bembek píše:Prečo si myslíš, že existuje len čierna alebo biela? - voda alebo koncentrát. Normálne kúpim koncentrát, podľa návodu zriedim na potrebný bod tuhnutia a lejem do auta. A je úplne jedno či len dolievam 2-3 dcl, alebo mením komplet. Lejem to do auta už zriedené na potrebný bod tuhnutia. Žiadna voda, žiadny koncentrát.
O.T. - keď ideš doma maľovať stenu v obývačke, tiež uvažuješ či prskneš na stenu vodu alebo primalex-koncentrát?
Ty si iný srandista... Pekné píšeš, to však platí keď si všetko okolo auta robíš sám, t.j. po záruke alebo máš na to čas. Keďže však ešte chodíme na garančné prehliadky do servisov, tak mi chladiacu kvapalinu menia (dúfam, že naozaj) tam a občas sa stane, že únik kvapaliny zistíš niekde na ceste. To mám voziť so sebou fľašu zriedeného koncentrátu? V tejto debate ide o princíp, či v prípade núdze dolievať vodu alebo koncentrát, pretože ako si možno postrehol, padli tu aj návrhy, že dolievaním koncentrátu bod tuhnutia paradoxne znižujem (potom by malo platiť, že dolievaním vody naopak).
Nechajme to už tak, tento problém sa ma vlastne netýka, nepotreboval som doteraz v hyundai dolievať chladiacu kvapalinu, zaujíma ma to len z princípu, pretože v minulosti som to riešil tak, že som dolieval vodu a keď som mal pocit, že už bolo veľa, tak som cvrkol koncentrátu - primalexu.