, kdo jel s autem naplno? To by jsi si asi nekoupil nikdy žádné auto. Ono občas se podívat k omezovači motoru spíše prospěje, než když je za celou jeho životnost točen max někam k 4 000-5 000ot. Takový motor určitě pojede lépe. Já třeba nikdy netočím studenej motor přes 2500 ot/min, na první tři kvalty točim jen 2000 ot. Motor točím jen když potřebuju předjíždět.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
4volty
*
Příspěvky: 27
Registrován: 12 říj 2012, 10:03
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od 4volty »

Deegr píše:Tady je i zajimavej článek o motorech, tak všichni povinně přečíst!!! Už jsem ho tu myslím jednou dával.
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Clanok je vyborny a uz som ho cital pred nejakou dobou, ked si ho sem dal prvy krat. A zobral som z neho ponaucenie, ako sa k motoru spravat pocas prvych 1500 km (a nie len pocas tych prvych km, ale pocas celej doby zivotnosti), cize dodrzujem to co je napisane v navode na obsluhu. Motor nevytacam do vysokych otacok (3500 ot/min, nie su vysoke otacky), prvych 500km som jazdil s minimalnou zatazou v rozpati otacok 2-4000 ot/min a tak jazda po dialnici kde sa trochu zvysila zataz novemu motoru nemoze a nikdy uskodi. Dalsiu sobotu absolvujem podobnu trasu znovu s rovnakym stylom jazdy a s rovnakou zatazou. Proste ked chem ist lyzovat a ide sa tam po dialnici, tak pojdem po dialnici aj ked je auto v "zabehu", ale s tym ze motoru nedavam zabrat. Proste pokojnou a pohodovou jazdou a nie stale konstatnou rychlostou.

BTW: si ma normalne vytocil, ked si mi tam napisal "tomu se říká hloupost". :)
Hyundai i30 Style - 1.6 GDI
Alfa Romeo 147 - 1.6 T.SPARK ECO - predane
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Deegr »

4volty: Nechtěl jsem tě vytočit, ani to nebylo myšleno na tebe, i když to tak vyznělo. Ale všeobecně je hloupost zajíždět auto na dálnici. Ty motory jsou línější, nejsou tak pružné a už s tím nikdo nic neudělá. Proto se mají střídat ty režimy jízdy.

Mě osobně už příjde 3500ot/min docela dost při záběhu, natož je mít dlouhodobě, nebo dokonce 4000ot. Já si to vyložil tak, že těch max 4000ot myslí krátkodobě, třeba při předjíždění. Já jsem to zajížděl třeba tak, že jsem motor netočil prvních 2500 km přes 2500 ot, 3000 jen při větších kopcích, nebo předjíždění. Nikdy plnej plyn a žádná dálnice. Radši jsem jel z Prahy do Plzně po starý cestě. Prvních 400 km jsem jel taky v kuse. Teda 200 km do Tábora a druhý den zase zpět. Potom byla cesta do té Prahy po starý. S autem jezdím minimálně 30 km, po městě jezdím metrem, nebo tramvají.

Také když se podíváš na sprintmonitor, tak po 10 000km, co jsem na něm mám suverénně nejnižší spotřebu ze všech i30 v benzínu. Pod hranicí 7 litrů se dostalo jen deset lidí. Já mám spotřebu dokonce o půl litru v průměru nižší, než všichni ostatní a to jsou většinou 1.4. Při tom jsem s autem byl už i v Chorvatsku (Alpy), na Slovensku, teď nedávno v Brně, asi 4x Praha-Plzeň (také převýšení asi 200m), atd. Takže ať nikdo netvrdí, že je to tím, že kde bydlím je rovina. bydlím v Klatovech, Šumava. Do práce i k přítelkyni převýšení více jak 100m na trase 30km.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
4volty
*
Příspěvky: 27
Registrován: 12 říj 2012, 10:03
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od 4volty »

