Amortizace? aneb snad budete vědět. - vyřizování po bouračce

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Amortizace? aneb snad budete vědět. - vyřizování po bouračce

Příspěvek od Farrael »

Hlavně ty co to vymysleli by potřebovali do čuni. Nechápu jak to můžou nazvat zhodnocení auta, když to auto tu hodnotu o dost zratilo po bouračce, tak by měli místo toho držet více co a krok... Člověk to platí jak blbej a je to stejně k ničemu... Zlatej Deutschland fakt...
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Reklama
 

DavidR32
Příspěvky: 1
Registrován: 27 čer 2013, 09:26

Re: Amortizace? aneb snad budete vědět. - vyřizování po bour

Příspěvek od DavidR32 »

Dobrý den, ahoj,

koukám, že tu nejspíš píše i pár chytrolínů z pojišťovny. S amortizací se to má následovně. Uplatňuje se zpravidla u vozidel starších 5 let od uvedení do provozu tj. 6 rokem v provozu a počítá se to dle Znaleckého standardu č. I/2005 od 01.01. toho roku, kdy bylo vozidlo uvedeno do provozu a dále má najeto více než 110000 Km. Pokud překročí vůz jednu z těchto hranic obvykle spadá do amortizace. První skupina amortizace je krácení o 30 % na dílech + DPH. Druhá skupina je poté 50 % + DPH. Amortizaci lze uplatnit dle znaleckého standardu vždy, když dochází k lakování dílů - zhodnocení vozidla u výše uvedených vozidel. Pokud se jedná o totální škody na vozidle, tak tam už se vychází ze současné ceny vozidla na trhu tudíž se hradí skutečná škoda a vozidlo je již Tzv. amortizováno (nové stojí např. 300 000 Kč, ojeté po 7 letech např 70 000 Kč). Pokud např. byla provedena kompletní GO vozidla, tak dle znaleckého standardu se počítá doba provozu od kompletní GO vozidla, nebo pokud byly při nehodě poškozeny nosné části vozidla, tak by amortizace dle znaleckého standardu neměla být vůbec uplatněna (v tomto případě se jedná o znehodnocení vozidla opravou). Pokud byl díl vyměněn za nový a není stejného staří jako vozidlo, pak lze od amortizace upustit na tomto dílu, pokud bude předchozí výměna řádně zdokladována (např. faktura za opravu). Amortizace dle Znaleckého standardu tedy jako taková z mého pohledu likvidátora je přípustná a odpovídá skutečnosti. Jak správně píšete Vy by jste nic doplácet neměl. Vycházím i ze soudního rozhodnutí, které nabylo platnosti, po rozsudku ústavního soudu z roku 2008, který je tak často v diskuzích omílán. Rozsudek US z r 2008, pokud si jej přečtete celý, jen vypovídá o tom, že celé soudní řízení je nepovedené, vychází se pouze z jednoho znaleckého posudku, nebylo uvedeno, ani že by byl konkrétní znalec vyslechnut u soudu. A ve své podstatě US v r. 2008 pouze potvrzuje rozhodnutí jiného nižšího stupně soudu z důvodu, že první soud proběhl v roce 2004 a k ústavnímu soudu se to dostalo do rukou až v roce 2008.

Jiná pohádka je to potom s výplatou škod na základě výpočtu dle cen dílů Auto Kelly, jak tu někdo píše.

Pokud máte jakékoli dotazy ohledně odškodnění z pojištění motorových vozidel, jsem Vám bezplatně k dispozici na skype Likvidatori.eu nebo se můžete dočíst více (telefon...) na našich stránkách likvidatori.eu .
Odpovědět

Zpět na „Pokec“