LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Jednoduchá odpověď: maj špatně nastavenou jednotku plynu. Chybu vyhodnotili správně. Buď je moc chudá, nebo naopak abnormálně bohatá, ale spíš ten první případ. Mě se to občas stane, když natankuju méně kvalitní plyn, nebo když z buhví jakýho důvodu dá systém málo plynu. Pak to vyhodí tohle. Má to tuším i nějakou souvislost s emisema.
Nicméně pokud se ti to objevuje velmi často, tak to zcela jistě není normální a jde o špatně nastavenou jednotku. Holt to musej kluci v origo servise pořádně poladit, ač chápu, že se jim do toho nechce. Závada může být banální a může být obtížnější ji najít.
Nicméně pokud se ti to objevuje velmi často, tak to zcela jistě není normální a jde o špatně nastavenou jednotku. Holt to musej kluci v origo servise pořádně poladit, ač chápu, že se jim do toho nechce. Závada může být banální a může být obtížnější ji najít.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Reklama
Re: LPG
díky za rychlou odpověď. Objevuje se mi to teď tak cca 1x do měsíce. Přes léto to bylo celkem v pohodě. Tak to budu muset dát do servisu, aby to pořádně seřídili. Mohlo by to mít i souvislost se svíčkama? Mám pocit, že jak mi je po 40tis.km měnili, tak se ta chyba začala objevovat častěji.
Ještě by mě zajímalo co vám ostatním. Máte s tou kontrolkou nějakou zkušenost? Jak to řešíte?
Ještě by mě zajímalo co vám ostatním. Máte s tou kontrolkou nějakou zkušenost? Jak to řešíte?
i30cw 1,4i (LPG BRC - nejezdím po zničení motoru). Výbava Classic+ESP; Crystal White; 1/2011. Najeto 195000 km (od 120000 km jen na benzín)
Re: LPG
Odpověď na obě poloviny tvé otázky:strikenn1 píše:ahoj. měl bych na vas dotaz jak jste na tom s rozsvěcováním kontrolky check engine? Mám 1,4 r.v.2011 najeto 60000 km, BRC montovaný v Hyundéééé - auto jede v pohodě, ale docela často se mi rozsvítí právě ta kontrolka. V servise mi říkají, že je to chudá nebo bohatá směs a že to lambda špatně vyhodnocuje- že je nastavená na benzín, kontrolku zhasnou a tak se to opakuje dokola. Nevím co s tím. Jakou s tím máte zkušenost? Mám koupit diagnostiku a chybu mazat, nebo to není až tak normální a kontrolka by svítit neměla a měl bych to řešit? díky za názory.
1. "docela často se mi rozsvítí právě ta kontrolka" - to by ti měl servis správně nastavit dávkování paliva. Když si koupíš levný diagnostický kabel, snadno zjistíš, zda je směs moc bohatá nebo moc chudá a v jakém režimu chodu motoru. Tím ovšem nic nevyřešíš, jen budeš vědět. Pokud je jednotka prostě blbá, tak chybu neodstraníš jen "přidáním" nebo "ubráním". Nevím, jak BRC, ale Magic, který mám já, se dokáže zkalibrovat sám provedením 20 km kalibrační jízdy. Nebo můžeš nastavovat bohatost v pásmech po 500 ot/min a ještě podle polohy pedálu plynu.
2.kontrolku nemaž, po 15 startech motoru zhasne sama. Pokud ti nezhasne, tak se ti chyba objevila znovu v době, kdy kontrolka už svítila (a pak se samozřejmě může stát, že se z 15 startů motoru bez chyby emisního systému "nevyhrabeš").
Závěr této diskuse se zdá být jasný: "autorizovanou" přestavbu nebrat. Jsou s ní problémy a s přívstřikem se finančně nevyplatí.
Ještě k ekonomice - minulý pátek až včera - termál Slovensko, 450 km tam, 450 zpět, spotřeba 2x deci benzínu na nastartování studeného motoru, 2x nula nula nic na startování teplého motoru, 2x 5 km na benzín před a po prudkých kopcích (před Brnem), suma sumárum max. 0,5 litru. Tankováno 2x, 16 l před Brnem a poté 40,5 l na ONO v Mýtě (cestou tam zrovna kalibrovali stojan, což trvá 2 h, takže nešlo natankovat levně).
