Záběh motoru+jízda na dálnici

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Láďa515
**
Příspěvky: 170
Registrován: 17 bře 2013, 20:13
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Láďa515 »

Mám najeto 1000 km a ptám se jestli můžu udělat trasu Olomouc-Benešov na dálnici?Jel bych maximálně tak 110km/h.Po cestě plánuji zastávku v Prostějově,někde za Jihlavou.Jak na trasu bude reagovat nový motor?Dík
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
Reklama
 

jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od jirikstbk »

A proč ne? To auto je k ježdění a těch 110 je v normě i co se týká přenosu hluku do kabiny.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od caruser »

Láďa515

Motor je zabehnutý už z výroby, netreba sa obávať diaľnice :wink:
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20303
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Axel.Foley »

Jen směle na dálnici, ať si zvyká :D
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od soban »

A proč si nepřečteš návod?

Prvních 2000km udržovat otáčky 2000 až 4000 a nedržet pořád stejné.

Takže pokud nepojedeš na dálnici 5 hodin a nebudeš držet pořád stejné otáčky je to OK.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Hardcam »

A pokud to nedodrzis, tak se motor v cili rozdrti na milion malych soucastek, ze jo... :roll:
Od zacatku auto prohanim, po vic jak 100tkm nezere olej, ma porad stejnej zvuk a porad tahne jak za mlada, zadnou vedu bych v zajizdeni nehledal.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Láďa515
**
Příspěvky: 170
Registrován: 17 bře 2013, 20:13
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Láďa515 »

Díky za váš názor-a hlavně Sobanovi,návod jsem četl jen jsem chtěl vědět váš názor díky Láďa
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Amalfi »

Jop kdyz nepojedes celou dobu stalou rychlosti a proste obcas uberes a obcas pridas tak to je v pohode. Nic se nebo, at si auto zvyka. Nevim jak otacky u tveho motoru my mame 4000 toceno ve 140km/h takze klidne dalnicni rychlosti jezdi.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
Rybář
*****
Příspěvky: 1615
Registrován: 23 bře 2008, 15:29
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Rybář »

V poslední době mě to tady dost irituje :mrgreen: Jak bude reagovat nový motor na tuto trasu? Proboha, co je to za dotaz. Bude žrát benzín :!: Tohle je takový přežitek z dob socialismu. Pobavil mě prodejce vozů Dacia (hrozně důležitej), který mému otci zcela vážně tvrdil, že nový motor nesmí vytočit na víc jak tři tisíce otáček. Jenže to by to auto nevyjelo hned první kopec.... (1,2).
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od jirikstbk »

A proč tě to irituje? Proč by se nemohl zeptat? Koupil si nové auto a je rád, že ho má a nechce ho hned zničit.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od suah »

Presne tak. Nevidim nic zle na takej otazke. Praveze je super vidiet, ze este existuju ludia, ktori sa v ramci moznosti snazia udrzat motor v dobrej kondicii. Aj napriek tomu, ze je to benzinova atmosfera, ktora s velkou pravdepodobnostou prezije vsetko ostatne v aute..
Uživatelský avatar
Láďa515
**
Příspěvky: 170
Registrován: 17 bře 2013, 20:13
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Láďa515 »

Tak díky jirikstbk-a suah-proč bych se nezeptal"rybáři" nejde mi o benzín,ale o to aby mi motor dlouho šlapal jak má!!!! :hyu:
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Méďa Béďa »

Rybář píše:nový motor nesmí vytočit na víc jak tři tisíce otáček. Jenže to by to auto nevyjelo hned první kopec.... (1,2).
Dacia nemá šaltpáku?
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
Uživatelský avatar
Rybář
*****
Příspěvky: 1615
Registrován: 23 bře 2008, 15:29
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od Rybář »

Velmi vtipné, nadsázka Ti asi nic neříká...

Přijde mi poněkud hysterické se bát vyjet s novým autem na dálnici, to je celé. Co by se tomu motoru jako mělo stát? Dotaz mi prostě přišel hloupý. Nic ve zlém.
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Záběh motoru+jízda na dálnici

Příspěvek od soban »

Prostě já jsem s novým hned jel 100km tam a 100 zpátky, první 100 km jsem ho trochu šetřil, moc nešlapal po plynu, zpátky jsem ho trochu prohnal ale pořád v doporučených otáčkách.

Po 150km se mi rožla kontrolka motoru :-( tak jsem byl z toho trochu nesvůj, pak jsem ráno za světla dotlačil konektory a bylo to OK pro jistotu jsem to nechal v Olomouci skontrolovat Ok žádné vysvětlení atd....

Pak jsem byl v Opavě a zmínil jsem se tak mi maník řekl že nějaká série to dělá, nějaký dělník nedocvakl-nedotlačil pořádně konektory na nějaké směně, takže pokud se ti to stane skus projít všechny konektory a dotlačit je u mě to pomohlo a zatím je klid.

Takže ze záčátku dodržovat otáčky do 4000 a nedržet pořád stejný plyn, po 2000km už nic neřeš a normální jízda, co mu škodí nejvíc je když je studený a běží na volnoběh takže nastartovat a jet.
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“