Propadlá záruka
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: Propadlá záruka
No,viděla jsem to na vlastní oči,opravdu mi ukázali na oficiálních stránkách,že ve výrobním závodě měli záruku od února,to bylo datum,kdy auto přivezli do Butovic,majitelka si pro auto přijela a zaplatila až 1.dubna.Záruku v tomto případě poskytuje oficiální dovozce a ne autosalon.A v tomto případě nejspíš opravdu zacvakají Butovice,protože ten ředitel,se kterým jsem mluvila,mi řekl,že to je jejich problém a že faktura z jiného servisu by šla do Butovic a tenhle průser prý někdo odnese.Nevím,jak to myslel,to je jejich problém,já jsem ráda,že to nějak dopadlo.V pondělí mi dají vědět,jestli se domluvili se servisem v Třinci a pokud to vyjde,opraví ho tam.Máme na to od pondělka ještě týden,pokud to do čtvrtku nevyjde,pak ve čtvrtek jedeme do Prahy auto vrátit,máme na to ze zákona nárok.Takže brzké řešení je v jejich zájmu.
- Reklama
Re: Propadlá záruka
Mexican: Z hlediska kupujiciho smluvne poskytuje zaruku prodejce. Ty se muzes o zarucnich vecech soudit pouze s prodejcem, ne s dovozcem/vyrobcem. Ten muze byt pouze pripadny vedlejsi ucastnik soudniho rizeni. Veskere zavazky vuci Tobe jako zakaznikovi ma prodejce. Ze jakou ma smlouvu prodejce s dovozcem, je Ti zcela suma fuk. A na tom nic nemeni, ze v zarucnim liste, novodu, atd. je napsane, ze dovozce poskytuje zaruku ..., Ty s dovozcem/vyrobcem fakt nejsi v zadnem smluvnim stavu, pokud jsi nekoupil primo od nej.
Re: Propadlá záruka
terinka, Tebe asi zklamu, ale na vraceni auta kvuli nesplneni zarucne opravy narok mit nebudes. Jeto uz po zakonni zaruce 24 mesicu, v ramci ktere bys na to pravo mel, ale ten dalsi rok zaruky uz je na prodejci, tam muze urcit jine podminky a jsem si skoro jisty, ze budes mit v zarucnich podminkach napsane, ze po uplynuti zakonne zaruky neni dale narok na odstoupeni od smlouvy (a vymenu vozidla). V navodu k ix20 to tak je a neverim tomu, ze by Hyundai toto opomel ))
Ale jina vec je, ze mozna to prodejce nevi, takze zkusit se to da
A jeste jedna vec, pokud mate pisemne (asi staci i maliem) ohlaseno prodejci, ze mate nejaky konkretni zarucni problem, resp. jste s tim byly v servisu, kde by mely udelat opravu, tak si tam vyzadejte pisemne, ze odmitaji a od te doby Ti ale bude bezet jakoby doba zarucni opravy, ktera "posouva" konec zaruky az do opravy auta. TO ze Butovice si to resi s tim servisem, tak to je zase jejich problem. Toto plati za predpokladu, ze mas v zarucnich podminkach, ze zarucni opravu udela kterykoliv aut. servis H. Jo, a tady (po uplynuti 24 mesicu) taky neplati uz povinna zakonna lhuta 30 dnu na opravu.
