Pérování zadní nápravy
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Pérování zadní nápravy
Zadní náprava mi v zatáčce na nerovnosti odskakuje,na to jsem si zvykl,ale cestující vzadu mi říkají,že to moc nepéruje a jsou z jízdy "vytřepaní".Někde na netu jsem četl,že to je tím,že tlumiče nejsou ve svislé poloze.Máte podobné zkušenosti?
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
- Reklama
Re: Pérování zadní nápravy
hmm, Accent 2008 dělal to samé. V zatáčce na nerovnostech odskakoval. Raději jsem jezdil Lantrou, ta to nedělá.
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Re: Pérování zadní nápravy
Je to vlastnosť i20ky, podvozok je ladený na kvalitné západoeurópske cesty
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Pérování zadní nápravy
Zdravím všetkých, mám otázku- výrobca tlmičov KYB začal vyrábať zadné tlmiče pre H i20, ix20.
Montoval ich už niekto, aké sú skúsenosti?
Montoval ich už niekto, aké sú skúsenosti?
Re: Pérování zadní nápravy
Prostě máš jezdit po kvalitní silnici
A ano semtam to uskočí na příčné nerovnosti, ale mě to spíš připadá že je to už rychlostí když se to přežene v zatáčce.
Jinak měl jsem v kufru 15kg brambor a odskakování kleslo o 90% (jel jsem s tím 200km).
Takže odskakování spíš přikládám tomu že je zadek lehký než tomu že by byla náprava vadná a pokud máš zase zadek moc zatížen tak zda už náprava nenaráží na dorazy (můžeš mrknout pod auto zda máš dorazy otištěné na plechu).
Prostě je to auto na rovné cesty a né na polňačky ovšem u nás je snad vše polňačka všude díra atd....
A ano semtam to uskočí na příčné nerovnosti, ale mě to spíš připadá že je to už rychlostí když se to přežene v zatáčce.
Jinak měl jsem v kufru 15kg brambor a odskakování kleslo o 90% (jel jsem s tím 200km).
Takže odskakování spíš přikládám tomu že je zadek lehký než tomu že by byla náprava vadná a pokud máš zase zadek moc zatížen tak zda už náprava nenaráží na dorazy (můžeš mrknout pod auto zda máš dorazy otištěné na plechu).
Prostě je to auto na rovné cesty a né na polňačky ovšem u nás je snad vše polňačka všude díra atd....
Re: Pérování zadní nápravy
To mi připomíná strýce, který trvale vozil v kufru Moskviče pytel cementu.
Re: Pérování zadní nápravy
chceš mi říct, že ostatní auta mají z výroby pod kufrem navařenou 30ti kilovou traverzu ??? jinak si to vysvětlit nelze že u i20 uskočí a třeba u fabie neuskočí
to jirikstbk: v moskviči se vzadu vozil pytel hlavně kvůli trakci, to srovnávat nejde, tuhá hnaná náprava odpružená listovým perem pro nějaký ten komfort zatížit potřebuje
to jirikstbk: v moskviči se vzadu vozil pytel hlavně kvůli trakci, to srovnávat nejde, tuhá hnaná náprava odpružená listovým perem pro nějaký ten komfort zatížit potřebuje
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Pérování zadní nápravy
mmv
v batožinovom priestore vozím 45l plnú oceľovú toroidnú nádrž LPG + dojazdová rezerva vrátane zdviháka a zadok odskakuje aj napriek tomu
jediné miesto, kde sa podvozok cíti ok je kvalitná cesta, našťastie jazdím len po diaľnici, dá sa to ešte vydržať
v batožinovom priestore vozím 45l plnú oceľovú toroidnú nádrž LPG + dojazdová rezerva vrátane zdviháka a zadok odskakuje aj napriek tomu
jediné miesto, kde sa podvozok cíti ok je kvalitná cesta, našťastie jazdím len po diaľnici, dá sa to ešte vydržať
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Pérování zadní nápravy
Tak to se divím, jak je to už zatížené, nedávaly tam třeba silnější pružiny když montovaly LPG s tím že budeš mít zadek pořád zatížen?
Jak říkám mě se zdá že to odskakuje jak to přeženu s rychlostí, tím samozřejmě netvrdím že třeba jiné tlumiče či jiná konstrukce (tlumič víc kolmo) by to neodstranily a bylo by to vhodnější na děravé cesty.
PS. Kdyby udělaly kvalitní podvozek kdo by jim kupoval pak ta dražší auta každý by bral i20 ?
Jak říkám mě se zdá že to odskakuje jak to přeženu s rychlostí, tím samozřejmě netvrdím že třeba jiné tlumiče či jiná konstrukce (tlumič víc kolmo) by to neodstranily a bylo by to vhodnější na děravé cesty.
PS. Kdyby udělaly kvalitní podvozek kdo by jim kupoval pak ta dražší auta každý by bral i20 ?
Re: Pérování zadní nápravy
soban
LPG som si nechal montovať dodatočne, a úprimne nemyslím si, že LPG verzie ktoré predáva v ČR majú iné zadné tlmiče ako benzínové verzie. Podvozok aspoň v mojej i20ke je dosť tzhý, poskakuje na každej väčšej nerovnosti, v tomto je napr. lepšia aj Corsa C z r. 2002. Snáď s novou verziou i20ky sa to zlepší, neviem ako je na tom napr. nové Rio
LPG som si nechal montovať dodatočne, a úprimne nemyslím si, že LPG verzie ktoré predáva v ČR majú iné zadné tlmiče ako benzínové verzie. Podvozok aspoň v mojej i20ke je dosť tzhý, poskakuje na každej väčšej nerovnosti, v tomto je napr. lepšia aj Corsa C z r. 2002. Snáď s novou verziou i20ky sa to zlepší, neviem ako je na tom napr. nové Rio
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Pérování zadní nápravy
to caruser:
si asi nepochopil co jsem chtěl napsat, reagoval jsem na to že někdo vozí něco v kufru a pak to neuskakuje, já tvrdím, že to skáče i s plným kufrem přitom fabie může mít ten kufr prázdnej a nic taky mám LPG, taky mám rezervu, taky mi to skáče
vlez pod auto a kdyby tam byli jiný tlumiče, tak nebudou zaflákaný tim "tlumexem" kterým se stříká auto po finální montáži podvozkový skupiny
to soban: na autě rozhodně nic nemění , o tlumiče ani péra u LPG tolik nejde, jako spíš o hlavu (ventily a sedla) a ani tu nedaj jinou
určitě jste nahlédli do sekce ix20 tam už bylo vše napsáno zde
si asi nepochopil co jsem chtěl napsat, reagoval jsem na to že někdo vozí něco v kufru a pak to neuskakuje, já tvrdím, že to skáče i s plným kufrem přitom fabie může mít ten kufr prázdnej a nic taky mám LPG, taky mám rezervu, taky mi to skáče
vlez pod auto a kdyby tam byli jiný tlumiče, tak nebudou zaflákaný tim "tlumexem" kterým se stříká auto po finální montáži podvozkový skupiny
to soban: na autě rozhodně nic nemění , o tlumiče ani péra u LPG tolik nejde, jako spíš o hlavu (ventily a sedla) a ani tu nedaj jinou
určitě jste nahlédli do sekce ix20 tam už bylo vše napsáno zde
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Pérování zadní nápravy
mmv
jaaj tak už chápem
ale pod auto liezť nebudem, výsledok aj tak poznám
ja sa vám všetkým čudujem ako riešite odskakujúcu zadnú nápravu, to ja keď jazdím po nekvalitných cestách neviem čo skôr počúvať či prednú alebo zadnú nápravu, alebo prístrojovú dosku
jaaj tak už chápem
ale pod auto liezť nebudem, výsledok aj tak poznám
ja sa vám všetkým čudujem ako riešite odskakujúcu zadnú nápravu, to ja keď jazdím po nekvalitných cestách neviem čo skôr počúvať či prednú alebo zadnú nápravu, alebo prístrojovú dosku
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Pérování zadní nápravy
neboj taky mám i když musím zaklepat, palubka mi zatím něvrzzga, akorát občas lupne něco v levým B sloupku a po výměně se krapet víc začal ozývat PP tlumič
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Pérování zadní nápravy
mmv
a koľko km máš, že sa zatiaľ neozývajú žiadne pazvuky z palubky?
a koľko km máš, že sa zatiaľ neozývajú žiadne pazvuky z palubky?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km