Geometria
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Geometria
Ahoj rozumie sa tu niekto do geometrie?Mal som menen tlmiče čapy riadenia a spodne čapy stabilizatori v predu bol som na geometriu aj tak mi to taha do prava pridavam aj spravu z geometrie
- Přílohy
-
- geometria 001.jpg (119.57 KiB) Zobrazeno 4318 x
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
- Reklama
Re: Geometria
Dnes dalšia kotrola auta servise a neprišli na nič že to možu byt poloosi ale dyferak lebo prave koleso taha viac ako lave
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Geometria
Bude někde vůle. Uložení spodních ramen na přední nápravě čí na zadní nápravě. Může se to projevit pouze při záběru auta. Zkusil bych stanici TK a nechat zkontrolovat na třasadlech. Projít také brzdy zda některá strana nepřibrzďuje - u hyundae běžný jev.
.........
Re: Geometria
proc ten zadek kdyz serizovali nedali stejne na kazdou stranu, jednu stranu mas po serizeni 1.6mm a druha 1.9mm,je to treba dat stejne.
navic kdyz udelali geometrii tak oni stim nebyli na skusebni jizde?? aby zkontrolovali zda to netahne do strany,ci jestli je volant ve stredu jak ma byt, zvlast je to haklive u predniho nahonu. podle vseho jak pises asi ne a je nutne stim po serizeni to vyzkouset a pripadne doladit.jak jedes mas volant rovne,neni treba mirne natocen jakoby do strany.
uvedl jsi ze jsi menil nektere veci na naprave, zrejme jsi na to jezdil delsi dobu pred vymenou za nove a pokud byly nektere veci(napr cepy) vybite a mely vuli tak gumy muzou byt spatne sjete, i kdyz okem se muzou zdat ze sjeti je OK ale prave toto muze delat neplechu.
po serizeni ktere je v norme je prave drive sjeta guma postavena ted jinak a ma tendenci tahat do sveho puvodniho sjeti,jestli mas moznost dat na vyzkouseni druhe pneu-vyzkousej zjestli to bude taky tahat ci ne, anebo dej predky dozadu a zadky dopredu a vyzkousej to.
pokud to prestane je to spatne drive sjetema gumama pokud ne a je to v nastaveni geo tak je treba upravit nastaveni,zadek at daji stejne na kazdou stranu a na predku to chce do mirne sbihavosti,podle toho kam to tahne,
priklad misto 0 mm sbihavosti dat leva str. +0.4 prava str. +0.2
toto by ale mel ten co dela geometrii znat a lehce si stim poradit, nevim kolik vazis a v jakem slozeni poctu lidi ve voze jezdis nejcasteji.
nektere auta se serizujou se zavazim, nevim jak konktretne tento typ Accentu ale v servisu by to snad meli vedet.
ono totiz kdyz sednes do auta tak pri zatizeni se 0 mm sbihavost vpredu zvysuje do rozbihavosti treba i vic jak 1 mm podle zatizeni,navic podle odklonu mas unavene predni pruziny nebot jsou bez zatizeni jiz v minusu na skoro max hodnote -0°24´ norma je -0°30´ kdyz tam sednes tak okdlon prekroci tuto mez ktera muze mit za nasledek tez tahani do strany
navic kdyz udelali geometrii tak oni stim nebyli na skusebni jizde?? aby zkontrolovali zda to netahne do strany,ci jestli je volant ve stredu jak ma byt, zvlast je to haklive u predniho nahonu. podle vseho jak pises asi ne a je nutne stim po serizeni to vyzkouset a pripadne doladit.jak jedes mas volant rovne,neni treba mirne natocen jakoby do strany.
uvedl jsi ze jsi menil nektere veci na naprave, zrejme jsi na to jezdil delsi dobu pred vymenou za nove a pokud byly nektere veci(napr cepy) vybite a mely vuli tak gumy muzou byt spatne sjete, i kdyz okem se muzou zdat ze sjeti je OK ale prave toto muze delat neplechu.
po serizeni ktere je v norme je prave drive sjeta guma postavena ted jinak a ma tendenci tahat do sveho puvodniho sjeti,jestli mas moznost dat na vyzkouseni druhe pneu-vyzkousej zjestli to bude taky tahat ci ne, anebo dej predky dozadu a zadky dopredu a vyzkousej to.
pokud to prestane je to spatne drive sjetema gumama pokud ne a je to v nastaveni geo tak je treba upravit nastaveni,zadek at daji stejne na kazdou stranu a na predku to chce do mirne sbihavosti,podle toho kam to tahne,
priklad misto 0 mm sbihavosti dat leva str. +0.4 prava str. +0.2
toto by ale mel ten co dela geometrii znat a lehce si stim poradit, nevim kolik vazis a v jakem slozeni poctu lidi ve voze jezdis nejcasteji.
nektere auta se serizujou se zavazim, nevim jak konktretne tento typ Accentu ale v servisu by to snad meli vedet.