Ale jina vec je, ze mozna to prodejce nevi, takze zkusit se to da
A jeste jedna vec, pokud mate pisemne (asi staci i maliem) ohlaseno prodejci, ze mate nejaky konkretni zarucni problem, resp. jste s tim byly v servisu, kde by mely udelat opravu, tak si tam vyzadejte pisemne, ze odmitaji a od te doby Ti ale bude bezet jakoby doba zarucni opravy, ktera "posouva" konec zaruky az do opravy auta. TO ze Butovice si to resi s tim servisem, tak to je zase jejich problem. Toto plati za predpokladu, ze mas v zarucnich podminkach, ze zarucni opravu udela kterykoliv aut. servis H. Jo, a tady (po uplynuti 24 mesicu) taky neplati uz povinna zakonna lhuta 30 dnu na opravu.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Propadlá záruka
dam ti priklad... auto som kupoval v predajni Auto balvin Brno. Vypisali mi knihu, dali mi fakturu. Hned na prvej prehliadke som bol vo Vistacar Hodonin. Tam jazdim dodnes uz 5 rok (aj po skonceni zaruky).. to je ale jednoJirN píše:Mexican: Z hlediska kupujiciho smluvne poskytuje zaruku prodejce. Ty se muzes o zarucnich vecech soudit pouze s prodejcem, ne s dovozcem/vyrobcem. Ten muze byt pouze pripadny vedlejsi ucastnik soudniho rizeni. Veskere zavazky vuci Tobe jako zakaznikovi ma prodejce. Ze jakou ma smlouvu prodejce s dovozcem, je Ti zcela suma fuk. A na tom nic nemeni, ze v zarucnim liste, novodu, atd. je napsane, ze dovozce poskytuje zaruku ..., Ty s dovozcem/vyrobcem fakt nejsi v zadnem smluvnim stavu, pokud jsi nekoupil primo od nej.
pri 30 000km servis zistil ze je vadne lozisko - vymenen na zaruku (Vistacar)
pri 90 000km servis zistil problem motorceku na prednom svetlomete - vymenene na zaruku (Vistacar)
u Balvina som nic nereklamoval a aj napriek tomu reklamacia v inom autorizaku (Vistacar) bola uznana. Ja som nepisal nic o sudeni sa, ja som pisal o uplatneni zaruky v autorizovanom servise. Je to aj v garacnej knizke, strana 8 Zarucni opravy se provadeji u auorizovaneho prodejce Hyundai zdarma. narok musi byt uplatnen v zarucni dobe a bez zbytecneho odklad u autorizovaneho opravce, jejichz seznam obdrzi kupujici pri prodeji vozidla
V garancnej knizke na strane3 sa tiez pise Zakladni zarucni doba VYROBCE vozidla je tri roky od data koupe vozidla ...
Vyrobca je v CR reprezentovany dovozcom, nie predajcom. Datum kupy je uvedeny na prvej stranke (zlta) - prohlaseni o prodeji
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Propadlá záruka
Mexican: Nechapu, co tim chces rict.
Kdyz by Ti po roce od zakoupeni auto zaskripalo a bylo po nem, a nasledne Ti Balvin, Vistacar, dovozce, vyrobce, Tvuj soused i partnerka rekli, ze je to Tvuj problem a opravovat to nebudou, tak by ses soudil s kym?
Kdyz by Ti po roce od zakoupeni auto zaskripalo a bylo po nem, a nasledne Ti Balvin, Vistacar, dovozce, vyrobce, Tvuj soused i partnerka rekli, ze je to Tvuj problem a opravovat to nebudou, tak by ses soudil s kym?
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: Propadlá záruka
Mexicane, Tys nepochopil podstatu veci...
Zákon o ochrane spotrebitele:
§13 Prodavajici je povinen spotrebitele radne informovat o rozsahu, podminkach a zpusobu uplatneni odpovednosti za vady vyrobku a sluzeb, vcetne podminek uplatneni rozporu s kupni smlouvou (dale jen "reklamace") spolu s udaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provadeni zarucnich oprav.
Tj. prodavajici MUZE urcit i jina mista k uplatneni reklamace, ale jediny, kdo ma povinnost reklamaci provest je prodavajici. Taktez, odstoupit od smlouvy muzes pouze u prodavajiciho, ne v zadnem servisu - ty take nemaji povinnost Ti reklamaci provest do 30-ti dnu (po 30. dnu nevyrizene reklamace muzes s potvrzenim o tomto z dane jine provozovny uplatnit sve naroky - odstoupeni od smlouvy, vymena - uplatnit u prodejce). Ani zadny jiny servis, ani dovozce/vyrobce neni povinny Ti vyhovet s reklamaci - muze, ale nemusi a ty neudelas nic, kdyz nechce, nemas zadne pravni naroky vuci nim. Prodejce odmitnout nemuze, max muze zamitnout reklamaci jako neopravnenou.
