Přejezd diletační spáry

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
aldai30
**
Příspěvky: 161
Registrován: 15 čer 2013, 20:21

Přejezd diletační spáry

Příspěvek od aldai30 »

Ahoj,

tento dotaz se spíše hodí na automechaniky, ale zkusím to.

U nového auta jsem extrémně citlivý na první cukance apod., jelikož si auto nemohu dovolit měnit každé 2 roky, chtěl jsem, aby se zaběhlo co nejlépe.
Problém nastal teď, když jsem s plně naloženým autem v Ostravě sjížděl z mostu přes ulici Slovenskou souřadnice 49.855053,18.255495 a jak jsem přejížděl mostní diletaci a brzdil přitom motorem a brzdou (je to dost z kopce a v zatáčce) najednou rána na obou nápravách. Podobně se to projeví, když najedete na ostré hrany, jenže tam nejsou. Jel jsem to druhý den znovu, ale pomaleji. Nic tam není. Takže muselo dojít k zablokování kol na diletaci a okamžitému roztočení zpět. Chci se zeptat k jakému problému může dojít? Zjistil jsem a nevím, zda to je tím, že motor za studena klidně i po 1 minutě lehce klepe. Mám obavy, aby to neodnesl motor, nebo něco v převodovce.

Díky moc za postřehy.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8241
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejezd diletační spáry

Příspěvek od Mexican »

ja by som to tipoval na ESP v cinnosti :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: Přejezd diletační spáry

Příspěvek od Haer »

Ja bych tipoval ABS. Na spare to asi na chvili ztratilo prilnavosti, protoz jsi pribrzdoval, tak se kola ve vzduchu zablokovaly, coz rozpoznalo ABS a zase je odbrzdilo. Kdyz jsi stal na brzde, nevsiml sis kopnuti pedalu?
Uvidis, s cim prijdou jeste dalsi :)
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejezd diletační spáry

Příspěvek od Mirus30 »

Haer ma pravdu, urcite ABS, vypozoruj jestli ti to "kopne" do pedalu, ale ranu zpusobuje ABS.... vyzkousej si na snehu az bude sezona :-)
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
aldai30
**
Příspěvky: 161
Registrován: 15 čer 2013, 20:21

Re: Přejezd diletační spáry

Příspěvek od aldai30 »

Mirus30 píše:Haer ma pravdu, urcite ABS, vypozoruj jestli ti to "kopne" do pedalu, ale ranu zpusobuje ABS.... vyzkousej si na snehu az bude sezona :-)
Tohle nekoplo, prostě rána jako když narazíš do dvou velkých děr. Možné je i to, že jsem brzdil jen motorem a brzdový pedál jemně, nebo vůbec. Ale i tak mi ten zvuk po 1000km připadá jako u staré fabie, která má najeto 240tis. Myslím na volnoběh, když auto stojí. Za jízdy rozdíl není... Klepání je hlavně slyšet, když lehce zvýším otáčky na cca 2500 a potom pustím plyn. Nemá někdo nahraný sound? Zkusím zítra natočit ten svůj.

Zrovna jsem si vzpomněl na slova jednoho známého: Chceš si pořídit stres? Kup si auto :D
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Přejezd diletační spáry

Příspěvek od bony »

urcite ABS dnes jsem mel to stejne prave kolo u krizovatky vjelo na kanal a ja zrovna brzdil a uz to bylo...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Přejezd diletační spáry

Příspěvek od Hardcam »

Takovych situaci zazijes vic a nebude to jen na diletacnich sparach. Podvozky se dnes delaji jinak, jsou podstatne tvrdsi, nestihaji tlumit nas tankodrom a tak se kolo chvilkove muze "vznaset", pri brzdeni to pak znamena prerusovanou blokaci kola, coz se u ABS projevuje takovych rachtanim a kopanim do pedalu. Motor ani prevodka nema zadny zpusob, jak s touto cinnosti prijit do kontaktu, to "klepani" bych spis prisuzoval promenny geometrii ventilu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“