I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Maťozv
*
Příspěvky: 19
Registrován: 22 led 2013, 21:58

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Maťozv »

Akú si mal spotrebu pri dlhšej trase po ďialnici? Chodím do Chorvátska a raz,dva krát do mesiaca ZV-BA.Pri rychlosti 110-130 max. nepotrebujem lietať.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Luboshak »

Když jedu 110-120, tak se to dá udržet do 7,5. Počítej spíš s osmi litry. Na druhou stranu šestka nějakou desetinku určitě srazí.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
los.petros
*
Příspěvky: 42
Registrován: 07 led 2013, 14:56

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od los.petros »

TECHI30 píše:Koumu který motor vzít.Bohužel tu 1,6 nikde ke svezení nemají, mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu.Vyplatí se 15 litrů za tu 1,6 přidat, nebo je postačujicí ta 1,4, respektive rozdíl je neznatelný?Jezdím hodně město, cukačky, ale občas jedu i delší štreky.Chtělo by to asi graf průběhu výkonu, abych nekoupil tu silnější variantu a pak nezjistil, že v otáčkách co nejvíce používám jsou ty motory hodně podobné.Také by mě zajímal rozdíl hluku motoru v kabině a kolik to točí na dálnici, při 90 atd, případně s kterým motorem jsou lepší zkušenosti když se "naimplantuje" plyn.Děkuji.

Jen dodám, že oboje je 6-kvalt a 1,4 má 73Kw a 1,6 88Kw.
Můžeš prosím specifikovat co myslíš tím "mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu" - co s tím plynem?
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Mexican »

u GDI este nie je ofiko schvalena prestavba na LPG - takze to myslel zrejme tak
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
j.ree
*
Příspěvky: 82
Registrován: 07 říj 2012, 23:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od j.ree »

Luboshak píše:Když jedu 110-120, tak se to dá udržet do 7,5. Počítej spíš s osmi litry. Na druhou stranu šestka nějakou desetinku určitě srazí.
Kaj to berete ty spotreby? Ja s plnym autem (4 pax a kufry) tachometrove 140 km/h na dalnici jezdim max za 7 ... A kdyz nejedu v meste jak prase tak jsem nekde na 6,5 ...
Viz predchozi post o spotrebach: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 65#p385965

Zacinam mit paranoicky pocit, ze prvni tricky jsou nejlepsi a cim dal tim vic se to kazi.. Ja si na nic nemuzu stezovat, jen ty svetla me stvou ..
Naposledy upravil(a) j.ree dne 14 úno 2013, 13:36, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 5/2012 | 1.6 GDI Aqua Blue Trikolor
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Luboshak »

Srovnáváš krátkou i30 s 1,6 GDI se šestistupňovou převodovkou a dlouhou i30 s 1,4 CVVT s pětistupňovou převodovkou, která při 130 točí nějakých 4200 otáček. Je jasné, že moje bude na dálnici žrát víc.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od mnkk »

j.ree píše:Ja s plnym autem (4 pax a kufry) tachometrove 140 km/h na dalnici jezdim max za 7 ...
Skúsil si vynulovať PP v 140km/h, nastaviť tempomat a ísť tak aspoň 50km?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Mexican »

tak tak.. pod 8 to veru nebude
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od idam.i »

mnkk píše:
j.ree píše:Ja s plnym autem (4 pax a kufry) tachometrove 140 km/h na dalnici jezdim max za 7 ...
Skúsil si vynulovať PP v 140km/h, nastaviť tempomat a ísť tak aspoň 50km?
Ja som to urobil ešte v lete.Nastavil som 130km išiel asi 15 minút.PP ukazoval 6,9 s 1,6 GDI
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od mnkk »

Ok, 140km/h a 7l/100km sa mi zda malo. Myslim si, ze ak by bolo toto mozne, tak max. 5 krat zo 100. Rovina, hurikan za chrbtom... To nie je kazdy den. :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od idam.i »

mnkk píše:Ok, 140km/h a 7l/100km sa mi zda malo. Myslim si, ze ak by bolo toto mozne, tak max. 5 krat zo 100. Rovina, hurikan za chrbtom... To nie je kazdy den. :mrgreen:
Skúsil som to viackrát.Pri tacho 130 PP 6,9 a pri tacho 110 PP 5,9.Bolo to na rovinke v lete a bez hurikánu. :mrgreen: Dokonca nebol rozdiel či som klimu zapol , alebo vypol.To ma dosť prekvapilo :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Limitz »

při udržování konstantní rychlosti zapnutá klima vliv na spotřebu prakticky nemá, největší rozdíl dělá při ježdění po městě
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od mnkk »

idam.i píše:Skúsil som to viackrát.Pri tacho 130 PP 6,9 a pri tacho 110 PP 5,9.
OK, verím ti. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
pale
*
Příspěvky: 60
Registrován: 18 úno 2011, 17:42

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od pale »

Tak už jsem se dočkal a i30 kombi s 1,6 CVVT je doma a jelikož kolega má 1,4, tak rozdíl je hodně markantní.1,6 je ve všech otáčkach znatelně živější, překvapil mě i tah v kopci, spořeba-při jízdě od prodejce přes celou republiku dle PP 5,8 l/100-okrsky a dědiny, při mém denním jezdění 12km do práce, něco po městě a zpět jsem na 6,3 l/100.Takže spokojenost.Největší strach jsem měl z hlučnosti při vytočeném motoru jak uváděl test na autoforum, ale ted už mohu potvrdit,že nic takového se nekoná.Krátce jsem jej párkrát vytočil na 5 tis a kromě toho, že byl o něco víc slyšet motor, ale vůbec nelze mluvit o neskutečné hlučnosti, i při otáčkách nad 4 tis. je dobře utlumen. Naprosto podobně jej slyším i v jiných autech,např. rodičův Focus 1,8 benzin je hlučnější. Takže zatím naprostá spokojenost a i30 předčila má očekávání.Měl jsem možnost jezdit i s Elantrou a mám takový subjektivní pocit, že v i30 šel motor lépe do otáček. Váhal jsem, zda nemám vzít raději novou Toyotu Auris,ale ted jsem zatím rád za i30.Za mě palec nahoru a i30 s 1,6 cvvt je dobrá volba. :D/
Hyundai i30 kombi, 1,6 cvvt, Satin Amber, 2013
Maťozv
*
Příspěvky: 19
Registrován: 22 led 2013, 21:58

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Příspěvek od Maťozv »

Gratulujem k novemu auticku :D Vela stastnych km.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“