PARIK píše:Mám sice 1,4Crdi 66KW ale v zimě jelo lépe.Těď při teplotě asi +15 se mi již několikrát stalo,že pri přeřazení z 3 na 4 při 2500 otáčkách sem musel přidat plyn naplno a i tak asi 2 sekundy se nic nedělo a až pak zabralo......
Obávám se, že tento problém se vyskytuje na většině motorů 1,4 CRDI (Euro5) ale bohužel u některých aut se projevuje výrazněji, což je asi zrovna můj případ. Od
czech Praha neustále dostávám informaci, že vše je v naprostém pořádku, auto se chová tak jak má. Celý proces nereagování na plyn je prý způsoben řízením emisí (podle všeho otevření EGR ventilu a tím omezení přístupu kyslíku do motoru ke snížení emisních limitů. Jen mi nejde do hlavy, že se motor dusí a to jen při vyšších teplotách venku (jak píšeš 15+), v zimě je vše OK.
Teď má poslední zkušenost je taková, že při teplotě 20+ a nájezdu cca. 1000km za 3 dny kdy na rovině (Znojemsko a Mikulovsko) při použití tempomatu jsem při nájezdu do sebemenšího kopečku (dálnice i silnice) musel sešlápnout plyn na podlahu (a zase jej uvolnit) aby auto udrželo nastavenou rychlost a to několikrát po sobě. Připadal jsem si jako "mašinfíra" na lokomotivě, který musí po určité době zmáčknout reakční knoflík. Navíc v tom teplu k regeneraci DPF docházelo již po ujetí 150 km (standardně jsem vypozoroval cca. 500-1000km). Zvláštní je, že
tvrdí, že při regeneraci DPF dochází k poklesu výkonu motoru, ovšem za tepla je tomu naopak - auto normálně začne na tempomat reagovat a to samý je reakce na plyn. Možná se v té době uzavře EGR a pak je to OK????
SW do ŘJ určitě existuje, již jsem jej měl přehrán 2x (1x výkon pro 66kW, další verze byla upravená, nejak??? - již v některém z předchozích příspěvků) a nakonec mám i vyměněnou ŘJ. Jakou vezi SW tam mám nevím, pokusím se zjistit.
To že Kia Venga má nový SW je asi pochopitelné, výrobce mé Ix20 je Kia Motors Slovakia, tak předpokládám že oba vozy jsou v podstatě motorově shodné.