zimni vs letni pneu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimni vs letni pneu
koukám, že další "d-fens" expert. Jenom doufám, že se tím článkem nebudeš ohánět před rodinou pozůstalých až někoho sejmeě díky delší brzdné dráze.
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Reklama
Re: zimni vs letni pneu
http://www.autoweb.cz/zimni-pneumatiky- ... to-spatne/ tady jsem dokonce nasel zminku, ze i kolem 0 ma auto kratsi brzdnou vzdalenost na letnich na suche silnici . Jednoduse, na suche silnici v zime neni zadny problem jezdit s letnima gumama, hysterie je zbytecna.
Ale jestli jsi nepochopil z toho co pisu ze jsem na letnich nejezdil kdyz byl snih (coz nechapu kdyz jsem to primo zmninoval) tezko se o necem bavit.
Jeste otazka byl bych pirat i dnes kdyz bylo 10°C na zimnich, cim by se zhorsila brzdna vzdalenost oproti letnim gumam? Nebo pirat jsem jen na letnich kdyz je pod 7°C?
Ale jestli jsi nepochopil z toho co pisu ze jsem na letnich nejezdil kdyz byl snih (coz nechapu kdyz jsem to primo zmninoval) tezko se o necem bavit.
Jeste otazka byl bych pirat i dnes kdyz bylo 10°C na zimnich, cim by se zhorsila brzdna vzdalenost oproti letnim gumam? Nebo pirat jsem jen na letnich kdyz je pod 7°C?
Re: zimni vs letni pneu
Tak pokud s autem nejezdíš, tak to se samozřejmě omlouvám. Já to pochopil tak, že jezdíš na letňákách i ty poslední dva týdny, kdy byly ty kalamity. Ale stejně mám pocit z tvých názoru, že ti to moc nevadí, když lidi jezdí i v takovém počasí na letňákách. Samozřejmě, pokud je sucho, nebo mokro a je nad nulou, nemám s tím problém ani já, ale pokud je pod nulou a je jedno, jestli je sucho, nebo mokro, tak už lidé s letňákama by neměli vyjíždět.
Ono také záleží, co je myšleno nízkými teplotami. Jestli pod nulou, nebo nad nulou. A také, od jakého výrobce jsou ty gumy. Dejme tomu, že gumy Conti wintercontact a Conti SportContact budou mít podobné brzdné dráhy i při teplotách kolem nuly, ale kolem -5 už ta letní bude prohrávat o několik metrů. Na suchu, na mokru to bude ještě větší rozdíl a na sněhu to už budou spíše násobky.
Ono také záleží, co je myšleno nízkými teplotami. Jestli pod nulou, nebo nad nulou. A také, od jakého výrobce jsou ty gumy. Dejme tomu, že gumy Conti wintercontact a Conti SportContact budou mít podobné brzdné dráhy i při teplotách kolem nuly, ale kolem -5 už ta letní bude prohrávat o několik metrů. Na suchu, na mokru to bude ještě větší rozdíl a na sněhu to už budou spíše násobky.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: zimni vs letni pneu
tak sa opravujem cca rovnaké brzdné dráhy
http://auto.sme.sk/c/6575181/testovali- ... nulou.html
http://auto.sme.sk/c/6575181/testovali- ... nulou.html
Hyundai i30 kombi / 1.6 GDI / hazel brown / 01/2013
Hyundai Accent / 1.3i / dark red / 12/1997
http://www.spritmonitor.de/en/detail/558009.html
Hyundai Accent / 1.3i / dark red / 12/1997
http://www.spritmonitor.de/en/detail/558009.html
Re: zimni vs letni pneu
Zrovna předevčírem srazilo auto u nás před školou (cca200m) dítě,které vběhlo bez rozhlídnutí na přechod .
Hned mě napadlo,jaké mělo auto pneumatiky atd...,i když nebyl sníh,ale 2 stupně nad nulou.To dítě letělo jako hadrová panenka.Ale "naštěstí jen" zlomená noha a nějaké podlitiny.To už ale možná zacházím do detailů.
Hned mě napadlo,jaké mělo auto pneumatiky atd...,i když nebyl sníh,ale 2 stupně nad nulou.To dítě letělo jako hadrová panenka.Ale "naštěstí jen" zlomená noha a nějaké podlitiny.To už ale možná zacházím do detailů.