Kdyby Hyundai skrachoval, vsechny servisy H skrachovaly - prodejce dal ma povinnost dodrzovat zaruku celou zarucni dobu.
Kdyby skrachoval prodejce a neurcilo by se, kdo po nem vyrizuje jeho pravne zavazky, tak bys (teoreticky) mohl zustat bez zaruky, protoze nikdo jiny nema povinost reklamace uznavat.
Jinymi slovy, zaruku slovne poskytuje dovozce/vyrobce, ale pravne to dodrzovat musi prodejce. Tot vse.
Zákon o ochrane spotrebitele:
§13 Prodavajici je povinen spotrebitele radne informovat o rozsahu, podminkach a zpusobu uplatneni odpovednosti za vady vyrobku a sluzeb, vcetne podminek uplatneni rozporu s kupni smlouvou (dale jen "reklamace") spolu s udaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provadeni zarucnich oprav.
Tj. prodavajici MUZE urcit i jina mista k uplatneni reklamace, ale jediny, kdo ma povinnost reklamaci provest je prodavajici. Taktez, odstoupit od smlouvy muzes pouze u prodavajiciho, ne v zadnem servisu - ty take nemaji povinnost Ti reklamaci provest do 30-ti dnu (po 30. dnu nevyrizene reklamace muzes s potvrzenim o tomto z dane jine provozovny uplatnit sve naroky - odstoupeni od smlouvy, vymena - uplatnit u prodejce). Ani zadny jiny servis, ani dovozce/vyrobce neni povinny Ti vyhovet s reklamaci - muze, ale nemusi a ty neudelas nic, kdyz nechce, nemas zadne pravni naroky vuci nim. Prodejce odmitnout nemuze, max muze zamitnout reklamaci jako neopravnenou.
Kdyby Hyundai skrachoval, vsechny servisy H skrachovaly - prodejce dal ma povinnost dodrzovat zaruku celou zarucni dobu.
Kdyby skrachoval prodejce a neurcilo by se, kdo po nem vyrizuje jeho pravne zavazky, tak bys (teoreticky) mohl zustat bez zaruky, protoze nikdo jiny nema povinost reklamace uznavat.
Jinymi slovy, zaruku slovne poskytuje dovozce/vyrobce, ale pravne to dodrzovat musi prodejce. Tot vse.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Propadlá záruka
to nie je pravda... trojrocnu zaruku (teraz 5 rocnu) dava dovozca, nie predajca. To len aby sme boli na jednej lodi.. na keby sa nehra. Pisem to este raz.. citovat zakon je pekne pisat moznosti o odstupeni tiez, ale to je absolutne irelevantne v tento diskuzii. Problem v tomto vlakne je ze Terinka chce uplatnit reklamaciu inde ako v Butovicich ale nesedia tam datumy. Ja tvrdim ze
1, zalezi od datumu predaja na zltej strane v garancnej knihe
2, ze reklamaciu moze uplatnit v kazdom autorizovanom servise (pri dodrzani podmienok ktore stanovil DOVOZCA)
relevantne je, ze vyrobca (dovozca) urcil podmienky zaruky, ktora je nadstandartna (prekracuje zakonom urcenych 24 mesiacov). Co znamena ze si moze urcit podmienky ake chce. Nebavme sa tu o hypotetickych nezmysloch, to nie je pripad o ktorom je tato diskuzia. Ak je raz v servisnej knizke napisane ze auto bolo predane 1.1.2010 a ja by som 30.12.2012 (priklad) ziadal o reklamaciu, dam to do autorizovaneho servisu. Ak to ten odmietne (z akehokolvek dovodu) budem o tomto informovat garanta (vydavatela) zaruky ktorou je Hyundai Motor CZ, Bucharova 16, Praha.