Nádrž na začátku cesty nebyla plná a na konci naopak zbývalo 3/4, takže měřím spotřebu pouze těch 40,5 litru mezi tankováními - ujeto 562 km. To je pěkných 7,2 l/100 km ve čtyřech lidech, 4 kufry, dálnice 120-130 km/h, okresky 90-100, města 50-60
Systém Magic, neautorizovaný.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
"pěkných 7,2 l/100 km ve čtyřech lidech, 4 kufry, dálnice 120-130 km/h, okresky 90-100, města 50-60"
severtom, máš tak dobrú spotrebu, že to snáď ani nie je možné. Ja mám pri 130km/h spotrebu 10l/100km, ale u mňa je táto rýchlosť z 540km trasy v dĺžke 400km. Jasné, že uberiem aj plyn, keď je treba...
Kolko km z tých 562 si prešiel po dialnici?
Mne to berie takto:
160km/h - 12l
130km/h - 10l
100Km/h - 7,5l
menej mi to nebralo, alebo som ešte nešiel takú trasu, kde by som to bol ochotný vyskúšať. Keď idem 500km, som rád keď prídem o 30 - 40 minút skôr, aj keď s vyššou spotrebou...
A ešte dodám, že pneu mám nafúkané na 2,0 atm. pri prázdnom aute lebo je dosť tvrdé, až moc tvrdé...
severtom, máš tak dobrú spotrebu, že to snáď ani nie je možné. Ja mám pri 130km/h spotrebu 10l/100km, ale u mňa je táto rýchlosť z 540km trasy v dĺžke 400km. Jasné, že uberiem aj plyn, keď je treba...
Kolko km z tých 562 si prešiel po dialnici?
Mne to berie takto:
160km/h - 12l
130km/h - 10l
100Km/h - 7,5l
menej mi to nebralo, alebo som ešte nešiel takú trasu, kde by som to bol ochotný vyskúšať. Keď idem 500km, som rád keď prídem o 30 - 40 minút skôr, aj keď s vyššou spotrebou...
A ešte dodám, že pneu mám nafúkané na 2,0 atm. pri prázdnom aute lebo je dosť tvrdé, až moc tvrdé...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Hodně nepřesný výpočet. A pokud by to byla skutečnost,tak i zázračně lehká noha.Nebo jednou vytaženo na 120 na deset sekund a už je z toho dálniční cestovní rychlost.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: LPG
Promiň,na Severtoma
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: LPG
Matýsku, zdravím do UL, věř mi nebo ne, jak chceš, mě je to buřt, píšu i pro ostatní, nejen pro tebe - výpočet je přesný tak, jak je přesné měřidlo na čerpačce a rovinnost asfaltu při tankování. Nic jiného nemá vliv. Zkušenosti se spotřebou do 8 l na sto VČETNĚ benzínu mám dlouhodobé, na 42 l nádrž (50 l bez ohnutí multiventilu, tj. plněno max. na 42 l) mám ujeto za 2 roky a 4 měsíce přes 48 000 km, z toho přes 42 000 km na LPG v mnoha zemích.
Jeli jsme ve 2 autech a slabší byl VW Polo s nejslabším prodávaným motorem, proto se domluvilo tempo 120 km/h a to nemám problém držet, jen při předjíždění eko osobáků se zrychlilo na 130. Okresky při mnou uváděných rychlostech no problemo i pro to Polo.
mnkk: ano, je to kombinace lehké nohy a dobře fungujícího LPG systému (to není ten od H).
Jeli jsme ve 2 autech a slabší byl VW Polo s nejslabším prodávaným motorem, proto se domluvilo tempo 120 km/h a to nemám problém držet, jen při předjíždění eko osobáků se zrychlilo na 130. Okresky při mnou uváděných rychlostech no problemo i pro to Polo.
mnkk: ano, je to kombinace lehké nohy a dobře fungujícího LPG systému (to není ten od H).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
U mě je proti poslednímu příspěvku posun.