Hyundai ix35 1,6GDI Trikolor Plus-Satin Amber
Re: zimni vs letni pneu
Nechápu proč tady vytahuješ také nějaké situace, jako když je v únoru 10°C. My se tady bavíme o zimě, zimním počasí a teplotama pod bodem mrazu, sněhu, mokré silnici a ne o jarních teplotách. Ale ano, samozřejmě za takových okolností bude brzdná dráha s letňákama kratší, ale ten rozdíl nebude až tak markantní, jak si asi představuješ. Ty rozdíly se začínají stírat při teplotách kolem 7°C.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: zimni vs letni pneu
Tady vubec nejde o datum, ale o podminky na silnici. I kdyz by v zakone nebylo urcene obdobi, stejne by jsi na zimni prezul. Snad vsichni tu jezdime podle aktualnich podminek venku.
Slovaci maji v jednom pravdu, hlavne se prizpusobit podminkam ty rozdily jsou tak maly az jsou vicemene nepodstatny. Nejnebezpecnejsi by byla situace kdy by si nekdo myslel, ze muze v zime na zimnich jezdit stejne jako v lete na letnich, coz by se u nekoho po medialni kampani mohlo dostavit. Jeste dodavam, bavim se o suche nenamrzle silnici.
Jinou silnici jsem letos zazil asi tak 5x, presto clovek potka i na zimnich gumach, plno sikulu v pangejtu.
Slovaci maji v jednom pravdu, hlavne se prizpusobit podminkam ty rozdily jsou tak maly az jsou vicemene nepodstatny. Nejnebezpecnejsi by byla situace kdy by si nekdo myslel, ze muze v zime na zimnich jezdit stejne jako v lete na letnich, coz by se u nekoho po medialni kampani mohlo dostavit. Jeste dodavam, bavim se o suche nenamrzle silnici.
Jinou silnici jsem letos zazil asi tak 5x, presto clovek potka i na zimnich gumach, plno sikulu v pangejtu.
Re: zimni vs letni pneu
v sme.sk teste sa vyslovene píše, že do určitej miery boli obidva druhy pneumatík porovnateľné, len problém pri letných je v tom, že skokovo menia priľnavosť k vozovke. Čiže ak už aj behať v núdzových prípadoch na letných pri suchej studenej vozovke, tak takým spôsobom, akoby auto nemalo brzdy ja som bol v takej situácii, musel som pár dní počkať, kedy stúpnu teploty nad nulu a vysušia sa cesty. Až potom som auto na letných vyzdvihol z predajne.
Hyundai i30 kombi / 1.6 GDI / hazel brown / 01/2013
Hyundai Accent / 1.3i / dark red / 12/1997
http://www.spritmonitor.de/en/detail/558009.html
Hyundai Accent / 1.3i / dark red / 12/1997
http://www.spritmonitor.de/en/detail/558009.html
Re: zimni vs letni pneu
Pojďtme se bavit o lidech, kteří dojíždí zimní pneumatiky v létě.. to je podle všeho v naprostém pořádku.I se to často doporučuje jako způsob, jak ušetřit.
A nikdo proti tomu nic nemá.
A nikdo proti tomu nic nemá.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: zimni vs letni pneu
m1na: chápu tvoji argumentaci, zní rozumně. Stejně ale nic neušetříš. Říkáš, že je škoda teď kupovat zimní pneu, když za chvilku končí jejich sezóna a v té další budou o rok dražší. Jenomže i prodejci to vědí a proto tomu cenu přizpůsobují. Konkrétní příklad na pneumatice Dunlop Wintersport 4D 195/65 R15:
Před začátkem zimní sezóny (přelom září a října, ještě předtím, než je s prvním sněhem prodejci lehce zdraží) se dala pneu v akci sehnat okolo 1500,- Kč, tedy 6000 za sadu
Před měsícem jsem kupoval tu samou pneu pro přítelku, která si koupila nové auto. Cena 1150,-, tedy za sadu 4600,- Kč. Aktuálně je cena o pár desetikorun vyšší (nejlevněji jsem viděl za 1180,-), ale zase na druhou stranu se teď dají sehnat kvalitativně srovnatelné GoodYear UltraGrip 8 od 1110,- Kč, takže tu svoji cenu klidně použiju
Budu předpokládat, že kvůli bezpečnosti nechceš používat zimní pneu starší 4 let. Takže budu předpokládat, že tu novou sadu, kterou by sis koupil po létě do další sezóny, budeš používat opravdu 4 roky, kdežto tu teoreticky teď kupovanou pouze 3, protože mezitím už o ten 1 rok zestárne.
