Mám 1,4, ale za takhle málo to nejezdí. Teď jsem měl na jednu nádrž LPG průměr 6,5 a to jsem jezdil spíš okresky a delší trasy. Normálně budu mít spotřebu vyšší. A co se týče benzínu, tak budu mít spotřebu ke dvěma litrům na sto. Takže při ceně LPG 16,90 a benzínu 34,5 (nejlevnější co jde sehnat - ONO) to vychází na 1,80 Kč na km. Ekvivalent spotřeby 5,2 l benzínu na sto. Nic moc úspora. Tak litr a půl až dva litry benzínu na sto. S přívstřikem benzínu jde výhodnost LPG do kopru. Kdyby přívstřik trošku přiškrtili, tak by to bylo jiné. V létě to možná bude vycházet o chlup líp vzhledem ke studeným startům na benzín.Haberas píše:Když to tak počítám k dnešním cenám LPG, nafty a benzínu.
Jste schopni s i30/1,6i LPG CW jezdit v průměru za 6,3 litru plynu a přívstřiku 1,6l benzínu?
Dohromady by to vycházelo jako 5l nafty na 100.
Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Presne tak.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
páteční cesta na chlupu s naloženým autem až po střechu, 3 dospělí, 2 děti .... průměr 8,8 l na sto... mazec
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Spotřeba i30
To si snad může dovolit jen pojišťovákvorlajz píše:páteční cesta na chlupu s naloženým autem až po střechu, 3 dospělí, 2 děti .... průměr 8,8 l na sto... mazec
Hyundai i30 made in cz
Re: Spotřeba i30
Dnes mix 40% okreska, 20% město, 40% rychlostní silnice. Celkem 100km. Ráno sníh, odpoledne mokro. Osádka já 85kg, žena 55kg, dcera 7kg, kočár bebechy 20kg, nádrž 2/3 to jsou taky zbytečná kila... Průměr 6,1l/100km, ale stylem ekorallye po okreskách, na dálnici ráno tempomatových 90 ve vánici plus předjetí pár debilů co jeli 80-60-80, odpoledne kilo bez debilů. Gumy zimní 195/65/15.
Dlouhodobě cesta do práce každý den pouze řidič, 20km po okresce, 6 obcí s celkovým převýšením 80m nadmořské výšky, 3km po startu táhlý kopec 120m převýšení. Tam 6,7l/100km, zpět 6,3l/100km, průměr v zimě 6,5l/100km. Je i o 2km delší pohodlnější časově o chlup rychlejší trasa po dálnici s totožným kopcem, spotřeba 7l/100km. Rozdíl v průměrné rychlosti do 5km/hod.
Slezsko-Praha-Slezsko. D1. Kolega, leden 8,9l/100km
Obecně dálnice 100-120km/hod 7l/100km
120-140km/hod 7,5l/100km
140-170km/hod 8,5l/100km.
170-190km/hod 11l/100km.
Běžný mix do 7l/100km v zimě, 6,5l/100km v létě.
Občasná ultraekorallye pod 6l/100km, rekord na 30 km s pár kopci avšak s celkovým převýšením nulovým 5,5l/100km.
Tipy a triky, poslouchat rádce řazení i když se Vám zdá, že radí podtáčet. Nejlépe když vůbec nevidíte, že radí a semtam i nadává, že chce v mírném stoupání 4. RS při rozjezdu z obce na 5. RS. Vyřazování v klesání nebo zařazený 5. RS, časté používání tempomatu i v obci a zejména ve stoupání, předvídání a plachtění ke křižovatkám, k ceduli obec apod. Předjíždění debilů co nedrží tempo, brzdí před zatáčkami apod. Popř. si od nich držet značný odstup. Využívání zelených vln ve městech. A jeden trik na závěr, semtam se vykašlat na hypnotizovaní palubního počítače a šlápnout tomu po krku jen tak pro radost z roztočeného motoru a předjetého závodníka ve Felicii. Nic proti Feliciím, jezdil jsem s ní ještě před půl rokem obdobné trasy s obdobnou spotřebou. Tedy s výjimkou 190km/hod na dálnici. Při 150km/hod ta stará poctivá 1,3 MPI Combi taky žrala 8l/100km i když je o čtvrttuny lehčí.
