Spotreba vs palubny pocitac
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Tak ja s HTP ani za nič som sa nevedel dostať pod 5 L, ale keďže to bola požičovňa ani sa nedivím, každý jazdí inak.
Po Európe s LPG som nemal možnosť jazdiť, takže neviem, napr. v Rakúsku je veľmi málo LPG ČS, ale CNG možno viac ako u nás LPG
Po Európe s LPG som nemal možnosť jazdiť, takže neviem, napr. v Rakúsku je veľmi málo LPG ČS, ale CNG možno viac ako u nás LPG
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
Re: Spotreba vs palubny pocitac
To auto je zaklety, vcera jsem se hnal domu pomoc s listim (dneska uz mame na zahrade 20cm snehu) a cestou zpatky jsem potkal srnku.
Zatim jsem si nevsiml, ze nejezdim na benal, ale na LPG (neni to znat na vykonu motoru). PP ukazuje furt stejnou spotrebu, ale jeste jsem netankoval (servis mi predal auto s "plnou"), takze realnou spotrebu nevim a ani se neda rozumne odhadnout.
Takhle srnu odnesla chudinka mala a prej to bude do 50K ... nechtel bych to platit ze svyho.
Zatim jsem si nevsiml, ze nejezdim na benal, ale na LPG (neni to znat na vykonu motoru). PP ukazuje furt stejnou spotrebu, ale jeste jsem netankoval (servis mi predal auto s "plnou"), takze realnou spotrebu nevim a ani se neda rozumne odhadnout.
Takhle srnu odnesla chudinka mala a prej to bude do 50K ... nechtel bych to platit ze svyho.
- Přílohy
-
- predek_I.jpg (164.13 KiB) Zobrazeno 1703 x
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Zacala mi na LPG blikat rezerva. Dotankoval jsem 30l. Najezdeno mam 548km a PP ukazoval 5.1l. Po vydeleni to vychazi na 5.5l a k tomu je nutno dopocitat benal. Na prvni nadrz to jde a az se zlepsi pocasi, pujde to jeste dolu (vcera vecer jsem si uzil vanici a nad ranem pak led ...).
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Druha nadrz za 4.9PP a po 700km jsem dotankovaval 37.25l LPG => 5.3l. Spotreba uz dobra, ale zere mi to dost benzinu.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotreba vs palubny pocitac
gmpm
Na koľko máš nastavené VSR, na 20%?
Na koľko máš nastavené VSR, na 20%?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Ahoj,
cert vi. V tomhle ohledu jsem pouze uzivatel. Prijdu, reknu co se mi nelibi ... rikali, ze to asi neni bezne chovani, ale ze plyn jeste nemaj osahanej a ze mi daj vedet (prodavaj relativne kratce).
Jak jses na tom ty se spotrebou benzinu?
cert vi. V tomhle ohledu jsem pouze uzivatel. Prijdu, reknu co se mi nelibi ... rikali, ze to asi neni bezne chovani, ale ze plyn jeste nemaj osahanej a ze mi daj vedet (prodavaj relativne kratce).
Jak jses na tom ty se spotrebou benzinu?
Naposledy upravil(a) gmpm dne 04 pro 2012, 08:13, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Re: Spotreba vs palubny pocitac
gmpm
Ja mám primazávanie ventilov, takže benzín sa spotrebováva len na štarty. V lete to bolo cca. 0,18 l 100 km (raz za 4000 km som natankoval 6,5 l), teraz v zime to odhadujem na cca. 0,5 l/100 km.
Ja mám primazávanie ventilov, takže benzín sa spotrebováva len na štarty. V lete to bolo cca. 0,18 l 100 km (raz za 4000 km som natankoval 6,5 l), teraz v zime to odhadujem na cca. 0,5 l/100 km.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Na oživenie témy týkajúcej sa spotreby i20ky sem dám menšie porovnanie.
Porovnávať budem Hyundai i20 1,25 Kappa 57 kW 1045 kg a Toyotu Auris 1,33 Dual VVTi 73 kW 1245 kg.
Aj s a taktiež s Toyotou som absolvoval rovnakú trasu v dĺžke 52 km (90% diaľnica konštantných 90 km/h, 10% mesto) priemerná rýchlosť 70 km/h. Vychádzal som z hodnôt, ktoré ukázal palubný PC - i20ka ukazuje hodnoty o 0,3 l nižšie, rovnako aj Auris, mám to odsledované podľa tankovania.
Výsledné hodnoty sú veľmi zaujímavé:
i20 5,3 L/100 km
Auris 5,7 L/100 km
Vzhľadom na rozdiel v hmotnosti 200 kg som čakal, že bude úspornejší
Porovnávať budem Hyundai i20 1,25 Kappa 57 kW 1045 kg a Toyotu Auris 1,33 Dual VVTi 73 kW 1245 kg.
Aj s a taktiež s Toyotou som absolvoval rovnakú trasu v dĺžke 52 km (90% diaľnica konštantných 90 km/h, 10% mesto) priemerná rýchlosť 70 km/h. Vychádzal som z hodnôt, ktoré ukázal palubný PC - i20ka ukazuje hodnoty o 0,3 l nižšie, rovnako aj Auris, mám to odsledované podľa tankovania.
