Atos, skusenosti s nim
Moderátor: Moderátoři
Re: Atos, skusenosti s nim
To by se melo zavest i tady...ubylo by mrtvejch.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: Atos, skusenosti s nim
Jak jste na tom s teplotou motoru v počasí kolem nuly a v mínusu? Příjde mi že na tak malý auto se dlouho ohřívá a protože chci auto šetřit, zapínám topení až po ohřátí motoru na provozní teplotu, což trvá dost dlouho a po nastavení topení na max. a ventilátor na 2.stupeň kvůli ofuku čelního skla, teplota hned spadne o polovinu. Je to stejné při popojíždění ve městě tak na dlouhé trasy 80 Km.
Napadá mě jedině částečně zadělat přívod vzduchu ke chladiči, ale to mi příjde trošku old-school a vybavuji si starou škodu 120 kde to byla klasika.
Napadá mě jedině částečně zadělat přívod vzduchu ke chladiči, ale to mi příjde trošku old-school a vybavuji si starou škodu 120 kde to byla klasika.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Atos, skusenosti s nim
To udelat muzes, ale nezapomen, ze i tak musi mit motor privod vzduchu.
To, co vidis na ukazateli, je teplota vody v chladicim okruhu, tudiz bych se zameril jak na stav kapaliny, tak na chladici okruh, do ktereho patri i radiator a termostat. Jsou to pomerne levny zalezitosti a vzhledem ke stari auta a blizici se zime bys je nemel zanedbat.
To, co vidis na ukazateli, je teplota vody v chladicim okruhu, tudiz bych se zameril jak na stav kapaliny, tak na chladici okruh, do ktereho patri i radiator a termostat. Jsou to pomerne levny zalezitosti a vzhledem ke stari auta a blizici se zime bys je nemel zanedbat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Atos, skusenosti s nim
Tak vím čím bude delší ohřev...Kamarád se mnou jel autem a všimnul si...Chci auto za studena šetřit, takže ho nevytáčím do otáček ale držím ho na 2 tisících a řadím při 3 t, takže to hold trvá dýl..na jednu stranu to není za studena v otáčkách ale déle je to pod provozní teplotou. + vliv vidím v úspoře paliva že se to hned nehoní ale to se srazí studeným motorem...mě prostě příjde divný vymrzlý auto hned hnát na 3,500 otáček když vidím co nechávám za sebou z výfuku za bílej dým.
Pak sražení teploty rychlejší....byl jsem zvyklej ze Sparka na jiný ovládání - když jsem měl podle sebe "vypnutý" topení, posunul jsem páčku uplně doleva, což ale znamená chlazení(studený vzduchu)...při vypnutém topení i foukání studeného vzduchu to má být uprostřed. Proto taková razantnější změna teplot, když jsem zapnul topení z chlazení na maximální vytápění.
Teď když to mám ve středu je to už ok, teplota se změní jen nepatrně
Pro jistotu jsem jen zkontroloval hladinu chladící kapaliny, v pořádku
Jsme rád že to byla taková "moje" blbost a Atos slouží jak má.
Pak sražení teploty rychlejší....byl jsem zvyklej ze Sparka na jiný ovládání - když jsem měl podle sebe "vypnutý" topení, posunul jsem páčku uplně doleva, což ale znamená chlazení(studený vzduchu)...při vypnutém topení i foukání studeného vzduchu to má být uprostřed. Proto taková razantnější změna teplot, když jsem zapnul topení z chlazení na maximální vytápění.
Teď když to mám ve středu je to už ok, teplota se změní jen nepatrně
Pro jistotu jsem jen zkontroloval hladinu chladící kapaliny, v pořádku
Jsme rád že to byla taková "moje" blbost a Atos slouží jak má.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Atos, skusenosti s nim
Ohřívá se dýl. Proti Accentu určitě. Navíc rychle klesá. Když jezdím domů po Teplické, tj. asi 2 km z kopce na neutrál, teplota razantně klesne. Navíc automatickej sytič drží zvýšené otáčky až téměř do 80°C. Je to asi vlastnost. Dá se s tím žít.