Potom je kalkulace taková: 6000 / 4 = 1500,- Kč na sezónu, eventuelně 4600 / 3 = 1533,- Kč na sezónu. Rozdíl je 33 Kč (tj. půl litru benzínu nebo 1 litr piva ) na rok...
Nehodlám tě kamenovat za jízdu na letních v zimním období, podle tvých příspěvků předpokládám, že k problematice přistupuješ rozumně, ale zbytečně si situaci děláš složitou a nic neušetříš. Vidím, že máš jasno, kdy auto použít a kdy ne, ale co víš, kdy ho zrovna budeš nutně kvůli nenadálé situaci potřebovat a zrovna třeba napadne mokrý sníh...
enjoy: to máš pravdu, o tom se fakt téměř nemluví, přitom negativní vliv na bezpečnost je podobný.
Před začátkem zimní sezóny (přelom září a října, ještě předtím, než je s prvním sněhem prodejci lehce zdraží) se dala pneu v akci sehnat okolo 1500,- Kč, tedy 6000 za sadu
Před měsícem jsem kupoval tu samou pneu pro přítelku, která si koupila nové auto. Cena 1150,-, tedy za sadu 4600,- Kč. Aktuálně je cena o pár desetikorun vyšší (nejlevněji jsem viděl za 1180,-), ale zase na druhou stranu se teď dají sehnat kvalitativně srovnatelné GoodYear UltraGrip 8 od 1110,- Kč, takže tu svoji cenu klidně použiju
Budu předpokládat, že kvůli bezpečnosti nechceš používat zimní pneu starší 4 let. Takže budu předpokládat, že tu novou sadu, kterou by sis koupil po létě do další sezóny, budeš používat opravdu 4 roky, kdežto tu teoreticky teď kupovanou pouze 3, protože mezitím už o ten 1 rok zestárne.
Potom je kalkulace taková: 6000 / 4 = 1500,- Kč na sezónu, eventuelně 4600 / 3 = 1533,- Kč na sezónu. Rozdíl je 33 Kč (tj. půl litru benzínu nebo 1 litr piva ) na rok...
Nehodlám tě kamenovat za jízdu na letních v zimním období, podle tvých příspěvků předpokládám, že k problematice přistupuješ rozumně, ale zbytečně si situaci děláš složitou a nic neušetříš. Vidím, že máš jasno, kdy auto použít a kdy ne, ale co víš, kdy ho zrovna budeš nutně kvůli nenadálé situaci potřebovat a zrovna třeba napadne mokrý sníh...
enjoy: to máš pravdu, o tom se fakt téměř nemluví, přitom negativní vliv na bezpečnost je podobný.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimni vs letni pneu
Všechno je o lidech a o jejich rozumu, v době kdy nebyly zimní nařízený zákonem tak jsem jezdil zimu běžně na letních, v okolí je převážně rovinný reliéf krajiny, takže pokud jede člověk předvídavě a ne tak rychle jak by si dovolil na zimních tak nic nehrozí, protže když se budeme bavit o brzdné dráze tak zimní guma zastaví dřív, jenže já na letní pojedu opatrněji tzn. pomaleji, takže se brzdná dráha srovná.... je to jen o lidech.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimni vs letni pneu
To je hlavně tím,že dnes lidi jezdí jako HOVADA :!:bez mozků. Pamatuji dobu,kdy zimní pneu,byly nedostatkové zboží a až na pár vyjímek,všichni jezdili na tzv.univerzálních pneu(OR6...)celé roky a bez problémů a bouraček,které jsou dnes,když máme všichni povinně zimní pneu,na denním pořádku(včetně hromadných).Jenže se jezdilo zodpovědněji a když bylo horší počasí,tak pomaleji.Dnes si většina myslí,že když má zimní pneu,tak můžou jezdit jako hovada a pneu už to za ně vyřeší. Proto nevidím jako hlavní nebezpečí pneumatiky,ale rozumovou vyspělost člověka,který auto řídí.Bazi píše:Zrovna předevčírem srazilo auto u nás před školou (cca200m) dítě,které vběhlo bez rozhlídnutí na přechod .