Výsledné hodnoty sú veľmi zaujímavé:
i20 5,3 L/100 km
Auris 5,7 L/100 km
Vzhľadom na rozdiel v hmotnosti 200 kg som čakal, že bude úspornejší
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Pri konstantnej dialnicnej rychlosti je hmotnost tak nevyrazna premenna, ze by som ju okamzite zanedbal. Ine je to samozrejme vo vsetkych ostatnych rezimoch..
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Jsi si tím jistý? Řekl bych, že fyzika funguje i na dálnici a 19 % hmotnosti navíc se musí projevit vždy.
Tady ten test by ale i tak byl průkazný, pokud by měl více opakování než jen jednu cestu. Při jedné cestě mohly mít vliv i jiné okolnosti jako třeba vítr, nutnost předjíždění, možnost pověsit se za autobus atd. A mimo to mají vliv i pneumatiky.
Takže bych tento test nezobecňoval.
Tady ten test by ale i tak byl průkazný, pokud by měl více opakování než jen jednu cestu. Při jedné cestě mohly mít vliv i jiné okolnosti jako třeba vítr, nutnost předjíždění, možnost pověsit se za autobus atd. A mimo to mají vliv i pneumatiky.
Takže bych tento test nezobecňoval.
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Fyzika sa prejaví vždy, to je pravda. Toyka je o 19% ťažšia, ale je o 28% výkonnejšia.
Takže:
i20 = 54,5kW/1 tona
auris = 58,6kW/1 tona
Výkon/hmotnosť majú dosť podobný... Ten rozdiel pár desatín litra môže byť pneumatikami, vetrom, alebo hocičím iným, tak ako píšeš...
Takže:
i20 = 54,5kW/1 tona
auris = 58,6kW/1 tona
Výkon/hmotnosť majú dosť podobný... Ten rozdiel pár desatín litra môže byť pneumatikami, vetrom, alebo hocičím iným, tak ako píšeš...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
jirikstbk, mnkk
S i20kou spomínanú trasu za rovnakých podmienok som absolvoval viac ako 15x, s Aurisom asi 3x. Auris má pneumatiky 195/65 R15, i20 175/70 R14 značky Kleber avšak rozdielnych modelov. Pri oboch jazdách fúkal približne rovnaký vietor, nejazdil som blízko za inými vozidlami, predbiehanie bolo minimálne, snažil som sa o dosiahnutie rovnakých podmienok.
S i20kou spomínanú trasu za rovnakých podmienok som absolvoval viac ako 15x, s Aurisom asi 3x. Auris má pneumatiky 195/65 R15, i20 175/70 R14 značky Kleber avšak rozdielnych modelov. Pri oboch jazdách fúkal približne rovnaký vietor, nejazdil som blízko za inými vozidlami, predbiehanie bolo minimálne, snažil som sa o dosiahnutie rovnakých podmienok.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
jirikstbk, jasne, fyzika funguje aj na dialnici, ale celkom nerozumiem, co si tym myslel..
Podla mna (a mozno ma roznosite v zuboch ) je to totizto velmi specificky pripad. Auto tam vlastne zrychluje minimalne, narozdiel od inych jazdnych rezimov (dynamicka jazda na dialnici, okresky, mesto ...). Do zrychlenia samozrejme hmotnost zasahuje priamo umerne, preto v inych rezimoch rozdiel bude priamo umerny hmotnosti auta (velmi zjednodusene).
Narozdiel od zrychlovania, na dialnici sa vykon motora vyuziva najma na prekonanie odporu. A hoci odporov bude viacero (vzduchu, valivy, vnutorny odpor motorovej sustavy..), pri vyssich rychlostiach zacina dominovat odpor vzduchu - kvoli tomu, ze rychlost vstupuje k odporovej sile ako druha mocnina. Hmotnost vsak ovplyvnuje len jednu z tychto sil - silu valiveho odporu - ale kedze ta uz pri tychto rychlostiach tvori male percento vyslednej odporovej sily - su to uz take drobnosti, ze sa uz rovno mozme zacat bavit o sirke pneumatik, ich dohusteni a samozrejme konkretnom type.
Podla mna (a mozno ma roznosite v zuboch ) je to totizto velmi specificky pripad. Auto tam vlastne zrychluje minimalne, narozdiel od inych jazdnych rezimov (dynamicka jazda na dialnici, okresky, mesto ...). Do zrychlenia samozrejme hmotnost zasahuje priamo umerne, preto v inych rezimoch rozdiel bude priamo umerny hmotnosti auta (velmi zjednodusene).
Narozdiel od zrychlovania, na dialnici sa vykon motora vyuziva najma na prekonanie odporu. A hoci odporov bude viacero (vzduchu, valivy, vnutorny odpor motorovej sustavy..), pri vyssich rychlostiach zacina dominovat odpor vzduchu - kvoli tomu, ze rychlost vstupuje k odporovej sile ako druha mocnina. Hmotnost vsak ovplyvnuje len jednu z tychto sil - silu valiveho odporu - ale kedze ta uz pri tychto rychlostiach tvori male percento vyslednej odporovej sily - su to uz take drobnosti, ze sa uz rovno mozme zacat bavit o sirke pneumatik, ich dohusteni a samozrejme konkretnom type.
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Pravda.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Takže ten rozdiel je spôsobený pneumatikami. Stále som hovoril, že užšie sú bezpečnejšie, teraz k tomu pridám aj úspornejšie.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)