Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Možno vyzerá lepšie, ale nemá žiadnu výpovednú hodnotu, pretože neviem aká je okamžitá spotreba.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od rcc »

Zdravím, sleduji spotřebu pravidelně již skoro rok a půl. Při jízdách pouze po městě má PP celkem výraznou odchylku od reality (dotankování do plné). PP ukazuje 0,5-1l/100km. míň než je pak realita. Při jízdě pouze na dálku mimo město je odchylka PP a reality minimální do 0,1l. Pouze v městském provozu se mi podařilo dosáhnout nejnižší spotřeby 7,5l (teď v zimě to bere kolem 8,5l). Jízda v létě pouze mimo město po dálnici optimální rychlostí (90km/h) spotřeba 5,05l. Takže závěrem reálná spotřeba ve městě 8l, mimo město 5l. Kombinovaná spotřeba je dle mého názoru absolutně nic neříkající údaj, proto ji nesleduji.
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Méďa Béďa »

Konečně promluvil znalec... Dojede ke značce konec obce, zastaví, vyleje obsah nádrže do kanystru, přeměří, naleje zpátky do nádrže, mastí to dál, dojede ke značce začátek obce, zastaví, vyleje obsah nádrže do kanystru, přeměří, naleje zpátky do nádrže, mastí to dál, a pak nám tady dokonale vyjeví rozdíl mezi spotřebou ve městě a mimo město, zatímco my ostatní blbci holt sledujeme tu zbytečnou kombinovanou.
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od rcc »

Méďa Béďa píše:Konečně promluvil znalec... Dojede ke značce konec obce, zastaví, vyleje obsah nádrže do kanystru, přeměří, naleje zpátky do nádrže, mastí to dál, dojede ke značce začátek obce, zastaví, vyleje obsah nádrže do kanystru, přeměří, naleje zpátky do nádrže, mastí to dál, a pak nám tady dokonale vyjeví rozdíl mezi spotřebou ve městě a mimo město, zatímco my ostatní blbci holt sledujeme tu zbytečnou kombinovanou.
No zmíněný postup opravdu nepraktikuji. Mám to jednoduché, jezdím pouze po městě a párkrát za rok jedu větší dálku kdy vyjedu skoro celou nádrž. Není nic jednoduššího než si před delší cestou natankovat plnou a při návratu opět dotankovat do plné. Kombinovanou spotřebu si klidně sledujte a mezi sebou porovnávejte, když je to pro vás vypovídající údaj.
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Kombinovana spotreba ma rovnaku vypovednu hodnotu ako napriklad spotreba v meste. Kto porovna trasu v meste? Budeme pocitat pocet semaforov, brzdeni, stupen dopravnej spicky? :mrgreen:
Jediny udaj, ktory sa da celkom slusne porovnavat je jazda ustalenou rychlostou po dialnici, a aj to len nizsimi rychlostami (kedze pri tych vyssich sa pomerne casto akceleruje a brzdi - vzhladom na toleranciu ostatnych vodicov).
Vypovednu hodnotu by som vsak hladal inde. Jednak ked mam najazdenych 55 tisic kilometrov so spotrebou 6 a potom sa mi zvysi spotreba na 8, bez toho, ze by sa u mna nieco zmenilo - je to dobra indikacia na nejaky problem s autom.
atík
*
Příspěvky: 32
Registrován: 26 bře 2008, 19:44

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od atík »

Jen pro info, nechci tím zavdávat jakoukoliv záminku k diskusi. Jak jsem už dříve psal -poctivé měření spotřeby u mé 1,2 benzín najeto 30 tis vždy způsobem dotankováno do plné ukázalo 6,4 v zimě a nyní po létě před přezutím na zimní pneu 5,8. Poměr: silnice mimo město/ město/ dálnice - 50/40/10. Jen pro zajímavost o které se jistě mnozí z vás také přesvědčili, ale málo platné vždy mě to ničí. Letošní dovolená v Rakousku spotřeba 5 - 5,2 l tankováno u Shellu a Eni ( Agip). To mě vždy dostane jaké sračky zde tankujeme. Tak mě nekamenujte já vím, že ta statistika je k ničemu, protože záleží na mnoha faktorech, ale nedalo mi to se s vámi podělit o své skušenosti
Uživatelský avatar
David PLEVA
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 22 lis 2005, 18:35
Bydliště: Ostrava-Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od David PLEVA »

To atík: Taky jezdím dost často do německy mluvících zemí, zvláště pak Bavorsko a musím potvrdit, že tam venku jezdím opravdu s menší spotřebou.