ono totiz kdyz sednes do auta tak pri zatizeni se 0 mm sbihavost vpredu zvysuje do rozbihavosti treba i vic jak 1 mm podle zatizeni,navic podle odklonu mas unavene predni pruziny nebot jsou bez zatizeni jiz v minusu na skoro max hodnote -0°24´ norma je -0°30´ kdyz tam sednes tak okdlon prekroci tuto mez ktera muze mit za nasledek tez tahani do strany
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Geometria
Tak dnes som bol zase a už mi to ukazali na počaku a všetko bolo dobre a neviem prečo to nenestavily rovnako a nešli sami na skušobnu jazdu nechapem asi ma fajne odrbali a jazdim večinou sam a mam 85kg to podla mna nezavaži a tie gumy skusim prehodit a prečo sa stim nepohrali neviem on mi povedal že geometria je poriadku aj mi to potom ukazal na počitači a včera tam bol iny mechanik aj dnes iny tak neviem a už sa mi tam nechce chodit tak skusim tie gumy spredu dat do zadu a uvidim, toto čo si napisal som mal skor vediet do riti stim, to som si myslel že geometria to vyriesi, ved som don vrazil dvakrat tolko kolko stalo. Odoslal som im email na geometriu. Odpoved, ked pride hodim ju tu som zvedavy čo povedia na tie tvoje otazky
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Geometria
jestli mas 85 kg a jezdis sam tak si troufnu tvrdit ze kdyz tam sednes tak se pohne sbihavost tak o 1 mm do rozbihavosti na levem kole,jestli mas moznost tak zajed jinde na laserovou geometrii kde meri vsechny 4 kola soucasne a porad se snimi ze tito tahne po serizeni do strany,uvidis co ti odpovi, a ti co to delali maj taky laserovou geo nebo normalni kdy meri predek zvlast a zadek zvlast?
taky by bylo dobre peclive znovu zkontrolovat veskere cepy,silentbloky, jak v predu tak vzadu jestli tam neni neco volnejsi.
taky by bylo dobre peclive znovu zkontrolovat veskere cepy,silentbloky, jak v predu tak vzadu jestli tam neni neco volnejsi.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Geometria
Maju laserovu 3D geometriu najlepšiu v okoli skotrolovali všetko kopletne ešte aj predomnou každy čap silenblok a tak dalej no nič nenašly,pneumatiky vyzeraju dobre kolesa vyvažene disky v poriadku volant rovno s kolesami žiadna odchylka ale ako mu chcem viac pridat taha to do tej pravej strany bez plinu až po chvilke a ovela menaj.No a stym že sa pohne lave koleso odkloni tak by malo tahat do lava ne do prava ked som to dobre pochopil to čo si napisal stym že jazdim sam
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Geometria
pokud maji 3D tak potom nechapu proc ten zadek maji kazde kolo jinak,je to treba dat stejne na obe strany a pote doladit predek tak aby to netahalo,kdyz auto stoji v klidu tak volant je rovne a kdyz jedes tak je rovne nebo se mirne stoci,ale tam asi tolik to vliv nebude mit, vyzkousej jeste prohodit ty gumy a uvidis
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Geometria
Neviem prečo ten zadok nenastavily rovnako možno je to pripustna odchylka alebo to nešlo nastavit ved je to aj stare auto.A jednoducho ked ho rozbehujem tak začne tahat volant to je jedno aka rychlost jak mu prikurim tak musim držat volant rovno a ide rovna jak ho pustim volant sa stoči a ide do prava ked sa naspet ukludnia otačky taj menej ale taha pustim nohu s plynu netaha a po chvily začne ale neni to tak citelne
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Geometria
Zkus zaměnit kola mezi sebou tj. zprava vlevo a obráceně, jestli to potáhne na druhou stranu, je to gumama, jestli ne je to na podvozku.
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
Re: Geometria
Ved gumy mam smerove možu sa nasadit iba v jednom smere ked dam s prava na lavu stranu tak to nebude mat trakciu a guma bude smerovat vzorkom a šipkou na gume vzad
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Geometria
drago47 píše:A jednoducho ked ho rozbehujem tak začne tahat volant to je jedno aka rychlost jak mu prikurim tak musim držat volant rovno a ide rovna jak ho pustim volant sa stoči a ide do prava ked sa naspet ukludnia otačky taj menej ale taha pustim nohu s plynu netaha a po chvily začne ale neni to tak citelne
Tak si projdi to uložení, prostě to má vůli která se tím záběrem projeví. Žádná věda.
.........
Re: Geometria
To neřeš, jen to prohoď a vyzkoušej, samozřejmě za sucha. Pak to prohoď hned zpátky. A nezapomeň na správný tlak v pneu. To může být taky jedna z příčin.drago47 píše:Ved gumy mam smerove možu sa nasadit iba v jednom smere ked dam s prava na lavu stranu tak to nebude mat trakciu a guma bude smerovat vzorkom a šipkou na gume vzad
ix20 Style, 1.6 CVVT (92 kW) blue, TWR-Cool Red, tempomat,
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
parkovací asistent s obrazem ve zpětném zrcátku od 7/2012
Re: Geometria
Tak to tak skoro nebudene na vychode slovenska mame kalamitu, silenbloky ramien su poriadku to som daval skotrolovat dvakrat aj na prednej aj zadnej naprave a jedine čo je možne je prehodit zadne pneu do predu a uvidime ale v tej zime a vetre pred bytovkou nemam sancu ani to
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Geometria
jaké sou reference na autoservis? proc se ptám? protože u nás nikdo pořádně geometrii udělat neumí (mají na to 3d mašiny, ale olšový ruky) jinak doporučuji pana Plachého z Loukova (za tu dálku mi to stojí) borec kterej fakt umí...
Hyundai Accent r.v. 2002 1,3litru 63kw