Re: Atos, skusenosti s nim
Od koupi vozu jako nového jezdím na servisní prohlídky vozidla. V prosinci jsem byl na další servisní prohlídce + geometrie kol. Dnes jsem neprošel na STK z důvodu nesouměrnosti brzd zadní nápravy. Max. povolená odchylka levá/pravá strana je 30%, u mého vozu byla 54% což je podle technika na STK značná výchylka a diagnostikoval to podle nárustu a odchylky na zareznutý prasátka, jedno úplně a na druhém kole částečně. Když jsem mu s podivem ukázal fakturu ze servisu, tak tomu nevěřil. Celková prohlídka vozu, kde by měl být podle mě zahrnut přece i brzdový systém - důležitý bezpečnostní prvek ! a na takovou věc nepříjdou? Tím pádem ji asi dostatečně nezkontrolovali. Napadlo mě, že zareznout prasátka mohly od toho prosince, přece jenom to jsou 3 měsíce, to technik ale naprosto vyloučil, odchylka totiž narůstá postupně a už v době prohlídky musela být patrná.
Takže mám nyní auto, které bylo v prosinci na celkové servisní prohlídce, označeno jako nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích - nebezpečno sobě i ostatním účastníkům řidičského provozu. Budu muset provést opravu a jít znovu na STK. Doteď jsem měl k prodejci důvěru, ale toto mě opravdu dostalo.
Takže mám nyní auto, které bylo v prosinci na celkové servisní prohlídce, označeno jako nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích - nebezpečno sobě i ostatním účastníkům řidičského provozu. Budu muset provést opravu a jít znovu na STK. Doteď jsem měl k prodejci důvěru, ale toto mě opravdu dostalo.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Atos, skusenosti s nim
No tak tě vítám mezi probuzené. Ve značkových servisech je to všude stejný. Jen z nás tahají hnusný peníze za mizernou práci. Jezdil jsem už do třech a všude to stálo za starou bačkoru.
Re: Atos, skusenosti s nim
Já se teď spálil poprvý a znova to v autorizovaným servise zkoušet asi nebudu. Auto je doma, jedno prase komplet zarezlý, když prý oddělal gumičku začala téci brzdovka, druhé bylo lehce chycený, takže obě nový, pakny byly jako nový. Servis prý prohlídku určitě neprovedl jak by měl, stačilo sundat buben a bylo to očividný. Jak udělám STK, tak si udělám návštěvu i do aut.servisu pro vysvětlení a budu žádat proplacení nové STK.
Dnes jsem se stavil v autorizovaném servise a mluvil přímo s ředitelem pobočky, ten se mi osobně omluvil za vzniklé potíže a komplikace, zjistí podle faktury kdo prováděl servis a budou to dál řešit přímo s mechanikem který práci odrbal, tím spíš že se jednalo o tak závažnou věc jako je brzdový systém. Byla mi uhrazena celkem vstřícně částka za další kontrolu na STK a auto už je v garáži s platnou STK a to je hlavní.
Dnes jsem se stavil v autorizovaném servise a mluvil přímo s ředitelem pobočky, ten se mi osobně omluvil za vzniklé potíže a komplikace, zjistí podle faktury kdo prováděl servis a budou to dál řešit přímo s mechanikem který práci odrbal, tím spíš že se jednalo o tak závažnou věc jako je brzdový systém. Byla mi uhrazena celkem vstřícně částka za další kontrolu na STK a auto už je v garáži s platnou STK a to je hlavní.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Atos, skusenosti s nim
Ahoj mam otazku nema niekto na predaj motor z atosa 1998 1.0 40kw dakujem vopred
Accent 1.3 12V r.v.10.1.1999
Re: Atos, skusenosti s nim
Tak dnes se mi ukázalo na displeji číslo 50.000 km.
Až na dlouhý ohřev chladící kapaliny v zimě ( i 10 minut a několik km ve vyšších otáčkách, než se ručička dostane alespoň k půli ) a se zadělaným přístupem vzduchu na chladič ve spodní části nárazníku není problém.
Píšu si opět tankování a dokázal jsem jezdit po městě a okolí na zimních gumách za 5.8 L/100 km, což není špatné.
Někdo nějaké poznatky ?
Až na dlouhý ohřev chladící kapaliny v zimě ( i 10 minut a několik km ve vyšších otáčkách, než se ručička dostane alespoň k půli ) a se zadělaným přístupem vzduchu na chladič ve spodní části nárazníku není problém.
Píšu si opět tankování a dokázal jsem jezdit po městě a okolí na zimních gumách za 5.8 L/100 km, což není špatné.
Někdo nějaké poznatky ?
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Atos, skusenosti s nim
Tak já mám najeto 125000 km a zatím řeším jen běžně opotřebené díly. Vloni jsem měnil ložiska na předních kolech , kotouče , destičky a opravnou sadu pro brzdový třmen. Letos mi odešla původní autobaterie , dal jsem tam EXIDE Premium EX EA386 a zatím spokojenost.
