Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Ja mam to iste. V zime za studen ten motor pri rozjazde cukal. Teraz ked uz je teplo, je to o nieco lepsie, ale to cukanie je stale tam.
Zda sa, ze je to "vlastnost" CVVT motorov a riesilo sa to napr. aj u starej i30ky (treba pozriet formum). Aj tam bol s tymto problem, ale vyriesil ho upgrade softwaru. Ja som sa na to pytal v servise a tam mi povedali, ze to bolo aj na starych i30 a ze to risili tym upgradom, ale ze na nove i30ky upgrade este nie je. Okrem toho tie MPI mootory v novych i30 su v podstate tie ieste co v starych, len trosku upravene.
Mne pomaha, ked po nastartovani par krat zosliapnem plynovy pedal, tak aby motor vybehol na tych 2500 otacok. Potom je to cukanie minimalne.
Zda sa, ze je to "vlastnost" CVVT motorov a riesilo sa to napr. aj u starej i30ky (treba pozriet formum). Aj tam bol s tymto problem, ale vyriesil ho upgrade softwaru. Ja som sa na to pytal v servise a tam mi povedali, ze to bolo aj na starych i30 a ze to risili tym upgradom, ale ze na nove i30ky upgrade este nie je. Okrem toho tie MPI mootory v novych i30 su v podstate tie ieste co v starych, len trosku upravene.
Mne pomaha, ked po nastartovani par krat zosliapnem plynovy pedal, tak aby motor vybehol na tych 2500 otacok. Potom je to cukanie minimalne.
- Reklama
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Me vcera upgradovali firmware ridicich jednotek u GDI na aktualni verzi, tak jsem zvedavy jestli to bude delat nebo jestli to zabralo.mikit píše:Ja mam to iste. V zime za studen ten motor pri rozjazde cukal. Teraz ked uz je teplo, je to o nieco lepsie, ale to cukanie je stale tam.
Zda sa, ze je to "vlastnost" CVVT motorov a riesilo sa to napr. aj u starej i30ky (treba pozriet formum). Aj tam bol s tymto problem, ale vyriesil ho upgrade softwaru. Ja som sa na to pytal v servise a tam mi povedali, ze to bolo aj na starych i30 a ze to risili tym upgradom, ale ze na nove i30ky upgrade este nie je. Okrem toho tie MPI mootory v novych i30 su v podstate tie ieste co v starych, len trosku upravene.
Mne pomaha, ked po nastartovani par krat zosliapnem plynovy pedal, tak aby motor vybehol na tych 2500 otacok. Potom je to cukanie minimalne.
Hyundai i30 combi - 2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
holt asi soudruzi z koreje nekde udelali chybu pri programovani anebo tam byl nasazenej spion z koncernu VV:mrgreen:
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Neviem ci to bude placebo efektom, ale motor testujem uz druhy tyzden s vypnutou funkciou a zatial kazdy rozbeh plynuly. Vlastne takmer plynuly, pri studenom druhom stupni v rozbehu stale citim jemne kolisanie (uvidim po zabehnuti motora), ale spominanie dusenie alebo dokonca zastavenie motora ako predtym uplne zmizlo. Ani nemam chut to zapinat naspat v ramci otestovania hypotezy
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
To bude spíš počasím - dělalo to převážně v teplotách pod nulou...Jamal píše:Neviem ci to bude placebo efektom, ale motor testujem uz druhy tyzden s vypnutou funkciou a zatial kazdy rozbeh plynuly. Vlastne takmer plynuly, pri studenom druhom stupni v rozbehu stale citim jemne kolisanie (uvidim po zabehnuti motora), ale spominanie dusenie alebo dokonca zastavenie motora ako predtym uplne zmizlo. Ani nemam chut to zapinat naspat v ramci otestovania hypotezy
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Robilo to aj pocas 25 st. teplot. V okamihu vypnutia funkcie to prestalo. Ale zrejme to naozaj zapnem naspat nech si to cele potvrdim/vyvratim.bony píše:To bude spíš počasím - dělalo to převážně v teplotách pod nulou...