Haer vid vyssie
1, zalezi od datumu predaja na zltej strane v garancnej knihe
2, ze reklamaciu moze uplatnit v kazdom autorizovanom servise (pri dodrzani podmienok ktore stanovil DOVOZCA)
relevantne je, ze vyrobca (dovozca) urcil podmienky zaruky, ktora je nadstandartna (prekracuje zakonom urcenych 24 mesiacov). Co znamena ze si moze urcit podmienky ake chce. Nebavme sa tu o hypotetickych nezmysloch, to nie je pripad o ktorom je tato diskuzia. Ak je raz v servisnej knizke napisane ze auto bolo predane 1.1.2010 a ja by som 30.12.2012 (priklad) ziadal o reklamaciu, dam to do autorizovaneho servisu. Ak to ten odmietne (z akehokolvek dovodu) budem o tomto informovat garanta (vydavatela) zaruky ktorou je Hyundai Motor CZ, Bucharova 16, Praha.
Haer vid vyssie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Propadlá záruka
Mexican: At koukam, jak koukam, odpoved nevidim
Ptal jsem se, kdyz by se nikdo nemel k vyrizeni reklamace, s kym by ses soudil. Prosim jednoduchou odpoved, jako "s prodejcem", "s dovozcem", "s vyrobcem" atd. at ji poberu
Pokud se terinka s Butovicema nedohodne, tak to asi k soudnimu sporu bude smerovat.
Ptal jsem se, kdyz by se nikdo nemel k vyrizeni reklamace, s kym by ses soudil. Prosim jednoduchou odpoved, jako "s prodejcem", "s dovozcem", "s vyrobcem" atd. at ji poberu
Pokud se terinka s Butovicema nedohodne, tak to asi k soudnimu sporu bude smerovat.
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Propadlá záruka
terinka ma na konci trojrocnej zaruky, ktora teda nie je pokryta v obcianskom zakonniku a preto sa riadi nariadeniami jej vydavatela (dovozca). Ak ma zamietavu odpoved, nech ide k dovozcovi. Pretoze ten by vo finale rozhodoval beztak, aj keby o zarucnu opravu ziadala napriklad v ostrave. Robi sa to tak, ze servis proste posle poziadavku na dovozcu "prefaktureje nam to - ano / nie - preco" a nasledne tu opravu urobia
este raz.. nebavim sa o vasich zanovnych kcharach, bavim sa o tomto konkretnom pripade, kde konci nadstardantna zaruka. Nie som pravnik, ale myslim si ze takto nejak to bude fungovat. Zasada cislo jedna je mat nieco v rukach. To znamena preco to ten konkretny servis odmietol
este raz.. nebavim sa o vasich zanovnych kcharach, bavim sa o tomto konkretnom pripade, kde konci nadstardantna zaruka. Nie som pravnik, ale myslim si ze takto nejak to bude fungovat. Zasada cislo jedna je mat nieco v rukach. To znamena preco to ten konkretny servis odmietol
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Propadlá záruka
Ach jo, ano jedna se o tento konkretni pripad. Proste, jestli se Butovice nedohodnou se servisem v Trinci a terinka bude chtit neco s tim udelat a nedejboze se to dostane k soudu a ona bude zalovat dovozce, proste a jednoduse takovaou zalobu soud smete ze stola, protoze ona s nim NEMA ZADNY smluvni zavazek! Je to tak tezke pochopit?
I kdyz podminky zaruky urcuje dovozce, tak ta ji urcuje pro SVOJE smluvni prodejce a servisy a tyto prodejci a servisy maji nejakou smlouvu s dovozcem, ze ten jim bude podle te smlouvy hradit zarucni opravy. Ale pri prodeji auta tyto zarucni podminky GARANTUJE PRODEJCE a ne dovozce. Jak jsem psal, prodejce musi v koencim dusledku zabezpecit opravy, ne dovozce. Kdyz se chces soudit pro nedodrzeni zarucnich podminek ZE STRANY PRODEJCE (ne dovozce!!!), tak se musis soudit s prodejcem a ne dovozcem.
Promin, ale jak bys se soudil s X, ze TI nevrati penize, kdyz pujcis Y a on potom da penize X??? Co si dela mezi sebou X a Y a za jakych podminek, se Tebe netyka. A stejna situace je i tady - Tebe jako kupujiicho se netyka, jakou smlouvu mezi sebou maji dovozce a prodejce, Ty vstupujes do smluvniho vztahu POUZE a jenom s prodejcem a on ruci za vsechni zavazky tykajici se (kupni) smlouvy - i kdyz podminky zaruky PRODEJCI urcil dovozce (a on nasledne ty same podminky urcil kupujicimu).