Re: Atos, skusenosti s nim
Nevím, jestli mám exota - r.v. 2007, najeto 60 tis., tedy ne až tak vrakovité vozidlo, ale hodně mě štve nepřesné řazení (tady jsem k tomu nic nenašel). Málokdy se povede dát tam dvojku nebo trojku bez pocítění toho, že to tam nešlo úplně přesně. To jsem zatím u jiného auta nezažil (a dost značek i typů aut jsem už jezdil). Taky mě štvou neustále se hřející přední brzdy, už jsem to repasoval sám, i ve dvou servisech to bylo, ale trochu asi drhnou pořád. O pomalém ohřívání motoru už toho tady bylo psáno dost (a to mám koberec natěsno přes celý chladič a přední masku úplně utemovanou. Ale jinak zatím slouží dobře.
Re: Atos, skusenosti s nim
S nepřesným řazením nemám problém a vždy tam každá rychlost skočí jak má. AKorát zpátečka - zmáčku spojku a chci ji tam kopnout a slyším jak se cvaknou zuby - musím hodit zpět neutral, pustit a znovu zmáčknout spojku a už tam skočí pěkně zpátečka. Ale řazení jde hladce samo. Až na viklající řadící páku, ale to je asi znak lidovýho vozítka.
Brzdy mě taky netrápí, není to závoďák a snažím se dost brzdit podřazováním až na dvojku u křižovatky před vyřazením.
Brzdy mě taky netrápí, není to závoďák a snažím se dost brzdit podřazováním až na dvojku u křižovatky před vyřazením.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Atos, skusenosti s nim
Synchronizovaná převodovka je mechanická vícestupňová převodovka s čelními ozubenými koly vybavená synchronizačním zařízením zabezpečujícím zmenšení neshody poměru vstupních a výstupních otáček převodovky s převodovým poměrem zařazovaného převodového stupně na minimum ještě dříve, než dojde k vlastnímu zařazení převodového stupně. Během řazení dochází k přerušení přenosu výkonu.
Účelem je omezení rázů v převodech a tím zvýšení životnosti převodovky a souvisejících ústrojí, rovněž zkrácení doby přerušení přenosu výkonu během řazení. Z toho dále plyne usnadnění řazení pro obsluhu a dlouhodobě komfortní provoz zařízení.Synchronizované převodovky nemusí mít všechny rychlosti synchronizované. V dávné minulosti měly převodovky synchronizované třeba jen 2 stupně (třetí a čtvrtý), dnes je běžně nesynchronizován zpětný chod.
Tak proto ty "problémy" se zařazením zpátečky.
Je třeba si najít nějaký fígl. Já osobně sešlápnu spojku (pozor auto musí být v naprostém klidu!),zařadím trojku a hned aniž bych pustil spojku tak zpátečku. Převodovka se tím zařazením synchronizované rychlosti uvnitř "zastaví" a je to. Toto mi funguje i v autobuse a tam je převodovka X-krát větší.
Účelem je omezení rázů v převodech a tím zvýšení životnosti převodovky a souvisejících ústrojí, rovněž zkrácení doby přerušení přenosu výkonu během řazení. Z toho dále plyne usnadnění řazení pro obsluhu a dlouhodobě komfortní provoz zařízení.Synchronizované převodovky nemusí mít všechny rychlosti synchronizované. V dávné minulosti měly převodovky synchronizované třeba jen 2 stupně (třetí a čtvrtý), dnes je běžně nesynchronizován zpětný chod.
Tak proto ty "problémy" se zařazením zpátečky.
Je třeba si najít nějaký fígl. Já osobně sešlápnu spojku (pozor auto musí být v naprostém klidu!),zařadím trojku a hned aniž bych pustil spojku tak zpátečku. Převodovka se tím zařazením synchronizované rychlosti uvnitř "zastaví" a je to. Toto mi funguje i v autobuse a tam je převodovka X-krát větší.
Čus.
Hyundai Atos Prime, 46 kW, r.v. 2006, 47 000 Km.
Hyundai Atos Prime, 46 kW, r.v. 2006, 47 000 Km.
Re: Atos, skusenosti s nim
Tak asi trochu exota mám, když se nepřipojil nikdo s tím problémem nepřesného řazení. U mě to není špatnou funkcí synchronů, spíš to souvisí s polohou řadicí páky - když ji vhodným způsobem táhnu trochu šikmo, tak to jde bez zadrhnutí, problém je v tom, že to chce ten grif pokaždé trochu jiný. Možná bych měl trochu laborovat s táhly mezi pákou a převodovkou, ale v tomhle počasí se mi do toho nechce.