Ako zabehávať motor?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od severtom »

Nemusíš přepínat na manuál - když v kopci pořádně šlápneš na plyn (ale ne na podlahu), tak ti převodovka snad povolí otáčky nad 3000, ne?
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Deegr »

Konečně jsem něco našel od odborníků, tedy lidí, kteří motory vyvíjí. Týká se motorů všeobecně, ne jen zajíždění. Úryvek o zajíždění je níže.
Celý článek je zde, doporučuji přečíst:
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv,

Spousta dotazů chodí i na téma zajíždění motoru. Dříve se doporučovalo šetřit ho nějakých pět tisíc kilometrů. Je to nutné i u moderních aut?
Je. Ale doba zajíždění je kratší, do 1 500 km. Opravdu však doporučuji dodržovat to, co je v návodu k obsluze. Tedy, do 1 500 km se vyhněte vysokým otáčkám, nejezděte na plný plyn, nejezděte s přívěsem, postupně zvyšujte zátěž. Zpočátku je totiž v motoru trošku vyšší vnitřní tření, postupně si ‚sedá‘, i v moderním motoru je ten efekt poznat.
Po zajetí se sníží i spotřeba. Ale je dobré si uvědomit, že je spousta věcí, které byste motoru neměli nikdy dělat, protože mu ubližují. Třeba ho vytáčet v zimě za studena. Olej je tuhý, mazání ložisek je ztížené, a motoru v tu chvíli dáváte neuvěřitelné rány – je to jako byste s ním najeli navíc 20 000 km. Motoru ani nesvědčí vytáčení do červeného pole - máme sice omezovače, ale když nemusím, tak ho netrápím.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
jakub023
*
Příspěvky: 33
Registrován: 24 lis 2012, 07:07

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od jakub023 »

V navode pre i30 je pisane ze motor nevyzaduje extra zajazdovanie. Ale prvych 1.000km by mali byt otacky maximalne 3 - 4.000, nejazdit v stalich otackach a vyhnut sa prudkemu brzdeniu aby si brzdy postupne sadli. Pred i30 som mal noveho megana 1.6 benzin a jazdil som s nim tiez podla navodu prvych 3.000 km otacky 3 - 4.000 a bez problemov...

Momentalne mam na mojej i30 nieco cez 3tis km a nemam problem ju vytocit na 4 stupni aj do 110kmh to je okolo 5tis otacok. Samozrejme to to vytacanie je viac menej len pri najazde na dialnicu co nie je az tak casto kedze jazdim 80% v meste...
i30, 1.6GDI, style
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Deegr »

Pokud píšou maximálně 3000-4000, tak to neznamená, že to máš udržovat v tomto pásmu. Každej ať si to zajíždí podle svého, ale já se pak nedivím, že všichni chtěji podat hromadnou žalobu na Hyundai kvůli spotřebě...
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Richard555 »

No jako bývalý prodejce aut samo sleduju takové diskuse a rád bych jen upozornil že ne vše co se napíše v podobných příspěvcích na které odkazuje Deegr bych bral vážně...... např. toto - cituji: Pak by mohl být třeba problém s opotřebením ložisek na vačkové hřídeli a podobně.

Tedy když se zamyslím nad výše uvedeným nechápu proč by nízkými otáčkami měli být poškozené právě ložiska na vačkových hřídelích. Každému je snad ihned jasné že vačky určitě v nízkých otáčkách netrpí. To co je nadměrně namáhané v nízkých otáčkách jsou pístní čepy, ojnice a ojniční ložiska na klice a ev. i hlavní ložiska na klice......

Majitelům nových vozů jsem říkal toto: prvních 1500 km nesešlapujte naplno plyn max. do 3/4 a jezděte max. do 3/4 max. otáček, používejte všechny rychlostní stupně a nejezděte dlouho ustálenou rychlostí např. na dálnici..... Taktéž netahejte v době "zajíždění" přívěs. Pokud není vyhnutí a potřebujete jet s přívěsem, snažte se jezdit s vyššími otáčkami na nižší převodový stupeň aby zatížení motoru nebylo příliž vysoké.... po ujetí cca 1500 km už není třeba motor nějak zvlášť šetřit
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Chasnik »

"Moderní motor vydrží hravě čtvrt milionu km, nevadí mu ani 1100 otáček"
přeloženo do češtiny: "Pěkně podtáčejte motory, ať si brzo koupíte nové" :D