Po tom, jak jsem psal o cuknutí při přepínání v mrazu, sem zajel za svým plynařem
a po asi 20 km. dlouhé zkušební jízdě mi přestavil bohatost směsi.
Prý se nějak pohl zplynovač, nebo se stalo něco podobného a rozjely se
nějaké konstanty, které mají přepočítávat údaje ze sond před a za katem.
V tabulce vidíte jak se spotřeba zlomila. Tankuju vždy do plné nádrže, ale myslím si, že
vliv má i čerpadlo, které tlačí do nádrže plyn, třeba to nepochopitelné 50 litrové
tankování.Ještě upřesnění beru jen u dvou plynovek, primagaz a kralupol.
Teď jsem udělal změnu a po kralupolu začal brát znovu primagaz, uvidíme, jak se to podepíše.
No a když jsem u toho plynaře byl, koupil jsem za 200 půl litru toho sajrajtu na
přimazávání ventilů, přívstřik tam zaplaťpánbuh nemám.
Tachometr .. Datum .. Načerpáno (l) ..Cena/l .. Cena ..Průměr ..Vzdálenost (km)
118 498.. 16.2.2013.. 34,5............. 17,91... 618,00.. 9,06..... 381
118 117.. 8.2.2013 . .37,45.............. 17,11.. .641,00.. 9,88........... 379
117 738.. 28.1.2013.. 33 ............... 17,42..... 575,00.. 9,59...... 344
117 394.. 27.1.2013.. 33................ 18,27..... 603,00.. 9,59...... 344
117 050.. 25.1.2013.. 23,5............. 17,10..... 402,00 .. 10,63...... 221
116 829.. 12.1.2013.. 27............... 17,96..... 485,00 . . 10,11...... 267
116 562.. 3.1.2013.. 33,6............ ... 17,70..... 595,00.. 11,02....... 305
116 257.. 17.12.2012.. 50............... 17,60..... 880,00.. 10,62...... 471
115 786.. 28.11.2012.. 37............... 17,20..... 639,00.. 10,11...... 366
Zase jsem s tím autem o něco víc spokojený.Momentální spotřeba podle PP 8,5.
Rade622
Po tom, jak jsem psal o cuknutí při přepínání v mrazu, sem zajel za svým plynařem
a po asi 20 km. dlouhé zkušební jízdě mi přestavil bohatost směsi.
Prý se nějak pohl zplynovač, nebo se stalo něco podobného a rozjely se
nějaké konstanty, které mají přepočítávat údaje ze sond před a za katem.
V tabulce vidíte jak se spotřeba zlomila. Tankuju vždy do plné nádrže, ale myslím si, že
vliv má i čerpadlo, které tlačí do nádrže plyn, třeba to nepochopitelné 50 litrové
tankování.Ještě upřesnění beru jen u dvou plynovek, primagaz a kralupol.
Teď jsem udělal změnu a po kralupolu začal brát znovu primagaz, uvidíme, jak se to podepíše.
No a když jsem u toho plynaře byl, koupil jsem za 200 půl litru toho sajrajtu na
přimazávání ventilů, přívstřik tam zaplaťpánbuh nemám.
Tachometr .. Datum .. Načerpáno (l) ..Cena/l .. Cena ..Průměr ..Vzdálenost (km)
118 498.. 16.2.2013.. 34,5............. 17,91... 618,00.. 9,06..... 381
118 117.. 8.2.2013 . .37,45.............. 17,11.. .641,00.. 9,88........... 379
117 738.. 28.1.2013.. 33 ............... 17,42..... 575,00.. 9,59...... 344
117 394.. 27.1.2013.. 33................ 18,27..... 603,00.. 9,59...... 344
117 050.. 25.1.2013.. 23,5............. 17,10..... 402,00 .. 10,63...... 221
116 829.. 12.1.2013.. 27............... 17,96..... 485,00 . . 10,11...... 267
116 562.. 3.1.2013.. 33,6............ ... 17,70..... 595,00.. 11,02....... 305
116 257.. 17.12.2012.. 50............... 17,60..... 880,00.. 10,62...... 471
115 786.. 28.11.2012.. 37............... 17,20..... 639,00.. 10,11...... 366
Zase jsem s tím autem o něco víc spokojený.Momentální spotřeba podle PP 8,5.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Re: LPG
Tak teraz mi to je jasné. Takto si to viem predstaviť. Vo dvojici sa to dá zvládnuť. Sám by som to nezvládol- nevydržal by som nešlapnúť na plyn.severtom píše:Jeli jsme ve 2 autech a slabší byl VW Polo s nejslabším prodávaným motorem, proto se domluvilo tempo 120 km/h
mnkk: ano, je to kombinace lehké nohy a dobře fungujícího LPG systému (to není ten od H).
