Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Som ti hovoril... Kup a nič nepokazíš...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Ano, diky každému, kto sa dnes vyjadril
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Proč? Stejně si koupíš jinej, viď, nespletl jsem sesedrik_7 píše:severtom: prosím ťa, mrkni o niečo vyššie a zo shopu, na ktorý som sem hodil linky mi odporúčaj nejaký olej s ktorým máš skúsenosť. ďakujem
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
stále mám dilemu medzi 5W-30 a 5W-40
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
5w-30 ak vyuzivas vyssie otacky a 5w-40 ak zatazujes motor vacsou hmotnostou auta alebo privesnym vozikom
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
majlo: a mohol by si to pls nejako vysvetlit ??? lebo v tom nejako nevidim logiku ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Vplyv zaťaženia na výber viskozity :
vhodná viskozita oleja závisí na jeho zaťažení. Čím je zaťaženie vyššie, tým je vyžadovaná vyššia viskozitná trieda. Napr.: do motora kde je predpísaný olej SAE 30 je v režime vysokého zaťaženia vhodné použiť olej SAE 40 alebo 50.
Vplyv rýchlosti na výber viskozity :
s narastajúcou rýchlosťou vzájomného pohybu mazaných plôch sa olej ťažšie dostáva do mazacieho priestoru a je z neho rýchlejšie vytláčaný. Čím je vzájomná rýchlosť pohybujúcich sa plôch vyššia, tým musí byť viskozita použitého oleja nižšia. Napr. vysokootáčkové motory a prevodovky vyžadujú oleje s nižšou viskozitou ako nízkootáčkové.
Mne z toho vychadza ze ak budem jazdit prevazne sam a v kufri maximalne nakup tak zvolim 5W-30 ak budem casto jazdit plne obsadeny a plny kufor batoziny tak zvolim 5W-40. Aspon tak mi to z toho vychadza. Tiez som tomu zo zaciatku velmi nechapal.
vhodná viskozita oleja závisí na jeho zaťažení. Čím je zaťaženie vyššie, tým je vyžadovaná vyššia viskozitná trieda. Napr.: do motora kde je predpísaný olej SAE 30 je v režime vysokého zaťaženia vhodné použiť olej SAE 40 alebo 50.
Vplyv rýchlosti na výber viskozity :
s narastajúcou rýchlosťou vzájomného pohybu mazaných plôch sa olej ťažšie dostáva do mazacieho priestoru a je z neho rýchlejšie vytláčaný. Čím je vzájomná rýchlosť pohybujúcich sa plôch vyššia, tým musí byť viskozita použitého oleja nižšia. Napr. vysokootáčkové motory a prevodovky vyžadujú oleje s nižšou viskozitou ako nízkootáčkové.
Mne z toho vychadza ze ak budem jazdit prevazne sam a v kufri maximalne nakup tak zvolim 5W-30 ak budem casto jazdit plne obsadeny a plny kufor batoziny tak zvolim 5W-40. Aspon tak mi to z toho vychadza. Tiez som tomu zo zaciatku velmi nechapal.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Prosím Vás o jediné jedno vysvetlenie. Prečo sa pri oleji Shell Helix Ultra Extra 5W-30 píše, že je určený pre motory s DPF filtrom ? Bolo tu písané, že do našich i30tok by tento olej nebol moc vhodný a tak prichádza otázka. Existuje vôbec Olej od Shell, ktorý má viskozitu 5W-30 a je to kelu vhodný ?
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
a to vadi ze je pre motory s DPF filtrom ? podla mna nie. Ja pouzivam Shell helix 5W-30 AV L
Klasifikácia ACEA delí oleje do troch skupín – oleje pre benzínové motory (označené písmenom „A“), oleje pre dieselové motory osobných a ľahkých úžitkových vozidiel (označené písmenom „B“) a oleje pre vysokovýkonné dieselové motory (označené písmenom „E“) a oleje pre benzínové a dieselové motory s časticovými filtrami (označené písmenom „C“)
Cize ked ma olej oznacenie A, B, C tak je pouzitelny pre vsetky kategorie. Mozes ho rovnako naliat do benzinoveho alebo naftoveho motra ak splna specifikacie pre dany motor.
A pri vybere oleja si treba davat obrovsky pozor na viskozitu oleja. Specifikacia ACEA A1/B1, A5/B5, C1 alebo C2 ma znizenu viskozitu pod 3,5 mPa.s, co je do bezneho motora nepouzitelne. Na to su specialne usporne motory ktorym vyrobca priamo predpisuje olej so snizenou viskozitou.
