Ako zabehávať motor?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Ako zabehávať motor?
stačí, když stáhneš teplotu na low. Pokud se ti nemlží okno, tak je možno použít tlačítko OFF. Ale teď v zimě se to spíš mlžit bude...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Reklama
Re: Ako zabehávať motor?
Staci stlacit OFF
Este mam ale jeden postreh k zahriatiu motora. V sotobu som sa vracal z Tignes vo francuzku, auto stalo cely tyzden vonku na mrazoch a poobede ked sme vyrazali, tak trvalo skoro 30km, kym stupla teplota vody aspon nad 50stupnov Holt stale dole kopcom, k tomu som sa tahal este za autobusom. Tam proste nebol priestor na to niekde pridat. Potom ale po 2km na rovinke to vsetko vystupalo na optimum
Este mam ale jeden postreh k zahriatiu motora. V sotobu som sa vracal z Tignes vo francuzku, auto stalo cely tyzden vonku na mrazoch a poobede ked sme vyrazali, tak trvalo skoro 30km, kym stupla teplota vody aspon nad 50stupnov Holt stale dole kopcom, k tomu som sa tahal este za autobusom. Tam proste nebol priestor na to niekde pridat. Potom ale po 2km na rovinke to vsetko vystupalo na optimum
Hyundai i30 kombi 1.6GDI Style cool red 10/2012 -
Re: Ako zabehávať motor?
Pro nejlepší výdrž motoru je třeba vytáhnout jej z auta, odnést do obýváku, tam jej zase složit a nechat uležet tak cca 20 let, nemusí se pak řešit věci typu -
- jak zajíždět
- volnoběh
- spotřeba
- výběr oleje
- výběr pneu
- výběr servisu
- mnou nejoblíbenější téma o stírání stěračů a délce startování startérem
- výbava apod.
Po cca 20-ti letech je třeba jej ekologicky zlikvidovat, protože už nebude plnit v té době aktuální Euro 12. Ekologickou likvidací se rozumí předání onoho zastaralého typu motoru odborníkům (kteří jej obratem rozprodají na součástky, těm "volům", kteří jej včas nedemontovali a ještě jím to zázrakem tak nějak jezdí), nikoliv to, že jej zakopete 2 metry do země na zahrádce.
- jak zajíždět
- volnoběh
- spotřeba
- výběr oleje
- výběr pneu
- výběr servisu
- mnou nejoblíbenější téma o stírání stěračů a délce startování startérem
- výbava apod.
Po cca 20-ti letech je třeba jej ekologicky zlikvidovat, protože už nebude plnit v té době aktuální Euro 12. Ekologickou likvidací se rozumí předání onoho zastaralého typu motoru odborníkům (kteří jej obratem rozprodají na součástky, těm "volům", kteří jej včas nedemontovali a ještě jím to zázrakem tak nějak jezdí), nikoliv to, že jej zakopete 2 metry do země na zahrádce.
Re: Ako zabehávať motor?
Počuli ste slovo b..ie ! Ámen.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Ako zabehávať motor?
Richi, máš to dobře vymyšlený, akorát jedna věc ti tam hapruje. Víš, kolikrát za těch 20 let budu od partnerky poslouchat tyto věty?
"Jak dlouho tady ten krám bude ještě smrdět?"
"Nechceš to někam uklidit?"
"Proč si to někam neuklidíš?"
"Utři si z toho konečně ten prach, já to dělat nebudu!"
"Můžeme dát místo toho motoru můj nový fikus?"
.
.
.
Takže radši nechat pod kapotou a jezdit
"Jak dlouho tady ten krám bude ještě smrdět?"
"Nechceš to někam uklidit?"
"Proč si to někam neuklidíš?"
"Utři si z toho konečně ten prach, já to dělat nebudu!"
"Můžeme dát místo toho motoru můj nový fikus?"
.
.
.
Takže radši nechat pod kapotou a jezdit
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Ako zabehávať motor?
Richi_i30: Nikdy jsem nepochopil, proč někdo má vždy nějaké "debilní" kecy. Pro někoho je auto jen spotřební zboží a je mu jedno,jestli mu auto bude o něco více žrát, zda bude mít menší výkon, delší brzdnou dráhu a já nevím co všechno. Ale představ si, že jsou i tací lidé, co auta mají rádi, kteří mu chtějí dopřát jen to nejlepší, chtějí se o něj starat, protože je to ne jen baví, ale jsou také natolik chytří, že si dokáží spočítat, že tak mohou ušetřit spoustu peněz. Tady je alespoň vidět, jaký máš ty vztah k autům.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Ako zabehávať motor?
Deegr - bohužel jsi to vůbec nepochopil, ale to není asi můj problém a nerad bych se zde dostal OT
Re: Ako zabehávať motor?
Zabehavanie: vzdy plati zasada postupne zvysovat zataz(otacky motora,rychlost),motor sa odvdaci lepsim vykonom,zivotnostou a spotrebou-na tomto sa nic nezmeni,dokial bude mat motor tolko pohyblivych casti,ako ma.Bodka.
Ohrievanie motora: najvacsie opotrebenie motora(a nasledne z toho vyplyvajuce dosledky) je pri studenych startoch(cital som,ze jeden studeny start je ako prejst 500km so zahriatym motorom-nevim,ale celkom tomu verim) ked mam nastartovat a prejst 5km po meste,tak mam vzdy zlost,snazim sa tomu nejako vyhnut (niekedy sa neda) Je pravda,ze pri zatazi sa motor ohreje rychlejsie(typicky pri jazde)takze optimalne riesenie je podla jednotlivych uzivatelov.Najlepsie riesenie na zimu je nezavisly ohrev motora pomocou bud elektrickej spiraly umiestnenej v oleji,alebo chladiacej vode,nezavisly vodny prihrievac(Webasto,Eberspacher),zaparkovanie auta do garaze,alebo motorovym priestorom co najblizsie k vykurovanej budove,zakryt auto plachtou a dalsie opatrenia,majuce za ucel zabranenie nadmernemu ochladeniu motora pro dlhom stati. V extremnych podmienkach sa prikracuje k zatepleniu motoroveho priestoru-sledujem tieto aktivity na ruskych forach,kde riesia ine extremy ako u nas(-55 st. a pod.) Moje auto ma velky objem oleja aj chl.vapaliny(8 a 12l) motor vazi cez 250kg a bez opatreni sa motor ohrieva skoro 20km na cca 65 st. (mal som nefunkcny ohrev kvapaliny) teraz mam zakryte predne vstupy vzduchu na chladic,funkcny elektricky prihrev motora(900W/12V) auto parkuje pod pristreskom,cumakom oprety skoro o stenu. A rano pri teplotach okolo -10st. chytne na sup,startujem s vymacknutou spojkou,po par sekundach uvolnim spojku,necham ho cca 2 minutky,nech precirkuluje olej a voda,pockam kym cvakne rele na ohrev vody, zavriem kurenie a vyberiem sa cestu,po jednom km uz ide vlazny vzduch z kurenia(ked ho otvorim) Zadne kurenie mam zavrete(trubky su zatial nechranene a odoberaju vela tepla z okolia(zbytocne sa prechladzuje motor) Otvaram ho az po zohriati motora,niekedy ani nie.Mam vyhrievanie sedaciek,to je dolezitejsie ako teplo v interieri. Chyba mi este to nezavisle kurenie,v najblizsej dobe ho nahodim. To elektricke prihrievanie je fajn,ale mierne zvysuje spotrebu,lebo alternator maka naplno.Tym aj je vacsie zatazenie na motor a rychlejsie sa ohreje.Pracuje ale len pri teplotach pod -5st. Za starych cias ked boli mrazy pod -20 na inom diesli som vyberal baterku z auta na noc a ked to nebolo mozne,tak som ho kazde 4 hodiny isiel prestartovat,poklepal si polhodinku a vypol.Dlhy chod na volnobeh moze sposobit urcite problemy ak motor na to nieje stavany(hlavne nemazanie turba(opotrebenie) vacsie ukladanie sadzi v potrubiach,zanasanie katalyzatora a DPF filtra(je to myslene pri studenom motore) Ale vo vacsine pripadov zohriaty motor moze bezat na volnobeh dlho.Spominam na pripad kedy upravovali Toyotu Hilux na cestu na severny polarny kruh a uvadzali dobu nepretrziteho behu motora a bolo kua dlha doba(mesiace) Ja sa utesujem a verim tomu ze CRDI v Starexovi vydrzi,jedna z variant tohto motora sluzi ako stabilak na pohon generatorov. Akurat mu musim obcas prepalit pajsle,aby sa vycistili nastavovacie lopatky vo VGT od karbonu Skratka nemam problem nechat motor bezat na volnobeh aj dve hodiny,ale musi byt v prevadzkovej teplote.
Ohrievanie motora: najvacsie opotrebenie motora(a nasledne z toho vyplyvajuce dosledky) je pri studenych startoch(cital som,ze jeden studeny start je ako prejst 500km so zahriatym motorom-nevim,ale celkom tomu verim) ked mam nastartovat a prejst 5km po meste,tak mam vzdy zlost,snazim sa tomu nejako vyhnut (niekedy sa neda) Je pravda,ze pri zatazi sa motor ohreje rychlejsie(typicky pri jazde)takze optimalne riesenie je podla jednotlivych uzivatelov.Najlepsie riesenie na zimu je nezavisly ohrev motora pomocou bud elektrickej spiraly umiestnenej v oleji,alebo chladiacej vode,nezavisly vodny prihrievac(Webasto,Eberspacher),zaparkovanie auta do garaze,alebo motorovym priestorom co najblizsie k vykurovanej budove,zakryt auto plachtou a dalsie opatrenia,majuce za ucel zabranenie nadmernemu ochladeniu motora pro dlhom stati. V extremnych podmienkach sa prikracuje k zatepleniu motoroveho priestoru-sledujem tieto aktivity na ruskych forach,kde riesia ine extremy ako u nas(-55 st. a pod.) Moje auto ma velky objem oleja aj chl.vapaliny(8 a 12l) motor vazi cez 250kg a bez opatreni sa motor ohrieva skoro 20km na cca 65 st. (mal som nefunkcny ohrev kvapaliny) teraz mam zakryte predne vstupy vzduchu na chladic,funkcny elektricky prihrev motora(900W/12V) auto parkuje pod pristreskom,cumakom oprety skoro o stenu. A rano pri teplotach okolo -10st. chytne na sup,startujem s vymacknutou spojkou,po par sekundach uvolnim spojku,necham ho cca 2 minutky,nech precirkuluje olej a voda,pockam kym cvakne rele na ohrev vody, zavriem kurenie a vyberiem sa cestu,po jednom km uz ide vlazny vzduch z kurenia(ked ho otvorim) Zadne kurenie mam zavrete(trubky su zatial nechranene a odoberaju vela tepla z okolia(zbytocne sa prechladzuje motor) Otvaram ho az po zohriati motora,niekedy ani nie.Mam vyhrievanie sedaciek,to je dolezitejsie ako teplo v interieri. Chyba mi este to nezavisle kurenie,v najblizsej dobe ho nahodim. To elektricke prihrievanie je fajn,ale mierne zvysuje spotrebu,lebo alternator maka naplno.Tym aj je vacsie zatazenie na motor a rychlejsie sa ohreje.Pracuje ale len pri teplotach pod -5st. Za starych cias ked boli mrazy pod -20 na inom diesli som vyberal baterku z auta na noc a ked to nebolo mozne,tak som ho kazde 4 hodiny isiel prestartovat,poklepal si polhodinku a vypol.Dlhy chod na volnobeh moze sposobit urcite problemy ak motor na to nieje stavany(hlavne nemazanie turba(opotrebenie) vacsie ukladanie sadzi v potrubiach,zanasanie katalyzatora a DPF filtra(je to myslene pri studenom motore) Ale vo vacsine pripadov zohriaty motor moze bezat na volnobeh dlho.Spominam na pripad kedy upravovali Toyotu Hilux na cestu na severny polarny kruh a uvadzali dobu nepretrziteho behu motora a bolo kua dlha doba(mesiace) Ja sa utesujem a verim tomu ze CRDI v Starexovi vydrzi,jedna z variant tohto motora sluzi ako stabilak na pohon generatorov. Akurat mu musim obcas prepalit pajsle,aby sa vycistili nastavovacie lopatky vo VGT od karbonu Skratka nemam problem nechat motor bezat na volnobeh aj dve hodiny,ale musi byt v prevadzkovej teplote.