Nicméně na Insignii Sportstourer OPC na německé dálnici vyskočila na displeji spotřeba 37,9l/100km, ale tenhle fakt přičítám rychlosti 258km/h, nikoliv kvalitě PHM :D
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Mám rovnakú skúsenosť, tankoval som benzín asi 10.000 km v Rakúsku a spotreba podľa dotankovania bývala nižšia o 0,3 - 0,5 l ako pri tuzemskom benzíne :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od soban »

Prostě kdoví co u nás lijou do benzínu za bordel.

U felicie se mi začala ručička palivoměru pohybovat stylem že při plné nádrži se dost dlouho držela nahoře a pomalu klesala a od půlky nádrže začala padat prudce dolů, jednotlivé dílky vůbec neodpovídaly spotřebě....neřešil jsem to jsem si myslel že blbne palivoměr, omyl.

Jak roste cena benzínu tak jsem začal tankovat v polsku a najednou palivoměr ukazuje přesně ukazuje čtvrt nádrže tak ujedu příslušný počet km......


Teď mám :hyu: a nejezdí na nic jiného jak na polský benzín - zdá se mi že na to auto jede lépe.....

Třikrát jsem tankoval v CZ poprvní u značkové drahé benzínky jak jsem ho koupil (předražený benzín) pak u euro oil dvakrát - nechtělo se mi do polska jednou normální 95 a pak jednou jsem si řekl skusím lepší tak jsem vzal Optimal 95E má to být normální 95 s aditivy a dvakrát mi málem zdechl motor - už nikdy více :-( takže zase tankuji v polsku u http://moyastacja.pl/ moya.

Prostě našim podvodníkům s benzínem nevěřím ani nos mezi očima, a věřím že i jinde bude benzín lepší jak u nás!

Jinak PP ukazuje 4,8 a reálná je větší 5-5,5 párkrát byla stejná s PP samozřejmě vždy nedotankuješ nádrž úplně stejně - asi by to chtělo vychytat SW v PP aby ukazoval přesněji....
japi
*
Příspěvky: 78
Registrován: 22 bře 2013, 18:58

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od japi »

ja keď som si meral spotrebu skutočná/PP, tak som do nádrže "cvrkal" naftu dovtedy, kým som v hrdle nevidel naftu. Pri takomto natankovaní som mal skutočnú spotrebu na 100 km oproti PP vyššiu o 0,15 ať 0,2 litra vyššiu. Takto som to skúšal 2x a vždy rovnaký výsledok.
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od soban »

Ono taky podle mě záleží jak jezdíš, zda město či dálkové.

Podle mě čím víc se budeš rozjíždět a zastavovat tak ten PP víc proměří...

Kdosi to tu taky tvrdil že na dálkové to ukazuje přesněji než při popojíždění v městě....
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od ajrton »

jazdim 90% mesto kratke trasy a PP ukazuje presne, s odchylkou cca +-0,2 l, ale to skor pripisujem nepresnosti tankovania ("do plna" nemusi byt vzdy rovnaké, zavisi od konkretneho stojana)
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Pánové, nechci vám kazit vaše rozhořčení, ale nemůže to být i něčím jiným? Já jen, že když pořád žehrám na to, jak je i20 hlučná, tak při jízdě po rakouské asfaltu mi tak hlučná nepřišla. Shrnu to - není spíše problém v u nás používaném asfaltu?
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od soban »

Samozřejmě že to vliv má po jakém povrchu jedeš - jaký odpor má kolo, ale podle mě to bude neměřitelné tj na spotřebě se to neukáže, větší vliv bude mít odpor větru a pod.....
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Tak samozrejme, odpor vzduchu je jasne cislo jedna, najma pri vyssich rychlostiach. Valivy odpor to v podstate len doplna - minule som niekde cital, ze na kvalitnej betonovej dialnici sa uspory pohonnych hmot oproti standardnej asfaltovej pohybuju na urovni 5%. A to su mozno tie usetrene 0,3-0,4 litre / 100km, ktore sa tu spominaju..
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“