Muzes to otacet, jak chces, takovy je skutkovy stav. Samozrejme, terinka se muze obratit na dovozce a ten ji muze pomoci - ale plnym pravem se na ni muze taky vykaslat a bude v pravu.
I kdyz podminky zaruky urcuje dovozce, tak ta ji urcuje pro SVOJE smluvni prodejce a servisy a tyto prodejci a servisy maji nejakou smlouvu s dovozcem, ze ten jim bude podle te smlouvy hradit zarucni opravy. Ale pri prodeji auta tyto zarucni podminky GARANTUJE PRODEJCE a ne dovozce. Jak jsem psal, prodejce musi v koencim dusledku zabezpecit opravy, ne dovozce. Kdyz se chces soudit pro nedodrzeni zarucnich podminek ZE STRANY PRODEJCE (ne dovozce!!!), tak se musis soudit s prodejcem a ne dovozcem.
Promin, ale jak bys se soudil s X, ze TI nevrati penize, kdyz pujcis Y a on potom da penize X??? Co si dela mezi sebou X a Y a za jakych podminek, se Tebe netyka. A stejna situace je i tady - Tebe jako kupujiicho se netyka, jakou smlouvu mezi sebou maji dovozce a prodejce, Ty vstupujes do smluvniho vztahu POUZE a jenom s prodejcem a on ruci za vsechni zavazky tykajici se (kupni) smlouvy - i kdyz podminky zaruky PRODEJCI urcil dovozce (a on nasledne ty same podminky urcil kupujicimu).
Muzes to otacet, jak chces, takovy je skutkovy stav. Samozrejme, terinka se muze obratit na dovozce a ten ji muze pomoci - ale plnym pravem se na ni muze taky vykaslat a bude v pravu.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Propadlá záruka
ked to pojde k sudu, tak tam bude pravnik... len idiot by siel k sudu ako bigshot sam za seba. O sudeni ako takom som ja nenapisal ani slovo. Predtym existuje milion dalsich moznosti.
Placat tu pravnicinu je uplne zbytocne. Zavazujuca je garancna knizka, kde je napisany datum kupy. Od toho dna sa odraza zarucna doba. Nic viac som nenapisal a ked to vidim, nemam zaujem pokracovat pretoze je to evidentne kontraproduktivne
Placat tu pravnicinu je uplne zbytocne. Zavazujuca je garancna knizka, kde je napisany datum kupy. Od toho dna sa odraza zarucna doba. Nic viac som nenapisal a ked to vidim, nemam zaujem pokracovat pretoze je to evidentne kontraproduktivne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Propadlá záruka
"Zavazujuca je garancna knizka, kde je napisany datum kupy."
Vidis, ani tady nemas pravdu - zavazujuce je pouze kupni smlouva, pripadne jeste protokol o prevzeti auta (ktery asi terinka nema, i kdyz mozna ani originalni kupni smlouvu prvniho majitele).
Ty jsi psal, ze se ma obratit na dovozcu a ja jsem se snazil vysvetlit, ze ne, obratit se ma na prodejce (co udelala a ten se to snazi nejak resit).
Vidis, ani tady nemas pravdu - zavazujuce je pouze kupni smlouva, pripadne jeste protokol o prevzeti auta (ktery asi terinka nema, i kdyz mozna ani originalni kupni smlouvu prvniho majitele).
Ty jsi psal, ze se ma obratit na dovozcu a ja jsem se snazil vysvetlit, ze ne, obratit se ma na prodejce (co udelala a ten se to snazi nejak resit).
Re: Propadlá záruka
Nu asi pravdu má, koupil jsem jemně jetý Acc, (necelý půl rok stáří) pocházel někde z Čech, servisoval jsem ho do konce záruky v Ol, jediné čím jsem se oháněl byla garanční knížka a ono to bohatě stačilo. Na záruční opravy, byly tři, stačila světe div se opět jen a jen garanční knížka. Tedy žádný prodejce ani dovozce neřešil mé problémy, ale jen autorizovaný servis a ten se k tomu postavil prsama.
