EGR
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: EGR
Tak jsem se teď objednával do servisu na žhaviče a při té příležitosti se zeptal na to EGR jak je to s čištěním atd. Bylo mi řečeno, že dokud to chodí, tak se na to nemá šahat a až to chodit nebude, že auto se ozve Prý je tam nebezpečí při jeho čištění že tam něco zůstane upadlýho a pak to vlítne do turba nebo někam a může to nadělat více neplechy než užitku. Ale je to zase jen jeden názor no.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
- Reklama
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: EGR
EGR se může u santy zaslepit i s euro4 jednotka to nepozná...
Sono sempre moderato critico!!
Re: EGR
Mohu potrvrdit s Euro4 to zaslepení jednotka nepozná-není tam totiž zpětná vazba...
Na emisích taky v pohodě a k tomu ti většinou klesne i spotřeba o 0.5L/100km...
Na emisích taky v pohodě a k tomu ti většinou klesne i spotřeba o 0.5L/100km...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Ještě by bylo dobré, kdyby někdo ukázal fotky, jak to zaslepit nebo, jak to udělat přesně.
Taky bych to časem udělal na svém mazlovi, sice po roku po očištění jsem to mněl čisté ale kdyby?
Taky bych to časem udělal na svém mazlovi, sice po roku po očištění jsem to mněl čisté ale kdyby?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
FORD píše:Zaslepení EGR je u crdi euro4 celkem jednoduché a pokud si někdy vzpomenu tak pořídím foto...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: EGR
Urcite se to dela podobne jako je to u jinych vozu viz http://www.google.cz/search?hl=cs&q=zas ... a=N&tab=wi
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: EGR
Ja som zaslepil EGR nerezovým plechom (hrúbka cca 1 mm), dal som ho namiesto tesnenia č.10 na prírubu č.7 - je tam lepší prístup . Zaslepoval som 10/2012 po problémoch s EGR - motor sa občas na jemný plyn zakuckával, jednoznačne chyba EGR ventilu (po el. odpojení chod motora OK, ale po vypnutí motora svieti kontrolka motora ...). EGR som mal aj vonku na prečistenie, ale asi je tam už nejaká mechanická netesnosť.
Zatiaľ po zaslepení všetko OK, cca 20000 km.
Zatiaľ po zaslepení všetko OK, cca 20000 km.
Santa Fe 2,2 CRDi 4x4 114 kW r.2008
Re: EGR
Članok vytiahnuty z Alfatuning.sk...
EGR ventil (exhaust gas recycling, prípadne Auspuf Gas Recyklation) je systém k redukcii NOx vo výfukových plynoch. Je to emisný systém všetkých moderných motorov. Umožňuje časti výfukových plynov, aby boli opätovne nasaté do motora. Výsledkom sú lepšie emisie a rýchlejšie ohriatie studeného motora. Nevýhodou je zanášanie motora karbónom, nižší výkon a vyššia spotreba. Pokazený EGR ventil môže spôsobiť vysokú dymivosť, nízky výkon, problém so štartovaním. Poruchu je možné odstrániť zaslepením a odstránením zo softvéru. EGR systém nie je pre správnu funkciu motora potrebný, po jeho odstavení má motor síce nepatrne horšie emisie, ale lepšiu reakciu na plyn, skorší nástup turba, bezproblémovejší chod a vyšší výkon. Súčasťou kvalitnej úpravy softvéru je odstavenie funkcie EGR ventilu. Po jeho odstránení sa však zmení prietok vzduchu váhou vzduchu a je treba zmeniť mapy pracovného cyklu solenoidu turba a limiterov dymivosti. Preto neodporúčame amatérske odstavenie chybového sektora bez korekcie ďalších parametrov, ako ponúka väčšina firiem. Po odstránení zo softvéru doporučujem zaslepiť EGR ventil aj mechanicky, plechovým tesnením. Starý a zanesený ventil iba málokedy tesní. U Euro 2 motorov je EGR ventil membránový a jeho mechanické zaslepenie bez softvérového odstránenia nevyvolá chybovú hlášku. Od E3 normy je však potreba po zaslepení urobiť úpravu softvéru, aby auto nešlo v núdzovom režime.
EGR ventil (exhaust gas recycling, prípadne Auspuf Gas Recyklation) je systém k redukcii NOx vo výfukových plynoch. Je to emisný systém všetkých moderných motorov. Umožňuje časti výfukových plynov, aby boli opätovne nasaté do motora. Výsledkom sú lepšie emisie a rýchlejšie ohriatie studeného motora. Nevýhodou je zanášanie motora karbónom, nižší výkon a vyššia spotreba. Pokazený EGR ventil môže spôsobiť vysokú dymivosť, nízky výkon, problém so štartovaním. Poruchu je možné odstrániť zaslepením a odstránením zo softvéru. EGR systém nie je pre správnu funkciu motora potrebný, po jeho odstavení má motor síce nepatrne horšie emisie, ale lepšiu reakciu na plyn, skorší nástup turba, bezproblémovejší chod a vyšší výkon. Súčasťou kvalitnej úpravy softvéru je odstavenie funkcie EGR ventilu. Po jeho odstránení sa však zmení prietok vzduchu váhou vzduchu a je treba zmeniť mapy pracovného cyklu solenoidu turba a limiterov dymivosti. Preto neodporúčame amatérske odstavenie chybového sektora bez korekcie ďalších parametrov, ako ponúka väčšina firiem. Po odstránení zo softvéru doporučujem zaslepiť EGR ventil aj mechanicky, plechovým tesnením. Starý a zanesený ventil iba málokedy tesní. U Euro 2 motorov je EGR ventil membránový a jeho mechanické zaslepenie bez softvérového odstránenia nevyvolá chybovú hlášku. Od E3 normy je však potreba po zaslepení urobiť úpravu softvéru, aby auto nešlo v núdzovom režime.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: EGR
A máte tedy někdo ověřené, že to hlásí nějskou chybu když je to ucpaný? Mě příjde lehce nižší výkon a zvedla se mi spotřeba o půl litru zhruba, ale může to být tím, že teď jezdím jinak, nehoním to tolik přes zimu, tak to třeba zlenivělo. Nic mi to nehlásí, startování po výměně žhavičů v pohodě...
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km