Dlouhodobě cesta do práce každý den pouze řidič, 20km po okresce, 6 obcí s celkovým převýšením 80m nadmořské výšky, 3km po startu táhlý kopec 120m převýšení. Tam 6,7l/100km, zpět 6,3l/100km, průměr v zimě 6,5l/100km. Je i o 2km delší pohodlnější časově o chlup rychlejší trasa po dálnici s totožným kopcem, spotřeba 7l/100km. Rozdíl v průměrné rychlosti do 5km/hod.
Slezsko-Praha-Slezsko. D1. Kolega, leden 8,9l/100km
Obecně dálnice 100-120km/hod 7l/100km
120-140km/hod 7,5l/100km
140-170km/hod 8,5l/100km.
170-190km/hod 11l/100km.
Běžný mix do 7l/100km v zimě, 6,5l/100km v létě.
Občasná ultraekorallye pod 6l/100km, rekord na 30 km s pár kopci avšak s celkovým převýšením nulovým 5,5l/100km.
Tipy a triky, poslouchat rádce řazení i když se Vám zdá, že radí podtáčet. Nejlépe když vůbec nevidíte, že radí a semtam i nadává, že chce v mírném stoupání 4. RS při rozjezdu z obce na 5. RS. Vyřazování v klesání nebo zařazený 5. RS, časté používání tempomatu i v obci a zejména ve stoupání, předvídání a plachtění ke křižovatkám, k ceduli obec apod. Předjíždění debilů co nedrží tempo, brzdí před zatáčkami apod. Popř. si od nich držet značný odstup. Využívání zelených vln ve městech. A jeden trik na závěr, semtam se vykašlat na hypnotizovaní palubního počítače a šlápnout tomu po krku jen tak pro radost z roztočeného motoru a předjetého závodníka ve Felicii. Nic proti Feliciím, jezdil jsem s ní ještě před půl rokem obdobné trasy s obdobnou spotřebou. Tedy s výjimkou 190km/hod na dálnici. Při 150km/hod ta stará poctivá 1,3 MPI Combi taky žrala 8l/100km i když je o čtvrttuny lehčí.
i30 CW 1.6 CVVT 2010 pětikvalt
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba i30
to barsuk: hezky shrnuto
Ve středu jsem se vrátil ze Slovenska, za 6 dní najeto cca 1200 km, pneu 195/65 R15. Odjezd z Olomouce v pátek v noci ve dvou lidech, suché cesty, žádný provoz, místy mlha (max. 80 km/h, víc bylo o život), přejezd přes Makov, na konci rychlostní průměr dle PP 78 km/h:
mimo dálnici pocitivé dodržování rychlostních limitů - spotřeba dle PP 6,3
dálnice na Slovači Ivachnová - Spišský Štvrtok tempomatových 120 - spotřeba dle PP 6,5
Cesta zpět ve dne za provozu se zátěží 70 kg v kufru, místy husté sněžení a náledí, rychlostní průměr dle PP 70 km/h, spotřeba dle PP stejná jako cestou tam.
Vzhledem k různým podmínkám cestou tam a zpět a místnímu ježdění ve 2 - 4 dospělých lidech, s různou zátěží v kufru, v kopcích, sněžení, mraze, byla skutečná spotřeba na konci průměrně 6,8 l/100 km.
Ve středu jsem se vrátil ze Slovenska, za 6 dní najeto cca 1200 km, pneu 195/65 R15. Odjezd z Olomouce v pátek v noci ve dvou lidech, suché cesty, žádný provoz, místy mlha (max. 80 km/h, víc bylo o život), přejezd přes Makov, na konci rychlostní průměr dle PP 78 km/h:
mimo dálnici pocitivé dodržování rychlostních limitů - spotřeba dle PP 6,3
dálnice na Slovači Ivachnová - Spišský Štvrtok tempomatových 120 - spotřeba dle PP 6,5
Cesta zpět ve dne za provozu se zátěží 70 kg v kufru, místy husté sněžení a náledí, rychlostní průměr dle PP 70 km/h, spotřeba dle PP stejná jako cestou tam.
Vzhledem k různým podmínkám cestou tam a zpět a místnímu ježdění ve 2 - 4 dospělých lidech, s různou zátěží v kufru, v kopcích, sněžení, mraze, byla skutečná spotřeba na konci průměrně 6,8 l/100 km.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Spotřeba i30
Včera a dnes ráno - Hradec Králové - Kotěhůlky, Kotěhůlky - Praha (150km - průměrná spotřeba 3,9l/100).mnkk píše:Veď hovorím...
S FAP máš potom velmi dobrú spotrebu.
Dálnice tempomat na 100, pouze při předjíždění náklaďáků trochu šimrání plynu, posádka - 2 osoby.
V pátek jsme objednali i30CW v 1,6CVVT:)
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Re: Spotřeba i30
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba i30
Haberas: nádherná spotřeba
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Spotřeba i30
Tankoval jsem obyčejnou naftu jen u jiné benziny (Shell v Hradci) a zatím (po dalších 200km) si stále držím spotřebu 4,0/100.Axel.Foley píše:Haberas: nádherná spotřeba
Tak teď nevím jestli je to šikovností pilota, nebo kvallitnějším palivem
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba i30
Haberas: může to být kombinací obou faktorů + relativně rovinatý profil trasy (hlavně D11, Kotěhůlky zřejmě také). A nezanedbatelný podíl bude tvořit plynulá jízda.
Ad palivo: když jsem v létě několikrát natankoval SaveFuel 95, také se mi zdálo, že mám vyšší dojezd. Přesně jsem to ale neměřil.
Ad palivo: když jsem v létě několikrát natankoval SaveFuel 95, také se mi zdálo, že mám vyšší dojezd. Přesně jsem to ale neměřil.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Spotřeba i30
Haberas: těch 4,0 l nafty máš nejspíš na Citroen C4 1.6 HDI/68kW, což máš v profilu.
Takové auto nevím, proč tu řešíme, je to lehké jako Felda blahé paměti a místa je v tom jako v první Fabce... proto ho nemám
Takové auto nevím, proč tu řešíme, je to lehké jako Felda blahé paměti a místa je v tom jako v první Fabce... proto ho nemám
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Spotřeba i30
Severtom:
Řešili jsme to tady proto, že objednávám i30 kombi a zajímaly mne výhody LPG a jestli bych se s plynem dostal na podobnou spotřebu jako s C4.
K té Felici. Nevím odkud čerpáš informace, ale C4 je skoro o 20 kilo těžší než krátká i30 v 1.6 benzínu a skoro 200 kilo těžší než Fábie(Beru jako nástupce Feldy). Vnitřním prostorem jsou si i30 a C4 takřka rovné (C4 je o nějaký ten cenťáček větší).
Jestli si náhodou citroen nepleteš s jiným autem.
Řešili jsme to tady proto, že objednávám i30 kombi a zajímaly mne výhody LPG a jestli bych se s plynem dostal na podobnou spotřebu jako s C4.
K té Felici. Nevím odkud čerpáš informace, ale C4 je skoro o 20 kilo těžší než krátká i30 v 1.6 benzínu a skoro 200 kilo těžší než Fábie(Beru jako nástupce Feldy). Vnitřním prostorem jsou si i30 a C4 takřka rovné (C4 je o nějaký ten cenťáček větší).
Jestli si náhodou citroen nepleteš s jiným autem.
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Re: Spotřeba i30
Citroën C4 - Wikipedia, the free encyclopediaen.wikipedia.org/wiki/Citroën_C4
Width, 1,769 mm (69.6 in). Height, 1,458 mm (57.4 in) 1,510 mm (59.4 in) (sedan) . Curb weight, 2,315 lb (1,050 kg).