Hned mě napadlo,jaké mělo auto pneumatiky atd...,i když nebyl sníh,ale 2 stupně nad nulou.To dítě letělo jako hadrová panenka.Ale "naštěstí jen" zlomená noha a nějaké podlitiny.To už ale možná zacházím do detailů.
Pro šťouraly-zimní pneu používám .
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: zimni vs letni pneu
Chasnik: Ano takto by to vyslo "sul nul", nicmene "muj pruzkum" to prilis nepotvrzuje. Nic moc grafy vyvoje cen jsem na webu nenasel, ale napr zde
http://www.najnakup.sk/Porovnaj_zimne-p ... 89322.html je videt, ze cena se zase az tak nemeni. Nejvic na ni asi bude mit vliv medialni masaz Puvodne bylo v planu koupit zimni pneu, protoze jsem predpokladat vyprazdnovani skladu a masivni slev lec nezda se mi ze by se neco takoveho delo. Proto jsem od toho ustoupil (btw kdyz se podivam na dodaci lhuty, casto jsou pres 10dni, mozna bych se gum ani nedocal) a zvolil strategi jakou jsem zvolil. Navic nebudu muset jezdit do servisu zase prezouvat zpet. Jak jsem zminoval, mam k dispozici i auto se zimnima, rozhoduji se podle situace rano .
http://www.najnakup.sk/Porovnaj_zimne-p ... 89322.html je videt, ze cena se zase az tak nemeni. Nejvic na ni asi bude mit vliv medialni masaz Puvodne bylo v planu koupit zimni pneu, protoze jsem predpokladat vyprazdnovani skladu a masivni slev lec nezda se mi ze by se neco takoveho delo. Proto jsem od toho ustoupil (btw kdyz se podivam na dodaci lhuty, casto jsou pres 10dni, mozna bych se gum ani nedocal) a zvolil strategi jakou jsem zvolil. Navic nebudu muset jezdit do servisu zase prezouvat zpet. Jak jsem zminoval, mam k dispozici i auto se zimnima, rozhoduji se podle situace rano .
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimni vs letni pneu
no k tomu že s ohledem na počasí se dá jezdit i v zimě na letních... kamarád s letníma si loni v prosinci taky vyjel s autem jelikož bylo nad nulou, sucho a svítilo sluníčko, ale během hodiny se počasí výrazně změnilo a kamarád mi volal ať za ním dojedu vytáhnout ho z pole kam zahučel
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: zimni vs letni pneu
Použití zimních pneu nařizuje zákon, který je napsaný, jak je napsaný. O tom žádná. Ano, s hlavou na svém místě se dá na letních jezdit i za relativně nízkých teplot, pokud je sucho. Ale... před rokem jsem na Slovensku dostal ránu zezadu, když jsem stál před přechodem pro chodce. Jednoznačná vina řidiče za mnou, šlo to z jeho povinného ručení. Teď otázka: proč se likvidátor pojišťovny při obhlídce mého poškozeného vozu díval na pneu a psal si je do protokolu o obhlídce???
Jinak souhlasím s Limitz-em, co se týče rychlé změny počasí. Minulý týden to bylo úplně stejný - u Popradu sněžilo, u Liptovského Mikuláše azůro a nádherně teplo, pod Strečnem bílá stěna a od Rožnova husté sněžení a náledí téměř až do Hranic. Osobně volím zimáky, člověk neví, jaké počasí kde potká. I když ani ty člověka nespasí, jestliže se nechá unést falešným pocit bezpečí říkajícím, že zimní pneu a elektronika mě vytáhnou z každého průseru. Fyziku neoblbneš
Jinak souhlasím s Limitz-em, co se týče rychlé změny počasí. Minulý týden to bylo úplně stejný - u Popradu sněžilo, u Liptovského Mikuláše azůro a nádherně teplo, pod Strečnem bílá stěna a od Rožnova husté sněžení a náledí téměř až do Hranic. Osobně volím zimáky, člověk neví, jaké počasí kde potká. I když ani ty člověka nespasí, jestliže se nechá unést falešným pocit bezpečí říkajícím, že zimní pneu a elektronika mě vytáhnou z každého průseru. Fyziku neoblbneš
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek