1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spotřeba

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

jecmenek
*
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 18:46

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od jecmenek »

doktorbartollo píše:jecmenek:

mne minulý týždeň prišlo objednané i30 1,6MPI automat. Nemám síce kombi, ale tak hatchback nemôže byť až taký iný... Skúsenosti sú nasledovné: 6. stupňový automat radí veľmi dobre, aj keď musím poznamenať, že pri podraďovaní je trošku cítiť malé kopnutie, respektíve, že viem, že automat podradil. Niekedy mám pocit, že automat nevie, ktorý stupeň má zaradiť. Ale toto sú také maličkosti, ktoré bežnú jazdu nekazia. Zatial som v zábehu, takže veľkú dynamiku s autom nepredvádzam, ale auto sa mi zdá výkonovo dostatočné. Predtým som mal Focusa 1,8 TDCi, takže s tým sa to nedá zrovnávať, ale to ticho, ktoré pri jazde zažívaš a komfort je na nezaplatenie. Naozaj to auto je veľmi tiché. Spotreba sa mi zatial drží podľa PP 6,4 litra na 100km a to jazdím tak 40% mesto a 60 mimo. Na dialnici som zatial nebol... Takže ohľadne spotreby je maximálna spokojnosť !!!! Rátal som tak 8 litrov...

Určite si objednal dobre, teš sa na nové auto :)
ahoj, moc děkuji, že jsi mi napsal komentář, nicméně četl jsem Tvou celou recenzi na moje.auto.cz, takže už jsem trochu v obraze... :-))
ale moc díky, že jsi mi napsal - uvidím, jaké to bude ještě včetně LPG, to bude taky zajímavá zkušenost...
Hyundai i30 kombi,, 1,6 benzín, r.v. 2012, automat + LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
doktorbartollo
**
Příspěvky: 219
Registrován: 20 črc 2012, 16:04
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od doktorbartollo »

:) Ja som tiež uvažoval nad LPG, ale keď sa spotreba bude držať po zábehu priemerne do tých 7 litrov, tak o LPG nebudem uvažovať. Ale zas keď benzín bude nad 2eura za liter, tak si ho určite dám :D/
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
jecmenek
*
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 18:46

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od jecmenek »

doktorbartollo píše::) Ja som tiež uvažoval nad LPG, ale keď sa spotreba bude držať po zábehu priemerne do tých 7 litrov, tak o LPG nebudem uvažovať. Ale zas keď benzín bude nad 2eura za liter, tak si ho určite dám :D/
já budu denně jezdit 200 km... asi 3x - 4x týdně... takže mi se to opradvu vyplatí... :-)
a nechtěl jsem to dodělávat, chtěl jsem mít jistotu, že to budu mít v rámci záruky...
Hyundai i30 kombi,, 1,6 benzín, r.v. 2012, automat + LPG
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od mnkk »

Oplati sa ti to vždy keď najazdíš viac km, než stojí prestavba. Ja mám ičko ako druhé auto v rodine. Mám ho 10 mesiacov a najazdili sme zatial 27 000+ Km. Prestavba stála 29 990Kč, takže od teraz šetrím. (zarátal som aj 2x revíziu plynu po 820Kč). Takže ráno sadnem do auta a viem, že s kazdým kilometrom ušetrím 1,20Kč. Dobrá predstava, nie? Taký úrok ti nedá žiadna banka. Ani J&T. :-$ :mrgreen: =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od severtom »

Vidím, že tu odpovídá dost lidí bez automat. převodovky, proto se zeptám na to, jaké zvýšení spotřeby mají po instalaci LPG (já max. o litr) a za kolik jezdí ten fabrický systém. Svůj /neorigo/ určitě nevyměním, jsem jen zvědavý. Vzhledem k tomu, že má mít přívstřik benálu, by mohl žrát dokonce míň LPG než je původní spotřeba benzínu... ale k tomu je pak nutno připočíst benál, který se z nádrže bude poměrně rychle ztrácet :-)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od mnkk »

Keďže používam LPG od 2 000km, tak presne neviem kolko to berie benzínu. Odhadujem 7l/100km, LPG berie 8,3/100km + benzínu 0,3l na 100km. Je to spotreba počítaná z plnej nádrže a osciluje medzi 8,3 - 8,6 (z toho 0,3l je benzín). teraz mám 27 000Km+, Tj. 25 000km na LPG. Nad 100km/h stúpa spotreba výrazne medzi 9,5 - 11l/100km.

Spotreba sa mi moc nezvýšila odkedy mám aktivovaný VSR. Podla mna to ani nefunguje v mojich podmienkach. Neviem si predstaviť 80%-nú záťaž motora na ktorú mám VSR nastavený. Podla mňa v priemere nepresiahnem 30%, možno ani 25%.

Benzín mi z nádrže neubúba rýchlejšie. Iba keď som prepol minule na benzín, tak to išlo ako z dieravej nádrže. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D> =D> =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
jecmenek
*
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 18:46

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od jecmenek »

mám 3 dny novou i30 v kombi verzi a automatu... :-)
zatím spokojenost, velmi komfortní záležitost, neřadit... :-)) jen mě překvapilo, že při automatu a jízdě po dálnici si auto při sebemenším kopečku (spíš převýšení, než kopečku) podřazuje na pětku... i když by to v 1,6 MPI normálně utáhla i na šestku... což jsem vyzkoušel tím, že jsem dal na manuální režim a nechal tam šestku na tempomat a auto v pohodě jelo... :-)
to jen pro informaci těch, kteří uvažují o automatu... není to překážka, jen mírné překvapení...
D.
Hyundai i30 kombi,, 1,6 benzín, r.v. 2012, automat + LPG
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Mexican »

bezna ficura automatu.. pretoze chce motor drzat v optimalnych otackach (vykon/krutak) a rata vzdy s horsim scenarom, ze ak by bol este vacsi stupak aby ostala rezerva na dalsie podradenie. To je dan za maloobjemaky. Do dvoch litrov je A/T vzdy dost aktivna co sa tyka podradovania. IDeal je nejaky 2,4l stvorvalec.. a samozrejme sestvalce. to je uz ale ina story. SMutne je ze ta 1,6 ma v konecnom dosledku podobnu spotrebu ako 2,4l. To je ale tiez ina story
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Matus_64
*
Příspěvky: 21
Registrován: 19 kvě 2012, 17:37

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Matus_64 »

Mexican píše:bezna ficura automatu.. pretoze chce motor drzat v optimalnych otackach (vykon/krutak) a rata vzdy s horsim scenarom, ze ak by bol este vacsi stupak aby ostala rezerva na dalsie podradenie. To je dan za maloobjemaky. Do dvoch litrov je A/T vzdy dost aktivna co sa tyka podradovania. IDeal je nejaky 2,4l stvorvalec.. a samozrejme sestvalce. to je uz ale ina story. SMutne je ze ta 1,6 ma v konecnom dosledku podobnu spotrebu ako 2,4l. To je ale tiez ina story
Mám najazdených 3000 km vetšinou kratke trate a spotreba pri využití všetkých možností jazdy tj. prudké pridanie plynu, ručné podradovanie, jazda s tempomatom otáčky do 5 000, spotreba podľa počítača cca 8 L .
Hyundai i30, 2012 1,6 Mpi. automat
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Mexican »

Matus: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/342199.html

to rucne podradovanie nejak nerozumiem. vyhoda A/T je predsa v tom, ze dam drcnem D a o nic sa nestaram. Sekvenciu beriem u A/T v pripade ze ide o sportove alebo terenne auto
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Matus_64
*
Příspěvky: 21
Registrován: 19 kvě 2012, 17:37

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Matus_64 »

To v "D"- éčku drknu doprava a môžem uraviť radenie na 6 - 5 - 4 atď. pri predbiehaní alebo ked to považujem za potrebné OK.
Hyundai i30, 2012 1,6 Mpi. automat
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Mexican »

ja viem ako funguje sekvencia.. len pisem, ze nerozumiem naco je to u takeho auta dobre si podradovat. A/T ma preda funkciu kickdownu. Ale ak ta to bavi, preco nie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Woland
Příspěvky: 5
Registrován: 09 srp 2013, 11:52

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - sekvenční řazen

Příspěvek od Woland »

A jak je to s možností deklarovaného sekvenčního řazení - a kde a jak se ovládá?
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Limitz »

když máš páku v poloze D, tak ji posuneš do strany a pak krátkým posunutím dopředu, nebo dozadu řadíš nahoru a dolů
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Woland
Příspěvky: 5
Registrován: 09 srp 2013, 11:52

Re: 1,6 MPI CVVT a automatická převodovka - zkušenosti,spot

Příspěvek od Woland »

Tak to není špatné, sice to není frajeřinka sekvence na volantu ale zase to přidavá pocit manualniho řazeni. Uvažuji (téměř jsem rozhodnut) o pořízení bílého kombi aut s motorem 1.6 cvvt. (na disel už nedosahnu) GDI má v automatu překvapivě téměř stejnou spotřebu. Mimo město dokonce o 0,1 l nižší než u GDI. ěsto o 0,1 lepší GDI = zcela zanedbatelné (s o trošku nižším výkonem samozřejmě). Abych na automat dosáhl musel jsem si odpustit i Parking paket a spokojit se s Komfortem. 7 let jsem ale jezdil na Oktavii I. 66KW(rv.2001) v diselu s autom 4kvaltem a tak si nedovedu představit že bych se o pohodlí automatu připravil. Jen doufám, že mě auto nesežere za živa /najezdím tak 15-20 tis/rok 1/2 Praha 1/2 venku. Petr
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“