Asi nějaká soc. verze nebo stará verze a ty máš těžký diesel a novější model... takže soráč, možná moje chybka, zase jsem po roce výjimečně uvěřil Wiki...
Sedí tedy alespoň ten nižší výkon, který máš v podpisu?
Důležité jsou také rozměry a Cx auta... na spotřebu 4,0 l nafty bych nevěřil, spousta lidí se soudí s automobilkami kvůli tomu, že spotřeba je o dva litry vyšší než deklarovaná.
Závěrem, a to možná mělo zaznít na začátku - Když toto fórum budeš sledovat, najdeš tu mě a ještě jednoho dalšího uživatele, který běžně jezdí za 7,5 litru LPG, což jsou ty tvé 4 litry nafty... s motorem o čtvrtinu výkonnějším a autem o metrák těžším (mám v TP 1320 kg, i když už jsem tu psal, že nás H šidí protože mi váha na šrotiští ukázala mi o 140 kg méně).
Width, 1,769 mm (69.6 in). Height, 1,458 mm (57.4 in) 1,510 mm (59.4 in) (sedan) . Curb weight, 2,315 lb (1,050 kg).
Asi nějaká soc. verze nebo stará verze a ty máš těžký diesel a novější model... takže soráč, možná moje chybka, zase jsem po roce výjimečně uvěřil Wiki...
Sedí tedy alespoň ten nižší výkon, který máš v podpisu?
Důležité jsou také rozměry a Cx auta... na spotřebu 4,0 l nafty bych nevěřil, spousta lidí se soudí s automobilkami kvůli tomu, že spotřeba je o dva litry vyšší než deklarovaná.
Závěrem, a to možná mělo zaznít na začátku - Když toto fórum budeš sledovat, najdeš tu mě a ještě jednoho dalšího uživatele, který běžně jezdí za 7,5 litru LPG, což jsou ty tvé 4 litry nafty... s motorem o čtvrtinu výkonnějším a autem o metrák těžším (mám v TP 1320 kg, i když už jsem tu psal, že nás H šidí protože mi váha na šrotiští ukázala mi o 140 kg méně).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Spotřeba i30
Severtom:
Není v techničáku náhodou počítaná hmotnost i s palivy a průměrným řidičem (Veškeré kapaliny+ 75 kg)?
Já mám uvedeno v TP - provozní hmotnost 1388 kg (Nejvyšší přípustná je pak 1790kg) (délka 4329,šířka 1789, výška 1523, rozvor 2608)
Těch 7,5 LPG je pouze plyn, nebo to máš přepočítané i s 20% přístřikem benzínu?
S tou spotřebou. Taky tomu moc nevěřím, než jsem tankoval na shell, tak mi to jelo na zimních 5/100, proto jsem se tak podivoval. Pokud vezmu ale loňskou sezónu na letních a počítám dle tankování, tak jsem jezdil za 4,3/100. Ale jak jsem už psal. lehká noha, denně 2 x 50 kilometrů 40% Praha 30% dálnice, 30 % mezi vesnicemi v polabí, takže takřka žádné převýšení.
Není v techničáku náhodou počítaná hmotnost i s palivy a průměrným řidičem (Veškeré kapaliny+ 75 kg)?
Já mám uvedeno v TP - provozní hmotnost 1388 kg (Nejvyšší přípustná je pak 1790kg) (délka 4329,šířka 1789, výška 1523, rozvor 2608)
Těch 7,5 LPG je pouze plyn, nebo to máš přepočítané i s 20% přístřikem benzínu?
S tou spotřebou. Taky tomu moc nevěřím, než jsem tankoval na shell, tak mi to jelo na zimních 5/100, proto jsem se tak podivoval. Pokud vezmu ale loňskou sezónu na letních a počítám dle tankování, tak jsem jezdil za 4,3/100. Ale jak jsem už psal. lehká noha, denně 2 x 50 kilometrů 40% Praha 30% dálnice, 30 % mezi vesnicemi v polabí, takže takřka žádné převýšení.
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)