Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

Do všech mašin ředím 1:1
Čistý glykol -12
Směs 1:1 -40
Co ti není jasné?
Jak se blížíš ke 2:1, teplota zamrznutí prudce roste, jsi mimo tabulku
Jak se blížíš k 1:2, teplota zamrznutí roste, jsi v tabulce
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Reklama
 

severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

Než zkusíš něco namítnout, tak uvažuj: 1,5 : 1 je víc než 2:1, to je víc než 3:1 a to je pořád daleko od čistého glykolu. (A už daleko za okrajem tabulky.)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

severtom píše: Jak se blížíš ke 2:1, teplota zamrznutí prudce roste, jsi mimo tabulku
Jak se blížíš k 1:2, teplota zamrznutí roste, jsi v tabulce
Prosim ta sprav tabulku aj s teplotami lebo toto nema hlavu ani patu, ked nieco prudko rastie tak to bude podla mna ovela skor v tabulke ako ked nieco raste normalne :lol:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jaroslav5 »

Ked teda 1 diel glykolu a 1 diel vody sa rovná bodu tuhnutia pri -40°C .

Tak potom 1,5 dielu glykolu a 1 diel vody sa rovná bodu tuhnutia pri -6O°C
2 diely glikolu a 1 diel vody sa rovná bodu -8O°C. Takže bod zamrzania KLESA.
Opačne 1 diel glykolu a 2 diely vody sa rovna bodu tuhnutia -20°C
1 diel glykolu a 3 diely vody sa bude rovnat bodu okolo 0°C Bod zamrzania STUPA.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Asi tady někdo chce vymyslet snad ameriku. Každý výrobce doporučuje ředění své nemrznoucí směsi na příslušnou teplotu (zhruba tento poměr se liší několika málo stupni), a přes to jede vlak, platilo to před čtyřiceti lety a platí to i dnes. Doby strýčků ze Saturnina jsou neodvratně ve pryč. Jediné co se od dob co se začaly nemrznoucí směsi používat změnilo, je skutečnost, že se nemrzka používá celoročně, tedy ne sezóně.
Accent LC CF1 1.3 2006
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jaroslav5 »

Teda keby si šiel do sibírskych krajín kde je bežne okolo -50°C,tak si hadam namiešaš pomer 1,5 ku 1 /-60°C/ aby si dosiahol ten klesajuci bod tuhnutia. Preto tie tabulky na tých nemr.zmesiach predavajucich sa u nás začinaju pre pomer 1 ku 1 / zhruba tých -40°C/ čo na naše podmienky stačí.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Jenom k těm krutým mrazům, z nemrzky se nestane led, ale taková kaše, něco jako rozsolený zmzlý sníh, na silnicích je to vydět snad každý rok. Vyzkoušeno při -20st. tekutý stav, při -27st. kaše. Stačilo nastartovat a po chvíli opět tekutý stav.
Accent LC CF1 1.3 2006
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jaroslav5 »

Ano,už sa to tu spomínalo bod tuhnutia sa rovná začiatok kryštalizácie.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Špatný pokus, čirá voda taky zkrystalizuje, ale je z ní šutr
Accent LC CF1 1.3 2006
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jaroslav5 »

Ale sa tu preberá namiešaná nemrz.zmes a nie samostatná voda . Ta po namiešaní na určitu hodnotu má určití bod toho tuhnutia a po rekročení začne hustnut/kryštalizovat/ alebo ludovo povedané sekat. Ale ak to budeš mat zle namiešané /stále dolievanie vodou/ tak isto docieliš aj tie šutre.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

A zase vedle
Accent LC CF1 1.3 2006
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

jaroslav5 píše:Ano,už sa to tu spomínalo bod tuhnutia sa rovná začiatok kryštalizácie.
A to právě není pravda. voda je napůl led při teplotách pod 4 C, už jsem to tady psal. Je to zajímavá kapalina.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

jaroslav5 píše:Ano,už sa to tu spomínalo bod tuhnutia sa rovná začiatok kryštalizácie.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

Tak už som z toho načisto zmagorený...
Podľa mojej logiky, aj podľa foto, ktoré pridal majlo mi vychádza, že čím dám viac vody, tým je výsledná zmes menej odolná, to znamená zamrzne pri teplote bližšej k nule. A naopak, čím dám menej vody, tak je výsledná zmes odolnejšia, to znamená, že zamrzne pri teplote vzdialenejšej od nuly. Zrejme existuje aj nejaká hraničná koncentrácia, povedzme 1,5:1 (koncentrát:voda), alebo 2:1 a ísť už do vyššieho pomeru riedenia nemá zmysel, keďže sa limitne približujeme k čistému koncentrátu a ten samotný vraj zamrzne skôr ako riedený.
Chápem, a verím ti severtom, že čistý koncentrát môže zamŕzať skôr ako riedený, ale platí to čo som práve napísal, alebo nie? Ak nie, prečo?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Mexican »

kurde clovece ! co keby si si pozrel co pisu na baleni konkretnej kvapaliny? riesit taketo hluposti typom "snazims a to pochopit" je v dnesnej dobe IMHO absolutne zbytocne. Vsetko chapat nemozeme a prave na to su tu ludia v bielych plastoch, co to otestuju a napisu ze ak chceme bod tuhnutia -40, tak tam dame 1:1 , ak -35 tak 1:1,5 (priklad).. proste kupim, pozriem co chcem na etikete a zmiesam. Vypustim staru, napustim novu a idem na pivo. koniec, fertig - volne odpoludnie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“