Takový bulíky mi věšet na nos... Když držím na rovině bez potřeby akcelerace nějakých 1450 - 1500 ot., tak to už je fakt humus, nedejbože, abych při těch točkách dupal na plyn a snažil se zrychlovat. Takhle prasit motor. Nepotřebuju furt auto honit, pro běžný provoz mi stačí nějakých 1700 - 2000 ot., ale tlačit to takhle nízko, jak radí ten chytrák od škodoffky, tak to ani omylem.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Deegr »

U těch 1100 otáček neuvádí, na jakou rychlost a jakým stylem. Třeba tím myslel popojíždění na dvojku a to tomu opravdu nevadí :D Ale souhlasím, že 1100 otáček na nejvyšší stupeň je u čtyřválců dost málo, motor klepe, duní a chce od vás utéct co nejdál.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
lukas.mattooni
Příspěvky: 3
Registrován: 02 úno 2013, 18:49

zajet nové auto

Příspěvek od lukas.mattooni »

koupil jsem nový hyundai i30 combi 1.6 88kw rok.2012 ,zatim velká spokojenost!jen by mě zajímalo,kolik je třeba najet kilometru,aby bylo auto dobře zajeté,kupoval jsem ho nějak na rychlo a nestačil jsem se na všechno zeptat.. :-(

Můžete někdo poradit,dík?

MOD Haer : oba prispevky slouceny s existujicim tematem.
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: zajet nové auto

Příspěvek od Deegr »

Už to tu bylo několikrát. Asi nejen kupuješ rychle auta, ale také rychle procházíš fóra.

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 9&start=15
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
huhu46
*
Příspěvky: 87
Registrován: 29 led 2013, 08:37
Bydliště: Brno

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od huhu46 »

Nazdar :hyu: áci
skrz to zajíždění
sem to tady přečetl všechno sem si udělal shrnutí a vyšlo mě
točit cca 2000 - 4000 OT hodně řadit netočit do červenej čísel
jenomže
já s mým ježděním hlavně po městě (Vankovka,Koliště,Cejl) bych jezdil na DVOJKU max na TROJKU
ono ten :hyu: radí kdy zařadit vyšší rychlost ale to bych to podtáčel
já jedu na trojku chcu to troch roztáhnout k 3500 OT a už to tam radí čtyřku nebo snad dokonce pětku
i30 CW 1,6 CVVT stříbrná metalíza r.v.2013
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Limitz »

na toho rádce se vykašli, nebo ho rovnou vypni :-) mě radil při 60km/h do 12% stoupání zařadit 6tku ](*,)
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Chasnik »

huhu46: buď v klidu, mě to radí řadit šestku kolikrát i na dvojce :mrgreen:
Je to nesmyslný numero, kdyby na to místo dali venkovní teploměr, udělali by líp...

Při zajíždění se ti skutečně může v některých momentech zdát, že točíš zbytečně moc. V běžném provozu se zajetým autem se (hlavně po městě) můžeš často pohybovat pod 2000 ot. Ale v době záběhu se doporučuje držet točky mezi 2-4 tisícema.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od Méďa Béďa »

Limitz píše:na toho rádce se vykašli, nebo ho rovnou vypni :-) mě radil při 60km/h do 12% stoupání zařadit 6tku ](*,)
To bude asi tím, že to stoupání prostě nepozná... Ale do další generace prý budou montovat nějaké senzory z telefonů s Androidem, tak by to mohlo být lepší :? .
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
pepe pedro
**
Příspěvky: 426
Registrován: 13 dub 2011, 14:08
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od pepe pedro »

skús si spočítat kolko častí sa drie o seba-nie len motor-prevodovka atd.A to sa musí prisposobit-sadnút.Ak to budeš namáhat je to v r...i.A potom sa možeš stažova na lapárni :x Podla zápisu to nevypadá ,že nie si nováčik.Takéto základné veci by si mal vediet
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Uživatelský avatar
huhu46
*
Příspěvky: 87
Registrován: 29 led 2013, 08:37
Bydliště: Brno

Re: Ako zabehávať motor?

Příspěvek od huhu46 »

tak nováček řidič nejsu,ale toto je první fungl nový auto tak to nechcu odrovnat
proto sem tady na tom fóru,abych si udělal obrázek
ten rádce řazení se dá vypnout,mě nevadí,spíš je to jen orientační
ale abych furt čuměl na palubovku a řídil se co to ukazuje to bych za tym volantem
nedělal nic jinýho (stejně tam furt čučím - jaká je to BOMBA - ta palubovka)
sem vždycky jezdil se šrotama a u tohoto VOZU motor vůbec neslyším to je prostě LUXUS
říkám mu MERCEDES
a právě proto že neslyším ten motor tak tady s Váma řeším ty otáčky
i30 CW 1,6 CVVT stříbrná metalíza r.v.2013
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“