Re: Ako zabehávať motor?
Múdro píšeš.
Ja som počul, že štarty v mrazoch počas jednej zimy majú taký vplyv na motor ako 20 000km prejdených v lete. Myslím, že to je ešte horšie. Tiež si myslím, že nič moc sa nestane ak motor klepe 4 minúty naprázdno. Veď s tým všetkým sa počíta už pri vývoji motora.
Teraz praktizujem štart, 30s čakám a idem (na nafte), štart, 5s čakám a idem (na benzíne)...
Niekde som čítal, že olej 5w30 je za 4 sekundy rozstreknutý po celom motore pri -10.
Velká paráda je prihrev na 220V doma zo závuvky. Tak to majú vyriešené v severnej amerike...
Ja som počul, že štarty v mrazoch počas jednej zimy majú taký vplyv na motor ako 20 000km prejdených v lete. Myslím, že to je ešte horšie. Tiež si myslím, že nič moc sa nestane ak motor klepe 4 minúty naprázdno. Veď s tým všetkým sa počíta už pri vývoji motora.
Teraz praktizujem štart, 30s čakám a idem (na nafte), štart, 5s čakám a idem (na benzíne)...
Niekde som čítal, že olej 5w30 je za 4 sekundy rozstreknutý po celom motore pri -10.
Velká paráda je prihrev na 220V doma zo závuvky. Tak to majú vyriešené v severnej amerike...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Ako zabehávať motor?
oltcitak: S tim Hiluxem jsi mi pripomnel kolegu, ktery kdysi podomacku znamemu delal energocentralu s motorem z vyrazeneho VW LT. Kdyz po ani ne roce ten motor vyplivnul a jeho znamy za nim prisel horekovat, ze to moc nevydrzelo, tak mu napocital, ze pri temer non-stop provozu, ve kterem ho meli, by ten motor pri prumeru 60km/hod mel na cestach najeto pres pul milionu kilometru
K zabehavani : ja vzdycky myslel, ze se zabehavanim je to jako s behanim - nejprve trenovat na jeden kilometr, pak dva, tri, pet... A postupne pridavat az k pulmaratonu
Ale jinak souhlasim s Richim, nejlepe se o motor postarate v teple domova. Ulozit do mekoucke postele a pravidelne jednou tydne otacet, aby se neslehly pisty, minimalne jednou mesicne vykoupat v olejove lazni a ocistit od karbonu usazeneho z ovzdusi
Deegr: Uz to, ze strasime na tomto foru, svedci o urcitem "postizeni" ve smyslu pozitivniho zajmu o auta. Ale pochop i Ty, ze ne vsichni maji chut delat z te hromady kovu, polymeru a dalsich materialu temer clena rodiny a stred sveho vesmiru. Tak prosim pro priste o trosku vice tolerance
K zabehavani : ja vzdycky myslel, ze se zabehavanim je to jako s behanim - nejprve trenovat na jeden kilometr, pak dva, tri, pet... A postupne pridavat az k pulmaratonu
Ale jinak souhlasim s Richim, nejlepe se o motor postarate v teple domova. Ulozit do mekoucke postele a pravidelne jednou tydne otacet, aby se neslehly pisty, minimalne jednou mesicne vykoupat v olejove lazni a ocistit od karbonu usazeneho z ovzdusi
Deegr: Uz to, ze strasime na tomto foru, svedci o urcitem "postizeni" ve smyslu pozitivniho zajmu o auta. Ale pochop i Ty, ze ne vsichni maji chut delat z te hromady kovu, polymeru a dalsich materialu temer clena rodiny a stred sveho vesmiru. Tak prosim pro priste o trosku vice tolerance
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: Ako zabehávať motor?