Keď pojdem pomaly tiež sa priblížim k spotrebe 7,2. PP mi ukazuje medzi 7,2 - 7,8 a tak mi to približne sedí aj po tankovaní. Teraz už spotrebu moc nepočítam. Lepšie sa mi spí, keď neviem o nej nič.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
mnkk: 120-130 na dálnici není pomalu, stejně jako 90-100 na okresce. Lidi mají stejný průměr jako já, protože nesledují stoupání, klesání a provoz, chvíli jedou 120, chvíli 140, chvíli 90 (když musí brzdit za kamionem). Vidím to stále znovu a znovu. A spotřeba jim roste. Není to o nešlapání na plyn, nýbrž o nešlapání na brzdu
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Ještě kopíruji z vedlejšího fóra... je to 1.6 GDI, což je emisemi mnohem udušenější motor, ale i s ním se dá jet podobně plynule a spotřeba je pak příjemně nízká:
Tak som otestoval spotrebu mojej i30 pri maximamalnom nalozeni (plny kufor na max, 4 ludia a plna rakva na streche) na ceste do Francuzka a spat. Cesta do Francuzka skoncila so spotrebou podla PP 8.3, priemerna rychlost ale 120 km/h (z toho 3h poskakovanie v zapche, cez nemecko miestami az 170km/h, maximalne po dobu niekolkych km, inak okolo 140 - 150km/h). Cestou spat, ktora bola daleko kludnejsia zacala spotreba klesat. PP som nenuloval (chcel som vediet priemer za celych 2300km) a vysledna spotreba sa dostala na 7.7L. Podla tankovani to vyslo presne ako ukazoval PP, cize 7.7 L na trase dlhej 2300km.
Tak som otestoval spotrebu mojej i30 pri maximamalnom nalozeni (plny kufor na max, 4 ludia a plna rakva na streche) na ceste do Francuzka a spat. Cesta do Francuzka skoncila so spotrebou podla PP 8.3, priemerna rychlost ale 120 km/h (z toho 3h poskakovanie v zapche, cez nemecko miestami az 170km/h, maximalne po dobu niekolkych km, inak okolo 140 - 150km/h). Cestou spat, ktora bola daleko kludnejsia zacala spotreba klesat. PP som nenuloval (chcel som vediet priemer za celych 2300km) a vysledna spotreba sa dostala na 7.7L. Podla tankovani to vyslo presne ako ukazoval PP, cize 7.7 L na trase dlhej 2300km.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
severtom píše:mnkk: 120-130 na dálnici není pomalu, stejně jako 90-100 na okresce. Lidi mají stejný průměr jako já, protože nesledují stoupání, klesání a provoz, chvíli jedou 120, chvíli 140, chvíli 90 (když musí brzdit za kamionem). Vidím to stále znovu a znovu. A spotřeba jim roste. Není to o nešlapání na plyn, nýbrž o nešlapání na brzdu
Myslel som to tak, že keď pôjdem ja pomaly, tak 7,2 dosiahnem tiež. Na dialnici mi to berie tak ako som písal vyššie. Viac ako tebe.
Ja sledujem všetko, aj stúpanie, aj klesanie, aj kamióny, aj malé autá, dokonca aj povahu a stav vozovky.
Niekedy na spotrebu nepozerám a pustím kone na pašu. A niekedy idem aj brzda plyn... To musím priznať tiež.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM