i30 2012 1,6 GDi automat

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2234
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Příspěvek od milosh »

Asi tak, motor si sam pri zastaveni vyradi i kdyz mam D jen pouhym slapnutim na brzdu 8)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Příspěvek od Deegr »

Motor si sám nevyřadí, když stojíš na brzdě :D To je blbost. Zkus poslouchat ten motor a pak dej N a zase poslouchej, pak D a poslouchej. Uslyšíš, jak najednou motor zabere, protože se tě snaží rozjet.

slabostka: Tohle je blbost, co tu říkáš. Ušetříš tím více paliva, než si myslíš. Navíc u těch dnešních automatů už nehrozí při vyřazení na N, že by se převodovka přestala mazat. Pokud narážíš na toto.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Příspěvek od slabostka »

ešte pripojím niečo od ľudí čo automaty opravujú Kaps:

Aby dlouho fungovala
Nejmodernější typy převodovek s plně elektronickou vazbou na volící páku mají už poměrně rozsáhlý ochranný (blbuvzdorný) systém, bránicí nežádoucím zásahům. Zato u starších skříní nebývá problém poškodit převodovku zasunutím parkovací uzávěrky nebo přehozením směru jízdy v okamžiku, kdy vozidlo ještě nezastavilo. Mnoho řidičů má také u automatů snahu za jízdy vyřazovat na neutrál. Ačkoliv se to vysloveně nezakazuje (u vozů bez stabilizace to může pomoci přesněji zvládnout smyk), automatika už ze své podstaty není na takové manipulace stavěná.

Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně, z něhož převodovka odřazuje a na který s po přesunu z neutrálu za jízdy opět vrací,“ vysvětluje Radek Marvan a záhy zpochybňuje i motivaci k takovému konání: „Tím se žádné palivo neušetří, často právě naopak. Navíc převodovce to jenom zbytečně ubližuje.“ Žebříčku největších zvěrstev pak určitě vévodí snahy o „gumování“ přesunutím páky z N na D při vytočeném motoru. Ani pokusy o vyproštění zapadlého auta déle trvajícím rytmickým přesunem mezi režimy D a R samočinným skříním moc neprospívají. Čeho se naopak vůbec nemusíme bát, je intenzivnější používání manuálního režimu pro sekvenční řazení. Zde hrozí snad jen jediné nebezpečí: kdybychom celé roky řadili sekvenčně a vůbec nikdy nepouštěli automatický režim k práci, mohla by autoadaptivní řídící jednotka natolik „zhoupnout“, že by úplně přestala sama řadit. I takové kuriozity se už staly …

-ale nech si každý radí ako chce. Nič neušetrím - sledujem otáčky na križovatke a sú rovnaké či mám N alebo D s brzdou.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Matus_64
*
Příspěvky: 21
Registrován: 19 kvě 2012, 17:37

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Příspěvek od Matus_64 »

Hardcam píše:Automat mame doma 9. rokem a N jsme nikdy nepouzili, ani otec, ani ja, pouze pres nej jedzdime od Pcka k Dcku.
Tak ako píšeš ja použije " N " len keď zastavím veľmi blízko pri garážových dverách a na cúvnutie o par cm použijem " N " lebo stejne do" P musím prejst cez jeho polohu. Na križovatke " N " nikdy len keby ma museli odťahovať, ale sem tam " P" z ručnou brzdou keď sa jedná o minuty státia. Komu chýba častí pohyb pravou rukou nech si nechá klasicku mech.prevodovku. Já si chcem na dôchodku užiť trochu elegancie a pokoja aj šoferovaní.
Hyundai i30, 2012 1,6 Mpi. automat
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“