a nielen tam,vsade kde musia riesit mobilitu aut v stazenych klimatickych podmienkach.Napr.DEFA... kto ma moznost parkovat pri vlastnom,by to mal riesit a ohrev je vhodny aj cez leto,jednoducho neustale(okrem uz zohriateho motora)Osobne mam v plane po zabudovani vodneho Eberspachera a obehoveho elektr.cerpadla vyuzivat aj akumulaciu tepla vo vodnej nadrzi(jednoduchy princip-chladiaca voda bude pretekat cez tepelny vymennik vo vodnej nadrzi-zaizolovanej(pre sprchovanie) a ked pustim obehove cerpadlo,tak mi aj ciastocne zohreje motor-viacmenej iba v niektorych pripadoch(pri niekolkohodinovych staniach bez chodu motora) nieje to nic nove,v severskych krajinach sa to pouziva tiez-teplo vzniknute za chodu motora sa akumuluje vo zvlastnej nadrzi a pri neskorsom starte pomoze ciastocne zohriat motor.Je to aj o ekologii a uspornosti. Ked musim teraz cez zimu casto startovat studeny motor a nechavat ho aj bezat naprazdno(cakanie na polovicku z obchodu) tak mi to zerie az o 4 litre viac,ako za tepla
Re: Ako zabehávať motor?
Nad ohrevom doma z 220V uvažujem už asi 7 rokov. Doma a v práci to nie je problém napojiť. Horšie to je na byte. 50m kábel z okna...
Minule som sa presvedčil, že si to dám namontovať do i30, potom som to zatrhol. Už je na okruh napojené LPG a nechem prísť o záruku na motor... To by sa mi veru neoplatilo...
Minule som sa presvedčil, že si to dám namontovať do i30, potom som to zatrhol. Už je na okruh napojené LPG a nechem prísť o záruku na motor... To by sa mi veru neoplatilo...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Ako zabehávať motor?
Citát:
Deegr: Uz to, ze strasime na tomto foru, svedci o urcitem "postizeni" ve smyslu pozitivniho zajmu o auta. Ale pochop i Ty, ze ne vsichni maji chut delat z te hromady kovu, polymeru a dalsich materialu temer clena rodiny a stred sveho vesmiru. Tak prosim pro priste o trosku vice tolerance
Pod toto sa podpisujem a dávam otlačok palca. Týmto na túto tému končím.
Deegr: Uz to, ze strasime na tomto foru, svedci o urcitem "postizeni" ve smyslu pozitivniho zajmu o auta. Ale pochop i Ty, ze ne vsichni maji chut delat z te hromady kovu, polymeru a dalsich materialu temer clena rodiny a stred sveho vesmiru. Tak prosim pro priste o trosku vice tolerance
Pod toto sa podpisujem a dávam otlačok palca. Týmto na túto tému končím.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Ako zabehávať motor?
Ahoj všem
Již brzy budu budu majitelem nového i30 cw 1,6i s LPG. Chci se zeptat ohledně zajíždění, jestli jezdit od novoty už na LPG anebo těch prvních cca 1500 km odjezdit čistě na benzín.
Díky za odpovědi
Již brzy budu budu majitelem nového i30 cw 1,6i s LPG. Chci se zeptat ohledně zajíždění, jestli jezdit od novoty už na LPG anebo těch prvních cca 1500 km odjezdit čistě na benzín.
Díky za odpovědi