Accent LC CF1 1.3 2006
Re: Propadlá záruka
Pánové,dle rady naší právničky se můžeme klidně dohodnout s jimi navrhovaným servisem,ale s tím,že budeme požadovat potvrzení,že se jedná o opravu vycházející ze záruky a také s potvrzením,že tento servis je domluvený s Butovicemi o poskytnutí záruční opravy a případné vyúčtování bude zasláno Butovicím a ty ať si s ním dělají co chtějí.Podle ní je také směrodatné datum v servisní knížce a také na kupní smlouvě,proto podle ní by nemělo zastoupení Hyundai šanci uspět v případném sporu,jedná se zde o chybu centra v Butovicích,protože špatně vypsali servisní knížku.
Re: Propadlá záruka
Terinka, hlavne si uschovej korespondenci (idealne ted uz pres pravnika) s Butovicemi, ze jsi vadu nahlasila a chtela resit u nich jeste v zarucni dobe. Nezapomen taky, ze at maji problemy s tim, jake maji, maji na opravu (resp. jeji zabezpeceni a ukonceni a prichystani vozidla k predani tobe) 30 dnu, jinak uz muzes i z tohoto duvodu odstoupit od smlouvy, tj. vratit jim auto (teda pokud nemaji nejak vyznaceno v kupni smlouve, ze puvodni zaruka na auto neprechazi na dalsi majitele, resp. z eplati pouze pro prvniho majitele). A tato lhuta jim bezi od prvniho dne, kdy jste chteli dat auto opravit v Trinci a kde to odmitli (proto by bylo dobre mit to odmitnuti pisemne) - zarucak Ti popisuje podminky uplatneni zaruky, napr. ze muzes uplatnit zarucni opravu v aut. servise, cos udelala a to, ze podle servisu neni platna zaruka kvuli nejake evidenci vyrobce, to si musi vyresit prodejce (Butovice) s tim servisem nebo dovozcem. Pro Tebe plati zaruka opravdu ode dne prevzeti zbozi a tento den by mel byt jasne uvedeny na kupni smlouve (a muze byt i v zarucnim listu).
§621 Obc. zákoniku to rika jasne:
(1) Zarucni doby zacinaji bezet od prevzeti veci kupujicim. (...)
Ten treti rok by mohl nejak omezit (napr. i na tu predregistraci) PRODEJCE (i kdyz na "popud" dovozce), ale na to mas byt upozorneni alespon jasnym vysvetlenim v zarucni knizce nebo jeste lepe kupni smlouve. Kdyz to tam neni, tak bys mohla chtit zrusit kupni smlouvu z nekolika ruznych duvodu (resp. mohla zadat "primerenou slevu" z kupni ceny) ale musela by ses asi soudit.
Mimochodem, kolik z nas by si mohlo prodlouzit zarucni dobu o par dnu az tydnu kvuli predani vozidla bez velkeho technicaku? Do te doby totiz vozidlo nesplnuje zakonne podminky provozu a neni proto plnohodnotne vozidlo, muze se s nim jezdit se zelenou znackou jenom "z duvodu" zaregistrovani auto u dopravaku?
§621 Obc. zákoniku to rika jasne:
(1) Zarucni doby zacinaji bezet od prevzeti veci kupujicim. (...)
Ten treti rok by mohl nejak omezit (napr. i na tu predregistraci) PRODEJCE (i kdyz na "popud" dovozce), ale na to mas byt upozorneni alespon jasnym vysvetlenim v zarucni knizce nebo jeste lepe kupni smlouve. Kdyz to tam neni, tak bys mohla chtit zrusit kupni smlouvu z nekolika ruznych duvodu (resp. mohla zadat "primerenou slevu" z kupni ceny) ale musela by ses asi soudit.
Mimochodem, kolik z nas by si mohlo prodlouzit zarucni dobu o par dnu az tydnu kvuli predani vozidla bez velkeho technicaku? Do te doby totiz vozidlo nesplnuje zakonne podminky provozu a neni proto plnohodnotne vozidlo, muze se s nim jezdit se zelenou znackou jenom "z duvodu" zaregistrovani auto u dopravaku?