Samozrejeme, ze idealne by bolo jazdid po okreske a dialnicu minimalne, to suhlasim, ale zas niekedy sa to neda a potrebujes ist po dialnici. Mohol som ist na lyzovcku po okreskach, ale trvalo by mi to o 1,5 hodiny viacej, co by mi cestu predlzilo na takmer 3,5 hodiny. Prvych 500km som sa vozil na okreskach a cez dediny a otacky boli 2-2.500 ot/min a zataz auta minimalna, co je idelane za zabeh, ale svet nie je idealny :)

Co sa tyka tvojej spotreby, tak ta je paradna. Ale ja viem, ze taku nikdy mat nebudem, lebo:
- jazdim vacsinu v meste, denne cca 15-20km (caste zastavovanie a rozbiehanie sa na semaforoch, alebo v zapchach)
- nejazdim na aute len ja ale aj manzelka, a moj styl a jej styl jazdy je proste iny (ja spotrebu znizujem, ona zvysuje :D )
Hyundai i30 Style - 1.6 GDI
Alfa Romeo 147 - 1.6 T.SPARK ECO - predane
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Deegr píše: Ale že by si člověk nekoupil auto po někom, kdo jel s autem naplno? To by jsi si asi nekoupil nikdy žádné auto. Ono občas se podívat k omezovači motoru spíše prospěje, než když je za celou jeho životnost točen max někam k 4 000-5 000ot.
:mrgreen: to som napísal zo srandy, preto som tam dal zubatého smejka ( :mrgreen: ). Na GDI som ešte nešiel, ale ani 1,6i 120k nejde dobre bez vytočenia na 6000ot. S atmo benzínovým motorom je problém pri prebdiehaní na 2000ot.. :roll:

Ale to nevadí... :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Deegr »

No a od kud jsi? Klidně tě v GDI svezu. Přes týden jsem v Praze, víkendy Plzeň, Klatovy. Nebo v neděli někde po cestě? To GDI jede hezky už od 4000.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Máš SZ.

Isto budem ešte potrebovať permanentnú mobilitu :hyu: , tak si vypýtam GDI. :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od rudolf.tomka »

ano, súhlasím s názorom, že pre motor / či v zábehu alebo nie / je lepšia dlhá jazda aj niekoľko 100 km , je už pekne zohriaty a občasné "vytočenie" / nie zase až na obmedzovač [-X / a vyššie otáčky na diaľnici pri 5tke alebo 6tke ,mu neuškodí, ako krátke jazdy do 10 km, kde sa motor skoro neprehreje / hlavne v zime / a nízke otáčky pod 1500 ot. pri benzíne sú nepriznivé podmienky :?
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
belo33333
Příspěvky: 2
Registrován: 26 led 2013, 14:33

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od belo33333 »

Cau degr,ked som si kupil i30 tak,som tiez jazdil na zaciatku za 5,5l,teraz mam najazdenych 30000km a spotreba sa mi pohybuje skoro do 8l,ale cakam na vymenu oleja tak dufam ze to bude zase unosne,jazdil som nemecke dialnice takze ten olej nevydrzal tych 30000km
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Chasnik »

belo, olej měním každých 10tkm a po každé výměně mi spotřeba lehce klesne. Na interval 30tisíc bych se vykašlal, ten je určen jako maximální a je doporučeno zvážení intervalu výměny oleje v souvislosti s tím, jak je vozidlo provozováno.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Interval 30 000km je dobrý keď to najazdíš za pol roka.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
miloš1
**
Příspěvky: 215
Registrován: 05 led 2013, 08:51
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od miloš1 »

Po prvých 10 km (kým som si ho priveizol z predajne domov - cestou som natankoval) mám priemerku cca 15 litrov. Slušné, nie? :lol:
2018 - Hyundai Tucson 1,6GDI Style Fiery Red
2016 - Hyundai i20 1.2 MPI Comfort + LED svetla biela
2013 - Hyundai i30 kombi 1,6GDI Style + navi + panorama + béžový interiér Hazel Brown
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Miloš, ak bývaš na kopci, tak je to akurát. :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“