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Jamal ,som zvedavý čo zistíš.Prikláńam sa k názoru,že Ecomode by to nemal spôsobovať. Ináč nič v zlom ,ale termín 1,6MPI mi mierne dvíha tlak. Táto skratka sa mi spája s autami s okrídleným šípom.Sorry tak trochu OT,ale nedalo mi to.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
no ale ono to MPI je
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
a nie 1,6 CVVT ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
-
- *
- Příspěvky: 85
- Registrován: 12 dub 2013, 22:44
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Určité změny k lepšímu pozoruju, ale za studena mám ten pocit, že je to vždy stejné. Při přeřazení z 1 na 2 se výkonová díra pokaždé projeví. Nejcitelnejší je to na hladkém, nedrncajícím povrchu, ideálně třeba z kopce, kde je to cuknutí dost znatelné.
CVVT = Continuous Variable Valve Timing, tedy kontinuální variabilní časování ventilů
i30 s motorem 1.6 CVVT disponuje obojím výše zmíněným. V případě GDI (Gasoline Direct Injection = přimý vstřik benzínu) už se však nejedná o MPI v tom technickém slova smyslu, který je tomu přiřazován, asice vstřik do sacího potrubí. Ačkoliv se teda stále jedná o vícebodové vstřikování, ale do válců.
MPI = Multi-point Injection, tedy vícebodové vstřikování palivaidam.i píše:a nie 1,6 CVVT ?
CVVT = Continuous Variable Valve Timing, tedy kontinuální variabilní časování ventilů
i30 s motorem 1.6 CVVT disponuje obojím výše zmíněným. V případě GDI (Gasoline Direct Injection = přimý vstřik benzínu) už se však nejedná o MPI v tom technickém slova smyslu, který je tomu přiřazován, asice vstřik do sacího potrubí. Ačkoliv se teda stále jedná o vícebodové vstřikování, ale do válců.
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
přesněji řečeno to je 1,6 MPI CVVTidam.i píše:a nie 1,6 CVVT ?
vysvětlení viz. kentanjack
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
,aj tak mi MPI pasuje skôr k"best" koncernu.
kentanjack,máš zapnuté Ecodrive ?
kentanjack,máš zapnuté Ecodrive ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
pthvCZ píše:Ja mam najeto 10tis a neuklidnilo se to.Jamal píše:1. Rozbehavam sa bez klimatizaciepthvCZ píše:Ahoj, mám stejný problém u 1,6GDI. Zítra se mi na to budou dívat. Zjistil jsem. že to souvisí s automatickým uzamykáním auta při rozjezdu a puštěnou klimatizací/topení. Jako by to mělo málo proudu a nezapálilo svičky.
Rada:
1. Rozjíždět u studeného auta bez klimatizace/topení.
2. Pokud je to možné, při přeřazení na 2 nepouštět na chvilku (1-3s) spojku, dokud se auto neuzamkne.
2. Automaticke uzamykanie mam vypnute
Rad by som len vedel, ci niekto s novym 1.6MPI ma rovnaky problem, resp. chcem pocut viac nazorov, kym pojdem do servisu. Predpokladam ze by sa ma snazili odbit, ze motor potrebuje zabeh a po par tisic kilometroch sa to spravi... preto som aj dufal, ze ked prekrocim hranicu 2000, ze sa to zlepsi. Ale zlepsilo len minimalne, predpokladam ze to len kvoli tomu, ze vonkajsia teplota stupla a motor nie je az taky studeny pri starte.
Ahoj mám naprosto stejný problém a mám najeto 12000km, ale zas tak mě to netrápí, protože parkuju v garáži a když s autem vycouvám, tak než zamknu garáž tak se to aspon trochu ohřeje a nedálá to, ale v zimě když jsem parkoval venku na horách tak mě to sralo poměrně dost...
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
taky jsem nepoznal jedinej rozdil, aspon porad nekoukám mezi budiky když tam blikne každá blbost...Mirus30 píše:Moje zkusenost s ekomodem je, ze pouze radi kdy radit, zmenu odezvy plynu nebo dynamiky jsem nevypozoroval...
-
- *
- Příspěvky: 85
- Registrován: 12 dub 2013, 22:44
Re: Rozbeh studeneho motora 1.6 MPI
Ne, v zde nebo v jiném tématu jsem psal, že jsem jej vypnul zároveň s nabráním OMV MaxxMotion 100. Jedno z toho, nebo obojí tomu pomohlo.idam.i píše:kentanjack,máš zapnuté Ecodrive ?
Budu mít brzo najeto 2000 km, dnes za deště a docela chladu jsem opět pocítil problémy na křižovatkách. Jsem z toho zmatenej. Mám pocit, že se to každou chvíli chová jinak. V pátek to jelo jak drak a to jsem se ani nesnažil, dneska se to chovalo jak v posledním tažení.