Klasifikácia ACEA delí oleje do troch skupín – oleje pre benzínové motory (označené písmenom „A“), oleje pre dieselové motory osobných a ľahkých úžitkových vozidiel (označené písmenom „B“) a oleje pre vysokovýkonné dieselové motory (označené písmenom „E“) a oleje pre benzínové a dieselové motory s časticovými filtrami (označené písmenom „C“)
Cize ked ma olej oznacenie A, B, C tak je pouzitelny pre vsetky kategorie. Mozes ho rovnako naliat do benzinoveho alebo naftoveho motra ak splna specifikacie pre dany motor.
A pri vybere oleja si treba davat obrovsky pozor na viskozitu oleja. Specifikacia ACEA A1/B1, A5/B5, C1 alebo C2 ma znizenu viskozitu pod 3,5 mPa.s, co je do bezneho motora nepouzitelne. Na to su specialne usporne motory ktorym vyrobca priamo predpisuje olej so snizenou viskozitou.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Konečne mi to niekto poriadne vysvetlil. Viem, že sú AV-L a akési ešte dva iné druhy. Ako sa líšia ? Nebudem potom nič komplikovať, kúpim 5W-30 ako mám teraz, len neviem ktorý konkrétny. Nechám si opäť poradiť
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Minuly rok na jesen ked som porovnaval oleje 5w-30 od shellu tak jednoznacne ako najlepsi vysiel ten AV L.
Ma specifikaciu ACEA A3/B4/C3, API SM.
SM - pre všetky súčasné motory. Kategória zavedená v novembri 2004. Oleje klasifikácie SM obsahujú aditíva na kontrolovanie usadenín, aditíva pre zníženie oxidácie oleja, pre zníženie opotrebovania a aditíva zlepšujúce vlastnosti oleja pri nízkych teplotách. Norma - Súčasná.
A3 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje s vyššími požiadavkami ako A2. Prekračuje požiadavky ACEA A2 v stratách odparovaním podľa Noacka, v čistote piestov a oxidačnej stabilite. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, odolnosť voči oxidácii pri vysokých teplotách vyššia ako pri A1 a A2. Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >3,5 mPa.s
B4 a C3 su pre benzinovy motor nezaujmave specifikacie.
Ma specifikaciu ACEA A3/B4/C3, API SM.
SM - pre všetky súčasné motory. Kategória zavedená v novembri 2004. Oleje klasifikácie SM obsahujú aditíva na kontrolovanie usadenín, aditíva pre zníženie oxidácie oleja, pre zníženie opotrebovania a aditíva zlepšujúce vlastnosti oleja pri nízkych teplotách. Norma - Súčasná.
A3 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje s vyššími požiadavkami ako A2. Prekračuje požiadavky ACEA A2 v stratách odparovaním podľa Noacka, v čistote piestov a oxidačnej stabilite. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, odolnosť voči oxidácii pri vysokých teplotách vyššia ako pri A1 a A2. Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >3,5 mPa.s
B4 a C3 su pre benzinovy motor nezaujmave specifikacie.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Pokiaľ je AV-L najlepšou voľbou, nie je čo riešiť. Dík moc
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Jelikož toho svýho občas protáhnu k omezovači, v létě najedu pár tisíc km na dovolené v jižnější části Evropy, jezdím na LPG (a třeba v HR mají výhřevnější LPG, což -si dovolím tvrdit- jsem poznal na jízdním projevu dýchavičné po okraj naplněné 1,4ky) a v zimě u nás nepanuje arktická zima, kupuju Helix 5W-40; nyní jsem byl mile překvapen, že na etiketě je "Now API SN"
http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/03d ... 45bb6a.jpg
A jestli tam mechoš nalije nějaký "tesco olej" a tej můj si uleje stejně nepoznám; ráno jim nechám auto, odpoledne si ho vyzvednu..
http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/03d ... 45bb6a.jpg
A jestli tam mechoš nalije nějaký "tesco olej" a tej můj si uleje stejně nepoznám; ráno jim nechám auto, odpoledne si ho vyzvednu..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Ja sa dám teda na Shell Helix Ultra 5W-30 AV-L, hoci je to zrejme najdrahší olej v danej kategórii, no ak parametricky najviac sedí, nebudem riešiť tých 10 eur naviac. Vďaka páni
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Je to sice tření dvou kalených ploch po sobě, což v motoru moc není, ale celkem zajímavé.
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf